ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача

Віктор Кучерук
2024.11.20 05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.

Артур Курдіновський
2024.11.20 05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.

Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві

Микола Соболь
2024.11.20 05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,

Микола Дудар
2024.11.19 21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…

Борис Костиря
2024.11.19 18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.

Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори на сторінці:

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




 
 
Результати голосування
Критика авторського твору на «Майстернях» повинна бути:
1. Щирою, неупереджено-конструктивною
 
  23 % (142)
2. Не образливою
 
  14 % (85)
3. Конкретною (з пропозиціями рішень)
 
  14 % (84)
4. Добре слово і порада завжди цінні
 
  14 % (84)
5. Теоретично грамотною
 
  11 % (69)
6. З розумінням перспектив автора
 
  10 % (62)
7. Гострою, але справедливою
 
  9 % (58)
8. Ніяка критика не допоможе бездарному
 
  3 % (16)
9. Конкретною (та без варіантів рішень)
 
  2 % (15)
Всього голосів: 615  | Проголосувати

Інші рейтингові голосування:

Всі актуальні голосування на "ПМ"

Коментарі
Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 19:22:30 ]
Можна трохи поспілкуватися щодо потреби в критиці авторської творчості, чи взагалі є сенс критикувати те, що немає цінності, чи навпаки має обмежену цінність...
В опитуванні ви одночасно можете вибрати до 5-ох різних відповідей.
Можете запропонувати якусь свою пропозицію щодо критики.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 19:30:42 ]
На мою найскромнішу думку, спершу варто "домовитисб про терміни". Чи є сенс голосувати за квадрат, маючи на увазі коло? :) Але наскільки я пам"ятаю, багаторазові спроби цього так нічим і не закінчилися...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 19:37:22 ]
Предметні розмови приводять до появи зморшок на лобі. Це так. :(
Але інколи ті зморшки вельми помічні, а ще створюють риси індивідуальності.:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 19:43:33 ]
Іноді це ознака розумової діяльності :)
А якщо серйозно, Володю, то треба розрізняти просто репліки або враження, які зовсім не зобов"язані нести в собі якісь варіанти (хоча і можуть), і аналіз (чим, власне, і є критика). І тоді він має бути і конструктивним, і аргументованим (але теж не зобов"язуючий казати ваіранти, тут все залежить від особистості автора).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 19:52:53 ]
вставлю свої 5коп, якщо можна. просто моя думка: я вважаю, що жоден критик не має права пропонувати варіанти, за невеликими винятками.

наприклад, якщо це просто заміна якогось слова чи складу тощо - тобто, що несуттєве, але яке дещо покращує текст, але не порушує авторського задуму.

а якщо весь текст невдалий - тоді що має пропонувати критик? викинути його, чи як?

імхо, критика має бути конструктивною і спрямованою на майбутнє, а не на минуле. а виправляти уже написані тексти - це неконструктивно.

прочитавши аналіз своїх помилок, автор має шанс не помилитися аналогічно при написанні наступних своїх текстів.

на істину не претендую) але таке моє бачення.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 20:09:01 ]
Юлечко, уявімо собі творчу майстерню, школу якогось майстра-художника. Ось він проходить між полотнами учнів і що робить? Напевно кидає короткі зауваження? В сенсі - це роби так, а це роби інакше. Але йде чітка і небагатослівна конкретика?

Думаю, що можна, якщо дуже строго підійти, зауважити, що не так і багато опублікованих на ПМ композицій виглядають цілісними і завершеними, аби їх (а в ідеалі і майбутні спроби від критикованих авторів) не можна було вдосконалити?
Отже, між нами практиками, кажучи про критику ми говоримо про практичне вдосконалення... :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 20:29:24 ]
РМ, я зрозуміла ваші аналогії. так, хороше порівняння. але хіба майстер-художник ходить і каже, що саме треба виправити? і вже точно він не совається з власним пензлем і полотна учнів


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 20:37:01 ]
Ще й як совається!
Майстер він і є Майстер - що для нього наслідуванням невмілого мазка учня видати правильне спрямування всій роботі...
Але ж наші критики дуже часто самі нічого не вміють... :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 20:46:07 ]
можна не вміти, але дати гарну пораду. іноді)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 20:51:56 ]
Юлечко, якщо не вміти, то "гарна порада" може стосуватися лише пари "критик"-"автор", а бажано, аби порада стосувалася пари "поезія"-"автор"?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 19:31:33 ]
Якщо можна, то хочу додати: щира, неупереджена і конструктивна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 19:37:33 ]
Додав! :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоряна Ель (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 19:38:15 ]
Дякую :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Кіс (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-20 19:49:29 ]
Я думаю раціональні репліки і враження теж важливі. Вони дають зрозуміти авторові, як сприймається його твір. Та звісно, критику це не замінить, але тільки тоді, коли вона щира конструктивна виважена!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 19:58:52 ]
І як на мене, Оленко, репліки часто вагоміші, аніж довгий і детальний аналіз (бо справжнім фахівцям у абсолютній більшості випадків не до великої кількості букв)...

Оленко, а ось ще - про щиру, конструктивно-виважену критику - якщо хтось, наприклад майстровитий примітивіст-експресіоніст, щиро-прещиро, конструктивно-преконструктивно буде радити-аналізувати майстровитому, наприклад, імпресіоністу, а тим більше постімпресіоністу, пейзажнику. Чи щось добре з того вийде?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Кіс (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-20 20:53:25 ]
Я теж кажу, що такі репліки дуже вагомі, бо засвідчують небайдужість до твору і вони кращі, як деякі ніби конструктивні поради, коли не вчитуючись у зміст, не задумуючись на замислом, говорять щось менторським тоном. всі тут люди недурні і як творчі особистості вразливі. Але це не значить, що критикувати не треба. Та якщо відчуваєш, що твір "не твій", краще промовчати.
Та байдужість ще страшніша.
А щодо другого питання, та я думаю, що якщо мистець дійсно майстровитий, то він має бути освічено людиною, і у якому стилі він би не працював інших буде критукувати виключно за майстерністю, а не за шаблоном подобається -не подобається. Принаймі я таких унікумів, щоб щиро радили поміяти стиль, бо він на їх думку кращий не зустрічала. А якщо хтось когось повчає виключно згідно своїх уподобань, то я сумніваюсь у його власній майстернності.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-20 20:56:58 ]
О, саме так, Оленко, і я думаю, - потрібно зважати на стиль автора, добре розумітися в стилях, відчувати гармонії кожного стилю, а якщо не твоє, то, і справді, доречніше промовчати...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 19:53:56 ]
а коли було це голосування? я би вибрала вар. 7 і 9.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 19:56:49 ]
воно ще не було, воно тыльки йде :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-20 20:25:58 ]
треба вибрати лише 1 варіант?


1   2   3   4   5    Переглянути все