ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Сіренко
2025.08.20 18:16
У кожному дереві –
Мертвому чи квітучому,
Старому чи щойно зміцнілому,
Ховається (до часу) ідол –
Іноді гнівний і невблаганний,
Іноді життєдайний і життєлюбний
(Як теплий весняний дощик).
У кожній камінній брилі –

С М
2025.08.20 10:34
як морський штиль узявся до зброї
а похмурі та зрізані течії
наплодять монстрів
вітрильнику смерть!

незграбний момент
а тоді перша тварина за бортом
ніг шалене биття

Юрій Гундарєв
2025.08.20 09:32
серпня - День народження письменника світового рівня, одного з останніх могікан-шістдесятників,
майстра психологічної і готичної прози, яскравого інтерпретатора українського літературного бароко


Магічна проза - справжній діамант,
це не якась дешев

Віктор Кучерук
2025.08.20 05:55
Я вірю не кожному слову,
Бо сумніви маю, що ти
Сховаєшся в сутінках знову
І зможеш до мене прийти.
А поки збираєшся звідси
Податися в рідні краї, –
Світання блакитного відсвіт
Забарвив зіниці твої.

Артур Курдіновський
2025.08.20 05:02
Я тебе не зустрів, і не треба красивих метафор,
Це заїжджене "потім" нічого мені не дає.
Незачинені двері, забутий опущений прапор,
Приховають сьогодні і щастя, і горе моє.

Я тебе не зустрів. Не судилося. Що тут казати!
У самотності тихо минають

Тамара Ганенко
2025.08.19 22:24
Цвіте сонях,
повитий крученими паничами.
Сонячно й вітряно.
Гойдаються квіти
моєї маленької
України коло хати.
Півколо синього неба
пише серпневу симфонію

Борис Костиря
2025.08.19 21:27
Природа виявила геніальність
У тому, що створила цей шедевр, -
Твою красу, не схожу на банальність,
У миготінні первісних дерев.

Твоя душа, напевно, теж прекрасна,
Як і твоя небачена краса,
Яка мене заглибила у щастя,

Ярослав Чорногуз
2025.08.19 14:42
Не думай люба і кохана,
Я не забув про тебе, ні.
Життям придавлений і гнаний,
Я вірю, вірю в кращі дні.

Я вірю в те, що все печальне,
Облишить нас хоча б на мить.
Хоч горе тисне так навально,

Світлана Майя Залізняк
2025.08.19 13:45
Слова - оригінальна поезія Світлани-Майї Залізняк, без втручання ШІ, музика та вокал згенеровані за допомогою штучного інтелекту в Suno. У відеоряді використано 10 ілюстрацій - згенерованих ШІ за описом авторки, ексклюзивно для цієї поезії.

Ассоль

М

Олена Побийголод
2025.08.19 13:10
Із Бориса Заходера

Пішов Сергійко в перший клас.
Школяр, як не крути!
Він рахувати вміє в нас
уже до десяти!

Такий учений, загалом,

Ігор Шоха
2025.08.19 13:02
Лідери думки... оті, що вгорі –
параноїчні тирани-царі
мають ходулі і мешти...
перевзуваються поводирі,
ну і тому є нові і старі
парадоксальні ефекти.

ІІ

Світлана Пирогова
2025.08.19 12:36
Стерня навколо їжачиться,
над нею хмари білі - не знамена.
Ряхтять перед очима числа,
і поступово тане літня сцена.
А далі як? Вітри на гривах
дерев, що скинули плоди додолу,
сиренний сплін, доба розбита?
Вирішує лише ґаздиня-доля.

Юрій Гундарєв
2025.08.19 09:23
Сьогодні легендарний вокаліст культового гурту «Deep Purple», перший виконавець партії Ісуса Христа в рок-опері «Ісус Христос - суперзірка» зустрічає поважний ювілей.
Щиро вітаємо видатного музиканта, який від перших днів війни активно підтримує Україну!

Олександр Сушко
2025.08.19 07:25
Жив без жінки у холодних снах,
Радості лишалося на денці.
Ну, а нині на душі весна,
Овид у шафрановій веселці.

Казку вимальовує стилО
І дарує вірш гарячий Єві.
О, дружино! Світла джерело!

Віктор Кучерук
2025.08.19 05:48
Стрічаються повсюди
Печалі та жалі, –
Бідою вбиті люди
На долю вічно злі.
Коли в минуле кане
Земного щастя блиск, –
Роз’ятрюються рани,
Підвищується тиск.

Борис Костиря
2025.08.18 21:32
Іду у ліс розбійницький, таємний
Там, де чекає лезо і клинок.
І тільки так досягнеш цілей певних
Без жодних перепонів і морок.

Приймає ліс екзамен доленосний,
І винесе він вирок, як тиран.
А ти ітимеш крізь серпанок млосний
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Тарас Письменний
2025.08.20

Анастасія Волошина
2025.08.13

Василь Пастернак
2025.08.04

Олександра Філь
2025.07.17

Сергій Святковський
2025.06.27

Рембрі Мон
2025.06.07

Чорний Кугуар
2025.05.27






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ігор Терновський (1994) / Вірші

 дєд мароз vs Маркіян Шашкевич
(добрі назви річок... їх зла каліграфія
непідвладна звукам в старому радіо...)
дєд мароз трясеться всередині "рафіка" -
в вишні села Карпат де йому не раді

там не знають пісень про маленьку йолачьку
(якби й знали - забути воліли б чимшвидше)
дєд Мароз проїздить наскрізь Сасів і Золочів,
у Підлиссі - Шашкевич шепоче вірші -

замовляння для зникнення зла морозного...
(дєд мароз лютує - у "рафіку" холодно)
а навколо сніг замітає все - й хтозна -
чи дорога не скрутить маршрутці голову

як язик добрі назви річок закручують...
(ця історія може ще й досі тривати:
далі - дєд зрозуміє що він вже зсучився
далі - сніг розтає. і сніг розтаватиме)

2010




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2010-01-07 17:57:16
Переглядів сторінки твору 8851
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 3.837 / 5.25  (4.037 / 5.31)
* Рейтинг "Майстерень" 3.837 / 5.25  (4.037 / 5.31)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.727
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми Різдвяна поезія (для дорослих)
АНДЕГРАУНД! Без кохання, любові, ніжностей !
Іронічний неореалізм
Автор востаннє на сайті 2010.01.19 10:23
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Майборода (Л.П./Л.П.) [ 2010-01-07 18:38:19 ]
цікава композиція... але про шо?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Терновський (М.К./Л.П.) [ 2010-01-07 18:46:08 ]
а ви за ліночками пройдіть :)
там є підказки як це читати :) і натяки на оціночні судження і подібні компоненти, потрібні читачеві :)

але правда - в двох словах не поясниш про що, це ж нелінійна постмодерністська оповідь :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Майборода (Л.П./Л.П.) [ 2010-01-07 19:01:06 ]
Вам не здається, що такі лінки тільки утруднюють читання і читач загалом лінивий і полінується ще дошукуватися контексту? тому, як на мене, таке колажування - марна і невдячна справа.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Терновський (М.К./Л.П.) [ 2010-01-07 19:31:41 ]
ми не ставимо перед собою легких завдань, та й ледачі читачі - не для нас ;)
знаєте, поезія, справжня поезія - справа не для ледачих. я цілком свідомий того, що вірш цей складний передовсім формою - тим краще, оскільки саме з цієї причини мені вдалося напхати сюди конотацій стільки, скільки хотілося :)

а ледачим читачам - напряму до Поліни Дашкової або, скажімо, до визнаної-пеевизнаної класики, з якою можна лише мовчки погоджуватися і - як то кажуть - отримувати задоволення :)

пані Ольго, я ціную вашу думку, але - як на мене - поезія - чи не єдиний зараз жанр культури, який якраз і сприяє неледачінню, викликає зусилля. це не телевізок із неодмінним заппінґом, не кіно і не дешева белетристика, яка розслабляє. поезія не має розслабляти читача - навпаки - будити в ньому задавнені почуття, змушувати відчувати життя.
ну а історико-культурний підтекст конктерно цього вірша - теж досить прозора штука і - дозволю собі сподіватися - вдумливих читачів також наштовхне на роздум(и)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вітер Ночі (Л.П./М.К.) [ 2010-01-07 19:07:31 ]
Ой, ля. Як на мене, дуже цікаво. Саме з посилками...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Терновський (М.К./Л.П.) [ 2010-01-07 19:32:37 ]
дякую :)
незайвий раз почитаєте Григорія Чубая ;) хоча шкода, що з Говорити, Мовчати і Говорити знову - лише уривок...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Опришок (Л.П./Л.П.) [ 2010-01-07 20:00:47 ]
А мені тут одна дівчинка підказує, що Ваше ім*я - Богдан-Олег Горобчук. Що Ваша електронна адреса Вас "попалила". Тут треба обачнішим бути, Богдане-Олеже.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Майборода (Л.П./Л.П.) [ 2010-01-07 21:07:03 ]
Цілком погоджуюся - справжня поезія не для ледачих, але не варто її перетворювати на кросворд. Про конотації, то передивившись деякі з них, ще раз наголошу - це справа невдячна, бо шукати ключ за тим способом, який ви подаєте довго і незручно. Або хіба ви мали на увазі, що читач не вельми освічений і понадавали йому купу пояснень - звідки і про що. Справжяня поезія - це голос, хай навіть з конотаціями та чужими інтерпретаціями, інтертекстом ітд. Але це не те, що над коментами. Крім того, якщо розглядати цей вірш поза лінками - то він доволі слабкий, як на мене....

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Терновський (М.К./Л.П.) [ 2010-01-08 15:01:17 ]
я і не намагався цього факту приховати :)
а ми, судячи з вашої реакції, знайомі? як цікаво.. бо щось вас не пригадую...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Терновський (М.К./Л.П.) [ 2010-01-08 15:03:31 ]
знову ж - дивлячись за якими мірками міряти. он проза Борхеса за мірками новел Мопасана - теж доволі слабка, що не відміняє її сили і цікавості в іншому контексті, правда ж :)

я шукаю свого вдячного читача і не претендую на роль цукерочки, яка всім подобається. всім подобатися - справа невдячна, сприяє крайній комформності поезії...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-08 15:24:39 ]
А от мені здається, що такі речі тільки ускладнюють і справа якраз не у наявності вдячного читача, бо вдячний - це не тільки той, який здатний докопуватися. Важливо знайти щось нове в традиційному підході. Це набагато важче. Бо вигадувати щось таке - це теж не ново. Тобто, воно звісно корисне, бо допомагає навіть при аналізі свідомого і підсвідомого автора, але в такому випадку більше схоже на медичну довідку, стенограму мислі.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Терновський (М.К./Л.П.) [ 2010-01-08 15:45:13 ]
"Важливо знайти щось нове в традиційному підході" - далеко не найоригінальніша думка :)


але погодьтеся, одні, скажімо, намагаються українізувати поетику Йосипа Бродського чи продовжувати традиції, які продовжує, скажімо Роман Скиба, а інші, скажімо, експериментують з тією ж поетикою в постмодерну добу, коли нове шукати у традиційних підходах - якраз і є найлегшим шляхом, яким мало не кожен намагається іти. от тільки дуже небагатьом вдається, і тим кому вдається ЗНАЙТИ нове, а не ШУКАТИ його все життя - ті справжні генії. але щось не пригадую жодного такого генія в українській поезії навіть останніх років 20...

а щодо медичної довідки - то поет Ґотфрід Бенн - який працював у морзі і прискіпливо стенограмував свої спостереження - один з найсильніших поетів доби експресіонізму...

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-08 17:40:44 ]
Не згідна, що віднайти нове у традиції - найлегше. Судячи з того, що зараз відбувається в молодій поезії, найлегшим якраз є або писати під Бродського, або мудрувати, як у цьому ось вірші. Не думаю, що запропонований Вами зразок попри зазначені Вами ж конотації несе щось надважливе. Та й форма тут кульгає насправді. Про геніїв - назвіть, хай не українця, який дійсно щось таки знайшов і знахідка його не має аналогів. Такі пошуки (у цьому конкретному вірші) - воно добре, але це як юнацький максималізм, тільки згодом розумієш, що усе це лиш "випендрьож".

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Терновський (М.К./Л.П.) [ 2010-01-08 19:25:22 ]
не віднайдення нового. я написав дослівно так: "нове шукати у традиційних підходах - якраз і є найлегшим шляхом", а між пошуком і знайденням - прірва. шукати - легко, якщо іти протореним традицією шляхом. а знайти врешті щось нове - це справді виключно тяжко, і я мало знаю нині живучих, які на це спромоглися..

щодо цього вірша, то для мене це не є претензія на високу поезію - це раз, це радше вільний вірш за злобу дня, і грайливість - основна його ознака. отже його слід розглядати у жанрі грайливого вірша, у жанрі колажування і зіткнення конотацій. я ставив це завдання - і я задоволений тим, як я його втілив, не претендуючи ні на винайдення велосипеда, ні на досігнення шедевру в якомусь жанрі :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-08 17:53:11 ]
Оце щойно подивилася усі Ваші конотації - так це просто смішно! Я думала там дійсно щось глибоке заховане, а це лиш інфо для тих "хто не в курсі". Тобто оце ось творіння насправді- електронний варіант звичайного вірша з посиланнями. Значить і новаторством не дуже й пахне))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Майборода (Л.П./Л.П.) [ 2010-01-08 19:32:23 ]
А й дійсно, яка тут висока поезія?....

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-08 19:56:42 ]
Я не проти експериментів, але у цьому випадку не бачу їхньої доцільності: ніби погралися і викинули на смітник. Хай він грайливий вірш, але і в таких жанрах є якісь вимоги, хоча би точність рим і ритму. А тут виходить якась чернетка.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вітер Ночі (Л.П./М.К.) [ 2010-01-08 20:10:07 ]
Печаль не в тому, якого гатунку вірш, печаль у тому, скільки часу і слів витрачено на його тлумачення. )_)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-08 20:12:11 ]
Істину кажете)))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2010-01-09 23:02:12 ]
Не побачила високої майстерності у тому, щоб натикати простенький віршик ліночками. Вразило високохудожнє зображення "рафіка". Як на мене пустопорожнє використання "трафіка", навіть за умови безлімітного інету. За ліночками автор, виглядає, заховов власну ліночку, чи лінощу, примудритися на щось більш цінне для сучасної модерністики.