ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ярослав Чорногуз
2020.10.25 20:12
Ніч розстелила шовк осінній
На землю, небо і повітря.
Підбитий золотом, ясніє,
Накидка мов на плечах вітру.

І вітер огортає простір,
Багряне листя розвіває,
У груди ллє потоки млості -

Євген Федчук
2020.10.25 20:04
То не вітер гуля степом і не грім гуркоче,
То Молдова проти турок воювати хоче.
Зворохобив всю державу від Дністра до Пруту
Славний витязь і господар Іван Вода Лютий.
Не схотіли молдавани далі в ярмі жити,
Заповзялись свою землю від турок звільнити.

Ірина Вовк
2020.10.25 12:35
Картинка ІХ. СТЕЖКАМИ СТАРОГО ДОБРОМИЛЯ Почну я цей розділ незвично – з біографічних фрагментів у різні періоди та віхи життя. От, скажімо, зі спогадів школярки Ірини Вовк, що майже кожне літо змушена була перебувати у двох, а подекуди навіть і трьох

Іван Потьомкін
2020.10.25 11:17
Уже прощаються із листям дерева,
Стоять оголені, задумані, врочисті.
І раптом всупереч прогнозам падолисту
На дереві однім з’явилися... рожево-білі квіти.
Милуюсь і не відаю, радіть чи сумувать?
Невдовзі вітер і дощі понищать їх несамовито...
Д

Вікторія Лимарівна
2020.10.25 11:04
Жовтнева пора на весняну так схожа!
Бо фарби зелені беруть перевагу.
Багряні стрічки заплести допоможе.
Із листя барвистого створює ложе.
Тому й привертає до себе увагу.

Жовтнева пора вже виспівує ноти
осіннього смутку, осінньої туги.

Тетяна Левицька
2020.10.25 08:58
Від мольфарки відунки очей не ховай
за лаштунками смутку побачить
сіромашне минуле, сирітства одчай
і, мов гейзери сльози гарячі.

Як впускала без дозволу в дім чужака,
а у душу нікого ніколи.
На смарагдовій райдужці доля гірка

Микола Соболь
2020.10.25 07:55
Стежиною цією тищу літ
ходжу до небокраю воду брати.
Нема питва смачніше на землі.
З росою його змішувала мати…
Тому я чую в голосі трави
і тугу, і любов до Батьківщини…
Коли козачі бачу хорогви,
схиляю із повагою коліно.

Сергій Губерначук
2020.10.25 07:45
Хто ти – не хочу навіть знати.
Хто я – зумій запам’ятати.
Лишилось: квіти, корабель,
туман по палубі і в морі,
і курс між скель, і курс між скель
у спільнім горі.

Хто я – зумій запам’ятати.

Петро Скоропис
2020.10.25 06:56
Дух шмаття в кімнаті стояв і сирої води,
і одна у кутку гукала мені: "Молодий!"
"Молодий, іди, кому я кажу, сюди".
І я йшов, хоча, головно, був сідий.

Червоніли у другій, як дранка зі стін, ножі,
і обрубок, що бовт на яйцях, шептав «Біжи».
А щ

Марія Дем'янюк
2020.10.24 20:43
І скажу вам щиро нині:
Всі берізки в ластовинні,
Жовті мерехтять листочки -
Світло блимає у очки.
В клена новий жовтий светрик,
Милувався далі Петрик,
І вербички-дві сестрички
Золотом фарбують річки,

Роксолана Вірлан
2020.10.24 19:38
Небо пролітнене сиззю скипіло,
Вишерхло листя під утлим світінням...
Вільна від одягу, вільна від тіла -
Йшла простобосо, без болю, без тіні

Окрізь планети тяжкої калини,
Шепіт жоржин...авангардові шуми...
Вільна від зла і словесного плину,

Борис Костиря
2020.10.24 18:15
Я відчуваю, як руйнується мій світ,
Які удари завдають по ньому.
Він мов давній Вавилон,
Що загубився в пісках часу.
Він захований у манускриптах,
У глибоких криницях пам’яті,
У спогадах і легендах.
Мій світ мов піщана споруда,

Ігор Деркач
2020.10.24 16:36
Хто сіє, той збирає врожаї
і не паї, а землю обробляє,
і не багатії, а ратаї
збагачують перлинами її –
оазами освоєного краю.

Це вимагає поту... і крові
у всі часи ворожої навали.

Тетяна Левицька
2020.10.24 10:27
За вікном знов накрапує мжичка,
осінь вабить стриптизом в дібровах
та лягає на згоране личко
листопадна хандра тимчасова.

Надвечір'я морозивом тане
в піднебесній креманці блискучій.
Ти звикаєш без мене коханий,

Микола Соболь
2020.10.24 07:09
Кручі дніпрові не стануть горами,
сяде за обрій сонечко зморене,
у прохолоді прокидається гай,
іде ніч до тебе, лише зачекай.

Хмари бундючні рожевим налиті,
десь цвіркунець заливається в скиті,
воду із річки п’є місячне сяйво,

Сергій Губерначук
2020.10.24 06:52
Я намагаюся тебе плекати так,
щоб жодної пилинки не лягало
на це пальто, на цей старий піджак,
і щоб здавалось завжди віку мало.

Я намагатимусь тебе доберегти,
допоки сам існую на планеті,
щоб міг ти взяти пісню й увійти
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Головні поетичні огляди):

Орися Мельничук
2017.01.26

Марія Укр
2016.04.07

Вікторія Фединишин
2015.11.30

Василь Псевдо
2015.11.24

Мира Бандера
2015.10.31

Галина Бордуляк
2015.07.17

Сонцедар Печерник
2015.04.15






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Редакція Майстерень (1963) / Головні поетичні огляди

 ПЕРШИЙ ОГЛЯД
З НОВИМ РОКОМ!
Приємно, що у Львові багато талановитої молоді. І наша молодь не тільки пише вірші, але й розробляє, попри більш серйозні проекти, і програмне забезпечення для нашого самвидаву, - "Altopix" http://www.altopix.com/ і до ваших послуг.
Утім повертаємось до наших віртуальних взаємин.

СИСТЕМНІСТЬ ПОГЛЯДІВ
Оглядаємось по європейськи:
І - "Хто ми?".
Активі учасники літературного процесу, що має на меті вдосконалення наших індивідуальних творчих здобутків, - надписи та малюнки в печерах на камені стають помітні набагато швидше, аніж у наших достойних предків.
ІІ - "Звідки прийшли?".
Це найбільш загадкове питання, - з я кої школи. від якого вчителя кожен з нас являється на світ - бійтесь назви "Інкубатор", тільки мама-тато, і тільки за вушко нас виводять у світ корифеї...
ІІІ - "Куди йдемо?".
А про це буде дуже докладно трохи нижче.

Повинен зауважити, що надалі, в руслі європейської традиції, плануємо, в основному, розбивати на підпункти пункт ІІІ - "Куди йдемо?"
Підпункти прості:
"Що сподобалося:"
"Що вразило:"
"Найвразливіше:"
"Про інше:"
"Про рейтинги:"
"Про конкурси:"
І коментарі редакторів до цього усього.
Результатами цієї креативної діяльності буде розвиток багатьох аналітичних, та оглядових сторінок ресурсу "Поетичних Майстерень".
Так частина "Що сподобалось": анонсуватиме "перелив" кращих взірців із Cамвидаву до "монументальних" розділів "Поетичних Майстерень",
анонсуватиме цікаві сторінки.
Частини "Що вразило": та "Найвразливіше": - працюватимуть з "ПАНТЕОНОМ ЗАКАМ'ЯНІЛИХ ОБРАЗІВ", та "ВЕСЕЛОЮ КОЛЕКЦІЄЮ".
Інші частини "перетиратимуть" аспекти буденного життя сайту, аналізуватимемо деякі коментарі, вірші, неоправдані здоровим глуздом злети і падіння рейтингів, інше...
отож, ПЕРШИЙ ОГЛЯД

"Ретроспектива"
В майбутньому виступатимуть різні редактори, а сьогодні з вами
Володимир Ляшкевич

ПРО РЕЙТИНГИ:


В майбутньому редакція планує автоматично оприлюднювати деякі показники розвитку авторських поетичних сторінок, як то, -
Найвища кількість творів рівня R1 (5-6 балів)
- Тетяна Мельник - 5.07 "Майстерні" 5.13 "Народний" - за 24 твори
на 4.І.2006
Це поки, що найвищий авторський показник за формулою кількість + якість.

ЩО СПОДОБАЛОСЯ:


Сподобався процес. Наші автори задумуються, що публікувати і публікують "Вибране". Більше того - в процесі розміщення, та читання коментарів, народ отримує достатню кількість критичних синців під око, аби відкрилося загадкове “третє”. Але ж одна “точка зору” тільки у циклопів, можливо ми стаємо більше людьми?
Перші наші автори виглядають майже рівними, різниця в рейтингах уподобань дуже невелика і, початково не точна, - мало оцінювачів, редакторів.
Але читаються всі з приємністю, що дивовижно.

Першопроходці:


Татчин Сергій, Терещук Василь, Хромова Анна, Рузвий Гнат, Мельник Тетяна, Круглов Віталій...

Хороша компанія. Думаю, що далі стануть більш очевидними кроки цих авторів у роботі над “Вибраним”, над осмисленням деяких стильових неясностей, неточностей.

В цьому огляді спробую трішечки прокоментувати оригінальний текст молодої киянки Анни Хромової "Тапети", дуже цікавий в цілому твір. Сумарну оцінку я виставив би, як (5) - "файно" (можливо є і краще означення для "5", що між "добре" і "прекрасно", аніж "файно", - шукаємо).
Як на мене, опубліковані автором частини "Тапет" читаються з живим інтересом, хоча... Що нормально для молодої авторки (і всіх юних творих особистостей?), те, звісно, з класичної точки зору всіляких літературних закамянілостей - недотемперовано, "недогармонізовано"... Звичайно, авторка не ставила собі жодної такої цілі, - просто писала, як писалося, жила, як жилося - що і цінно. До речі, в руслі модернізму її "Тапети" можуть служити для юних авторок хорошою лоцією. Так. Звичайно. Але модернізм, це тільки частка, і смію зауважити дуже обмежений відрізок у творчому розвитку, хоча і всіяний безліччю творчих епітафій - авторських крапок. І хто тут тільки не бував, не "проповідував", не бігав по кругу під рев захоплених трибун. І хто себе тут, в ньому, щасливо знайшов? У всезапереченні модернізму?! У заграванні зі сліпо-глухим до минулого і майбутнього соживачем-нечитачем?.. Та бог з ними, нещасними...
Утім, щодо оцінювання "Тапет". Нормальний погляд на поезію передбачає автозаповнення собою створеного автором обсягу, а оцінюючи звідти, оцінюєш, передусім, комфорт, особисті зручності, "ландшафтні" збіги? Отож, редакторам для об'єктивності доводиться вести себе поетично ненормально, тримаючись "осторонь". В цьому, ймовірно, і проявлятиметься основна різниця між "Народними" уподобаннями і уподобаннями "Майстерень". Ціль - поєднання? Ума з відчуттями? Досвіду з бажаннями? Взаємодопомога? Теж не дуже зрозуміло.
На завершення про незабутнє. Чого майже немає у прозі? Напевно поезію пишимо усе таки для себе. І авторське задоволення від твору вирішальний фактор. Тому в нас і є цей запит "Самооцінка твору автором", як розуміння курсів. І Анна Хромова писала "Тапети", як на мене, для себе, що дуже цінно.

“ПРО ІНШЕ”


Про стилі та системи мислення?

Думаю, що ми до Нового року, якщо не буде авторських заперечень, розмістимо деякі з їх творів (кращі на наш погляд) у рубрики “Поетичних Майстерень” – для увіковічення, так би мовити, і, напевно, до Модернізму.
В основному, ці наші автори (представленими творами) - з Модернізму, за винятком, хіба лише Гната Рузвого, що робить певну спробу покинути зачароване коле і знаходиться в прикордонних областях з Неокласицизмом, та Василя Терещука, якого постійна меланхолія прикувала до неокласицизму, до живих еталонів його поліського дитинства… Щоправда, інші автори теж наближені хто-до-чого, але про це мені ще важко судити.
Цікаво, що відкриті редакцією сторінки Йосифа Бродського – неоандеграунд (у своєму відношенні до Росії, напевно) “ПРЕДСТАВЛЕНИЯ”, неокласицизм “Листів римському другу”, “Різдвяного романсу” (на кордоні з необарокко), “Рождественнской звезды” – необарокко на межі з постмодернізмом (“Он был всего лишь точкой. И точкой была звезда…” – як вам ця свобода поглядів на канони?);
Володимира Висоцького – неореалізм на межі з неокласицизмом;
Лев Гумільов – акмеїст, за самоідентифікацією, що таки віддає зв’язками зі славним культурним, немодерністичним минулим людства, з класицизмом і академізмом, якщо хочете… Юрій Липа – те саме необарокко та неокласицизм представлених творів, неокласицизм Кавафіса - всі ці автори на наших сторінках, у такому собі перекладі, не мають відношення до модернізму, до проголошення власного «Я» чи його трохи усуспільненої версії за рахунок «дитячо-юнацького» заперечення неосягнутого, незбагнутого, - всі ці автори мають відношення до Мистецтва, до золотого січення, кращих пропорцій етосу людства.

Але, народ, розділові знаки ставити таки потрібно, бо інколи виникає відчуття, що в голові автора хаос більший, аніж де інде, - не сподівайтесь, що саме за цим хаосом і непорозуміннями читачі ходитимуть на наші сторінки.

“ПРО КОНКУРСИ”


“Поетичні Майстерні” почнуть розглядати поступлення після Новорічних свят і це триватиме, щонайменше, три місяці.
Інші, зазначені у нас конкурси, їх фундатори дозволили нам робити перші кроки по висвітленню творчого матеріалу, що ми і будемо робити. Зауважте, зверху, справа, над блоком кожного конкурсу на Головній нашій сторінці є посилання “ПЕРЕЙТИ НА СТОРІНКУ КОНКУРСУ” – тут ви можете побачити, хто із наших поруч з вами подав заявку.

“ЩО ВРАЗИЛО”:


Був колись такий колоритний автор, як Максим Колиба. І здавалося, не буде заміни "старій гвардії" Віртуальних Віршів, але ні! Хороше місце порожнім не буде.
Отож, вітаємо непересічного автора, зовсім неоднозначного у своїй творчій потузі, чергового номінанта нашої "Веселої колекції"

Владислав Бурик - [ 2006.01.03 13:54 ]
КОВЗАНЯР

Б.-І. Антоничу

Змагаюсь з ледом я
бо ковзаняр.
Бо маю на стопах вогненні
криці.
І не ховаюсь у лапатих
снах ялиці.
Я розділяю сніг
на воду і на небо.
Як справедливий цар.
Бо на ногах ножі,
а не якісь слизькі,
підступні кеди.

Непогано, правда? Чіткість і концептуальність думки, новий погляд на відомі речі. Але це тільки початок, найвразливіше далі.

Владислав Бурик - [ 2006.01.03 13:19 ]
ПЛАЧ ЄРЕМІЇ


Удари грому. Малярія. Плащаниця.
Ліхтар на дроті б'ється у вікно.
Провалля коми. Єремія. Пропасниця.
Уважним вухом слухаю стегно.
Удари малярії по сідницях.
Ліхтар на Єремії чує вікна.
Провалля плащаниці. Кома вуха.
Уважним дротом б'є стегно.
Сніданок для таємних або ліквор.
Відрижка їжею або зішесття Духа.
Удари Єремії б'ють вікно.
Смерділо рибою чи лихом.
Пустеля. Не помер. Яка задуха.
Іуда. П'ятирічка. Дніпрогес.
Петро - це камінь, я це - вухо.
Христос. Голгофа. Риба. Хрест.

Річ достойна для аналізу, хоча би з причини прекрасного настрою, який виникає після її прочитання. Хіба можна залишитися байдужим? Зупинитися на оцінці "5", себто "Файно"?...

Модернізація ресурсу:



Звичайно, вже є сторінка (внизу "ПРОПОЗИЦІЇ"), де кожен з нас уже може висловитися про бажане і реальне, функціональне і образно-метафоричне бачення нашого ресурсу. Тож оце і є та сама сторінка, де можна не тільки висказатися, але й забрати свої слова назад ( про це потрібно буде, щоправда, написати адміністрації сайту через опцію "контакти"). Одначе, слід памятати, що люди, котрі опіковуються "Самвидавом", не створили його для підтримки прикольного графоманства, тусування, чи інших проявів попси. Ідеться про надану широким колам авторів можливість бути почутими, отримати критику, бути професійно оціненими, поетично розвиватися, сформувати у нас власну сторінку "Вибраного". Кому потрібно щось інше, має перед собою весь україномовний Інтернет.
Отож, збираємо матеріали для роздумів і втілення? Про що йдеться:

1.Найперше кидається у вічі суттєва різниця між редакційною трійкою для хорошого поета і четвіркою для учня. Прикро, що ці оцінки стоять ніби в одному ряді. Поки що стоять. Редакція майже відразу може визначити, хто якому рівню з авторів відповідає, і згідно яких автора оцінюють. Вони незабаром будуть додані - R, R1, R2 - до меню оцінки. Тобто, рейтинг уподобань редакторів буде мати ці R, R1, R2 рівні, на яких буде своя динаміка. "Народний" рейтинг залишиться демократичним і відбиватиме різницю поглядів "високолобих" від "щиросердних". Ціль - підвищення редакторської об'єктивності.
2. Плануємо дати можливість користувачам отримувати повідомлення про нові коментарі до творів, більше того, всі коментарі щодо кожного автора будуть виведені окремо, - щось схоже на останні поступлення віршів. Ціль - підвищення рівня поезії на наших сторінках.
3. Переклади - тут немає повної ясності, є теперішня практика, описана в правилах опублікування.
4.Автоматичне видалення. Планується створити автоматичну систему видалення низькопробних творів, - всі твори, що матимуть свій рейтинг "Майстерень" (редакторську оцінку) нижче "3" будуть видалені.
Звичайно, будуть враховані рівні майстерності (пункт перший). Ціль - прибирання сторінок від авторської неуважності, чи неохайності.
5. Дизайн . Пори року за вікном мали би бути присутні в стилі оформлення ресурсу. Ціль цілком природня.
6. Авторська сторінка . Видається нам, що авторську сторінку вартувало б зробити ширшою - забрати "Останні надходження", щоби твори розміщувалися двома колонками. Ціль: зручніше, компактніше розміщення текстів, зручність прочитання їх.
7. Дочепити Форум . Ціль: дати можливість народу вільно спілкуватися без драконівської присутності редакторів.
8. Моніторинг, індикатори розвитку ресурсу. Наприклад,
кількість авторів,
кількість критичних матеріалів,
кількість оглядів,
кількість творів,
зведена їх оцінка по рівнях R, R1, R2,
кращий автори рівнів - за кількістю творів,
інше...








Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання
Зв'язок із адміністрацією


  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2005-12-14 13:37:48
Переглядів сторінки твору 4505
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / 0  (4.489 / 5.44)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / 0  (3.497 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.761
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2020.10.21 17:23
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Степаненко (М.К./М.К.) [ 2015-06-30 09:32:46 ]
Доброго дня! Прошу пояснити мені, як вводити жирні виділення.
З повагою
Василь Степаненко


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Катерина Гетало (Л.П./Л.П.) [ 2020-09-22 11:01:31 ]
Доброго дня! Прошу видалити мій акаунт з моїми публікаціями з цього сатйу, будь ласка.

З повагою, Катерина