ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
Мова і мистецтво*.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Мова і мистецтво*.
(Течія думок про сокровенне. Рідна мова).
Переднє слово перше.
Тиша – то різновид мови. Містики тримаються думки, що опісля Тиші, найбільшим висловом реальності є різні мистецтва: живопис, музика, і … геометрія. Мова – могутня зброя, а істинне слово те, котре переживається як процес, сукупність миттєвостей. Кожне слово мало б бути вагомим, а мовлення небагатослівне, в такому випадку віднайдеш поклик у житті, побачиш справжні реалії і чистий рух, а багатослів’я, чи не синонім поверхневості. Логос – Голос – Слово, а Слово – духове Сонце Світу. Мова – недоторкана програма. Мова – інструмент для визначення певної території для буття конкретного народу, його Землі обіцяної…
Переднє слово друге.
Мова… Ковток чистої води у спрагу, вона ж – криниця невичерпна, легесенький подих весни і шерех степових трав, розмова смерек і модрин під час вітровію, швидкий біг гірських річок. Побачиш заворожуючу красу польоту лелеки над левадами, і вчувається народна пісня… Якою мовою окрім рідної можна передати тужну мелодику порипування старої бабусиної хвіртки в селі на Сіверщині, або на Поділлі, а мо в Галичині… Оте рип – рип, неначе схлип… Або бадьорі звуки клепання коси, що долинають в усі кутки села, сповіщаючи - світає. Непередавана тривожна радість споглядання світанку, чи умиротвореність від Українського Сонця, яке йде на вечірній спочинок. Вдихнути повітря на повні груди, жити у рідній Мові, адже спілкування чужинською перебиває дихання…
Серцевина тексту.
Яка роль мови в різних мистецтвах , живопису, музики, кіно? Велика і навіть дуже. Мистецтво кіно і співу має прямий вплив на глядача і слухача, особливо на молоду генерацію. Мова думання, а відтак і спілкування помітно відображається і на творчості художників, народних майстрів. Бо ж творець, який не володіє мовою Землі на якій живе, не може осягнути : ані її -правдиву історію (підхід з нутра, не ззовні), здобутки прози і поезії, запізнатися зі звичаями і традиціями. І чи можна назвати українським митцем того, хто не проникся поетичним словом генія – Т. Шевченка; двох Василів – Стуса і Симоненка, взірцями красного письменства – О. Довженка, І. Багряного, У. Самчука, Григора і Григорія Тютюнників, В. Шевчука, інших, не менш достойних?...
Енергетика Мови і Землі підтримують одна одну і оберігають, чимала роль і менталітету. Збереження і захист рідної мови – це питання буття, чи небуття народу.
Науковець В. Шевцов дав добрий діагноз: «ВСЕ, ЩО СТВОРЕНЕ В ДУХОВНІЙ СФЕРІ, - СТВОРЕНЕ НА НАЦІОНАЛЬНОМУ ГРУНТІ, і лише потім набуває загальнолюдського визнання. Дехто може заперечити цю тезу, вказуючи приклади багатьох творців, що жили і працювали за межами свого етносу, на грунті інших. Але, по – перше, всі вони спочатку виховувалися в конкретному етносі і все, що вони створювали потім, несло відбиток і забарвлення саме того етносу, в якому вони сформувались; по – друге, в їх творах гармонійно поєднувались і збагачувались риси різних національних культур (звичайно, на користь того етносу, в якому доживали свій вік творці). У СФЕРІ ДУХУ НІЧИЙНОЇ ТЕРИТОРІЇ НЕ БУВАЄ. І, по – третє, діти цих творців були вже ординарними членами іншого етносу, а якщо щось і створювали, то вже на грунті в межах нового етносу».
Як можна означити національність тих людей з типово українськими прізвищами, які не володіють рідною (чи рідною?) мовою, або не бажають нею спілкуватися, ба навіть ганьбляться, соромляться публічно її озвучувати? Таке сумне видовище національної меншовартості спостерігав неодноразово, відвідуючи різні мистецькі події у місті Дніпрі. Якби тільки там… Дослідник і футуролог І. Каганець зауважував, - про явище динамічної зміни національної приналежності в наш час. Він запевняє: «Якщо у тебе батьки українці, то це ще не гарантує, що ти українець і що українцями будуть твої діти. Твоя етнічність – це не те, ким ти був у минулому, а те, ким ти є сьогодні…».
О. Шпенглер писав про велике місто Заходу Европи і таке: «Замість багатого формами народу, який зрісся з землею, - новий кочівник, паразит, житель великого міста, людина геть позбавлена традицій, розчинена в безпредметній масі, людина фактів, інтелігентна, безбожна, безплідна, пересичена глибокою відразою до селянства…». Задумаймося, має чи не має певний стосунок заувага мислителя до чималої частини мешканців великих міст України? Кожен хай дасть відповідь сам…
Не пригадаю, де саме надибав на ніби прості, але такі правильні слова видатного українського художника М. Мазура: « Я б хотів, щоб люди, зображені на моїх картинах, говорили і співали українською мовою».
Назву поіменно бодай окремих, неординарних українських живописців (всіх неможливо, їх багато!), які у своєму письмі десятиліттями (від 80-х років ХХ ст. - до днів теперішніх)були наснажені ідеєю україноцентризму. В Галичині багато хто, зокрема – В. Патик, П. Сипняк, М. Демцю, Р. Опалинський, тернополянин – Д. Стецько; на Поділлі (м. Хмельницький) – М. і Л. Мазури; в Закарпатті – І. Ілько, В. Скакандій, Н. Сіма – Павлишин; на Сіверщині – родина Саєнків, О. Потапенко, Н. Мартиненко; Житомирщина (Древлянська земля) – М. Перемишлєв, В. Єлісеєв, Ю. Камишний; в Полтаві – С. Гнойовий, О. Ямбих, Г. Рідна, А. Лавренко; на Півдні країни – А. Антонюк (Миколаїв), В. Кабаченко (Одеса); Придніпров’я – В. Падун, Г. Самарська, О. Чегорка; Волинь – М. Кумановський; нарешті в столиці – І. Марчук, В. Гарбуз,В. Копайгоренко, О. Мельник, В. Пасивенко, В. Франчук…
Доктор психології і культуролог О. Губко переконував: «… Лиш рідною мовою можна досягти найбільш потужного елітного розвою особистості й народу. Лише в літеплі материнської мови юна особистість викохується щасно, природно, могутньо. У чужомовному силовому полі вона хиріє, як тропічна квітка, пересаджена на північний грунт. Тим – то нації (передусім українці), які століттями зазнавали мовного гніту, багато втрачали у своєму духовному, інтелектуальному розвитку. І лише могутнє праісторичне коріння дозволяє нам залишатися однією з духовно багатих націй світу».
Якраз у Мові потужно проявляється уся сутність мовця – емоції, фантазії, мислення, історична пам'ять, спільні риси етнічного характеру і темперамент.
Завершальне слово.
А замість висновків, хай будуть – цитата від літератора А. Щербатюка і віршовані рядки Б. – І. Антонича.
«… Джерело думки вашої невипадкове, - її посилають до тебе Предки. Через тебе вони прагнуть ожити, - шануй предків і свій закон в них. Кожен з вас повинен стати осередком гармонії боротьби, - все інше смерть, гниття і служіння поживою іншим. ЗРОБІТЬ СВОЄ ЖИТТЯ МИСТЕЦЬКИМ ВИТВОРОМ…».
«Стіл ясеновий, на столі
Слов’янський дзбан, у дзбані сонце,
Ти поклоняйся лиш землі,
Землі стобарвній, наче сон цей».
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
Примітки.
Картина Володимира Гарбуза "Українська ніч".
*Українська платформа «UA Modna".
Переднє слово перше.
Тиша – то різновид мови. Містики тримаються думки, що опісля Тиші, найбільшим висловом реальності є різні мистецтва: живопис, музика, і … геометрія. Мова – могутня зброя, а істинне слово те, котре переживається як процес, сукупність миттєвостей. Кожне слово мало б бути вагомим, а мовлення небагатослівне, в такому випадку віднайдеш поклик у житті, побачиш справжні реалії і чистий рух, а багатослів’я, чи не синонім поверхневості. Логос – Голос – Слово, а Слово – духове Сонце Світу. Мова – недоторкана програма. Мова – інструмент для визначення певної території для буття конкретного народу, його Землі обіцяної…
Переднє слово друге.
Мова… Ковток чистої води у спрагу, вона ж – криниця невичерпна, легесенький подих весни і шерех степових трав, розмова смерек і модрин під час вітровію, швидкий біг гірських річок. Побачиш заворожуючу красу польоту лелеки над левадами, і вчувається народна пісня… Якою мовою окрім рідної можна передати тужну мелодику порипування старої бабусиної хвіртки в селі на Сіверщині, або на Поділлі, а мо в Галичині… Оте рип – рип, неначе схлип… Або бадьорі звуки клепання коси, що долинають в усі кутки села, сповіщаючи - світає. Непередавана тривожна радість споглядання світанку, чи умиротвореність від Українського Сонця, яке йде на вечірній спочинок. Вдихнути повітря на повні груди, жити у рідній Мові, адже спілкування чужинською перебиває дихання…
Серцевина тексту.
Яка роль мови в різних мистецтвах , живопису, музики, кіно? Велика і навіть дуже. Мистецтво кіно і співу має прямий вплив на глядача і слухача, особливо на молоду генерацію. Мова думання, а відтак і спілкування помітно відображається і на творчості художників, народних майстрів. Бо ж творець, який не володіє мовою Землі на якій живе, не може осягнути : ані її -правдиву історію (підхід з нутра, не ззовні), здобутки прози і поезії, запізнатися зі звичаями і традиціями. І чи можна назвати українським митцем того, хто не проникся поетичним словом генія – Т. Шевченка; двох Василів – Стуса і Симоненка, взірцями красного письменства – О. Довженка, І. Багряного, У. Самчука, Григора і Григорія Тютюнників, В. Шевчука, інших, не менш достойних?...
Енергетика Мови і Землі підтримують одна одну і оберігають, чимала роль і менталітету. Збереження і захист рідної мови – це питання буття, чи небуття народу.
Науковець В. Шевцов дав добрий діагноз: «ВСЕ, ЩО СТВОРЕНЕ В ДУХОВНІЙ СФЕРІ, - СТВОРЕНЕ НА НАЦІОНАЛЬНОМУ ГРУНТІ, і лише потім набуває загальнолюдського визнання. Дехто може заперечити цю тезу, вказуючи приклади багатьох творців, що жили і працювали за межами свого етносу, на грунті інших. Але, по – перше, всі вони спочатку виховувалися в конкретному етносі і все, що вони створювали потім, несло відбиток і забарвлення саме того етносу, в якому вони сформувались; по – друге, в їх творах гармонійно поєднувались і збагачувались риси різних національних культур (звичайно, на користь того етносу, в якому доживали свій вік творці). У СФЕРІ ДУХУ НІЧИЙНОЇ ТЕРИТОРІЇ НЕ БУВАЄ. І, по – третє, діти цих творців були вже ординарними членами іншого етносу, а якщо щось і створювали, то вже на грунті в межах нового етносу».
Як можна означити національність тих людей з типово українськими прізвищами, які не володіють рідною (чи рідною?) мовою, або не бажають нею спілкуватися, ба навіть ганьбляться, соромляться публічно її озвучувати? Таке сумне видовище національної меншовартості спостерігав неодноразово, відвідуючи різні мистецькі події у місті Дніпрі. Якби тільки там… Дослідник і футуролог І. Каганець зауважував, - про явище динамічної зміни національної приналежності в наш час. Він запевняє: «Якщо у тебе батьки українці, то це ще не гарантує, що ти українець і що українцями будуть твої діти. Твоя етнічність – це не те, ким ти був у минулому, а те, ким ти є сьогодні…».
О. Шпенглер писав про велике місто Заходу Европи і таке: «Замість багатого формами народу, який зрісся з землею, - новий кочівник, паразит, житель великого міста, людина геть позбавлена традицій, розчинена в безпредметній масі, людина фактів, інтелігентна, безбожна, безплідна, пересичена глибокою відразою до селянства…». Задумаймося, має чи не має певний стосунок заувага мислителя до чималої частини мешканців великих міст України? Кожен хай дасть відповідь сам…
Не пригадаю, де саме надибав на ніби прості, але такі правильні слова видатного українського художника М. Мазура: « Я б хотів, щоб люди, зображені на моїх картинах, говорили і співали українською мовою».
Назву поіменно бодай окремих, неординарних українських живописців (всіх неможливо, їх багато!), які у своєму письмі десятиліттями (від 80-х років ХХ ст. - до днів теперішніх)були наснажені ідеєю україноцентризму. В Галичині багато хто, зокрема – В. Патик, П. Сипняк, М. Демцю, Р. Опалинський, тернополянин – Д. Стецько; на Поділлі (м. Хмельницький) – М. і Л. Мазури; в Закарпатті – І. Ілько, В. Скакандій, Н. Сіма – Павлишин; на Сіверщині – родина Саєнків, О. Потапенко, Н. Мартиненко; Житомирщина (Древлянська земля) – М. Перемишлєв, В. Єлісеєв, Ю. Камишний; в Полтаві – С. Гнойовий, О. Ямбих, Г. Рідна, А. Лавренко; на Півдні країни – А. Антонюк (Миколаїв), В. Кабаченко (Одеса); Придніпров’я – В. Падун, Г. Самарська, О. Чегорка; Волинь – М. Кумановський; нарешті в столиці – І. Марчук, В. Гарбуз,В. Копайгоренко, О. Мельник, В. Пасивенко, В. Франчук…
Доктор психології і культуролог О. Губко переконував: «… Лиш рідною мовою можна досягти найбільш потужного елітного розвою особистості й народу. Лише в літеплі материнської мови юна особистість викохується щасно, природно, могутньо. У чужомовному силовому полі вона хиріє, як тропічна квітка, пересаджена на північний грунт. Тим – то нації (передусім українці), які століттями зазнавали мовного гніту, багато втрачали у своєму духовному, інтелектуальному розвитку. І лише могутнє праісторичне коріння дозволяє нам залишатися однією з духовно багатих націй світу».
Якраз у Мові потужно проявляється уся сутність мовця – емоції, фантазії, мислення, історична пам'ять, спільні риси етнічного характеру і темперамент.
Завершальне слово.
А замість висновків, хай будуть – цитата від літератора А. Щербатюка і віршовані рядки Б. – І. Антонича.
«… Джерело думки вашої невипадкове, - її посилають до тебе Предки. Через тебе вони прагнуть ожити, - шануй предків і свій закон в них. Кожен з вас повинен стати осередком гармонії боротьби, - все інше смерть, гниття і служіння поживою іншим. ЗРОБІТЬ СВОЄ ЖИТТЯ МИСТЕЦЬКИМ ВИТВОРОМ…».
«Стіл ясеновий, на столі
Слов’янський дзбан, у дзбані сонце,
Ти поклоняйся лиш землі,
Землі стобарвній, наче сон цей».
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
Примітки.
Картина Володимира Гарбуза "Українська ніч".
*Українська платформа «UA Modna".
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"Лелег – 4: є така лабораторія…*"
• Перейти на сторінку •
"Анатолій Криволап: «Абстракція – це музика фарбами…».*"
• Перейти на сторінку •
"Анатолій Криволап: «Абстракція – це музика фарбами…».*"
Про публікацію