ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Василь Юдов (1965) /
Проза
У К И Є В І - Б У З И Н А
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
У К И Є В І - Б У З И Н А
Любить дядько Федька “Кобзаря”. Книжка в нього є. Така засмальцьована...
Колись, ще в дитинстві, без злого умислу витягли вони з друзяками вікно в сільській бібліотеці і в нічній пітьмі, поцупили звідти хто що намацав. Зараз ця бібліотека давно з вибитими шибками стоїть, та ніхто її не грабує, а тоді це була грандіозна кримінальна подія!
Майже місяць їздили органи – і слідчі, і партійні. Місцеві детективи методом дедукції вираховували злочинців, та так і не знайшли грабіжників. Для дядька Федьки і його друзяк те пограбування залишилось страшенною таємницею до скінчення віку...
Миколі тоді дісталась “Історія Комуністичної партії” і він став спочатку комсомольським вожаком, а потім аж першим секретарем обкому компартії! Зараз очолює якусь інвестиційну компанію у Києві, при міністерстві крутиться.
Семен ухопив з бібліотеки “Пісні громадянської війни”. Зараз вже старий, а все співає в якійсь страшно знаменитій рокгрупі в Москві.
Валик поцупив брошуру “Отруйні гриби” – зараз професор мікробіології. Аж у Німеччині читає німцям лекції про нашу українську природу, а ті йому підтакують: “Знаємо! Діди розказували!”
А Федька отримав із рук долі “Кобзаря”. Так і залишився біля землі-неньки у селі, милуючись рядками “Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть...”
“Кобзар” Тараса Шевченка став душею сільського хлопчака, що з десяти років почав працювати у колгоспі. Підвозив на конях діжки з водою – сапальницям, збиральницям, пахальницям, а в його голові бриніли Шевченківські рядки:
“Як би знала не ходила б
Пізно за водою,
Не стояла б до півночі
З милим під вербою...”
Вірш “Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за селом” знайшов своє відлуння, коли Федька пас колгоспну череду і підглядав, як купається в ставку в чім мати народила сусідська дівчина Катерина. До вісімнадцяти років з слиною на губах Федька нишком поглядав на голу Катрю, а та показувала себе, показувала і в ставку, і вдома за пранням, аж поки хлопця не поголили в армію...
І на армійській службі “Кобзар” не покидав Федьку. Читаючи поему “Сон” зі сцени полкового клубу, солдат плакав, а всі в залі – і узбеки, і казахи, реготали, дивуючись українській мові, і вигукували: “Вот дайот хохол в натурє!” Вони цю поему знали лише в перекладі на узбецький чи казахський, і ніколи не чули “в натурі”.
Після концерту Федька начищав узбецьким і казахським “дєдушкам” бляхи до блиску і декламував:
“Молюся! Господи, молюсь!
Хвалить тебе не перестану!
Що я ні з ким не поділю
Мою тюрму, мої кайдани!”
Повернувся Федір з армії в рідний колгосп і правління довірило колишньому рядовому солдату рядовий трактор, а в жнива – навіть комбайн. Під стогін мотору і гуркіт вірша
“Тече вода в синє море, та не витікає.
Шука козак свою долю, а долі немає”,
Федька загубив недопалок цигарки у стерні і від того недопалку згоріло сорок гектар пшениці разом з комбайном...
Пожежу гасили всією сільською громадою. Федька так завзято боровся з вогнем, що його ледь живим довезли до лікарні. Комбайн відправили на брухт, а пшеницю - у звіти пожежників.
Та навіть обгорілий, під капельницями, в напівсвідомості, говорив Федька з “Кобзарем”, як з Богом:
“Як умру, то поховайте
Мене на могилі,...
...Не забудьте пом’янути
Незлим тихим словом.”
Та на той час Федьку згадували гучними словами на всіх рівнях, в районній та обласній пресі, в агітаційних блискавках, а також і в прокуратурі. Прийшла ж комусь із “бійців ідеологічного фронту” в голову блискуча ідея: замість того, щоб роздмухувати кримінальну пожежу на всю республіку, треба перевести її, - так би мовити, - на пользу виховному процесу. Щоб, так би мовити, було що брати за приклад молодому поколінню. А для цього потрібно, всього-навсього, лише забути про загублений недопалок, якого, до речі, так ніхто і не знайшов, і ніколи не забувати про героїзм, який проявив Федір Опанасович разом зі своїми односельчанами! То ж зрештою Федьку нагородили медаллю “За відвагу на пожежі”. Заодно інженер по техніці безпеки отримав Орден Трудового Червоного Прапора, а голова колгоспу Золоту зірку Героя Соціалістичної Праці.
Після лікарні у Федора-героя з’явилась на грудях медаль, в медичній картці – група інвалідності, а в трудовій книжці нова посада – оператор очисної лінії на свинофермі.
І хоч свиноферма вважалась механізованою ланкою виробництва, основним двигуном в ній був сам Федька, а маніпуляторами - його руки з вилами.
“...Добре, мамо,
Що ти зараннє спать лягла,
А то б ти бога прокляла
За мій талан.” -
співав Федька і з серцем жбурляв свинячий гній на тацю.
Шалені запахи свиноферми спонукали Федора заглушити їх ароматом самогону. Федька все частіше напивався до безтями. А одного разу продав кілька поросят, та так нализався сивухи, що заснув у свинячому кориті. Сільські заздрісники (“враги-супостати”) не пропустили нагоди поставити те корито з Федькою біля дверей колгоспної контори. Федора-медаліста будили колеги орденоносці – голова та інженер, та й не добудились. Бо снився йому віщий сон про перше кохання.
А було так, що коли Федька служив в армії, його Катерину спокусив майор-ракетник. Говорив, що він космонавт, а в Польщу їде на стажування, і якщо Катря згодна, то він зробить її диктором центрального телебачення... В купейному вагоні поїхала Катруся з майором. Та на кордоні “космонавт” поїхав далі, а Катерину прикордонники зняли з поїзда і відправили додому пішки. Катерина запевняла, що вона “жона офіцера”, та лейтенант-особіст пояснив, що вона вже дванадцята така “жона”, яку він знімає з поїзда за останні два місяці...
Сім років Катерина поверталась у рідне село, та все ж дійшла до рідної домівки, маючи на руках п’ятеро діточок, що “повзали межи людьми мов мишенята”.
Тодішня влада цінувала материнство і Катря отримала статус матері-героїні. Колгосп виділив для неї хату, матеріальну допомогу і чоловіка-героя Федора! Віщий сон Федьки збувся. Для шанувальника “Кобзаря” життя стало налаштовуватись. Згодом Федька з Катериною народили ще одну дитину – хлопчика, якого назвали Тарасиком. Та все ж:
“І день іде, і ніч іде,
І голову схопивши в руки,
Дивуєшся, чому не йде
Апостол правди і науки?”
“Апостол правди” до дядька Федьки прийшов у вигляді книжечки з червоно-жовтою обкладинкою: Олесь Бузина “Вурдалак Тарас Шевченко”!
І таке вичитав у ній Федір Опанасович, що й в кошмарному сні йому наснитись не могло б: начебто Тарас Григорович Шевченко – не геній і не святий, а такий собі щасливчик-алкоголік, який все життя промарнував то в лапах зеленого змія, то в обіймах фортуни, а то й в обіймах “кріпосних помпадурш”...
Давно вже немає колгоспу. В корпусах свиноферми, де дядько Федька колись працював, українські “армяни” утримують своє приватне фермерське господарство. В селі залишились живими чотири хати, безліч пустих городів і захаращені бур’янами садки . Дядько Федька живе в одній з цих хатин і порається в городині – вирощує моркву і капусту, які в нього оптом купують ті ж самі “армяни”. Цим і живе.
Катерина десь гостює межи своїми дітьми – від одного до другого. А дід Федька один і в хаті, і на городі. Свою пенсію інваліда віддає синові Тарасу, що живе в місті. Тарас - шанована в місті людина. Асенізатор! Бореться за чистоту якихось там незрозумілих Федору комунікацій! Він і привіз батькові оту книжечку “про вурдалака”. Ще й капелюха з гуманітарки привіз!
Край городу, під кущем калини, присів старий Федір з книжечкою. Капелюхом затулив від сонця обгоріле на тій пожежі обличчя. Читає. Читає і плаче... А “Кобзар” поряд лежить. Засмальцьований життям. Протерті сторінки... І підказує Кобзар:
“Не зійде сонце. Тьма і тьма! І правди на землі нема! – Ледача воля одурила Маленьку душу.”
-Ех, Бузина, Бузина! – шепоче старий Федір. – Спробуй виберись ти за межі Києва із євролоску дорогих вітрин у це вимираюче село та поговори з людиною, яка горбатить на таких як ти, живодерів державної буцегарні.
- Вам, скоровиляпаним і обдираловкою створеним панам і підпанкам, Шевченко не потрібен. Він своїм простолюдством “оскверняє” великопанство заморських культур, куплених вами за викрадені мозолисті гроші... Не Шевченка ти зняв з п’єдесталу, ти розіп’яв на кущах чорнильної Бузини серце сільського кріпака.
2003р.
Колись, ще в дитинстві, без злого умислу витягли вони з друзяками вікно в сільській бібліотеці і в нічній пітьмі, поцупили звідти хто що намацав. Зараз ця бібліотека давно з вибитими шибками стоїть, та ніхто її не грабує, а тоді це була грандіозна кримінальна подія!
Майже місяць їздили органи – і слідчі, і партійні. Місцеві детективи методом дедукції вираховували злочинців, та так і не знайшли грабіжників. Для дядька Федьки і його друзяк те пограбування залишилось страшенною таємницею до скінчення віку...
Миколі тоді дісталась “Історія Комуністичної партії” і він став спочатку комсомольським вожаком, а потім аж першим секретарем обкому компартії! Зараз очолює якусь інвестиційну компанію у Києві, при міністерстві крутиться.
Семен ухопив з бібліотеки “Пісні громадянської війни”. Зараз вже старий, а все співає в якійсь страшно знаменитій рокгрупі в Москві.
Валик поцупив брошуру “Отруйні гриби” – зараз професор мікробіології. Аж у Німеччині читає німцям лекції про нашу українську природу, а ті йому підтакують: “Знаємо! Діди розказували!”
А Федька отримав із рук долі “Кобзаря”. Так і залишився біля землі-неньки у селі, милуючись рядками “Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть...”
“Кобзар” Тараса Шевченка став душею сільського хлопчака, що з десяти років почав працювати у колгоспі. Підвозив на конях діжки з водою – сапальницям, збиральницям, пахальницям, а в його голові бриніли Шевченківські рядки:
“Як би знала не ходила б
Пізно за водою,
Не стояла б до півночі
З милим під вербою...”
Вірш “Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за селом” знайшов своє відлуння, коли Федька пас колгоспну череду і підглядав, як купається в ставку в чім мати народила сусідська дівчина Катерина. До вісімнадцяти років з слиною на губах Федька нишком поглядав на голу Катрю, а та показувала себе, показувала і в ставку, і вдома за пранням, аж поки хлопця не поголили в армію...
І на армійській службі “Кобзар” не покидав Федьку. Читаючи поему “Сон” зі сцени полкового клубу, солдат плакав, а всі в залі – і узбеки, і казахи, реготали, дивуючись українській мові, і вигукували: “Вот дайот хохол в натурє!” Вони цю поему знали лише в перекладі на узбецький чи казахський, і ніколи не чули “в натурі”.
Після концерту Федька начищав узбецьким і казахським “дєдушкам” бляхи до блиску і декламував:
“Молюся! Господи, молюсь!
Хвалить тебе не перестану!
Що я ні з ким не поділю
Мою тюрму, мої кайдани!”
Повернувся Федір з армії в рідний колгосп і правління довірило колишньому рядовому солдату рядовий трактор, а в жнива – навіть комбайн. Під стогін мотору і гуркіт вірша
“Тече вода в синє море, та не витікає.
Шука козак свою долю, а долі немає”,
Федька загубив недопалок цигарки у стерні і від того недопалку згоріло сорок гектар пшениці разом з комбайном...
Пожежу гасили всією сільською громадою. Федька так завзято боровся з вогнем, що його ледь живим довезли до лікарні. Комбайн відправили на брухт, а пшеницю - у звіти пожежників.
Та навіть обгорілий, під капельницями, в напівсвідомості, говорив Федька з “Кобзарем”, як з Богом:
“Як умру, то поховайте
Мене на могилі,...
...Не забудьте пом’янути
Незлим тихим словом.”
Та на той час Федьку згадували гучними словами на всіх рівнях, в районній та обласній пресі, в агітаційних блискавках, а також і в прокуратурі. Прийшла ж комусь із “бійців ідеологічного фронту” в голову блискуча ідея: замість того, щоб роздмухувати кримінальну пожежу на всю республіку, треба перевести її, - так би мовити, - на пользу виховному процесу. Щоб, так би мовити, було що брати за приклад молодому поколінню. А для цього потрібно, всього-навсього, лише забути про загублений недопалок, якого, до речі, так ніхто і не знайшов, і ніколи не забувати про героїзм, який проявив Федір Опанасович разом зі своїми односельчанами! То ж зрештою Федьку нагородили медаллю “За відвагу на пожежі”. Заодно інженер по техніці безпеки отримав Орден Трудового Червоного Прапора, а голова колгоспу Золоту зірку Героя Соціалістичної Праці.
Після лікарні у Федора-героя з’явилась на грудях медаль, в медичній картці – група інвалідності, а в трудовій книжці нова посада – оператор очисної лінії на свинофермі.
І хоч свиноферма вважалась механізованою ланкою виробництва, основним двигуном в ній був сам Федька, а маніпуляторами - його руки з вилами.
“...Добре, мамо,
Що ти зараннє спать лягла,
А то б ти бога прокляла
За мій талан.” -
співав Федька і з серцем жбурляв свинячий гній на тацю.
Шалені запахи свиноферми спонукали Федора заглушити їх ароматом самогону. Федька все частіше напивався до безтями. А одного разу продав кілька поросят, та так нализався сивухи, що заснув у свинячому кориті. Сільські заздрісники (“враги-супостати”) не пропустили нагоди поставити те корито з Федькою біля дверей колгоспної контори. Федора-медаліста будили колеги орденоносці – голова та інженер, та й не добудились. Бо снився йому віщий сон про перше кохання.
А було так, що коли Федька служив в армії, його Катерину спокусив майор-ракетник. Говорив, що він космонавт, а в Польщу їде на стажування, і якщо Катря згодна, то він зробить її диктором центрального телебачення... В купейному вагоні поїхала Катруся з майором. Та на кордоні “космонавт” поїхав далі, а Катерину прикордонники зняли з поїзда і відправили додому пішки. Катерина запевняла, що вона “жона офіцера”, та лейтенант-особіст пояснив, що вона вже дванадцята така “жона”, яку він знімає з поїзда за останні два місяці...
Сім років Катерина поверталась у рідне село, та все ж дійшла до рідної домівки, маючи на руках п’ятеро діточок, що “повзали межи людьми мов мишенята”.
Тодішня влада цінувала материнство і Катря отримала статус матері-героїні. Колгосп виділив для неї хату, матеріальну допомогу і чоловіка-героя Федора! Віщий сон Федьки збувся. Для шанувальника “Кобзаря” життя стало налаштовуватись. Згодом Федька з Катериною народили ще одну дитину – хлопчика, якого назвали Тарасиком. Та все ж:
“І день іде, і ніч іде,
І голову схопивши в руки,
Дивуєшся, чому не йде
Апостол правди і науки?”
“Апостол правди” до дядька Федьки прийшов у вигляді книжечки з червоно-жовтою обкладинкою: Олесь Бузина “Вурдалак Тарас Шевченко”!
І таке вичитав у ній Федір Опанасович, що й в кошмарному сні йому наснитись не могло б: начебто Тарас Григорович Шевченко – не геній і не святий, а такий собі щасливчик-алкоголік, який все життя промарнував то в лапах зеленого змія, то в обіймах фортуни, а то й в обіймах “кріпосних помпадурш”...
Давно вже немає колгоспу. В корпусах свиноферми, де дядько Федька колись працював, українські “армяни” утримують своє приватне фермерське господарство. В селі залишились живими чотири хати, безліч пустих городів і захаращені бур’янами садки . Дядько Федька живе в одній з цих хатин і порається в городині – вирощує моркву і капусту, які в нього оптом купують ті ж самі “армяни”. Цим і живе.
Катерина десь гостює межи своїми дітьми – від одного до другого. А дід Федька один і в хаті, і на городі. Свою пенсію інваліда віддає синові Тарасу, що живе в місті. Тарас - шанована в місті людина. Асенізатор! Бореться за чистоту якихось там незрозумілих Федору комунікацій! Він і привіз батькові оту книжечку “про вурдалака”. Ще й капелюха з гуманітарки привіз!
Край городу, під кущем калини, присів старий Федір з книжечкою. Капелюхом затулив від сонця обгоріле на тій пожежі обличчя. Читає. Читає і плаче... А “Кобзар” поряд лежить. Засмальцьований життям. Протерті сторінки... І підказує Кобзар:
“Не зійде сонце. Тьма і тьма! І правди на землі нема! – Ледача воля одурила Маленьку душу.”
-Ех, Бузина, Бузина! – шепоче старий Федір. – Спробуй виберись ти за межі Києва із євролоску дорогих вітрин у це вимираюче село та поговори з людиною, яка горбатить на таких як ти, живодерів державної буцегарні.
- Вам, скоровиляпаним і обдираловкою створеним панам і підпанкам, Шевченко не потрібен. Він своїм простолюдством “оскверняє” великопанство заморських культур, куплених вами за викрадені мозолисті гроші... Не Шевченка ти зняв з п’єдесталу, ти розіп’яв на кущах чорнильної Бузини серце сільського кріпака.
2003р.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію