ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Богдан Фекете
2024.10.17

Полікарп Смиренник
2024.08.04

Тетяна Стовбур
2024.07.02

Самослав Желіба
2024.05.20

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Меланія Дереза
2024.02.08

Ольга Чернетка
2023.12.19






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Тіна Гальянова (1986) / Проза

 ХИМЕРА ТЕМПОРАЛЬНА
Марія ніколи не спала о цій порі, а саме о 03:30. Вже скільки років поспіль (важко й пригадати) вона прокидалася в ліжку, простягала руку до тумбочки біля ліжка, брала мобільний телефон і бачила одні й ті ж самі цифри. Спочатку вона дивувалася, потім почала лякатися цієї незвичної систематичності, та з часом почала ставитися до цього, як до чогось зовсім звичного і вже як простий ритуал щоночі повторювала одні і ті ж рухи, щоб пересвідчитися, що нічого в житті не змінилося.
Але цієї ночі сталося дещо дивне. Як завжди, прокинувшись ще в темряві, дівчина потяглася за телефоном і… Здивуванню її не було меж. На яскравому екрані з зображенням прикольних кошенят, що бавляться, виднілися маленькі чорні циферки 05:47. Спочатку Марія подумала, що вона ще спить, що це їй лише сниться, та трішки проморгавшись, зрозуміла, що насправді час на годиннику був не тим, що завжди. Вона рвучко підвелася з ліжка і ще якийсь час, поки не погас екран, дивилася на нього. Коли ж знову опинилася в суцільній темряві, її охопив панічний, просто неземний, тваринний жах. Сталося щось жахливе! Марія всім своїм нутром це відчувала. В світі щось перевернулося, щось безповоротно змінилося, і це щось мало потягти за собою страшні наслідки.
Довгі роки дівчина жила звичайним, спокійним життям і ось тепер вона відчула, що цей спокій безповоротно втрачено. Якась внутрішня впевненість у тому, що все буде нормально, поки вона щоночі прокидається об одній і тій же порі, ні на хвилину не покидала бідолаху і от тепер вона не знала, що їй робити. Адже щось треба було робити. З цим жахом треба було якось розібратися.
Боячись навіть поворухнутися, Марія так і просиділа на ліжку аж поки не почало світати й кімната не заповнилася першими несміливими променями сонця. Різні страшні думки лізли в її вимучену, невиспану голову. Страшні картини малювала уява і свідомість просто не могла їх відігнати, щоб хоч трішки поберегти психіку дівчини.
Привів до тями Марію дзвінок будильника на тому ж таки мобільному телефоні. Вона знала, які цифри на ньому тепер, адже завжди заводила механізм на 07:00, щоб встигнути зібратися на роботу. Але після нещодавніх подій дівчина все ж вирішила поглянути на телефон: а раптом він просто поламався і вона насправді прокидалася в звичний для себе час, просто годинник був зламаний. Але цього разу екран показував сьому годину, а це свідчило, що механізм не поламався і вона дійсно цієї ночі щось проспала, проґавила, зі своєї (чи не зі своєї) волі стала причиною якихось жахливих подій, про які ще не знала.
Але з приходом дня Марія стала трохи оптимістичніше дивитися на речі. Вона вже почала потроху заспокоювати себе? Ну, що врешті-решт сталося? Ну, проспала вона свій звичний час пробудження? Але що ж тут поганого? Ну, прокидалася вона щоразу о 03:30? Але про що це свідчить? Будь-який нормальний психолог скаже їй, що це свідчить лише про якісь ритми її біологічного будильника. Якась подія в її житті, на яку вона навіть, може, й не звернула уваги, просто могла вплинути на цей ритм, порушити його. Але ж тут, по суті, немає нічого страшного. Світ не перевернеться від подібного.
Марія все розумно й виважено собі пояснювала. Але страх не проходив. Ніякі розумування не могли відігнати того неприємного відчуття, що охопило все єство дівчини.
Проте ніяких явних ознак руйнування з зовнішнього світу не надходило, тому дівчина зробила єдиний розумний висновок: життя продовжується, а отже, потрібно вставати й збиратися на роботу, адже нікому не поясниш, що ти запізнилася на роботу, бо не прокинулася вночі о звичній порі. Якби так вона пояснила свій надзвичайний стан, то її, у кращому випадку, просто прийняли б за божевільну. Тож, переборюючи жах і відчай, і гнітюче відчуття невідомості, яке виникає тоді, коли, чекаючи чогось страшного, ти хочеш і наблизити той момент, щоб більше не мучитися, й водночас відтягуєш його, продовжуючи насолоджуватися тривожною невідомістю, яка проте залишає місце для надії, дівчина встала врешті з ліжка і поволі пішла до ванної кімнати.
Марія, від природи жвава й непосидюча дівчина, збиралася дуже мляво й неохоче. Тривожне відчуття не зникло ні на мить. Поснідати вона вирішила вже на роботі, в офісі. Не вмикала вона й телевізора, хоч мала звичку щоранку подивитися новини на якомусь каналі. Дівчина вдяглася, взулася, перевірила чи повимикала всюди світло й електроприлади, замкнула двері й попростувала до ліфту. Спустившись на перший поверх, вона з силою штовхнула важкі металеві вхідні двері, зробила крок назовні і … завмерла. Світ зник. Світ, такий же звичайний, як і її пробудження щоночі об одній і тій же порі, просто зник. Тепер до неї нарешті ясно дійшло, що ж таке важливе вона сьогодні проспала...




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2010-01-06 13:40:29
Переглядів сторінки твору 1640
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 4.865 / 5.5  (4.834 / 5.28)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.686 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.770
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2012.01.10 13:49
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Коржик (Л.П./Л.П.) [ 2010-01-06 17:43:21 ]
Я не знав, який сенс приховує ця купка речень, слів та символів. Не знав, яке значення приховує цей твір, до того, як прочитав його. Але зразу ж після згадки години, о котрій прокидалася героїня щоночі, зрозумів: це щось метафізичне. Підтверджень цієї думки, проте, в творі не було ніде, аж в самому кінці. Видавалося, що Автор (Ви) ходить колами, не дозволяє читачеві наблизитись до самої суті твору - для того, щоб збільшити обсяг тексту.
Але мої сумніви розвіялися, коли я дочитав до кінця.
Все наше життя - це гра, а ми, люди - герої. І те, що Ви зрозуміли про світ - дане не кожному. Далеко не кожному. Тому, можна сказати, що Ви таким чином розширивши власну свідомість, розуміння світу і взагалі світосприйняття, досягли нового рівня саморозвитку - а отже, Вам відкрилися нові виміри даної Гри - нашого світу.

"Світ, такий же звичайний, як і її пробудження щоночі об одній і тій же порі, просто зник. Тепер до неї нарешті ясно дійшло, що ж таке важливе вона сьогодні проспала..."

А більшість людей так і не встигає усвідомити, що вони ЩОСЬ проспали. Більшість людей і досі спить...

Не знаю, коли це відбулося, але вітаю Вас з Пробудженням:) Саме за такий оригінальний спосіб висловлення істини - я схильний ставити найвищі оцінки.
Але стосовно суто літературної сторони твору - все ж раджу дещо шліфувати стиль - щоб він міг ще міцніше захопити читача. Більше динаміки! Скажу Вам один "секрет", як цього досягти: захоплюйте читача знаннями, які можуть виявитися корисними для нього, більше конкретизуйте: в реченні про біоритми, наприклад, можна було б використати якісь наукові дані, "як би це сказав СПРАВЖНІЙ психолог". Тоді читач, який прагне знань відчуває, що йому ПОТРІБЕН цей твір, йому ТРЕБА його прочитати. Це я вам кажу зовсім не як критик, але як Читач. Письменники повинні нести читачам світло знань - в цьому вся таємниця слави.

Хай щастить!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тіна Гальянова (Л.П./Л.П.) [ 2010-01-07 16:43:37 ]
Дякую, Тарасе, за Ваш схвальний відгук. Стосовно літературного боку твору - абсолютно з Вами згодна, адже даний твір - одна з перших моїх спроб у прозі. Тому мені ще вчитися і вчитися.