ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

хома дідим
2026.07.07 12:26
в цій сюрреальності
хтось ґазда хтось пролаза
ще дехто думає що він
кіногерой
є і такі хто залюбки
на хліб усіх їх мазав
на хліб із маслом
заробляє бо

Роксолана Вірлан
2026.07.07 09:40
Зельними, густими коридорами -
йду без одіяння, шалю, станика -
легшати зі звуками прозорими.
Мною причащаються комарики.

Вивірки несуть гриби та ласощі,
звурджуються обрії віддалені.
Де ви нині, сови усезнаючі -

Тетяна Левицька
2026.07.07 08:22
Я з тобою — в розвідку, а ти
Чи підеш зі мною на край світу,
Де немає горя, самоти
І блищать цирконієм самшити?

Де гойдає древній океан
Паперовий човник безнадії,
А хмільних очей терпкий дурман

Мар'ян Кіхно
2026.07.07 06:44
Нікола Ремі, таємний радник найсвітлішого герцога Лотарингії та громадський адвокат його герцогства Найяснішому Принцю та Найвидатнішому Кардиналу Шарлю Льотаринському*; Щонайнавдячному Покровителю та Патрону, Нікола Ремі БАЖАЄ ВІЧНОГО ЩАСТЯ Вінце

Віктор Кучерук
2026.07.07 06:07
Кривавим почерком накреслені
Шляхи проходження ракет,
Та знов лише слова улесливі
Про помочі новий пакет.
Постійно рішення вовтузячи,
Смертей продовжуєте час, -
Ви хочте нам здаватись друзями,
Здійнявши хвилі втішних фраз.

Артур Курдіновський
2026.07.06 21:55
Я вмикаю інтонацію
Зачаровано-піднесену.
А душа - в реанімації
Білим кольором закреслена.

Ані ноти суму в голосі,
Кожний звук - залізна палиця.
А душа тихенько молиться

С М
2026.07.06 21:50
Гов, агов, агов, агов
Торкнися, бейбі
Чи не видиш, не страхаюсь я?
О що ти їй наобіцяв?
І що вона тобі сказала?
О що ти їй наобіцяв?

Тебе я любитиму

Борис Костиря
2026.07.06 14:02
Така застиглість і драглистість.
Ми грузнемо у цих лісах,
Там, де промчався юний лицар
У лабіринтах, наче птах.
Попереду важка гонитва,
Нудна, протяжна суєта.
Попереду запекла битва,
Аж квітне стогін у вустах.

Іван Потьомкін
2026.07.06 13:16
Як же її звали, діву Бондарівну?
Ту, що честь тримала цілої Вкраїни.
Ту, що, мов царівна, у колі дівочім
Можновладцю кинула в безсоромні очі:
“Ой не згоден пан Каньовський мене цілувати,
Тільки згоден пан Каньовський мене розбувати!
Ой волю ж я,пан

Вячеслав Руденко
2026.07.06 10:20
Рятує слово доки ллється-
Вбиває розум доки ллє,
Та то не правда–лиш здається!
А Всесвіт пнеться у своє!

Шовковий ворс пливи над градом,
Серед ампірного рев’ю,
Камінний отвір будь кошлатим,

хома дідим
2026.07.06 10:02
гаразд
усе
простіш мабуть
питво та їжа
писанина
а потім час іще у путь
де нас дива чекають
вірно

Вячеслав Руденко
2026.07.05 19:57
Фантик зворотнього,згорнутий примхою часу,
Вовчого сліду рясніє горохом в поснуле,
Кожної миті, щоразу зриваючи саван,
Шепіт хтонічний рятує забуте минуле.

Вийди на шлях не засмученим в хутрі із фугу
В напівчоботях, що вказують шлях до останку,
Не

Євген Федчук
2026.07.05 14:41
Зібралися діди якось в Клима біля двору.
Вже сонечко понад лісом було на ту пору.
Ще сутінки не настали та вже йшло до того.
Череда понад дворами стоптала дорогу.
Несла молоко із паші, пастух йшов позаду.
Хоч втомлений та з дідами привітався радо.
А

Роксолана Вірлан
2026.07.05 14:39
Якщо би акварелевим потьоком
зненацька розтеклася згіркла Ява:
і той пречистий надим першокроку,
і тягла довгота земного сплаву,
доріг - зміїсті кубла та роптіння,
пробіли днів, ночей печерна пустка,
життя і врожаїв осінні стини,
луна свічад, іконн

Володимир Ляшкевич
2026.07.05 13:59
Вступ Творчість належить до дуже звичних, і в той самий час - до найскладніших проявів людського єства. Незважаючи на значний розвиток естетики, психології творчості, герменевтики, феноменології та когнітивних наук, відкритим залишається питання про фу

Борис Костиря
2026.07.05 13:09
Тут нікуди піти, лише на стадіон,
Порожній, сиротливий і безмовний,
Там, де біжить нечутний чемпіон
Крізь славу, гордість і тотальний морок.

Тут нікуди піти. В обличчя самоти
Подивимося тихо і печально.
Там грають фугу зречені вітри
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Павло Інкаєв
2025.11.29

Федір Паламар
2025.05.15

Пекун Олексій
2025.04.24

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мосійчук
2023.02.21

Зоя Бідило
2023.02.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Володимир Ляшкевич (1963) / Публіцистика

 Жінка в чоловічій поезії - це вгору або вниз, чи завжди наліво?




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-02-18 16:40:48
Переглядів сторінки твору 20027
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (5.208 / 5.6)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.221 / 5.62)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.754
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Чоловічий клуб, публіцистика
Автор востаннє на сайті 2026.07.07 13:36
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-02-18 16:42:46 ]
Суто чоловіче обговорення :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марія Гончаренко (Л.П./Л.П.) [ 2011-03-12 14:28:09 ]
Втручуся у Ваше "суто чоловіче обговорення" - Ви чітко висловили Вашу думку - цікаво, наскільки вона є поширеною. А щодо жінки, можливості її осягнути, то згадалася Аристофанова "Лісістрата"...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-03-12 15:32:01 ]
Поширеною серед кого, Маріє? :)

Справжніх чоловіків, як на мене, значно менше, аніж справжніх жінок, ось у чому, наразі, мистецька проблема...
Тому конкуренція за справжнього чоловіка, навіть зважаючи на те, що жінкам так подобається обманюватись і бути обманутою (скільки було би населення на Землі у протилежному випадку?), надмірно висока. Це, певним чином, деформує небесну практику справжніх жінок у боротьбі за нечасті перлинні сутності справжніх чоловіків.

Тому справжнім чоловікам і досить важко із вже осягнутими справжніми жінками, бо викривлення часто не дає реального збігу їх Промислів. :(

Тому так і насичена поезія пошуком ідеалу - у майстрів початкових рівнів, звичайно...
Той, митець, у кого відкрилися духовні очі, описує, звісно, реальних богинь.

Тож Аристофанова "Лісістрата" актуальна, як ніколи. :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Аліса Гаврильченко (Л.П./Л.П.) [ 2011-05-01 00:55:29 ]
Схоже, тут буде чисто жіноче обговорення, якщо справжніх жінок більше, аніж справжніх чоловіків)))
Жартую, любий Даймоне.

Взагалі, пригадується вислів моєї знайомої, яка вважає, що чоловіки пишуть гірше за жінок. Менш емоційно.
Зовсім інша точка зору в другої моєї знайомої, яка вважає чоловіків розумнішими за жінок і більш здібними до поезії.

Особисто я вважаю, все залежить від особистості)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 13:39:24 ]
О, дорога Алю, як на мене, вислови ваших подруг не суперечні, зрештою, як і ваш, теж.
Я цілком допускаю, що жінки спочатку прагнуть більшого, аніж їм дістається по життю. І тоді вони опускають своє небо на реалії свого обранця. Потім коханці прикрашають цю сумну картину, але не надовго - бо жінка вже змирилася з надмірною приземленістю...

В певному сенсі - чоловічу поезію завжди надихала неосяжність і недосяжність, і в першу чергу жіноча. Як вказує навіть мій скромний досвід - ця неосяжність можлива і в тривалих стосунках - і це напевно і є щастя? :) Зрештою, жінка завжди була і ледь не найвагомішим фактором для розвитку цивілізації, не лише мистецтва.

Але якщо глянути на твори чоловіків, авторів ПМ, то нечасто складається враження, що у них є якась практика спілкування з небесним атрибутом жінок? Чи може я помиляюся? Мало хто з них серйозно ставиться до не приземленої жіночої сили, а значить, мало хто таке своїм жінкам дозволятиме? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Бражник (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 13:46:36 ]
От як вишукано Даймонічна сутність вирішила залучати жінок до обговорення:) Чарівна фраза про те, що обговорення є суто чоловічим спрацювала блискавично: тепер жодна з нас - фемінстично налаштованих емансіпе не дозволить собі не додати у коменти свої п"ять копійок:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 13:53:45 ]
І хтось ці копійки старанно збиратиме :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2011-05-01 14:00:52 ]
А що робити, Олю, коли чоловіки не спроможні навіть обговорити жінок? )) Усе доводиться самим. Як завжди...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Людмила Калиновська (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 15:16:06 ]
...гм... обговорити чи переговорити..? якщо останнє, то навряд чи... :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2011-05-01 15:18:31 ]
та вже хоч щось ))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Бражник (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 14:25:00 ]
Ну так ми, власне кажучи, про що? Якщо вже комусь потрібні мудрування жіночої статі на дану конкретну тему, то не знаю, як там у тих чоловіків, а дивлячись на світ зі своєї голови скажу, що існувати поруч з чоловіком, який трохи не дострибує до тебе по всім емоційним показникам - це дуже тішить самолюбство. Це розслаблює власні амбіції і практично зводить нанівець прагнення до розвитку особистості. Досить гармонійно, досить задовільно. Життя на тверду трієчку з відчуттям круглої відмінниці. А якщо набратись хоробрості і вискочити з затишного болота подібного роду стосунків - можна зрозуміти (якшо, звичайно, пощастить), що існують ще і такі чоловіки, до яких по всім отим показникам не дострибуєш ти - така неповторна, скептична, розумна і нібито не здатна вже дивуватись. І це зачіпає, чесно:) І чим далі - тим більше. І тоді ти починаєш стрімголов кидатись вусібіч в пошуках надійного батуту, аби все-таки дострибнути, бо не може бути, що якийсь там чоловік, в якого навіть півкулі мозку не можуть одночасно працювати, який зовсім не отримує задоволення від шопінгу та може дозволити собі не голити ніг - щоб він був у чомусь кращим! Не бувати тому! І тоді всі засоби до снаги: і маска ласкавої киці з хитрющими очима, і розбір польотів (іноді, звичайно, аби не здатися скандальною потворою), і різні фокуси інтимного характеру. Щоб він не дай боже, не дійшов своїми чоловічими мізками, що весь цей цирк - заради нього. Бо насправді всі ці маневри - щоб у першу чергу довести собі - а як результат - і всьому світові (бо ж оточення дивиться на людину її власними очима), що ти всеодно - зе бест, як кажуть у нас у Гадюкіно:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 16:44:40 ]
Цікаво, Ольго. Вельми цікаво. Так би мовити - проекція неземного на земне?
Оце відчуття, як ви написали, "зебестовості" - воно мало би бути, напевно, присутнє завжди, і в кожної? Не фрондою, позерством, але ніжним охопленням образу перед собою? Це та таємниця, яку просвітлені чоловіки не бачитимуть, як коханець на стороні, а саме як - невзятої ними висоти.
Але тут і манери, і невдавана слабкість перед непритаманним жінці, і рівна спинка, і неістеричність, і, власне, самореалізація. Багатогранна самореалізація. Зрештою, коли ти така, як потрібно, то і автоматично входиш у відповідні кола?
Жіноча магія - у всіх її проявах, і тілесному, і позатілесному.
Боюся лише, що потрібну високу планку жіночої мудрості може підтримувати лише відповідна жіноча спільнота. Але така не може існувати без Орфеїв.
І де ж вони, нинішні Орфеї? :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ольга Бражник (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 17:05:34 ]
Ну ось така проекція. Деякі таємнички напоказ. Звичайо, з дещо більш згущеними фарбами, але це в угоду Вам, Даймоне, як тому, хто виявив бажання збирати вище згадані копійки... Дякую за розуміння, так, звичайно, що як тільки вже "можна", то на досягнутому рівні тебе вже ніхто не затримує ані секунди - одразу переводять до наступного "класу". Можливо я висловилась і не зовсім по темі - та десь по дотичній все це між собою пов"язано.
А сором"язливі орфеї, побачивши попередження щодо суто чоловічого обговорення - засумнівались і вирішили не встрявати:) Можливо відчули подвійне дно:) А може вичікують у засаді. А може просто саджають картоплю і ні сном ні духом не відають про те, як без них потерпає жіноча спільнота:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 17:53:47 ]
Але можливо - вижити будь-якою ціною, навіть не озираючись на якість такого життя - основний імператив нинішнього українського чоловіцтва, оснований на тривалій селекції?

Тож нагадаю, хто такий Орфей. :)
І чи грозить нинішнім українським чоловікам орфеїзація?

Орфе́й (дав.-гр. Ὀρφεύς) — уславлений співець і поет. Син річкового бога — фракійського царя Еагра (за іншими міфами — син Аполлона) та музи Калліопи. Спів Орфея та його гра на золотій арфі зачаровували не тільки людей, а й звірів, дерева, скелі; від його пісень заспокоювалося навіть розбурхане море. За переказом, Орфей — учасник походу аргонавтів, який своєю чудовою грою на кітарі та співом багато чим допомагав їм у скрутні хвилини. Коли його дружина німфа Еврідіка померла від укусу гадюки, Орфей нібито спускався за нею на той світ. Старий Харон не хотів везти його до Аїду, але почувши чарівну гру на кітарі, переправив співця через Стікс. Розчулений натхненною музикою, Аїд погодився відпустити Еврідіку. За однією версією, Персефона дозволила Орфеєві вивести Еврідіку на землю, але з умовою, що він не гляне на дружину, поки не ввійде з нею до свого будинку. Орфей порушив заборону і назавжди втратив її.
Загинув співець від рук вакханок, бо, через тугу за Еврідікою відмовився брати участь в оргії. Згідно з іншою версією, Орфей загинув тому, що уникав жінок. Його голова та кітара нібито допливли до острова Лесбосу, де їх урочисто поховали. Тому греки вважали Лесбос батьківщиною ліричної поезії. Християнство перших віків вважало Орфея миротворцем, про прихід якого сповіщав старозавітний пророк Ісайя.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2011-05-01 15:12:32 ]
Мені здається, тут тема дещо інша: куди саме веде присутність жінки в чоловічій поезії.
За міркуванням Даймона, лише Незнайомка може витягти її вгору. А як тільки вуаль таємничості піднято (за допомогою та безпосередній участі того ж чоловіка), поезія, мовляв, зникає ) Бо ж чоловік цей наївно думає, що вже осягнув цю жінку, і вона втратила в його очах і творчості те "пальне", що змушувало його тягтися за нею )
Щоб довго не розтікатися, скажу, що так звані "обриси-кордони" - річ настільки умовна і рушлива, що якось несерйозно навіть про це казати.
Тому на питання "куди" можна відповісти - туди, куди спроможний дотягтися сам чоловік-автор.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 16:57:50 ]
Я згоден, дорога Мріє, з вами. Тим більше, що і я ось ніби шукаю тут відповіді. )
Ось саме така жіноча постава - задає мистецькі орієнтири. В цілому.
А що маємо зокрема? Ось чоловіча поезія на ПМ (якщо з великодушністю її можна віднести в цілому до царини Поезії) - з погляду прекрасних Дам, раз ви вже тут зібралися. :)
Імена не важливі, - важливий, напевно, об'єм, життєвий простір, який пропонується чоловіком-автором жіночому образу?
Ось наприклад, один із авторів щойно опублікував
"Я тобі дозволю якщо ти захочеш,
Щоб удвох пізнали ми кохання рай.
І мої побачиш ти прекрасні очі
В них сади зелені і родинний край.

Щастя наче птиця в небесах літає,
Ми його несемо на своїх плечах.
І весною казка наша розквітає
як красива доля в ніжних пелюстках.

І моє серденько піснею лунає,
Серед дня і ночі я знайду тебе.
У твоїх обіймах більше не зів'яну
Ти мене кохаєш і це головне."

Що головне? А ось головне (?):
"У твоїх обіймах більше не зів'яну
Ти мене кохаєш і це головне." - себто ось цей процес, так, в середньому вимальовується, як чоловічий стандарт на ПМ?



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 17:01:02 ]
Думаю, що є певний віковий проміжок сприйняття - ось до 14-15 років дівчатам це би, можливо сподобалось? А потім вже аж деяким 50-ти літнім, втомленим усім на світі? Чи якось інакше?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2011-05-01 17:08:02 ]
ну, якщо розумні, то ні в 14, ні в 50 на це не спіймаються )
а "головне" було як раз у 1 рядку: "Я тобі дозволю якщо ти захочеш" ) ось тут такими великими літерами палає зізнання чоловіка у власних комплексах.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Леді Di (Л.П./Л.П.) [ 2011-05-01 16:57:12 ]
А я б доповнила напрямки: наліво вгору і наліво вниз.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Даймон Пеем (М.К./М.К.) [ 2011-05-01 17:06:58 ]
Отак, Леді, Прекрасне немає меж. А тут, в наших умовах, схоже, якщо достатньо далеко забратися наліво, то прийдеш в потрібну точку справа?
Але чи пишуть про це наші чоловіки-автори?

Та ви повинні бути до чоловіків поблажливими, бо важке чоловіче життя вимагає великої кількості алкоголю, а він, як відомо, чистить, у тому числі, і мозок від зайвих рельєфностей... :(
Але можливий і консенсус на рівні "п'яничка - п'яничці"?