ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Вероніка В
2026.02.01 13:03
колись в мене в школі була учілка
учілка що очі носила як дві апельсинки
учілка що в неї не рот а справжня каністра
учілка що в ній голова як літаюча тарілка

така ця учілка окаста була і зубаста
що і могла би раптом когось та куснуть
в особливості

Євген Федчук
2026.02.01 12:19
Старий козак Степан, нарешті помирав.
Смерть вже давно до нього, видно, придивлялась,
Життя козацьке обірвати сподівалась.
Та його ангел-охоронець рятував.
Але тоді було у нього вдосталь сил
Аби від Смерті тої клятої відбитись.
Тепер же тільки залиш

Ірина Вірна
2026.02.01 11:43
Знову вітер холодний сніг тремтливий мете.
знову спокій дрімотний на душу впаде,
огорне ніжно ковдрою - зимною, теплою,
і приспить колисковою - мрійною, легкою.

І тремтітиме довго на віях сльозинка,
і співатиме кволо у грудях крижинка.
Буде жаліти

Борис Костиря
2026.02.01 11:29
Я хочу, щоб розверзлася долина,
Щоб світ явив свій потаємний смисл,
Слова постали на незрушній глині,
Відкривши мудрість логосу і числ.

Я хочу, щоб розверзлась серцевина
Усіх страждань і болів нелюдських,
Мов споконвічна неземна провина,

Тетяна Левицька
2026.02.01 08:16
Не можна без світла й опалення
у одноманітності плину.
Гаптує душиця із марення
тонку льодяну павутину.

Що далі, тікати у безлих*
думок чи укритися пледом?
Вілляти вина повний келих,

Олена Побийголод
2026.01.31 16:05
Із Леоніда Сергєєва

Дійові особи та виконавці:
• Анатолій Карпов – ліричний тенор
• Претендент – драматичний баритон
• Михайло Таль – баритон
• Петра Ліуверік – мецо-сопрано
• Суддя матчу – бас-кантанте

Артур Курдіновський
2026.01.31 14:26
Я на старому цвинтарі заритий,
Під пам'ятником з чорного граніту.
Читаю, що написано... О, небо!
"Тримайся! Все попереду ще в тебе!"

Борис Костиря
2026.01.31 12:07
Ця вічна сирена просвердлює мозок
І спокою, певно, ніколи не дасть.
Ця вічна сирена, як згущений морок.
І попіл століть опадає на нас.

У ній ми впізнаємо сутність століття.
Освенцим, Дахау, доносів рої.
Її віспувате обличчя столике.

Володимир Бойко
2026.01.30 23:35
Недосить обрати вірний напрямок, важливо не збитися з курсу. Меншовартість занадто вартує. Якщо люди метають ікру, лососі відпочивають. Хто править бал, тому правила зайві. У кожного історика свої історичні паралелі і своя паралельна історія.

Іван Потьомкін
2026.01.30 21:35
Найбільше бійсь фанатиків і вбивць,
різниця поміж ними невелика:
і там, і там ідея перед очима мерехтить,
але немає й гадки про живого чоловіка.
О, скільки ж їх, богобоязних і безбожних…
Всевишньому це споконвік не в новину,
та Він карає їх тоді, як

Тетяна Левицька
2026.01.30 21:03
Сердечний, що далі, та як
ми будемо дійсність ділити?
Тобі в чорнім морі маяк,
мені незабудки у житі?

А їй, що дістанеться — даль
і смуток у пелені днини?
Не ділиться, як не гадай,

Артур Курдіновський
2026.01.30 16:17
Доводити - немає часу,
Доносити - бракує сил.
Давно роздав усі прикраси
Надійний мій душевний тил.

Захмарна тупість ходить світом.
О, горе щирим та відкритим!
Тепла промінчик не знайти,

Юрій Лазірко
2026.01.30 15:28
Згораю я у пломені жаги,
Палаю стосом, серце спопеляю.
Крилом вогню домотую круги
Між брамами пекельними і раєм.

Поріг блаженства – щастя береги.
Табун шаленства зупинити мушу
Над урвищем, де пристрасті боги

Артур Курдіновський
2026.01.30 13:38
Розплетемо рондельний магістрал
Й напишемо малий вінок ронделів.
Щоб не шукати воду у пустелі,
Влаштуємо в оазі справжній бал!

Спочатку хай співає генерал,
А потім рядові, мов менестрелі.
Розплетемо рондельний магістрал

Борис Костиря
2026.01.30 10:48
О часе, не спіши, не мчи удаль стрілою,
Що пробива серця в невдалій метушні,
Що залишається марою і маною,
Тим світом, що розвіявся вві сні.

Що хочеш забирай, та серце не розколюй,
Минуле і майбутнє не діли
І спогади, мов яструб, не розорюй,

Світлана Пирогова
2026.01.29 21:59
Скляне повітря, тиша нежива.
Застиг у глянці вечір на порозі.
Необережно кинуті слова
Лишились, як льодинки на дорозі.

Весь світ накрила панцирна броня.
Прозорий шовк, підступний і блискучий.
Заснула з льодом зморена стерня.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Стефан Наздоганяйко
2026.01.28

Кіра Лялько
2026.01.22

Аліна Гурин
2026.01.19

Лесь Коваль
2026.01.19

Жанна Мартиросян
2026.01.16

Таїсія Кюлас
2026.01.11

Немодна Монада
2026.01.11






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ярослав Чорногуз (1963) / Вірші

 Не мовчімо, люди, бо затопчуть

… Небесний царю, суд твій всує
І всує царствіє твоє

Тарас Шевченко

Мене повчає псевдодруг, як жить,
Хоча молодший віком проти мене.
Та уявля себе «великим» вченим,
Й нема нахабству дикому межі.

І по воді його все пишуть вила –
Він хоче, щоб поліг я на війні.
А він пророком став, був на коні,
І лицемірно плакав на могилі.

І вчив писати всіх, і що, і як!
Така його – (таємна!) – тут мета є.
Величчям обуянний маніяк,
Готовий убивати, наче Каїн.

Відкрию вам одну з його личин,
Була тут поетеса й не корилась
Його дурним повчанням, мала силу.
То він її узяв і «замочив» -

Липке лайно на неї лив постійно,
Пером водила ж бо Мегера зла.
Не витримала наступ божевілля –
Талановита й горда – й утекла.

Вона для сайту вмерла. Чи вбивати
Сатира має, ви скажіть мені?
Чи викупати ворога в лайні?
Чи лікувати, як хірург, без вати?!

Сатира справжня все ж таки лікує
І світлий напрям вказує, дає!
Лайнячий «царю», чуєш, суд твій – всує!
І графоманське царствіє твоє!

18.10.7526 р. (Від Трипілля) (18.12.2018)







      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2018-12-18 15:50:12
Переглядів сторінки твору 2975
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 0 / --  (6.330 / 6.99)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (6.337 / 7)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.778
Потреба в критиці толерантній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Поезія Необароко, Неокласицизму, Неореалізму
Автор востаннє на сайті 2026.02.01 07:24
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 16:18:13 ]
Ви про Стиркіну, Ярославе?
Талант не вмирає. Як і герої не вмирають. І- таланту навчити неможливо, цю свою догму я завжди висвітлюю. Я її досліджую скрізь во літєратурє... Стиркіну я, як цікавого, перспективного автора, запросив до своєї збірки ОБПАЛЕНІ КРИЛА, їй виділено місце. Доречі, видавець, дуже серйозна і шанована мною людина,також відмітив її зростаючий талант. Бо за такими людьми майбутнє. І я завжди протекціонуватиму таланту, як зможу. НЕ МОЛОДІ, НЕ СТАРОСТІ, НІ. На подібні "критерії" мені відверто плювати. на ці "соплі". Саме- ТАЛАНТУ. Бо це ДАР БОЖИЙ, А ДАР БОЖИЙ ПОВАЖАТИ ТРЕБА. Це- БОГОУГОДНА СПРАВА врешті решт. При усіх вірах. По усіх пойняттях. Гадаю, поетеса повернеться, і в літературу, і сюди також. І колись ми її побачимо в ореолі слави. ГАРНІ ТВОРИ У НЕЇ. КРАПКА.
Я СКАЗАВ.
СЕРГО СОКОЛЬНИК.
Далі.
Дозволю собі трохи відсторонено пофілософствувати, можна? Ця частина коменту не торкається персоналій, це узагальнення тенденцій, так би мовити.
Я дивлюсь на дві постійні тенденції в поезії, доречі. Одні пишуть, як то кажуть, нашвидкоруч (навіщо відбирати роботу ще й у нещасного коректора? Це його черствий та вірний шматок хліба))) та змістовно і цікаво ж. Інші, як ремигаючі воли, вимучують свої тексти, при цьому ще посилаючись, що вони, мовляв, трудівники, щось там збагачують... Знаєте, я за перший шлях. Бо це життя і розвиток. А "збагачувати" там щось, уявляючи себе геніями-трудівниками, чи що... Так екскременти теж землю збагачують, і в цьому процесі задіяні геть усі без винятку))))))))) До того ж зараз дуже розкручена саме "кон"юнктурна" тема. Її "вихоплюють", на ній катаються. Мені кон"юнктура простто бридка, Ярославе. Я бував там, де багатьох на той момент не було і з вогнем було не знайти. Та вважаю, що країну трекба просто любити. І робити для неї щось...
Дякую, Ярославе





Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 16:30:10 ]
Ще. Це стосовно теми "сатира". Слово "сатира" не прийнятне в даному випадку. Сатира- для життя (ото для політиків, битовухи). Для літератури є пойняття критика. Посада критика ( я взагалі критиком бути на даний момент не бажаю, хоча можу... можу... так...) дуже відповідальна. Бо ця річ ТРАВМУЄ автора. Справжня критика має бути лише ДОБРОЗИЧЛИВОЮ. Інакше це не критика. Тут можливо все, до негарної трактовки КК. і з цим треба бути обережним у наші часи. Треба, щоб автор прислухався до критики і сприймав її. Бо якщо він її не бажає, йому її нав"язують, це теж має їншу назву. І це також повне право автора- не мати потреби в критиці. Він автор, себто вільна, поважаюча себе творча людина при усіх правах. Отакі справи стосовно критики, Ярославе.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 18:57:42 ]
Абсолютно вірно, друже. Повністю з Тобою згоден. Тільки приязнь та повага до творчих набутків молодих авторів допоможуть розкритися Талантові в усій красі. А злісна критика, насмішки заженуть в гроб навіть генія. Але ще більше шкоди приносить незаслужена хвала. Тому критика - це як дощ очищення. Хто в ній не купається, той чалапатиме сторінками Поезії з невисяканим носом аж до самої смерті. І стає сумно.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 19:16:34 ]
Сашо. От дивись, що б я робив, щоб покритикувати когось. Перш за все спитав би- потрібно це йому чи ні. Бо є різні шляхи.
1 людина готова до сприйняття певної жорсткості скажімо. Тоді я дію.
2 людина не готова. Гаразд, зацікавитесь- скажете мені)))
3 людина і де своїм шляхом. Тоді чемний досвідос)))
4 людина каже- а хто ти такий? (цей варіант теж моливий) То тоді я маю ще доказати, що я маю право на критику.
Стосовно сатири... Сатира справді має бути. Проте в плані культури це дуже тонкий світ. Люди вразливі і різні. Моє кредо- не заважати людям і не судити їх, принаймні коли вони того не хочуть. Бо зверхність, погодься, не найкраща риса. Тим більш- чим оперувати? Може людина ось саме зараз виношує геніальну річ? А інша вже написала... Як колись Наполеон сказав, коли його іменем хотіли назвати вулицю- ЦІ ПОЧЕСТІ НЕ ДЛЯ ЖИВИХ ЛЮДЕЙ. Це комуняки низьколобі, ті й міста називали... Те ж саме стосується пародій. Тут є межа. Пародія і наслідування. Бо пародія- самостійний твір, і він має бути яскравим і своєрідним, зберігаючи певну причетність до оригінала. Наслідувати простіше. Я, наприклад, багато творів можу от просто безперевно наслідувати, згідно теми і стилістики (як ось імпровізатор у "Маленьких трагедіях" Пушкіна. Навіть приватно по доброму прикалуюсь інколи, хоча ніколи не ображаю автора. Світ тісний і люди мстиві, одне діло- людина бажає того, інша- ні) Взагалі світ літератури трохи дивний...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 19:24:54 ]
Так і я про це! Якщо ти творча людина - критика мусить стати твоєю правою рукою. І чутливість того чи іншого автора тут ні до чого.
Наваляв купку не дуже гарну - звернули увагу. Знову наваляв - ткнули носом. І так доки людина не навчиться за собою прибирати у місці, де ходять інші люди. загальне правило. Мене, до речі, теж стосується. І Ти, друже, і я. і всі інші автори знають про що тут ідеться. А взагалі я за мир.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 19:47:19 ]
А я що з кимось тут воюю, Сашо? Ми тут вірші пишемо. Воюють оно хлопці на фронті, вони свою справу знають, запевняю))) Я пишу. БО ПРИЙШОВ МІЙ ЧАС ПИСАТИ)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 16:27:50 ]
Дякую, Серго, за розлогий коментар! Добре, що є дороги у таланту, та прикро, що не тут, на "ПМ". А мені заболіло, бо не тільки її топчуть, а багатьох, більш талановитих і непокірних. Треба дати зрозуміти, що так далі тривати не може. І графомани нами правити не будуть. так, без них не обійдешся, звісно, але час від часу треба давати знахабнілим по руках, щоб знали, де їхнє місце!)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Серго Сокольник (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 16:31:55 ]
Згоден. У Вас свій шлях в літературі, свій напрямок, я поважаю його і дуже прихильно до нього ставлюсь. ПРОЗИТ. Ярославе!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 20:45:53 ]
Сашко, не розказуй мені нісенітниць. Серго тобі чітко сказав: одній творчій особистості критика потрібна, іншій - ні! Ти весь час кидаєш каміння у мій город, що я сприймаю тільки похвалу. Ти помиляєшся. Я свого часу пройшов такі університети, що деяким критиканам і не снилося. І у мене виробився рефлекс: ставитись до своїх творів дуже вимогливо ще на стадії підготовки до друку. І так покрутити вірш і так, з усіх боків. Тому коли я вже друкую, то це вже виношений досить і відшліфований варіант, який критики не потребує переважно. Хоч досконалості меж немає. Я зараз читаю поезії академіка і сонетяря і перекладача Максима Рильського, класика нашого, про якого кажуть, що він і Юрій Яновський знали українську мову якнайдосконаліше. Вважається, що Рильський володв віртуозно технікою віршування і все в нього до ладу. Нічого подібного - є чимало невірних наголосів, збігів приголосних, дієслівних рим, порушена схема написання сонета в багатьох творах. Колись зроблю вибірку і покажу на "ПМ".
Але коли людина не потребує критики, а їй нав"язують тупо її, коли зі своїх сторінок її постійно дістають, шпиняють, критикують несправедливо, зауважаують, що вона не йде на війну, а пише вірші і влаштовує вечірки, коли сам, котрий зауважує, робить те саме абсолютно, але має нахабство чи глупство писати про це, крутити цю тему з вірша у вірш із звинуваченнями, як заяложену платівку, то це вже цілеспрямоване цькування, намагання принизити. А образ "Стиркіна Фасо" це що? - це поетеса настільки тупа і дурна, що її треба заслати у Африку у цю країну? То це критика з любов`ю? Це - убивання творчої особистості за те, що вона, бач, посміла, не послухати твоєї критики. Та вибач, це її особиста справа. Як хоче, так і реагує. Забанила, ну і добре. Ні, треба зі своїх сторінок шпиняти, цькувати. Ні, досить. так діло не піде. Якщо людина не бажає, щоб її критикували отак безглуздо і вбивчо, вона має на це право. І треба це право поважати. І керівництво сайту має примусити поважати це право всіх інших. І тих, кого заносить на поворотах, треба карати. Щоб людина відчула силу покарання і закону. Ми ж хочемо правової держави, то давайте дотримуватися норм і законів цієї держави! Тобі треба прилюдно вибачитися за огульну безглузду критику Стиркіної для початку. Якщо ні, значить треба ставити питання перед керівництвом сайту питання про позбавлення тебе реєстрації на сайті на певний термін. На місяць для початку. А там видно буде. Тоді ти навчишся критикувати з любов"ю! Отак!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (Л.П./Л.П.) [ 2018-12-18 21:37:58 ]
Тю! Ти шо - грибків скуштував несвіжих? Перед тим, як я опублікував свій твір був твір вищезазначеної авторки. Читав? Чи не встиг, бо видалила? Мабуть, не читав. Отам були справді прямі образи, і прізвище вказувалося. А це вже пряме порушення неписаних правил.
А мій твір лагідний, розважливий. Без прив'язки до конкретного автора. І без обсценної лексики, яку густо вжипа пані Стиркіна. За що і поплатилася. Тому не варто за нею підтирати сопляки. Вона сама на це здатна. Якщо захоче, заісно.
Не розумію іншого: де ти бачиш у моїх творах полювання на твій талант? Пишу від першої особи, про себе, і на тобі - ти кажеш, що то я про тебе.
Ну не можна ж так усе сприймати. Хвороба якась, чесне слово.
Пиши про що хочеш і як хочеш. Тільки не сподівайся, що я схвалюю усе, що виходить з-під твого пера. Косячиш ти часто і густо. Але не помиляється тільки той, хто нічого не робить.
А ми працюємо, отже помилки будуть. Було би бажання їх прибирати.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2018-12-18 23:17:39 ]
Не роби з мене йолопа, я не з учорашнім снігом прийшов на цю землю, і знаю, як пишуть від першої особи про себе, маючи на увазі зовсім не себе!
Хвороба не у мене, а у тебе! І ти ще мені розказуєш, що я "косячу" - це з фені такий огидний сленг чи звідки?! ти що, не можеш літературною мовою висловлюватися? Мрієш про спілку, а пишеш і розмовляєш, як зек із підворітні. А сам ти пишеш все геніально і себе лиш критикуєш? Так?! Святий та божий! Ми всі упадемо тобі в ноги і поклонимося.
Хочеться лайнутися та стримаюсь. Але менше з тим. Мені від твоїх кпин ні холодно, ні жарко.
Але сир-бор нинішній розгорівся через Стиркіну. Я справді не читав її висловів про тебе, але читав поезію і загалом вона мені припала до смаку. Якщо була з її боку така критична стаття у твій бік, наведи по ппам"яті бодай пару цитат звідти і може, тоді все стане на свої місця? Дуже тебе прошу.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (Л.П./Л.П.) [ 2018-12-19 17:07:07 ]
Ярославе, повір на слово - не дуже гарно було написано. Вікторія Торон встигла прочитати перш ніж той вірш було стерто. Може, вона пам'ятає. Краще забудь. Немає чого там цитувати.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Чорногуз (М.К./М.К.) [ 2018-12-19 17:30:11 ]
Добре, якщо це був удар на удар, то ще по Божому можна сприйняти. Але ж ти умієш дістати, раз таке сталося!
Моя тобі порада - забудь про свою сатиру на когось. Якщо ти не можеш без неї, то критикуй у віршах суспільні явища, виразок і гною тут вистачає більше ніж треба. Он виступав нещодавно один офіцер із добровольчих загонів, каже, що вся верхівка військова або куплена, або агентура Москви і їздять туди-сюди на окуповану територію, продають техніку, форму, зброю і ділять бабки. А він мовчати не може, бо за що гинуть люди. Розвивай ці теми, як Ігор Шоха, твій друг, уміє це робити переважно вдало. І не сердься, що у когось не суспільні теми - домінанта творчості. Я - поет кохання і природи. Це 85 відсотків віршів. Є ще суспільні теми 3-5 і пародії відсотків 10. От такий я. І ти мусиш прийняти мене такого, як є, як і я тебе. І якщо написано в людини - толерантна критика, значить такою мають бути і зауваги. А якщо найстрогішій - то там можна розвернутися. Але теж треба знати міру. Найпоширеніший варіант - конструктивна критика - це десь посередині. Тут сильніше можна критикнути, ніж для тих, кому потрібна толерантна критика, і слабше від найстрогішої. Дивись по автору. Хтось любить людей, а хтось - природу. "Поїхали поговорити з лісом, а вже тоді я можу і з людьми" Ліна Костенко. Кожному - своє.