ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Борис Костиря
2026.01.10 10:53
Весна ніяк не переможе
І не протисниться крізь сніг,
Крізь кригу, як через вельможу,
Що кидає дари до ніг.

Так пробивається нестало
Весна крізь перепони зим.
Колись вона таки настане,

Тетяна Левицька
2026.01.10 09:31
Хтось викрутив небо, як прачка ганчірку.
Узимку не віхола — тонни дощу.
Та, як же вмістити всю душу у збірку,
яку я, не знаю навіщо, пишу?

І хто ж потребує мелодії всує?
Та скрапує лірика чуйна з пера:
і сліз повні відра, і слів не бракує —

Микола Дудар
2026.01.10 01:52
Якщо вам нічого «сказать»
І боїтесь торкатись тіні —
Пора розмножитись під стать
На більш прозорливу, осінню.
Якщо розмножене впаде
У ваший гнів з сумним обличчям,
Вас не сприйматимуть ніде
Тому, що ви є та вовчиця,

Олег Герман
2026.01.10 00:16
Олеся сиділа на балконі пізно ввечері, обгорнута пледом. Вона тримала в руках горнятко з чаєм, яке вже охололо, і стомленим поглядом дивилася на мерехтливі вогні міста. У голові постійно звучав гучний хор: слова матері, глузування сестри, знецінення ліка

С М
2026.01.09 21:12
а чи знаєш за опівнічника
якого не зупиниш ти
а чи знаєш за опівнічника
що двері кухні зачинив
не чинить галасу сторожа
я ~ кіт у чорному плащі
і я зникаю завжди у морок
хай перший півень прокричить

Світлана Пирогова
2026.01.09 19:33
Білу гриву зима розпустила,
Розвіває її заметіль.
І не видно Селени-світила,
Тільки сніжна встеляється сіль.

І в душі хуртовина тривоги,
Хоч давно відпустила його.
Крає серце від леза дороги,

Олег Герман
2026.01.09 19:03
У затишку м’яких перин і покривал,
Крізь ніч бездонну,
У царстві соннім,
Я бачив, як з'явилася зима.
Без компромісів,
Де слів нема —
Лише мороз на вікнах креслить мітки.

Іван Потьомкін
2026.01.09 18:28
Він сорок літ водив їх по пустелі:
Непослух батьків тому причина.
Не вірили, що для Всевишнього
Немає недосяжного і неможливого.
Покарані були за одностайну недовіру,
Кістками лягли в пустелі всі ,як один,
Нащадків їх розпорошено по всьому світі…

Артур Курдіновський
2026.01.09 16:01
Крихкий маленький світ я шию з рими,
За межами його - зелена цвіль.
Не лізьте в душу лапами брудними!
Для вас - цікавість, а для мене - біль.

Моя земля горить під небесами,
На спогадах тримається зима.
Не лізьте в душу довгими носами -

Юрко Бужанин
2026.01.09 15:25
це завжди про те
що всередині
вимагає виходу назовні
я біг по снігу
ніби по сторінках
ще не написаної рецензії
і раптом
світ зупинився

Сергій Губерначук
2026.01.09 13:09
Не смійся, мамо. Мабуть, це не смішно.
Я приберу в кімнаті і піду.
Хтось любить секс, хтось любить Харе Крішну,
а я люблю того, кого знайду.

Людину ту, яка мене спіткає,
мій щирий слух і відповідь чекає.

Тетяна Левицька
2026.01.09 11:16
Ти все сказав і я сказала!
Відріж... Не плач... Не говори!
Твої слова, мов вістря жала,
мої — отрута для жури.

Плеснув помиями в обличчя
і побажав іти туди,
де в пеклі плавиться столиця

Борис Костиря
2026.01.09 10:35
Не хочеться, щоб ранок наставав
З його пласким, безбарвним реалізмом.
Настане диво із семи дзеркал,
Ввійшовши в душу чорним оптимізмом.

Куди ідуть всі видива нічні
І казка феєрична і нестала?
Охоплюють симфонії сумні,

Мар'ян Кіхно
2026.01.09 07:59
Мій батько був колись штангістом, а тоді його рекрутували в савєцьку армію та зробили водолазом. Чому та навіщо я не знаю. Я переказую вам переказане, та після того довго мною стулене, наскільки змога. На той час (після Другої світової) ув армії служили

Іван Потьомкін
2026.01.08 22:10
Вночі навідавсь посланець. На ліжка край присів,
Одна лиш шкіра та кістки, очі запали вглиб.
Тепер я знала: розваливсь старий і вутлий міст,
Що поміж «був» і «має буть» руки часу сплелись.
Страхав мене кулак худий, вчувавсь глузливий сміх…
Нехай же б

Євген Федчук
2026.01.08 19:20
Сидять діди під кормою. Сонце припікає.
Але під старезним дубом не так дошкуляє.
Корчмар тут столи поставив, тож можна сидіти,
З кухлів пиво попивати та поговорити.
Про що дідам говорити, як не про минуле,
Коли вони молоді ще і завзяті були.
Похваля
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Павло Інкаєв
2025.11.29

Федір Паламар
2025.05.15

Пекун Олексій
2025.04.24

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мосійчук
2023.02.21

Зоя Бідило
2023.02.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олег Герман (1991) / Публіцистика

 Штучні квіти посеред поля психотравми
Я завжди носив маску. Не ту, що ховає обличчя, а ту, яка приховує мою порожнечу. Вона зроблена з блискучих, ідеально відшліфованих деталей: успіх, впевненість, бездоганний вигляд. Я переконав себе, що коли маска буде достатньо яскравою, ніхто не помітить, що під нею немає нічого, крім темної, холодної порожнечі.
Інші бачать в мені героя, лідера, успішного чоловіка, того, хто завжди знає відповідь. Але вони ніколи не бачили страху, що змушував мене будувати ці стіни. Страху, що якщо хоч на мить покажу своє справжнє "я" — слабке, невпевнене і спрагле любові — мене розчавлять, відкинуть, знищать. Як мене знищували колись, коли я був дитиною. Мої успіхи були лише спробою купити любов, яку мені так і не дали. Кожна похвала — це короткий спалах тепла, який швидко згасає, залишаючи після себе ще більший холод.
Я не відчуваю, а лише виконую роль. Роль ідеальної людини. Я вимагаю поваги, а насправді жадаю підтвердження того, що маю право бути. Моя впевненість — це не сила, а декорація. І за нею я поховав свою справжню сутність, ту, що колись вірила в щирість і безумовну любов. Тепер у мене є лише відображення в очах інших, і я відчайдушно намагаюся зробити його якомога яскравішим, щоб воно хоч на мить освітило темряву всередині. Але воно ніколи не буде достатньо яскравим. Ніколи.

Саме такі слова ми б почули від чоловіка з нарцисичною травмою, якби той говорив правду. Ми звикли сприймати "нарцисів", як самозакоханих і самовдоволених, поряд з якими часто почуваємося ніяково, бо є відчуття, що в чомусь "не дотягуємо". Та це лише яскрава обгортка, яка приховує біль, порожнечу і повну залежність від оточення.

Нарцисичний розлад особистості — це не просто "щось не так з самооцінкою", а глибокий і стійкий стан, що заснований на відсутності базового відчуття власної цінності. Цей розлад формується в дитинстві, коли дитина не отримує безумовної любові та прийняття. Замість цього, її цінують лише за досягнення, за те, що вона «зручна» чи «особлива», або гірше того — сприймається батьками, як пряме продовження себе і зобов'язана виконати "план", який не був здійснений ними самими. Це змушує дитину створювати фальшиве «я», яке відповідає очікуванням батьків чи суспільства. Справжнє «я» — зі слабкостями, потребами та страхами — ховається десь всередині, бо воно було відкинуте як небажане і непотрібне.
Згодом це фальшиве «я» стає єдиним способом взаємодії зі світом. Людина живе, постійно шукаючи зовнішнього підтвердження своєї значущості. Вона потребує захоплення, похвали та визнання, щоб хоч на мить відчути себе цінною. Тому нарцис може бути надзвичайно успішним, харизматичним і привабливим, але його дії завжди спрямовані на підтримку ілюзії величі. Коли ця ілюзія руйнується, коли він стикається з критикою чи відторгненням, виникає нарцисичний напад — стан відчаю, гніву та приниження, адже його крихкий світ опиняється під загрозою.

Нарцисичний розлад — не вибір, а захисний механізм. Це трагедія людини, яка була змушена поховати себе, щоб вижити.



22.08.2025




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2025-08-22 23:59:51
Переглядів сторінки твору 806
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.601 / 6  (4.824 / 5.58)
* Рейтинг "Майстерень" 5.571 / 6  (4.853 / 5.64)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.796
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Соціально-громадська тематика
Автор востаннє на сайті 2026.01.10 11:14
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-08-23 09:10:14 ]



ось, Ви сказали все по суті
сказати тут можна ще всякого, бо тема не просто існує
тема дуже навіть зобов’язуюча, злободенна

тут є цікавий ще момент, а саме гендерний
оскільки т.зв. нарциси самі себе не обговорюють
їх активно обговорюють інші, ті, хто має з ними справу
досить часто нарцисів ідентифікують жінки
отже, якби це спрямовано і на сам термін (нарцис-він)

але скільки насправді нарцисів-жінок?
тобто, звісно, це є дещо хворобливий чи патологічний механізм захисту
але щодо жіноцтва, це якось типово, часто-густо
може і не норма, але не ексклюзив точно
і ще це нікого не висаджує аж занадто

тобто, є момент про упередження і стереотипи
і якщо жінки звикли стикатися із нарцисичними проявами
у свому середовищі і навіть цінувати якоюсь мірою
(оскільки і чоловіки цінують певною мірою таку поведінку жінки)
то чоловічий нарцисизм викликає більше роздратування, чогось

за моїми сторонніми, безвідносними спостереженнями




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 00:06:14 ]
Вітаю! Трохи Ви мене підловили)
Насправді нарцисизм однаковою мірою стосується як чоловічої, так і жіночої статі. Просто говорити про нарцисичну травму чоловіків справді якось прийнятніше і звичніше. Традиції)

З повагою

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 09:07:44 ]



дякую, я не прагнув підловлювати, якщо би раптом
зауважив оцей аспект, дещо парадоксальний

бо дівчата/жінки охоче обговорюють в мережі нарцисизм
та й не лише вони
але я ні разу не бачив поки що обговорення т.б.м.
"жінок-нарцисів"

тобто лемент щодо дискримінації, упереджень і стереотипів
здебільшого відбувається як гра в одні ворота, хіба ні?




Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 17:16:42 ]
Ви порушили дуже цікаву і делікатну тему, яка ще раз доводить, що Ви — людина, яка дивиться в корінь. Як я вже висловився, є певні "традиції". Так, проблема нарцисизму стосується обох статей ( чи більше, бо в умовах сучасного суспільства навіть з такими твердженнями треба бути вкрай обережним), однак саме чоловічий нарцисизм більш помітний. Проте, є інші патопсихологічні феномени,які зручніше ілюструвати вже на жінках. В моєму випадку саме ілюстрація має значення, жодним чином не гендерна дискримінація, оскільки я є абсолютним прихильником гендерної рівності.

Ще раз дякую за увагу! Завжди радий Вам)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2025-08-24 10:43:42 ]
Неймовірно цікава тема. І вельми напружена для товариства авторів, у тому числі й "Поетичних Майстерень". Через це й масового долучення до обговорення подібної та й інших гарячих тем душевних станів і патологій, практично не має.
Можна, ясна річ, зробити висновок. що автори ПМ не читачі, а виключно описувачі. Бо ж альтернатива - тупості, і не зацікавлення ні в чому, крім власного буття, була би деяким перебільшенням, від якого до паталогій особистого нарцисизму переважної більшості літераторів один крок. Тим не менше, слідкуючи за характерами дописувачів ПМ протягом вже 25 років, я б таки переніс би всі зауваги шановного Олега Германа і на нашу аудиторію в пропорціях 90% явних і прихованих "нарцисів" і 10% тих, що так чи так навчилися обходити цю трясину, зберігаючи, вибудовуючи якісь не особисто споживані ідеали, будуючи в творах не надуманий особистий образ, тощо.
Та й споглядання світового літературного процесу дає приблизні цифри, і вони непогано корелюються з авторами, що поділяються на новаторів і "какаду", що приносять щось нове суто власним оздобленням.
І постає неоднозначне питання - усвідомлене буття в стилі "какаду" - це той самий нарцисизм, чи ще й намагання підтримати колективне свідоме й несвідоме, як учасник-учасниця стадного буття? Насправді ж нарцисизм неможливий за межами соціуму?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 17:33:10 ]
Мені дуже приємно, що ця тема знайшла відгук,як і взагалі моя проба пера в навколопсихологічній публіцистиці. Намагаюся розкривати актуальні проблеми не в форматі чорно-білого кіно, а показувати неоднозначність багатьох феноменів, які, на думку популярної психології, є досить простими. Ваші відгуки, як і відгуки пана СМ, безумовно, надихають, оскільки я і не підозрював, що на платформі ПМ можливі дискусії на таку тематику. Публікував, "щоб було".

Звісно, з позиції психіатра чи психотерапевта я не маю права якось оцінювати спільноту ПМ, бо сам являюся таким же учасником з тими ж правами. Зауважу, що таки важливо розрізняти нарцисів і людей з завищеною самооцінкою, бо нарцисизм — таки не про високу самооцінку, а компенсацію. Автор, що має унікальний стиль і бачення, має моральне право висловлюватися більш авторитарно, не принижуючи когось і не вдаючись до самовихваляння. Нарциси ж навпаки, будуть тиснути на всіх,вимагати похвали і оцінок, а також блокуватимуть всіх інакодумців.

Відповідь на останнє питання: нарцисизм неможливий за межами соціуму, бо саме соціум дає не тільки необхідну поживу, а і є основною причиною його виникнення.

З повагою і найкращими побажаннями

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2025-08-26 18:55:35 ]
Дякую. Є над чим поміркувати. Межі і справді існують...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2025-08-24 19:32:58 ]
Згоден з вашими поглядами, за якими стоїть неабиякий досвід спілкування з колами значно ширшими за літературні осередки. Тим не менше, описана вами система можливого виправдання авторів із начебто лише завищеною самооцінкою ( а таких категорична більшість, і це ніби, на перший погляд, є і якимсь засобом для подальшого розвитку початківців, але не "маестро"), заперечується невідповідністю особистих апломбів загальній картинці реальних досягнень.
Доходить до парадоксу - не письменники читачі виглядають значно толковішими за авторів, у тому числі, маститих у всіх без винятку гуманітарних царинах. Як до такого неподобства дійшло? Мені не спадає на думку нічого іншого, окрім "голих королів", яких породжує і той самий "нарцисизм". Адже "нарцисизм" може породжуватися значно ширшим колом причин? Наприклад, можна навіть говорити про нарцисизм ілюмінатів, масонів, та будь-якої псевдоеліти? Ймовірно, звідси й естетика, що не потребує етики?
Ясна річ, так можна стверджувати, що і всі хворобливі розгалудження мають одну внутрішню проблематику і адекватне їй відлуння у глибоко хворому суспільстві. І ще те питання, чи всі ці прояви гротескно не наростають разом із ілюзорністю буття відірваних від Природи речей мас і конкретних осіб?
Я, звісно, не методологічно узагальнюю, але з філософського погляду проблема в рамках нинішньої цивілізації рішення не має.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-24 23:06:15 ]
Цікава думка про колективний нарцисизм (якщо я вірно зрозумів) та «голих королів». Ви маєте рацію, це явище виходить далеко за межі індивідуальної психології. Коли цілі прошарки суспільства створюють власну герметичну екосистему, де етика підміняється естетикою, а справжня цінність втрачається, це й призводить до такого парадоксу. Особливо, коли доходить до того, що читач, який не обтяжений амбіціями, стає більш чесним "суддею" реальності, ніж сам "майстер". Можливо, саме тому і потрібна критика, що викриває цю ілюзію. Але тут теж починається цікаве — культура критики та дискусії. То критика надто різка, то відповідь зводиться до "та хто ти такий, щоб мене вчити?".
В цілому ті, кому слава "вдарила в голову" можуть проявляти нарцисичні риси,але до рівня розладу це не доходить. Справжніх нарцисів, повірте, видно неозброєним оком)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-08-25 10:14:31 ]



(Бог) із ним із нарцисизмом
який розпізнається однозначно
тут я із Вами одностайно згодний
але що Ви думаєте про гедонізм?
наскільки він чинний & патологічний?

із Ваших професійних дослідів


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-25 16:03:13 ]
Гедонізм не є окремим діагнозом чи самостійним психопатологічним явищем. Це більше про мораль і навіть філософію, ніж про розлад. Переважно ми маємо справу з гіпогедонією або ангедонією.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-25 16:07:40 ]
Хоча в перспективі цілком ймовірне зниження здатності отримувати задоволення і тоді вже особа звертається з чимось із описаного вище. Прогноз сприятливий)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2025-08-26 08:29:22 ]



дякую, дуже цікаво

моральні питання всіляко просочуються
& поймають, особливо із віком

їхні забарвлення й овертони також обіймають
або відштовхують

гарного завершення літа Вам
із усіма належними побажаннями



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Герман (Л.П./М.К.) [ 2025-08-26 23:30:39 ]
Дякую! Це цілком взаємно)