ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
у чесність повернути віру,
не красти і багатим буть!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
у чесність повернути віру,
не красти і багатим буть!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Євгенія Найчук (1984) /
Проза
І прокидаюсь
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
І прокидаюсь
Спочатку була темрява. А тоді зазвучав голос, чіткий і впевнений, ледь хриплуватий мій голос. Темрява шипіла і поскрипувала, наче стара аудіокасета, і голос, піддаючись її впливові, починав збиватися, втрачати силу і впевненість. Повітря ставало все менше, аж поки залишилося від голосу ледве чутне хрипіння, злилося зі скрипом темряви і потонуло в ній.
Навіть не сон, певніше, якесь видиво, зумовлене спекою та задухою запорізького вокзалу. Цілком достатньо, щоб я злякалася. Вийшла на сходи, там іще гірше, повітря колеться і скловатою лізе в горло. Написала смс Мар’яну. Спокійні слова про те, що кохаю, та й настрій начебто спокійний, але за всім цим криється розпач, який, знаю, не можна пускати у серце. Видається, що йду по воді, і досить засумніватись, як потону. Змушена вірити у доцільність усього, що відбувається. Немає жодної іншої потреби у цих подорожах Україною, у безцільній гонитві за Свєткою, у її листівках до запитання все з нових міст, які відкриває для мене, у все нові міста, якими я блукаю в пошуках її слідів, – у всьому тому, що стало для мене чимось на кшталт церковних ритуалів для підкріплення віри.
Свєтко, маленька Свєтко, вертайся, буду знову винаймати квартиру, буду вештатися Полтавою, Свєтко, я скучила за тобою, Мар’ян не вміє вигадувати так, як ти, я покину його, тільки вертайся, Свєтко, в мене закінчуються гроші, вертайся, дуже тебе прошу, Свєтко, і перепрошую, коли є за що, але повертайся.
Сіре місто, сіріше за Харків, заводські блоки і майже порожня широка вулиця. Повертаюся у приміщення. Мар’ян питав, чи схоже на львівський вокзал. Ні, не схоже, нітрохи. З цього вокзалу місто не кличе на прогулянку. За дві години поїзд, тож перечекаю тут, серед людей і видив.
Коли нарешті Свєтка змучиться подорожувати, усе буде як раніше.
Восени. Думаю, то буде восени. Двадцять четверте серпня, чекати недовго. Сьогодні я відправила з Гуляй-поля футболку в Полтаву. Думаю, що коли повернуся, розпакуємо з Мар’яном разом. Я не вмію робити подарунки, роблю то незґрабно, особливо коли є привід. Набагато краще в мене виходить ось так, неочікувано, давати якісь дрібнички, наче й не дарую, а повертаю річ власнику.
Я багато чого не вмію, Свєтка знає. Мар’ян? Може тільки здогадуватися, йому не викрию свою слабкість, бо скористається, обов’язково, яким би добрим не був, але прийде час і тоді.
Не вмію вибачати. Не вмію кидати все напризволяще і зриватися у чуже місто, роблю це виключно з любові до Свєтки, та скоро вже й по тій любові, бо дороги і подорожі залишають по собі пустку. Не вмію оминати запахи і їду до кінцевої за хлопцем лише тому, що він ледь чутно пахне «Blue for him», виловлюю той запах серед смороду оселедців, дезодорантів, поту, вихлопних газів, перегару, паленої ґуми, одеколонів. Не вмію фотографувати будинки, та, зрештою, фотографувати взагалі. Один недавно сказав мені, що у більшості людей викривлені уявлення про фотографування, можливо, він має рацію, він професіонал. Не вмію довіряти професіоналам, людям, котрі захоплюються своєю роботою, людям, котрі знають своє місто до найменшої вулички, скажімо, біля Личаківського, навіть знають ціну на квартири в тому районі. Не вмію довіряти людям узагалі, спілкуватися з ними, дбати про них, варити їм каву і розважати розмовами. Не вмію влаштовуватися, щоби там не казали, але натомість інколи вдається напроситися на чай із тістечком, подорож у Карпати, всеукраїнську конференцію, першотравневі шашлики, тиждень документального кіно абощо.
Вагон, що мав доправити мене простісінько до Полтави Південої, був новенький, однак уже просяк запахами людських тіл, переважно брудних, і вогкістю постільної білизни, більше уявною. Повітря щільне, так що жовте світло стає ще тьмянішим і не може пробитися до підлоги. Кватирка – то лише двері з одного світу в інший, але що з того, коли всі світи видаються намальованими на старому рядні, де на малюнку дрібні тріщинки і бруд. Ось рушаємо, тоді все змінюється. Я їду до Свєтки, у кватирку дує вітер, вагон хитається колискою.
Раптом побачила Мар’яна. Він спав на нижній полиці. Синє світло місяця вихопило обличчя, яке видавалося вигравіюваним на сріблі. Такий гарний і беззахисний. Аж на хвилину мені здалося, що тонка трубка прохромлює йому живіт, м’яко входить у тіло, а лице залишається незворушним, ніби срібна маска.
Вагон різко хитнуло і я прокинулась. Поїзд повернув і місяць світив тепер простісінько на хлопця з нижньої полиці. Змогла добре його роздивитися. Спав, обхопивши себе руками, – на цьому схожість із Мар’яном закінчувалась.
Свєтко, чому ти його незлюбила, невже відчула, як стрімко дорослішаю, вигадала, що станемо з тобою чужими, Свєтко, що сталося, чому втекла, адже Мар’ян не буде моїм, ми надто різні, ми з різних міст, Свєтко, ти знаєш, ти ж усе про мене знаєш, ми ж наче сестри з тобою, Свєтко?
Вагон хитає, видається, що то хитавиця на морі, йду по воді, намагаюся не дивитися під ноги, намагаюся не думати, що все це марно. І такий розпач, який не можна пускати у серце. Відгородитися, чим завгодно: стінками вагону, світлом місяця, тоді темрявою ночі, нарешті, прохолодою вимитого дощем перону полтавського.
Але чим відгородитися від порожнечі, коли йдеш безлюдними вулицями невідь-куди, бо ніхто не чекає. Мар’ян спить собі солодко. Свєтка вештається Україною. Я опиняюся на подвір’ї, де провела дитинство. Через дорогу школа, а дитсадок, мабуть, викупили, там поставили металопластикові вікна. Сідаю на стару іржаву гойдалку. Мама, певно, ще спить.
Пусто-порожньо.
Я десь поранила долоню, виступила крапелька крові і набухає, не розтікаючись, а в повітрі чомусь пахне вишневим соком. Крапля більшає і більшає, а тоді лускає, наче повітряна кулька, і заливає світ червоним. «То на вітер» – думаю я і прокидаюсь.
Навіть не сон, певніше, якесь видиво, зумовлене спекою та задухою запорізького вокзалу. Цілком достатньо, щоб я злякалася. Вийшла на сходи, там іще гірше, повітря колеться і скловатою лізе в горло. Написала смс Мар’яну. Спокійні слова про те, що кохаю, та й настрій начебто спокійний, але за всім цим криється розпач, який, знаю, не можна пускати у серце. Видається, що йду по воді, і досить засумніватись, як потону. Змушена вірити у доцільність усього, що відбувається. Немає жодної іншої потреби у цих подорожах Україною, у безцільній гонитві за Свєткою, у її листівках до запитання все з нових міст, які відкриває для мене, у все нові міста, якими я блукаю в пошуках її слідів, – у всьому тому, що стало для мене чимось на кшталт церковних ритуалів для підкріплення віри.
Свєтко, маленька Свєтко, вертайся, буду знову винаймати квартиру, буду вештатися Полтавою, Свєтко, я скучила за тобою, Мар’ян не вміє вигадувати так, як ти, я покину його, тільки вертайся, Свєтко, в мене закінчуються гроші, вертайся, дуже тебе прошу, Свєтко, і перепрошую, коли є за що, але повертайся.
Сіре місто, сіріше за Харків, заводські блоки і майже порожня широка вулиця. Повертаюся у приміщення. Мар’ян питав, чи схоже на львівський вокзал. Ні, не схоже, нітрохи. З цього вокзалу місто не кличе на прогулянку. За дві години поїзд, тож перечекаю тут, серед людей і видив.
Коли нарешті Свєтка змучиться подорожувати, усе буде як раніше.
Восени. Думаю, то буде восени. Двадцять четверте серпня, чекати недовго. Сьогодні я відправила з Гуляй-поля футболку в Полтаву. Думаю, що коли повернуся, розпакуємо з Мар’яном разом. Я не вмію робити подарунки, роблю то незґрабно, особливо коли є привід. Набагато краще в мене виходить ось так, неочікувано, давати якісь дрібнички, наче й не дарую, а повертаю річ власнику.
Я багато чого не вмію, Свєтка знає. Мар’ян? Може тільки здогадуватися, йому не викрию свою слабкість, бо скористається, обов’язково, яким би добрим не був, але прийде час і тоді.
Не вмію вибачати. Не вмію кидати все напризволяще і зриватися у чуже місто, роблю це виключно з любові до Свєтки, та скоро вже й по тій любові, бо дороги і подорожі залишають по собі пустку. Не вмію оминати запахи і їду до кінцевої за хлопцем лише тому, що він ледь чутно пахне «Blue for him», виловлюю той запах серед смороду оселедців, дезодорантів, поту, вихлопних газів, перегару, паленої ґуми, одеколонів. Не вмію фотографувати будинки, та, зрештою, фотографувати взагалі. Один недавно сказав мені, що у більшості людей викривлені уявлення про фотографування, можливо, він має рацію, він професіонал. Не вмію довіряти професіоналам, людям, котрі захоплюються своєю роботою, людям, котрі знають своє місто до найменшої вулички, скажімо, біля Личаківського, навіть знають ціну на квартири в тому районі. Не вмію довіряти людям узагалі, спілкуватися з ними, дбати про них, варити їм каву і розважати розмовами. Не вмію влаштовуватися, щоби там не казали, але натомість інколи вдається напроситися на чай із тістечком, подорож у Карпати, всеукраїнську конференцію, першотравневі шашлики, тиждень документального кіно абощо.
Вагон, що мав доправити мене простісінько до Полтави Південої, був новенький, однак уже просяк запахами людських тіл, переважно брудних, і вогкістю постільної білизни, більше уявною. Повітря щільне, так що жовте світло стає ще тьмянішим і не може пробитися до підлоги. Кватирка – то лише двері з одного світу в інший, але що з того, коли всі світи видаються намальованими на старому рядні, де на малюнку дрібні тріщинки і бруд. Ось рушаємо, тоді все змінюється. Я їду до Свєтки, у кватирку дує вітер, вагон хитається колискою.
Раптом побачила Мар’яна. Він спав на нижній полиці. Синє світло місяця вихопило обличчя, яке видавалося вигравіюваним на сріблі. Такий гарний і беззахисний. Аж на хвилину мені здалося, що тонка трубка прохромлює йому живіт, м’яко входить у тіло, а лице залишається незворушним, ніби срібна маска.
Вагон різко хитнуло і я прокинулась. Поїзд повернув і місяць світив тепер простісінько на хлопця з нижньої полиці. Змогла добре його роздивитися. Спав, обхопивши себе руками, – на цьому схожість із Мар’яном закінчувалась.
Свєтко, чому ти його незлюбила, невже відчула, як стрімко дорослішаю, вигадала, що станемо з тобою чужими, Свєтко, що сталося, чому втекла, адже Мар’ян не буде моїм, ми надто різні, ми з різних міст, Свєтко, ти знаєш, ти ж усе про мене знаєш, ми ж наче сестри з тобою, Свєтко?
Вагон хитає, видається, що то хитавиця на морі, йду по воді, намагаюся не дивитися під ноги, намагаюся не думати, що все це марно. І такий розпач, який не можна пускати у серце. Відгородитися, чим завгодно: стінками вагону, світлом місяця, тоді темрявою ночі, нарешті, прохолодою вимитого дощем перону полтавського.
Але чим відгородитися від порожнечі, коли йдеш безлюдними вулицями невідь-куди, бо ніхто не чекає. Мар’ян спить собі солодко. Свєтка вештається Україною. Я опиняюся на подвір’ї, де провела дитинство. Через дорогу школа, а дитсадок, мабуть, викупили, там поставили металопластикові вікна. Сідаю на стару іржаву гойдалку. Мама, певно, ще спить.
Пусто-порожньо.
Я десь поранила долоню, виступила крапелька крові і набухає, не розтікаючись, а в повітрі чомусь пахне вишневим соком. Крапля більшає і більшає, а тоді лускає, наче повітряна кулька, і заливає світ червоним. «То на вітер» – думаю я і прокидаюсь.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію