ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
наТалка гЛід (1989) /
Проза
Іскаріотова провина
Дід Буря помешкував затишно і завше у злагоді з односельцями. Не бувало в його балачках ні нотини деспотичного впливу, тотального домагання, задиракуватості, намарних обіцянок чи засуду бідових діянь інших. Ніколи не бачили, щоб дід спересердя нагримав на сімейство чи підняв ґвалт у дворі. Навіть у далекій юні не витинав гопки він під музИки, не посмалював люльки, солодкаво не світився серед дівуль, не соловів за сулією (тернівки, перцівки, шмурдини, шнапсу… тощо), не шахраював, не знеславився і нікого не бив. Але вправді мудрий народ каже: «Нема того дерева, щоб на ньому птиця не сиділа – нема того чоловіка, щоб хоч трохи не збрехав».
По смерті матінки мітилась за дідовою душею мілкенька прогрішина розміром з горішину. Незначна. Проте Буря через неї вельми картався і частенько кликав себе іскаріотом невідь людям за що. Лет років чинив над старим зміни метаморфозної прямоти. Жодна квасна патетика не йшла дідові до веселого. І зрештою Буря опустився до абсолютного ісихазму.
Вечорами, докіль бабусина Катря додіювала у хліві корову, внучко Петрусько слухав на груші якусь новомодню гупотню із mp3 програвача, колишній голова колгоспу випасав свинюку в сусідській пшениці, справедливі та багатообіцяючі депутати доділювали накрадені дипломати в прямому етері телеящика, наш скромний усміхнений дід тихесенько майстрував собі домовину в закапельнику попід стріхою. Ніхто не відав про ту відчайдуху працю. Лишень один чорний паршивий кіт мружив пекельні свої очі за стіною павутиння на куфрику.
Деревину Буря обирав доцільно і неспроста зупинився на осиці. Слава першого теслі на селі гарантувала майстерність та справний підхід. Так, дідовий труд ішов на користь. І щонайменше три дні тієї клопіткої завбачливої праці відбились на іскаріотових сновиддях уповню. Мало не всі тогосвітні персонажі почали являтися йому вночі, серед них: і верховне демонічне божество ваал, і «аккаронський» веєльзевул, і принц підземних тортур таммуз, і викрадач дитячих душ мілхом, і нащадки сукубської ліліт й Адама – єхидні шеедими, і спокусник людства багатством беєльфегор, і підлабузники сеіріми зі своїм паном азазеллом, і навіть єдиний раз принагідно завітав демон блуду асмодей, прямуючи сим шляхом до дідового сусіди Миколи. Ці гідні гості завчасно прагнули пізнати колишню іскаріотові провину, але Буря вміло викручувався зі словами: «на теє воля Божа!», і монотонно хріп собі далі, вільно мудруючи про віртуозне орнаментальне оформлення власної «темної хати».
Дні пролітали сірим жмутком. Прийшов час і таємниче залазище відкритися бабі Катрі. Тільки-но та нагребла корові достатню кіпку сіна, як добре примітною стала чорна покришка трунівці з розкішним, вифуганеним задля блиску, осиковим хрестом. Вполохана до смерті від посмертних атрибутів баба кинулась навтікача й у шаленому стресі прихопивши дорогою вила ледь не заколола ними онука Петруся на груші, коли скочувалася драбиною додолу. Так і закінчилось її буття на землі. Ховали бабу зі всіма почестями в наперед заготовлених дідом витворах.
Відтепер список іскаріотових прогрішин хоча б цілковито довершився. Його почала пригнічувати кожна зустріч із сонячним колом та визрівало невимовне бажання провалитися у найближчі адські гнилі катакомби. Подібне мусило статися невідворотно, адже село запліткувалося у фантастичних інтерпретаціях й не залишило Бурі жодної надії на світлий фінал. Мабуть, у той раз Бог на небі таки був і заради визволення дідової душі з нелюдських великомученицьких тенет послав у наглу поміч місцевого захланного дячка Хведорія. Хведорій примчався швидко, але напідпитку. Та це не завадило йому зайнятися вигнанням бісів з дідової оселі.
«М`ня` Отьца Сына! М`ня` Отьца Сына! М`ня` Отьца Сына!», - мнямлив дяк й продимлював приміщення кадилом. А діда тієї хвилі брали сумніви та спротиви: «що ця дивакувата персоналія собі втовкмачила, насмілившись провести в його злощасному помешканні подібне старосвітське обрядодійництво!» Раптом Бурю підкосила страшенна хтивість в ногах: ще зроду йому настільки не хтілося припасти до рідної, суцільно поточеної шашелями, підлоги. Він глухо гупнувся на долівку й затіпався в пропасницьких конвульсіях. Навіть Хведорій до чистого розуму протверезів, угледівши подібне. «Барбова-а-ал, - вишкварював дід, хапаючись за серце. – Барбова-а-ал». Дяк утямив те строкате мовлення хутко: «Бабу взял ваал! Тогді понятно раб Божий – она била не крістіаньского плем’я. Нє бєрі грєх на душу. Біда-то мінєть! Вот»
Опісля Хведорієвого візиту Буря ледь-ледь живів. Покої власної хати тхнули паламарським принаддям та димом. Занепадницько налаштованого діда так ніхто й не переконав, що жити варто, що це дарований ангельськими силами путь, що замовляти попередню смерть один із найтяжчих гріхів, за які дають мученицьке одвічне зависання в пеклі.
Буря помирав тяжко. Зрушена постійними картаннями, катастрофічно травмована психіка цьому сприяла. Востаннє іскаріот заповів покласти йому в домовину зацукореного кренделика, що він так і не підніс матінці перед смертю, шкодуючи 30ть копієчок.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Іскаріотова провина
Дід Буря помешкував затишно і завше у злагоді з односельцями. Не бувало в його балачках ні нотини деспотичного впливу, тотального домагання, задиракуватості, намарних обіцянок чи засуду бідових діянь інших. Ніколи не бачили, щоб дід спересердя нагримав на сімейство чи підняв ґвалт у дворі. Навіть у далекій юні не витинав гопки він під музИки, не посмалював люльки, солодкаво не світився серед дівуль, не соловів за сулією (тернівки, перцівки, шмурдини, шнапсу… тощо), не шахраював, не знеславився і нікого не бив. Але вправді мудрий народ каже: «Нема того дерева, щоб на ньому птиця не сиділа – нема того чоловіка, щоб хоч трохи не збрехав».
По смерті матінки мітилась за дідовою душею мілкенька прогрішина розміром з горішину. Незначна. Проте Буря через неї вельми картався і частенько кликав себе іскаріотом невідь людям за що. Лет років чинив над старим зміни метаморфозної прямоти. Жодна квасна патетика не йшла дідові до веселого. І зрештою Буря опустився до абсолютного ісихазму.
Вечорами, докіль бабусина Катря додіювала у хліві корову, внучко Петрусько слухав на груші якусь новомодню гупотню із mp3 програвача, колишній голова колгоспу випасав свинюку в сусідській пшениці, справедливі та багатообіцяючі депутати доділювали накрадені дипломати в прямому етері телеящика, наш скромний усміхнений дід тихесенько майстрував собі домовину в закапельнику попід стріхою. Ніхто не відав про ту відчайдуху працю. Лишень один чорний паршивий кіт мружив пекельні свої очі за стіною павутиння на куфрику.
Деревину Буря обирав доцільно і неспроста зупинився на осиці. Слава першого теслі на селі гарантувала майстерність та справний підхід. Так, дідовий труд ішов на користь. І щонайменше три дні тієї клопіткої завбачливої праці відбились на іскаріотових сновиддях уповню. Мало не всі тогосвітні персонажі почали являтися йому вночі, серед них: і верховне демонічне божество ваал, і «аккаронський» веєльзевул, і принц підземних тортур таммуз, і викрадач дитячих душ мілхом, і нащадки сукубської ліліт й Адама – єхидні шеедими, і спокусник людства багатством беєльфегор, і підлабузники сеіріми зі своїм паном азазеллом, і навіть єдиний раз принагідно завітав демон блуду асмодей, прямуючи сим шляхом до дідового сусіди Миколи. Ці гідні гості завчасно прагнули пізнати колишню іскаріотові провину, але Буря вміло викручувався зі словами: «на теє воля Божа!», і монотонно хріп собі далі, вільно мудруючи про віртуозне орнаментальне оформлення власної «темної хати».
Дні пролітали сірим жмутком. Прийшов час і таємниче залазище відкритися бабі Катрі. Тільки-но та нагребла корові достатню кіпку сіна, як добре примітною стала чорна покришка трунівці з розкішним, вифуганеним задля блиску, осиковим хрестом. Вполохана до смерті від посмертних атрибутів баба кинулась навтікача й у шаленому стресі прихопивши дорогою вила ледь не заколола ними онука Петруся на груші, коли скочувалася драбиною додолу. Так і закінчилось її буття на землі. Ховали бабу зі всіма почестями в наперед заготовлених дідом витворах.
Відтепер список іскаріотових прогрішин хоча б цілковито довершився. Його почала пригнічувати кожна зустріч із сонячним колом та визрівало невимовне бажання провалитися у найближчі адські гнилі катакомби. Подібне мусило статися невідворотно, адже село запліткувалося у фантастичних інтерпретаціях й не залишило Бурі жодної надії на світлий фінал. Мабуть, у той раз Бог на небі таки був і заради визволення дідової душі з нелюдських великомученицьких тенет послав у наглу поміч місцевого захланного дячка Хведорія. Хведорій примчався швидко, але напідпитку. Та це не завадило йому зайнятися вигнанням бісів з дідової оселі.
«М`ня` Отьца Сына! М`ня` Отьца Сына! М`ня` Отьца Сына!», - мнямлив дяк й продимлював приміщення кадилом. А діда тієї хвилі брали сумніви та спротиви: «що ця дивакувата персоналія собі втовкмачила, насмілившись провести в його злощасному помешканні подібне старосвітське обрядодійництво!» Раптом Бурю підкосила страшенна хтивість в ногах: ще зроду йому настільки не хтілося припасти до рідної, суцільно поточеної шашелями, підлоги. Він глухо гупнувся на долівку й затіпався в пропасницьких конвульсіях. Навіть Хведорій до чистого розуму протверезів, угледівши подібне. «Барбова-а-ал, - вишкварював дід, хапаючись за серце. – Барбова-а-ал». Дяк утямив те строкате мовлення хутко: «Бабу взял ваал! Тогді понятно раб Божий – она била не крістіаньского плем’я. Нє бєрі грєх на душу. Біда-то мінєть! Вот»
Опісля Хведорієвого візиту Буря ледь-ледь живів. Покої власної хати тхнули паламарським принаддям та димом. Занепадницько налаштованого діда так ніхто й не переконав, що жити варто, що це дарований ангельськими силами путь, що замовляти попередню смерть один із найтяжчих гріхів, за які дають мученицьке одвічне зависання в пеклі.
Буря помирав тяжко. Зрушена постійними картаннями, катастрофічно травмована психіка цьому сприяла. Востаннє іскаріот заповів покласти йому в домовину зацукореного кренделика, що він так і не підніс матінці перед смертю, шкодуючи 30ть копієчок.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію