ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача

Віктор Кучерук
2024.11.20 05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.

Артур Курдіновський
2024.11.20 05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.

Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві

Микола Соболь
2024.11.20 05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,

Микола Дудар
2024.11.19 21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…

Борис Костиря
2024.11.19 18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.

Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори на сторінці:

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




 
 
Результати голосування
Критика авторського твору на «Майстернях» повинна бути:
1. Щирою, неупереджено-конструктивною
 
  23 % (142)
2. Не образливою
 
  14 % (85)
3. Конкретною (з пропозиціями рішень)
 
  14 % (84)
4. Добре слово і порада завжди цінні
 
  14 % (84)
5. Теоретично грамотною
 
  11 % (69)
6. З розумінням перспектив автора
 
  10 % (62)
7. Гострою, але справедливою
 
  9 % (58)
8. Ніяка критика не допоможе бездарному
 
  3 % (16)
9. Конкретною (та без варіантів рішень)
 
  2 % (15)
Всього голосів: 615  | Проголосувати

Інші рейтингові голосування:

Всі актуальні голосування на "ПМ"

Коментарі
Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-03-06 15:34:22 ]
Пане Володимире, я не шукаю слова навмисно пів Ваш світогляд. Написав те, що спало на думку. Ви звернули увагу на ці слова лише тому, що маєте власний погляд. Я тепер ще мушу долучити до цього приклади зі Святого Письма, де сказано, що єдиним безсмертним є тільки Бог. Він дає життя,або позбавляє його. "Та душа, що грішить, вона помре." - Єз.18:20. Для мене у житті первинне - Слово Боже. Все інше: робота, поезія - не у першому десятку пріорітетів.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-06 18:01:06 ]
І ви, пане Ігорю, або не розумієте, або перекручуєте мої слова?
Я зауважив лише про це, - звідки ви взяли, що людина в цілому смертна? Бо так воно за вашими словами виходить - "Кожен, уповноважений писати критичні зауваження - теж смертна людина." Себто, кожен із нас вчиняє смертний гріх пишучи критичні зауваження? :) Чи кожен уже наперед приречений бути осудженим Господом до смерті? Та ще й будучи Людиною, яка за Образом, і в Подібності(?) :(

Ви даєте посилання до Єзекіїля, глава 18
"Та душа, що грішить, вона помре. Син не понесе кари за батькову провину, а батько не понесе за провину синову, справедливість справедливого буде на ньому, а несправедливість несправедливого на тому буде. (Єзек 18:20)

Ця цитата, як напевно кожному зрозуміло, зовсім не доводить правоту ваших слів.
Бо вона значить, що помре тільки та душа, яка грішить, чи не так?

Ви далі пишете "Для мене у житті первинне - Слово Боже. Все інше: робота, поезія - не у першому десятку пріорітетів.

Тому я вас і прошу - підтвердити сказане вами словом Божим, або ж більше ніколи не ображати найкраще творіння Боже своїми потрактуваннями.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-03-07 07:48:00 ]
"Кожен, уповноважений писати критичні зауваження - теж смертна людина." В цих моїх словах міститься лише та істина, що немає жодної особи, яка досягла, або народилась досконалою. Всі підвладні закону смерті, бо народжуємось у гріховному тілі, а отже, не можемо претендувати на істину в останній інстанції. Тим більш, у таких сферах, як мистецтво, де крім законів, які з часом можуть змінюватись, відіграють значну роль власні уподобання. Нічого іншого в моєму тексті не було. А що до коментаря на текст, так Ви точно пишете, що помирає душа, тобто - людина, яка мається на увазі під цим словом, бо відбувається зворотній процес, протилежний моменту створення, про який написано: "І створив Господь Бог людину з пороху земного. І дихання життя вдихнув у ніздрі її, і стала людина живою душею."(Бут 2:7) Тобто, тіло без дихання - не є душею живою і само собою дихання Боже не є чимсь самодостатньо розумним, але енергією життя. Помирає людина і вже не має ані помислів, ані клопотів ніяких, бо потік життєвої енергії уривається.
Не Знаю, пане Володимире, чи Ви насправді сприймаєте мене таким уїдливим типом, який бажає довести щось своє? Чи може підозрюєте моє упереджене ставлення до Вас? Нема того в мені. Не виключено, що колись буватиму у Львові, то може десь і зустрінемось, щоб я сам міг підтвердити свої позитивні наміри і виявити толерантність до поглядів, які, хоч і не співпадають з моїми, та не можуть бути перепоною для вільного спілкування?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-07 16:01:49 ]
Ви пишете:"Кожен, уповноважений писати критичні зауваження - теж смертна людина." В цих моїх словах міститься лише та істина, що немає жодної особи, яка досягла, або народилась досконалою.
Але звідки ви взяли, шановний пане Ігорю, що вашими словами висловлена істина?
Насправді ви не можете довести, як і ніхто у цьому світі, що образ і сутність вищого Божого Творіння є недосконалими, тим більше грішною за своєю природою.
Якщо можете довести, то цитуйте Боже слово.
Я ж його процитував, і ще раз повторю, вже для вас щодо смерті. Написано ж Бут 2:17:" А від дерева пізнання добра і зла не їж від нього; бо того ж дня, котрого ти покуштуєш од нього, смертю помреш" - чіткіше і конкретніше вже не сказати...
Немаю права трактувати Божі слова, але причинно-наслідковий зв'язок у Божих словах очевидний.

Далі ви пишете Всі підвладні закону смерті, бо народжуємось у гріховному тілі - знову ж таки, прошу дати посилання звідки ви це взяли, хто саме осмілився Боже творіння назвати наперед гріховним, що ми "народжуємось у гріховному тілі"? :(

Щодо законів життя і істини, то вони, як і мистецтво, незмінні від часів сотворіння, прикро, що ви цього не розумієте. Бо звідси і не розуміння, що таке "Добро".

Власне, саме тому, на ПМ і заборонено ці закони порушувати, можливо адміністрація не всі порушення бачить, але якщо бачить, то, як може, так і реагує.

І даремно ви, пане Ігорю, кажете, як про одне "душу" і "людину" - це не одне і те ж. І ви не маєте жодних підстав так вважати, якщо про це говориться в Біблії, як про окремі поняття.
А саме:
Бут 2:7
"Ва іцар ( і зробив) Яхве елоім (...) ет ха адам (чоловіка) афар (прах, пил) мін ха адама (від землі) ваіпах (і вдунув) беапав (в носи його, в лице його) нешмат (дихання) хаім (життя) вайєхі (і став) хаадам (чоловік) лєнєфєш (душа) хая (жива)..."

Якщо ж вас, Ігорю, цікавить суто моє бачення, то в Біблії говориться ( в контексті нашої розмови про смерть) саме про суд і воскресіння. Говориться, що душа, після "відходу звідси", перебуває наче вві сні. До воскресіння і суду... Тобто, можна і говорити в цілому і про творіння людини, як таке, що перебуває у стані сну, а не як про відсутність існування після "відходу"...

Думаю, що з боку адміністрації йдеться про потребу в максимальній коректності у висловлюваннях. Це перше, а друге - якщо адміністрація звертає на це увагу в рамках літературного процесу, то це значить, що нікому на ПМ не дано право звужувати контекст загальнолюдського вірування лише до позиції того чи того об'єднання віруючих...

А щодо вашого можливого, пане Ігорю, приїзду до Львова, то я із задоволенням запрошую вас на чашку чаю до себе, якщо така можливість вам випаде...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-03-15 17:38:16 ]
Я не бачив Вашого останнього повідомлення до мене (чомусь не пройшло по пошті). Що до гріховности кожного з нас, то найяскравіше, на мою думку, написано у Павла: "А Божа правда через віру в Ісуса Христа в усіх і на всіх, хто вірує, бо різниці немає,бо всі згрішили, і позбавлені Божої слави…"
(Рим 3:22,23)
Або: "Тому то, як через одного чоловіка ввійшов до світу гріх, а гріхом смерть, так прийшла й смерть у всіх людей через те, що всі згрішили.
Гріх бо був у світі й до Закону, але гріх не ставиться в провину, коли немає Закону.
Та смерть панувала від Адама аж до Мойсея і над тими, хто не згрішив, подібно переступу Адама, який є образ майбутнього. Але не такий дар благодаті, як переступ. Бо коли за переступ одного померло багато, то тим більш благодать Божа й дар через благодать однієї Людини, Ісуса Христа, щедро спливли на багатьох. І дар не такий, як те, що сталось від одного, що згрішив; бо суд за один прогріх на осуд, а дар благодаті на виправдання від багатьох прогріхів. Бо коли за переступ одного смерть панувала через одного, то тим більше ті, хто приймає рясноту благодаті й дар праведности, запанують у житті через одного Ісуса Христа. Ось тому, як через переступ одного на всіх людей прийшов осуд, так і через праведність Одного прийшло виправдання для життя на всіх людей. Бо як через непослух одного чоловіка багато-хто стали грішними, так і через послух Одного багато-хто стануть праведними.
Закон же прийшов, щоб збільшився переступ. А де збільшився гріх, там зарясніла благодать,
щоб, як гріх панував через смерть, так само й благодать запанувала через праведність для життя вічного Ісусом Христом, Господом нашим." (Рим 5:12-21)
Взагалі-то я не хотів вести тут, на літературному сайті теологічну полеміку. Текстів багато і наводити їх - не моя ціль. Мені здається, ми зрозуміли, що маємо позиції, відмінні у деяких питаннях. Ну то вже таке наше буття, що не знайти у світі "золотого" однодумця, щоб по всіх питаннях однаковісіньке розуміння. Розуміючи це, я навчився плідно співпрацювати з усіма. Повірте, у Донецьку мені, особі з недонецьким менталітетом, це дається нелегко. Тим більш, не бачу занадто складних проблем, щоб у атмосфері взаємної поваги співіснувати на сайті.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-15 18:46:39 ]
Ну, пане Ігорю, апелювати на прямі Божі слова словами Павла, як на мене, не коректно. :(

Потім, попри всю шану, яка надається Павлові, кожен, хто "в темі" чудово розуміє, що Павло є саме та, далеко неоднозначна особистість, яка і справді звана була Звище з ворожого до Христа табору, особистість, що мала на собі достатньо злого, що потрібно було виправляти.
І основною справою Павла було саме побудова Церкви. Немає сенсу зараз сперечатися про те, чи такого хотів Христос, як маємо зараз у вигляді Церков. Але зауважимо, в нинішніх Церквах, поруч із Непогрішим є і погрішимі явища, яких досить багато.
Те ж саме і з Павлом, попри непогрішимості Божественні, він часто діяв-виступав цілком погрішимо, і від свого, чи не учорашнього?

Тому в жодному випадку не можна ставити на одні терези Божі слова і найпізніше, можливо, і погрішиме трактування різних речей від Павла.

Суто моя думка, - стосовно розуміння місії Павла для себе найкраще приймати відоме церковне тлумачення щодо Богодухновенності будь-якого священника в Містерії Обряду служби Божої в церкві, і можливої погрішимості такого священника поза обрядовою частиною...

Себто, як на мене, дії і виступи Павла цілком могли служити як Вищим цілям, так і бути погрішимими. Особливо це, мені, кидається в очі у порівнянні Божих слів (наприклад, суто конкретні "Бут 2:17:" А від дерева пізнання добра і зла не їж від нього; бо того ж дня, котрого ти покуштуєш од нього, смертю помреш") і багатьох Павлових "узагальнень" "проти" людини...

Помітне і розходження Павла із Христом - якщо Христос цілком довіряв жінкам, і навіть направляв їх на проповідування, чи не так? То як до жінок ставилася довгий час офіційна церква? А Павло як ставився?
Так відсутність стосунків із жінками в більш пізні часи чомусь стала нормою для "святих". І коли в цілому і допускався шлюб, то тільки тому, що він вважався злом меншим, ніж блуд?
Щоправда "в цьому питанні (щодо жінки) всі великі світові релігії проявили своє дивовижне ставлення, але помітніше всіх - християнство. Прихильником такого, схоже, був і апостол Павло. Чи не його особисті погляди відображені у повчаннях, нав'язаних ним християнській теології: "Для чоловіка благо не торкатися до жінки" (1 Кор. 7:1). "Я бажав би, щоб усі чоловіки були подібні мені". "Тому я кажу неодруженим і вдовам, що їм добре б жити так, як живу я" (1-е Коринфянам 7: 8,9). Чи Павло не знав, що такі навчання не були частиною євангелія Ісуса, і підтвердженням цьому служить його вислів: "Я кажу це по дозволу, а не за велінням"...
Що саме спонукало Павла дивитися на жінок зверхньо у той час, як Бог конкретно і чітко зв'язав чоловіка і жінку однією вищою справою? І найсумніше тут те, що Павлові особисті думки довгий час впливали на вчення великої світової релігії. Якби буквально і повсюдно стали слідувати порадам цього мандрівного вчителя, то людство прийшло б до швидкого й безславного кінця чи не так? Крім того, прийняття релігією древнього культу статевої стриманості безпосередньо веде до війни проти шлюбу і сім'ї, головних інститутів і справжньої основи людського прогресу"...

Тому тут, шановний Ігоре, потрібна наша особлива інтелектуальна і духовна чутливість, аби всім серцем, направленим угору, до Отця, сприймати його Істину Любові, а не можливу погрішимість в стороні від Отця.
Тому і я вставляю свої скромні п'ять копійок, аби автори на ПМ сліпо не повторювали за тими, кому, на відміну від Отця і Його Сина, властиво було і буде помилятися.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-03-20 10:57:32 ]
Мені важко вести діалог, маючи обмежений доступ до комп’ютера.
Звісно, з біблійного тексту можна робити різні висновки, тому я, з ціллю мати найповнішу картину, щоб не залежати від чиїхось досліджень і трактувань, намагаюсь враховувати якнайширший контекст, якщо це дозволяє мета написання певної частини Святого Письма. Беззаперечно, людина створена за подобою Божою і це відрізняє її від тваринного світу. Водорозділ пролягає в уривку Бут. 1:21, 24-26: «І створив Бог риби великі, і всяку душу живу плазуючу, що її вода вироїла за їх родом, і всяку пташину крилату за родом її. І Бог побачив, що добре воно… І сказав Бог: Нехай видасть земля живу душу за родом її, худобу й плазуюче, і земну звірину за родом її. І сталося так.
І вчинив Бог земну звірину за родом її, і худобу за родом її, і все земне плазуюче за родом його. І бачив Бог, що добре воно. І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою, і хай панують над морською рибою, і над птаством небесним, і над худобою, і над усею землею, і над усім плазуючим, що плазує по землі.» Ось де між людиною і тваринами наочно видно розрив ланцюга. Здатність глибоко мислити, свідомо обирати, застосовувати творчий підхід і спиратись на моральні установки. Все це притаманне лиш людині і є подібністю. І коли ми читаємо родовід Ісуса, він тягнеться до Адама, про якого сказано: «…сина Адамового, Сином Божим.» Лк. 3:38. Бо коли ми питаємо: а в чому полягає богоподібність? Ми такі ж всемогутні? Ні. Непорочні? Ні. Мудрі? Ні. Подібні зовнішньо? Ні. Розум, воля, вибір, аналіз – ті якости, які є відбитком Божого образу і чисті принципи, закладені Творцем. Інші ознаки, окрім зовнішніх, такі самі, як і у тварин. Тобто: «І створив Господь Бог людину з пороху земного. І дихання життя вдихнув у ніздрі її, і стала людина живою душею.». «Душа жива», або «нефеш хайях» стосується як людини, так і тварини: «І створив Бог риби великі, і всяку душу живу плазуючу… І сказав Бог: Нехай видасть земля живу душу за родом…А все, як покличе Адам до них, до живої душі воно ймення йому.» Бут. 1:20, 24; 2:19. І слово «нефеш» походить від «нафаш» - «дихати». Тому всяка особа, що дихає, у Біблії називається душею живою, бо в ній є дихання життя від Творця.
Що ж сталося у результаті гріхопадіння пращурів? Гріх перейшов у всіх нащадків Адамових, як написано у Єр.17:9 «Людське серце найлукавіше над все та невигойне, хто пізнаї його?» Одна з ознак образу Божого вже не притаманна людині – природна моральність. І ми бачимо прогресування гріха у першому синові Адама, а, як результат, повне розбещення роду людського перед потопом, коли лиш 8 душ врятувались у ковчезі. Всі, чи не всі втратили образ Творця? На це питання відповідь проста: нема іншого шляху до Бога, окрім як тільки через Ісуса Христа. Це Його слова: «Ніхто не приходить до Отця, як тільки через Мене». Тільки Він дає прощення гріхів і жоден не народився праведним від часів Адама. Єдина праведність, якою може бути наділена людина через віру – праведність Христа.
1Сам.8:46 «Коли вони згрішать Тобі, бо немає людини, щоб вона не згрішила, і Ти розгніваєшся на них, і віддаси їх ворогові, а їхні полонителі відведуть їх у неволю до ворожого краю далекого чи близького», а Соломон писав: «Хто скаже: Очистив я серце своє, очистився я від свого гріха?» Прип.20:9; «Немає людини праведної на землі, що робила б добро й не грішила» Екк.7:20. Тому і Павло жодним словом не погрішив проти Святого Письма, не сказав ні слова від себе, нічого нового. Всі його листи посилаються на Старий Заповіт. Осягнувши глибину вчення, він розтлумачує, зводить воєдино зерна істини, розсипані у СЗ. Та й інші апостоли в унісон свідчать: «Коли ж кажемо, що не маєм гріха, то себе обманюємо, і немає в нас правди!» 1Ів. 1:8.
Набувається гріховність, чи дістається у спадок? Про дітей кажуть, що вони народжуються невинні. Однак, не факт скоєння злочину робить винним. Не згрішивши, новонароджений вже має природу, інфіковану гріхом. Вона не може противитись гріху і, спокушуючись, або піддаючись неправильному вихованню, здається гріху: «Хто чистого вивести може з нечистого? Ані один!» Йов. 14:4, або те саме Давид: «Отож я в беззаконні народжений, і в гріху зачала мене мати моя.» Пс. 51:7. А Павло пояснив, чому так: «Тому то, як через одного чоловіка ввійшов до світу гріх, а гріхом смерть, так прийшла й смерть у всіх людей через те, що всі згрішили.» Рим. 5:12; «Бо так, як в Адамі вмирають усі, так само в Христі всі оживуть». Тобто, не навернена особа є по природі дитиною гніву: «між якими й усі ми проживали колись у пожадливостях нашого тіла, як чинили волю тіла й думок, і з природи були дітьми гніву, як і інші» Еф.2:3.
До роздумів я додаю слова Христа: «Я Виноградина, ви галуззя! Хто в Мені перебуває, а Я в ньому, той рясно зароджує, бо без Мене нічого чинити не можете ви.» Ів. 15:5. Не може бути й мови про подібність, чи образ Божий, якщо хтось не дає права Христу керувати і освячувати себе ізсередини. Лише духовне переродження повертає нам цю подібність і як розрізняють автори два стани, у якому знаходяться люди: «Дякую Богові через Ісуса Христа, Господа нашого. Тому то я сам служу розумом Законові Божому, але тілом закону гріховному...» Рим. 7:25 і «Тож немає тепер жадного осуду тим, хто ходить у Христі Ісусі не за тілом, а за духом» Рим. 8:1. Також «Ісус відповів: Поправді, поправді кажу Я тобі: Коли хто не родиться з води й Духа, той не може ввійти в Царство Боже.» Ів. 3:5; «І вас, що мертві були через ваші провини й гріхи,… між якими й усі ми проживали колись у пожадливостях нашого тіла, як чинили волю тіла й думок, і з природи були дітьми гніву, як і інші,… Бо спасені ви благодаттю через віру, а це не від вас, то дар Божий, не від діл, щоб ніхто не хвалився. Бо ми Його твориво, створені в Христі Ісусі на добрі діла, які Бог наперед приготував, щоб ми в них перебували.» Еф. 2:1, 3, 8-10. І то сказати, що відроджений стан є стабільно гарантований – не можна.
Отже, нас об’єднує набута при гріхопадінні гріховна природа. У всі часи – до Хресної Жертви, після неї, спасіння відбувається лиш вірою. Писання СЗ вказує на Спасителя, Який гряде, щоб у Нього вірували, а новозаповітні – оповідають нам, як усе те здійснилося життям і смертю Ісуса Христа. Однаковісінько, хоч тоді, хоч тепер, віра – основа спасіння.
Я не міг написати менш, ніж написав. Навпаки, багато думок і текстів лишилось невисвітленими. Даруйте за таке обтяжливе послання.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-03-04 13:13:20 ]
Світлого Вам весняного дня, шановна Редакціє Майстерень. Як вчитель християнської етики, дозволю собі не погодитися з Вашими міркуваннями, що вислів "смертна людина" може бути хулою на Святого Духа. У Павла написано, що "всі згрішили, і позбавлені Божої слави". Гріх людини позбавляє її дару вічності, а не Ігореві висловлювання. А цей присуд смертності вказує на те, що всі ми через свою гріховність схильні допускатися помилок. А через це - толерантне ставлення до брата більш корисніше від високогірного інтелектуального повчання. Кажу це без образ, з жалем, бо маю в цьому питанні гіркий досвід здобутий на ПМ. Таке ставлення один до одного відповідає духу християнства і налаштовує на плідну співпрацю. Даруйте, якщо це не так.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-04 14:23:12 ]
І вам, сяйва чистого, весняного! Та, на жаль, пане Василю, вам у жодному випадку не можна когось навчати християнству, а тим більше - християнської етики. :(

Ви, по перше, відразу відкинули з моїх слів найголовніше, чим є людина. А значить, відкинули і те, що після сотворіння не можна розділяти в людині "земне" і "неземне". Бо це становить людську цільність. А, узагальнюючи, Ігор Рубцов, єдиним махом зачепив і Богодухновенність людини - "Кожен, уповноважений писати критичні зауваження - теж смертна людина." Себто, і кожен із нас наперед уже приречений зробити щось таке, за що Господь осудить до смерті, хоча й визнає, що ти Людина , що ти за Образом, і в Подібності, наробив такого (?) :(
Тому я і дозволив собі зробити пану Ігору зауваження, аби вказати на найглибші, як на мене, протиріччя у сказаному ним.

Певно, що "людину" не потрібно було згадувати. Напевно, пану Івану, коректніше було висловитися якось так "Кожен, уповноважений писати критичні зауваження - теж погрішимий..."?

По-друге, вам повинно було би бути відомо - Христос позбавив нас тягаря першогріха. Офіційно вважається, що з Христовим Викупленням для кожного стало можливим повернення богоподібності, втраченого після гріхопадіння першого чоловіка і першої жінки. Але не гріхопадіння ідеї Божої, яка кожному з нас дозволяє віднайти і втілити свій ідеал життя Вічного.

Тож і наявність першогріха не робила людину (як явище) загалом смертною, просто шлях спасіння був значно складніший, аніж дарований пізніше Христом.
Просто Бог сказав першому чоловікові - "якщо з'їш заборонений плід, то помреш", і, напевно, говорить таке кожному з нас, що не значить, що ми всі робимо наперекір, що ми всі - неодмінно смертні грішники...

До речі, про Спасіння, наявність можливості Спасіння кожного з нас, а таке існувало, як вам відомо, ще і до Христа, свідчить, що узагальнення "людина смертна" - не є правдою. І наскільки я пам'ятаю, за багатьма творами, і Диявол залюбки користувався саме цією формулою.

А щодо вашого "гіркого досвіду" на ПМ, пане Василю, то він би мав вас навчити уважніше ставитися до того, що ви пишете, чи не так?
Ось і зараз ви пишете про "присуд смертності" усім, так? - звідки взяли? Можна дізнатися?
Написано ж "Бут 2:17. А від дерева пізнання добра і зла не їж від нього; бо того ж дня, котрого ти покуштуєш од нього, смертю помреш" - чіткіше і конкретніше вже не сказати....


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-03-04 17:09:50 ]
Гіркий присуд смертності здійснюється кожну мить, кожен день, на наших очах. Хіба не очевидно, що (в земному сенсі) ми не вічні ? Якраз і найбільшим заблудженням людини є лукаві навіювання про свою вічність, і перенесенням рятівних помислів про спасіння "на завтра".
А апостол Павло дає роз'яснення в Святому Письмі:
"Тому то, як через одного чоловіка ввійшов
до світу гріх, а гріхом смерть, так прийшла й
смерть у всіх людей через те, що всі
згрішили". /Рим.5:12/.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-04 17:22:10 ]
Що вам може бути очевидне, пане Василю?
Ви ж не визнаєте, бачу, ні викуплення Ісусове, ні прямі Господні слова, ховаєтеся за вирвані з контексту слова Павла. :(

ВИ ПОВИННІ ЗАПАМ'ЯТАТИ - з Христовим Викупленням для кожного стало можливим повернення богоподібності, втраченого після гріхопадіння!
НЕМАЄ ІНШОГО ЗАРАЗ РОЗУМІННЯ У ХРИСТИЯН.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-03-04 17:34:20 ]
Ви надто все узагальнюєте, і робити поспішно-емоційні висновки. В біблії написано, що "благодать Божа й дар через благодать однієї Людини, Ісуса Христа, щедро спливли на БАГАТЬОХ".
Але оскільки це поетичний сайт, то повертаюся до поезії і про Боже говоритиму там.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Світлий (Л.П./М.К.) [ 2011-03-04 16:40:13 ]
Дякую, Редакціє Майстерень. Щойно ефір ПМ трішки посвітлішав, як я вже змушений проковтнути чергову образу. Та чогось мені здається, що на цей раз ви вже (явно) перевершили самого себе. Бо питання кому читати чи не читати уроки християнської етики, як і висловлюватися про християнство в цілому, знаходиться не у площині вашої компетенції, а відноситься до промислу Божого. Як ввічливий "любитель поезії" змушений коритися тим правилам, які є діють на ПМ, але аж ніяк в царині Божого Слова. А тут я лише дозволив собі, як автор багатьох статей у рубриці "Вічних Істин" "Вільного життя" /Цибак Василь/ (гадаю, що це періодичне видання Тернопілля відоме і в вашому краю), висловити своє бачення проблеми, яку ви підняли у діалозі з Ігорем (якого ви чомусь перехристили вже на Івана). Щодо предмету дискусії... Це вочевидь виходить за межі "оцінювання" і, гадаю, недоцільно продовжувати у цій рубриці. Але з превеликим задоволенням продовжив б цей діалог на відведеному вами дисковому просторі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-04 17:11:23 ]
Перепрошую, пане Василю, але в мене немає жодного зацікавлення в тривалому диспуті. Ви сказали - я зрозумів. Тому, якщо нам немає що додати до попереднього в руслі "коротко і ємно", то і розмову можна вважати завершеною...

Принагідно зауважу, що сайт у нас таки поетичний, і аналітика тут є лише додатком до основного - до розвитку авторського поетичного вміння. І якщо адміністрація і робить зауваження щодо тих чи тих виразів, то не просто чіпляючись, а, власне, акцентуючи проблеми, які, можливо, перешкоджають авторському розвитку в тих чи тих (на думку адміністрації) сферах, як матеріальних, так і духовних...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-23 12:59:21 ]
Вітаю, пане Ігорю,
Ви пишете:«Душа жива», або «нефеш хайях» стосується як людини, так і тварини..."
Так то так, але НЕШІМАТ ХАІМ (в Бут. 2:7), як дихання життя, стосується лише ЛЮДИНИ. Оце різниця.
Попри те, що тварини теж "живі душі", але про те, що хтось інший ще отримав від Бога НЕШІМАТ ХАІМ у Першоджерелі нічого не сказано.
Щодо НЕФЕШ, то все трохи складніше - взагалі, у Першоджерелі присутня та об'ємність, яка відсутня у подальших перекладах, які суттєво звужують сенси...

Щодо точного розуміння НЕФЕШ ось цей фрагмент:
"Жоден об'єкт нашого світу не може існувати, якщо немає на те Волі Творця. Мова йде не тільки про людину, а й про тварин, рослини, камені і т.д. І кожному об'єкту, без винятку, Творець дає «духовну енергію існування». Без цієї енергії об'єкта просто не буде.
Ось ця енергія і позначається терміном - Нефеш. Вона несе відповідальність за підтримання життя, за все, що є у світі (важливо відзначити, що Нефеш у людей, тварин і неживих предметів має різні властивості, але в даному відповідre говорити про це ми не будемо). А ось забезпечувати духовне зростання, духовний розвиток Нефеш не може.
Тому людина, тільки людина, володіє додатковими духовними поверхами, які якраз і призначені для того, щоб такий розвиток було можливим.

Порушимо послідовність і, перш за все, скажімо про третій (якщо рахувати знизу вгору) поверх. Він називається - нешама, що в перекладі теж означає - «душа». На цьому поверсі відбувається інтелектуальне і духовне усвідомлення світу, яке вибудовується у людини в процесі узагальнення досвіду і навчання, засвоєння абстрактних ідей і понять. Можна сказати, що нешама в якомусь сенсі формує і живить розум людини.

Однак, щоб нешама могла виконати своє завдання, їй необхідно постійно отримувати «реакцію» першого поверху на події та явища. Формуванням таких реакцій займається другий поверх, званий руах (цей термін перекладається так само, як попередні - «душа»).

Нефеш забезпечує існування і життєдіяльність. Руах забарвлює життєдіяльність фарбами емоцій. І все це дає нешама можливість забезпечувати наше духовне, душевне і інтелектуальне зростання..."
Рав Элиягу Эссас http://www.evrey.com/sitep/askrabbi1/q.php?q=otvet/q2708.htm

Щодо іншого, пане Ігорю, потім, бо маю відлучитися у справах.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-23 14:12:40 ]
Ну з Павлом ми все з'ясували вже, я ж вам, пане Ігорю, детально процитував, де і як, і за яких обставин у Павлові проявляється індивідуальна погрішимість.

Смію і зауважити, що коли я намагаюся оперувати словами суто "від Бога", а потім і "від Ісуса", то ви тягнетеся, в основному, до більш погрішимих джерел - не гріховних, а тих, яким властиво помилятися, не являти собою Абсолют.
Ставити на один рівень особистості джерела аж ніяк не можна, навіть якщо вони включені в СЗ чи в НЗ.
І "Псалми", як на мене, і не тільки - це, у першу чергу, поетика, що містить в собі вельми багато всього і від усіх...
Тож, ще раз вам, пане Ігорю, намагаюся донести істину, що Боже творіння можна лише індивідуально знищити, але не зробити його в цілому недосконалим. І ви, як на мене, всерйоз плутаєте саме процес знищення із, так званою, "недосконалістю" Творіння. І не тільки ви це плутаєте...
Те, що багато званих, і мало обраних, що мало на гостину до Виноградаря прийдуть - це ж індивідуальна проблема званих, а не "системна помилка" Творіння. І той самий Гріх і Зло, яке існувало і до Божого Творіння, як Небуття, і зараз існує - і кожен може туди опускатися, а не здійматися Угору. І дана нам можливість вибору не випадково.
Тож смію заперечити, що Гріх і Людина - це різні явища. І шлях людський - через терні випробовувань у зростанні до Бога. І цей шлях у жодному випадку - не є гріховним. Гріх - це Коли в інший бік від Бога...

Тому нас об'єднує досконала Божественна природа і можливість вічного життя, якщо не перетворюватимемось у нелюдів, але це вже індивідуальний вибір, а не зла доля для усіх... )

І ще зауважу, що навряд чи Христос чи Бог-Отець зводили Віру до дорожньої карти від тих чи тих церковних чи нецерковних громад. Віра, передусім, це буття з Богом, так? Буття дитини із Батьком - всеблагим, і справедливим. Тож як є Любов між ними, то й немає ні гріха, ні зла, ні смерті між ними. Ісус Христос про це сказав чітко і ясно, і для всіх "Бог же не є Бог мертвих, а живих. Бо в Нього всі живі" (Лк 20, 38)...
Останнє, напевно всі чули...
Тож і хай буде ця Вічність із нами!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-03-27 09:39:18 ]
"І ви, як на мене, всерйоз плутаєте саме процес знищення із, так званою, "недосконалістю" Творіння."

Та ні, про недосконалість творіння я ніде не говорив, бо творіння якраз було досконалим, чого не скажеш про наш теперішній стан. А от гріха колись не було зовсім. Все створене у Всесвіті було досконалим доки не запишався люцифер. Я не хочу Вас перенавантажувати безкінечним нашим діалогом, та й не намагаюсь сказати останнє слово. Я знаю чотири значення слова "душа", що використані у Біблії. Але жодне з них не має на увазі безсмертну душу. Коли у Слові щось здається недостойним довіри, то як взагалі вірити всьому Слову, адже всі книги написано авторами, а вони мали кожен свою ваду. Я покладаюсь на істиність слів хоча б того ж Павла. Як хочете, то можна продовжити цю переписку у темі, але чи дійдемо згоди з огляду на різний підхід до питання авторитетности окремих частин Біблії?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-27 12:25:20 ]
Не знаю, що там у вашому теперішньому стані, пане Ігорю, відбувається, а про людство в цілому ви мало що відаєте, та й не нашого з вами рівня є таке цілісне бачення. Пробувати можемо, питати себе і в інших можемо, але для осуду права не маємо.

Навіть я міг би вам у противагу до недобрих речей привести багато факторів Божественного промислу, який відкриває нові, неймовірні обрії для наших сучасників, але це не тема нашої розмови, та й вам до цього, схоже, "душа не лежить"?

Та й схоже, пане Ігорю, що ми вже все один одному сказали на цю тему.

Але таки повинен повторити, Ісус Христос про все це сказав чітко і ясно, і для всіх - "Бог же не є Бог мертвих, а живих. Бо в Нього всі живі" (Лк 20, 38) і слова Ісуса не можуть заперечити чи доповнити слова інших осіб.

Ну а внутрішнє протиріччя в тезі "було творіння досконалим, але перестало ним бути" просто нівелює рівень нашої розмови. Бо ви тоді за власною ініціативою, чи ж бо за ініціативою деяких "недомислителів" в ідею найвищої досконалості, в образ абсолюту досконалого, вкладаєте можливість недосконалого.
Ви хоча би розумієте, що ідею такого досконалого можна перекреслити фактором недосконалості лише на вищому від Творця рівні? Бо сам Творець такого не робив - Він мав проблему суто з першим чоловіком і першою жінкою. І звертався він до них суто конкретно. Тобто, зробивши в цілому ідеальне творіння, на рівні персональному Бог допускає можливість нашого вибору подальшого шляху. І тим, хто хоче зрозуміти, зрозуміло чому так є...

Тому я і кажу, що більшість плутає особистісну руйнацію, особисту практику усвідомленого і вибраного для себе руху від Творця в напрямку пекла, із своїми можливостями - як досконалого Божого творіння. У будь-яку мить - окрім, як вже за воротами пекла, можна розвернутися і з кожним кроком набувати Досконалості. Інша справа, наскільки ти себе вже на той час зруйнував, аби могти фізично і душевно поновитися. Але якщо ми обираємо життя, то перед нами вічність. І перед кожним малюком - Вічність. І тут на ПМ ми маємо справу, в основному, із малюками. Тож ніхто не дозволить, принаймні на сторінках, ПМ забивати голови юним, їхньою, начебто, недолугістю! А якщо ж ми обираємо смерть, то безсумнівно помремо. У Бога все конкретно - не конкретно у тих, що йому протистоять. Тому я і заперечуватиму на сторінках ПМ всілякі наїзди на Вічність, яка пропонується людині.
І, взагалі, вважаю, що всі, що пробують заперечувати сказане Ісусом і разом із тим намагаються перебувати в Християнстві - щонайменше обманюють самих себе.

А на стверджування, що зла і гріха не було до сотворіння людини, запитую - ЗВІДКИ ВИ ЦЕ ВЗЯЛИ? Де про таке написано? Конкретно.

Тільки не потрібно узагальнень від тих, яким властиво було помилятися, як то Павло, так і деяких Пророків...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Рубцов (Л.П./Л.П.) [ 2011-03-29 17:53:20 ]
А на стверджування, що зла і гріха не було до сотворіння людини, запитую - ЗВІДКИ ВИ ЦЕ ВЗЯЛИ? Де про таке написано? Конкретно.

А я і не міг такого написати, бо гріх увійшов на землю іззовні, через диявола, який був родоначальником гріха. В ньому першому зародилось беззаконня, як сказано:
«І з'явилася інша ознака на небі, ось змій червоноогняний, великий, що мав сім голів та десять рогів, а на його головах сім вінців. Його хвіст змів третину зір із Неба та й кинув додолу. І змій стояв перед жінкою, що мала вродити, щоб з'їсти дитину її, коли вродить...
І дитину вродила вона чоловічої статі, що всі народи має пасти залізним жезлом. І дитина її була взята до Бога, і до престолу Його. А жінка втекла на пустиню, де вона мала місце, від Бога для неї вготоване, щоб там годували її тисячу двісті шістдесят день. І сталась на небі війна: Михаїл та його Анголи вчинили зо змієм війну. І змій воював та його анголи,
та не втрималися, і вже не знайшлося їм місця на небі. І скинений був змій великий, вуж стародавній, що зветься диявол і сатана, що зводить усесвіт, і скинений був він додолу, а з ним і його анголи були скинені.»
(Одкр 12:3-9)
Тобто, це зло зародилося у серці найвидатнішого з Ангелів ще до того, як створено землю. А причину такого падіння алегорично описано у подвійних пророцтвах Ісаї 14 розділі і Єзекіїля 28 розділі. Там проводиться паралель між діями диявола і царів Вавилону і Тиру, відповідно.
Я стверджував, що гріха не було до гріхопадіння Люцифера і це зовсім не те, про що Ви подумали.
І ще. Я просив би до мене звертатись на «ти», бо почуваюсь, як той дід якийсь. Адже Богу кажемо - «Ти», а як до людини, то і по-батькові. Отака моя пропозиція.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-03-29 18:15:44 ]
Та Бог для того і є Отцем, аби з Ним на Ти, Ігорю. :)

Я таки не буду зараз, Ігорю, опускатися з Вищої ступені бачення проблематики на рівень цілком погрішимих пророків, бо в словах їхніх немає безмежності Божого абсолюту, слова їхні не охоплюють, на відміну від прямих Божих, чи Ісусових, Вічність. Пророки охоплюють собою частку, але не ціле. І цю частку потрібно добре собі уявляти, скажу більше, як на мене, в тій частці нині не знаходяться основні творчі Надзавдання, які поставив перед Апостолами Ісус.
Тому для мене далеко не кожне слово пророків остаточний аргумент.

Вважаю, що наше взаємне дослідження з найбільшою користю для читачів наших і для нас самих повинно завершитися на оптимістичних словах Христа "Бог же не є Бог мертвих, а живих. Бо в Нього всі живі" - ці слова дають нам безмежний простір для розвитку, в тому числі і поетичного. Бо, власне, що є творчість, як не розвиток? :)
Просто потрібно йти в потрібну сторону, як то і личить антропосу.


1   2   3   4   5    Переглянути все