ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
nbsp       Я розіллю л
                            І
               &
                            І
               &
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Анатолій Цибульський (1947) /
Проза
Головною вулицею з оркестром
Головною вулицею з оркестром
Якщо в душі живе музика,вона неодміно шукатиме виходу
назовні, навіть якщо ведмідь на вухо наступив.Скільки
себе пам'ятаю, завжди щось мугикав собі під ніс. І якщо
того мугикання крім мене ніхто не чув, то вже не моя
провина. Просто, не було під руками потрібного
інструменту крізь який та музика душі з неї б виходила.
До певної пори, звичайно.
У Солобковецькій школі-інтернаті
мої музичні душевні потреби завели мене у... бузинові
зарослі біля старого єврейського цвинтаря, що був поруч
зі старою школою і майстернями. Зпоміж бузинових пагонів
добирав найрівніший, відрізав від нього шматок завдожки
сантиметрів з сорок, скельцем від розбитої пляшки ретельно
зішкрібав з нього шкірку, товстою дротиною виколупував м'яку
серцевину. Виходило щось на зразок дерев'яної трубочки, з
якої можна було зробити принаймні три речі: пукалку для
стрільби горохом, або жованим папером, сцикавку - для
пирскання водою і, як ви вже мабуть здогадалися, -
музичний інструмент - сопілку.
Щоб примусити бузинову палицю видавати хоч би якийсь звук,
треба було витесати з липової гілки скошеного язичка і
пропалити гвізком, розігрітим до червоного, через певний
проміжок сім отворів, що мали означати ноти...
Страдіварі з мене був нікудишній, але мої музичні потуги
якось помітив наш учитель фізики Микола Дмитрович Попович -
за станом душі більше лірик, ніж фізик(хоч свій предмет він
теж знав і викладав чудово, і, крім усього, саме йому я
завдячую ще одному своєму захопленню - радіолюбительству).
Він і запросив мене до гуртка струнних інструментів, котрий
вів у вільний від уроків час. Старанням Миколи Дмитровича
і дирекції школи гурток був забезпечений кількома
десятками різноманітних і якісних інструментів: від балалайки
до контрабаса. Сам Микола Дмитрович бездогано володів кожним,
але найбільше любив і розумів царицю музики - скрипку. І
якщо у гуртку керівник дозволяв нам брати до рук будь який
інструмент, то його особиста скрипка була для нас - табу
Маестро обережно діставав її з футляра, натирав волосінь
смичка каніфоллю, дивився мрійним поглядом примружених
очей кудись поверх наших голів і... линула чарівна музика
про карпатські полонини, дзвінкі потічки,гуцулку Ксеню і
закоханого у неї легіня, трембітання трембіт, любов і
вірність, зраду і тугу.У піонерській кімнаті, де
зазвичай збиралися кружківці, такої миті ставало так
тихо, що було чути схвильоване дихання четвертого слухача.
Микола Дмитрович учив нас підбирати мелодії на слух,
адже нотна грамота була для багатьох складнішою китайської.
Я особисто починав своє музикування з найпростішої
балалайки. Але далі сороміцького куплета:"Вийду я на
річеньку, Вийду я на став, Хто мене не любить,
Тому я на..." (не продовжуватиму, щоб не псувати
загального враження), не пішов. Потім були домра
(мандоліна), гітара, контрабас, баян-акордеон з
приблизно тим же успіхом. Однокласники і навіть
кружківці з молодших груп давно обрали собі
спеціалізацію: Маринка Буй,приміром опанувала домру,
а Люда Токарева - гітару і акордеон.
На базі гуртка вже діяв струнний оркестр
і модне на той час естрадне тріо, котрі радували
концертами на шкільних вечорах. Я ж через згадану вже
дружбу з Михайлом Потаповичем Топтигіним, залишився
на ознайомчій стадії музичних університетів. Тож,
щоб не псувати реноме талановитому учителю, довелось
швиденько міняти профіль зі струнного на духовий.
Мідними трубами і барабаном з тарілками у нас керував
учитель праці і батько моєї онокласниці-Люсі, котрій я
таємно симпатизував, Казимір Броніславович Пйонтик.
Але справедливо мовиться,що все таємне з часом стає
явним. От і моя дитяча прихильність до доньки
капельмейстера дійшла до батька і Казимір Броніславович
іноді навіть жартома називав мене "зятьком". Втім, ці
"родинні" нюанси навряд чи сприяли моїй музичній
кар'єрі.Спробувавши видувати мідь по черзі з труби,
альта, баритона і баса, спинився на великому барабані.
Та й то тому, що за комплекцією, на думку
Казиміра Броніславовича, чи не найбільше підходив для
цієї ролі.Інакше кажучи: барабан був Бог, барабанщик -
лох.
Та як би там не було, мені таки пощастило
відбарабанити кілька маршів в оркестрі на чолі
святкової першотравневої інтернатівської колони
головною вулицею Солобковець. І це стало моїм найвищим
музичним досягненням. Хоч любов до музики я зберіг на
все життя. І цим я завдячую передовсім моїм чудовим
учителям - Миколі Дмитровичу Поповичу і Казиміру
Броніславовичу Пйонтику...
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Головною вулицею з оркестром
Головною вулицею з оркестром
Якщо в душі живе музика,вона неодміно шукатиме виходу
назовні, навіть якщо ведмідь на вухо наступив.Скільки
себе пам'ятаю, завжди щось мугикав собі під ніс. І якщо
того мугикання крім мене ніхто не чув, то вже не моя
провина. Просто, не було під руками потрібного
інструменту крізь який та музика душі з неї б виходила.
До певної пори, звичайно.
У Солобковецькій школі-інтернаті
мої музичні душевні потреби завели мене у... бузинові
зарослі біля старого єврейського цвинтаря, що був поруч
зі старою школою і майстернями. Зпоміж бузинових пагонів
добирав найрівніший, відрізав від нього шматок завдожки
сантиметрів з сорок, скельцем від розбитої пляшки ретельно
зішкрібав з нього шкірку, товстою дротиною виколупував м'яку
серцевину. Виходило щось на зразок дерев'яної трубочки, з
якої можна було зробити принаймні три речі: пукалку для
стрільби горохом, або жованим папером, сцикавку - для
пирскання водою і, як ви вже мабуть здогадалися, -
музичний інструмент - сопілку.
Щоб примусити бузинову палицю видавати хоч би якийсь звук,
треба було витесати з липової гілки скошеного язичка і
пропалити гвізком, розігрітим до червоного, через певний
проміжок сім отворів, що мали означати ноти...
Страдіварі з мене був нікудишній, але мої музичні потуги
якось помітив наш учитель фізики Микола Дмитрович Попович -
за станом душі більше лірик, ніж фізик(хоч свій предмет він
теж знав і викладав чудово, і, крім усього, саме йому я
завдячую ще одному своєму захопленню - радіолюбительству).
Він і запросив мене до гуртка струнних інструментів, котрий
вів у вільний від уроків час. Старанням Миколи Дмитровича
і дирекції школи гурток був забезпечений кількома
десятками різноманітних і якісних інструментів: від балалайки
до контрабаса. Сам Микола Дмитрович бездогано володів кожним,
але найбільше любив і розумів царицю музики - скрипку. І
якщо у гуртку керівник дозволяв нам брати до рук будь який
інструмент, то його особиста скрипка була для нас - табу
Маестро обережно діставав її з футляра, натирав волосінь
смичка каніфоллю, дивився мрійним поглядом примружених
очей кудись поверх наших голів і... линула чарівна музика
про карпатські полонини, дзвінкі потічки,гуцулку Ксеню і
закоханого у неї легіня, трембітання трембіт, любов і
вірність, зраду і тугу.У піонерській кімнаті, де
зазвичай збиралися кружківці, такої миті ставало так
тихо, що було чути схвильоване дихання четвертого слухача.
Микола Дмитрович учив нас підбирати мелодії на слух,
адже нотна грамота була для багатьох складнішою китайської.
Я особисто починав своє музикування з найпростішої
балалайки. Але далі сороміцького куплета:"Вийду я на
річеньку, Вийду я на став, Хто мене не любить,
Тому я на..." (не продовжуватиму, щоб не псувати
загального враження), не пішов. Потім були домра
(мандоліна), гітара, контрабас, баян-акордеон з
приблизно тим же успіхом. Однокласники і навіть
кружківці з молодших груп давно обрали собі
спеціалізацію: Маринка Буй,приміром опанувала домру,
а Люда Токарева - гітару і акордеон.
На базі гуртка вже діяв струнний оркестр
і модне на той час естрадне тріо, котрі радували
концертами на шкільних вечорах. Я ж через згадану вже
дружбу з Михайлом Потаповичем Топтигіним, залишився
на ознайомчій стадії музичних університетів. Тож,
щоб не псувати реноме талановитому учителю, довелось
швиденько міняти профіль зі струнного на духовий.
Мідними трубами і барабаном з тарілками у нас керував
учитель праці і батько моєї онокласниці-Люсі, котрій я
таємно симпатизував, Казимір Броніславович Пйонтик.
Але справедливо мовиться,що все таємне з часом стає
явним. От і моя дитяча прихильність до доньки
капельмейстера дійшла до батька і Казимір Броніславович
іноді навіть жартома називав мене "зятьком". Втім, ці
"родинні" нюанси навряд чи сприяли моїй музичній
кар'єрі.Спробувавши видувати мідь по черзі з труби,
альта, баритона і баса, спинився на великому барабані.
Та й то тому, що за комплекцією, на думку
Казиміра Броніславовича, чи не найбільше підходив для
цієї ролі.Інакше кажучи: барабан був Бог, барабанщик -
лох.
Та як би там не було, мені таки пощастило
відбарабанити кілька маршів в оркестрі на чолі
святкової першотравневої інтернатівської колони
головною вулицею Солобковець. І це стало моїм найвищим
музичним досягненням. Хоч любов до музики я зберіг на
все життя. І цим я завдячую передовсім моїм чудовим
учителям - Миколі Дмитровичу Поповичу і Казиміру
Броніславовичу Пйонтику...
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію