ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Іван Потьомкін
2026.04.05 19:35
Найперше зійшлась грищенецька рідня,
Навіть ті, кого, на жаль, досі не знав.
А ось із саду лутовок, що на горі,
Став несміло Езоп на поріг.
Неспішно Овідій з Причорномор’я прийшов,
Струшує куряву з подертих уже підошов.
З мольбертом і скрипкою (не ч

Тетяна Левицька
2026.04.05 17:54
Мовчазна жура у домі
позбирала ртуть.
Сіромашний, ще не в комі,
я, ще поряд, тут.

Не знаходжу собі місця
для негожих рук.
Це за буревійним містом

Юхим Семеняко
2026.04.05 17:51
  Скажу чесно, без дешевої доброти і цехової фамільярності: модернізм, як Ви зазначили у таблиці, у цього вірша є, але "легкий", така собі модерністська стилізація експериментальної поезії без ознак високого модерну. Втім, є модерністські риси, які у в

Микола Дудар
2026.04.05 17:31
Шановні друзі - однодумці! Вибачайте, це мій останій допис в Поетичні Майстерні. Маю вам зізнатись, що був інколи нестримний до ваших зауважень щодо моєї писанини… Огризався на гризотню де-яких… Але я горжусь тим, що прожив свій час, Богом даним, у пошука

хома дідим
2026.04.05 17:01
ніч постає
безрадно
непідзвітно
мов змок чи замк
ненависть продається
що ходовий артикул
будь спок будь спок
жеровисько як є

Борис Костиря
2026.04.05 14:32
Шум вітрів долинає з вікна
В заметілі епох і формацій.
Прозвучить незглибима вина,
Над якою не владний Горацій.

Шум часів у шаленості снів,
В какофонії дикій, нестерпній,
В мерехтінні безжалісних днів,

Євген Федчук
2026.04.05 14:22
Часи лихі і непевні для краю настали,
Коли ляхи погромили козаків повсталих.
Павлюка і Остряниці полки подолали.
«Золоте десятиліття» для ляхів настало.
Навіть, Січ козацьку ляська залога зайняла,
Козаків по всіх усюдах звідти розігнала.
Хто у плавн

Охмуд Песецький
2026.04.05 11:12
Знову заплачуть верби,
Тужних пісень еліта.
І розпочнеться дербі
Явищ погодних і літа.

Квестія життєдайна -
Хто добіжить останнім.
Інфа - це вже не тайна,

Світлана Пирогова
2026.04.05 10:14
Ще сплять ліси в туманному серпанку,
Та вільха вже вільніша без снігів.
Сьогодні сонце випило до ранку
Холодну синь заснулих берегів.

"Не я б’ю — верба б’є!" — лунає нині,
Від хати і до хати летить спів.
Пухнасті котики в дитячій жмені —

Костянтин Ватульов
2026.04.05 10:02
Ледь чутно відкрився кімнатний хідник. Одинадцята тридцять.
«Не можу влягтися. Посидимо біля віконця удвох?
Бо ходжу собі по квартирі нервово та зовсім не спиться,
Збираю світила, що падають з неба, складаю в куток.

Вони несподівано різні: спочатку

Віктор Кучерук
2026.04.05 07:30
І знову квітень... Зеленіє,
Теплу радіючи, трава, -
Від сну звільнилася замрія
І щастя звабно виграва.
Його будь-де щоденно ловить
Мій зір з появою весни
І водить радісно розмови
З ним про закінчення війни.

Артур Курдіновський
2026.04.05 02:33
Історією стали хуртовини,
Виставу грає березень-актор.
Згадай, моє стареньке піаніно,
Адажіо дитинства ля мінор!

У нотній збірці, після сонатини,
Для мене одного співає хор
Ту давню пісню, наче лебедину...

Олена Побийголод
2026.04.04 14:33
Н.Лабковський (1908-1989), Б.Ласкін (1914-1983)

Через гори, ріки та долини,
крізь пожежі, крізь югу та сніг
ми вели машини
й обминали міни
на шляхах-дорогах фронтових.

Борис Костиря
2026.04.04 13:27
Так люди відпускать не хочуть
Це літо, що лишає нас.
Вони вовтузяться, мов оси,
Шукаючи убитий час.

У метушні і марнославстві
Шукаєм залишки тих днів,
Які минули так безславно,

Володимир Мацуцький
2026.04.04 11:35
Нами правлять владолюби
та корупціонери.
Пошесть ця країну губить,
виснажує нерви.
Цим вона Майдан приспала,
ще й приспала правду,
що колись-то владу знала
за козацьку Раду.

Костянтин Ватульов
2026.04.04 09:58
За вікном інсценівки похмурі,
Де серпневе убрання пройшло.
У степу золотисті козулі
Шурхотять пересохлим листком.

Налетіли небесні фіранки.
Ось виднівся і щойно пропав
Ілюстрацій відбиток квітчастий
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Костянтин Ватульов
2026.04.02

Олеся ніжна
2026.03.31

Майя М
2026.03.29

Олег Богдан
2026.03.28

Андрій Людвіг
2026.03.27

Охмуд Песецький
2026.03.19

Олена Квітуча
2026.03.16






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Тетяна Роса (1964) / Вірші / Спостерігаючи життя

 Навіяне
Не відповівши на ворожість,
Програєш битву – виграєш війну.
Прийми буденністю несхожість,
Не відповівши на ворожість.
За власних помислів негожість
Заплатить кожен піррову ціну.
Не відповівши на ворожість
Програєш битву – виграєш війну.

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.


Рейтингування для твору не діє ?
  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-10-30 01:05:38
Переглядів сторінки твору 4448
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг -  ( - )
* Рейтинг "Майстерень" -  ( - )
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.652
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Тріолети
Автор востаннє на сайті 2020.03.17 20:38
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Осташ (М.К./М.К.) [ 2011-10-30 01:21:21 ]
зі змістом - абсолюно згодна з Вами!
а от форма видається не доопрацьованою...
якщо можна, запропонувала би такий початок:

Пробачиш ближньому ворожість -
Програєш битву, не війну...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 01:38:35 ]
У такому вигляді перший рядок не зможе повторитись у четвертому, як то вимагає тріолет... хоча згодна "пробачиш" милозвучніше за "простиш"... Треба ще подумати... І "виграєш" втрачати не хочеться, воно мені тут здається важливим...Дякую, Вікторіє, буду думати.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юхим Семеняко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 08:33:55 ]
Після першого рядка проситься кома, і це обумовлено двома чинниками:
- вона повинна бути за умовами побудови;
- її потребує дієприслівниковий зворот.
"Піррова ціна" в мене викливає деякий дискомфорт, бо мені відомо піррову перемогу, і це словосполучення набуло вічного змісту. А от ціна... Її смисл, НМСД, вже закладено у той самий вічний зміст.

З повагою,
Г.С.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 08:51:25 ]
Дякую, Гаррі. Неуважна я чомусь до дієприслівникових зворотів, на жаль, хоч і соромно визнавати. Та що поробиш, як правда.
А щодо піррової ціни, то тут же і мається на увазі ціна, подібна ціні тієї перемоги, то чому дискомфорт?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юхим Семеняко (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 08:58:32 ]
Існує значення і словосполучення. "Піррова перемога".
І виникає колізія. Отака:
- з одного боку, не варто при створенні поезій вживати загальновідомі словосполучення, які давно як набули певних значень і нав'язли, даруйте, у вухах;
- з другого боку, як бути, якщо існує таке бажання або необхідність звертатись до цього штампу? Порушувати його? НМСД, це неправильно, бо він існує, він усталений і несе певне смислове навантаження.

Ви знайшли такий вихід, який ми спостерігаємо. НМСД, він небажаний.

Без менторства і розумного вигляду обличчя,
Г.С.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 09:43:49 ]
Інколи штампи допомогають обійтись без зайвих слів, вкласти в декілька слів більше значення, аніж це можливо без штампу. Піррова перемога - це перемога, а про це тут... ну хіба що десь на задньому плані...Тобто сам штамп тут непотрібний, потреба була саме згадці про занадто велику ціну, тобто лише у частині смислового навантаження виразу "піррова перемога". Я не порушую мовний штамп, а лише вказую на нього. Якщо Ви знаєте, як "запакувати" думку про занадто велику ціну, підкажіть, я залюбки скористуюсь Вашою підказкою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Гентош (М.К./М.К.) [ 2011-10-30 14:01:26 ]
Зміст супер! Може просто - "надцінУ"?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 23:19:51 ]
Дякую,Іване.Надціна - хороший варіант, але той мовний штамп дозволяє більше втиснути "між слів і рядків",і чим більше я про нього думаю, тим менше мені хочеться його позбавитись.Мабуть, довірюсь своєму внутрішньому голосу...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-30 16:59:44 ]
Головне - вибрати правильну тактику.
Сподобалось.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 23:29:28 ]
Обирати тактику - це те, що мені подобається найменше, і, схоже, це те, чим я найменше переймаюсь. :)Дякую за коментар.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Агата Вісті (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-31 09:00:53 ]
Що б там людина собі не планувала, а Господь - вносить свої корективи.)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Костянтин Мордатенко (Л.П./Л.П.) [ 2011-10-30 18:39:03 ]
... добрим можна бути серед добрих, християнином - серед християн; не можна чинити з добрими так, як з наволоччю, а з наволоччю так, як з добрими: всьому своя ціна.
:)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-10-30 23:40:23 ]
Це шлях найменшого спротиву.Нема нічого легшого, як бути добрим серед добрих.Важко залишатись добрим у несприятливих умовах, але у цьому справжність. Ви впевнені, що той, у кому Ви бачите наволоч, не бачить те ж саме в Вас?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Петришин (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 00:12:33 ]
Сподобалося, Тетяно!
Трохи не сприймається мені оте "буДЕНЬ ДЕНЬ".
Може, краще "будній день"?
Дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-10-31 00:37:04 ]
Ой! День-день тут точно недоречно, дякую, Ярославе, зараз виправлю.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мішель Платіні (Л.П./Л.П.) [ 2013-08-13 22:01:20 ]
Сподобався вірш!
І те, як Ви відстоюєте свою думку.
Піррова ціна, для мене зразу ж ,
стала зрозумілою. Це ціна - його перемоги.
Це наші "перемоги" в суперечках.
Після яких, ми втрачаємо більше ніж отримуємо.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2013-08-15 12:11:36 ]
Щиро дякую за розуміння, Мішелю. Усе життя ми упираємось лобами в одну і ту ж перешкоду – бар’єр розуміння. У свій час я була вражена інформацією про те, що людина сприймає шістдесят процентів зорової інформації, від почутого – тільки тридцять, а смислової - усього лише десять. Тож з огляду на ці цифри розуміння – таки коштовна річ. Мабуть, якби ми пам’ятали про це, то не вбачали б ворога у опоненті … Справжній ворог – то наше невміння і небажання розуміти, не дарма ж вважається, що найбільша перемога – то перемога над собою… Тож дозвольте ще раз подякувати Вас за розуміння.