ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ігор Шоха
2026.02.10 15:13
А ми існуємо іще
по два боки одної долі...
ти у полоні, я на волі,
попри жалі, душевний щем
до мене линеш ти дощем,
а я до тебе вітром в полі.

ІІ

Микола Дудар
2026.02.10 14:09
У замкнутім колі несемось галопом.
Сил оглянутись бракує чомусь.
І кожен виток засмокчує мохом…
Вигода значить з галопу комусь.
І смокче так липко… Смокчи! — запевняє,
Інакше порвем, розтопчем у слизь…
Народжених в колі — коло кохає
Тому, що навіки

Борис Костиря
2026.02.10 10:05
Ранковий автобус один і той самий
Виходить з імли невблаганно, як час.
Як витязь казковий, виходить із драми,
Аби піднести до фантазії нас.

Ранковий автобус приходить невчасно,
Мов доля, яка заблукала в світах.
Ранковий автобус, як виблякле г

Віктор Кучерук
2026.02.10 07:12
На фото пожовкле дивлюся
І згадую легко краї
В яких потрапляла бабуся
В обійми юначі мої.
Як сонцю весна, довірялась
Теплу моїх лагідних рук
І тішилась щиро помалу,
Що часто гостює онук.

Лесь Коваль
2026.02.09 21:55
Ми колись перестрінемось поглядом
в центрі міста твого серед натовпу
мимовільно, побіжно і поквапом.
Я дивитимусь пильно й не знатиму
звідки мчиш і куди повноводною
провесінньою чистою річкою.
Милуватимусь літньою вродою
і душею, що сонцем відсвіч

С М
2026.02.09 21:41
закриття сезону
закриття сезону
літо йде
мов недовгий сон
що діяти
закриття сезону

вранці ми не думали про те

Володимир Бойко
2026.02.09 21:19
Кому бракує друзів – вишукує ворогів. У московській мові слова «братство» і «рабство» пишуться по-різному, але сприймаються однаково. Невчасно подана до обіду ложка може обернутися ложкою дьогтю. Московському баранові Золотих воріт не бачити.

Іван Потьомкін
2026.02.09 21:09
Заграйте, Маестро Перельмане ,
Щось із Сарасате .
А поки ви настроюєте скрипку,
Оповім, як довелось почуть про вас уперше.
...За обідом, який завжди передував уроку,
Учителька івриту у диптиху про Гріга
Порадила змінити Швейцера на Перельмана.
Я зн

Олександр Буй
2026.02.09 20:59
Він приречено жив, бо давно розумів,
Що горітиме вперше й востаннє,
І собою вогонь запалити хотів
Неземного святого кохання.

А у неї із кременя серце було –
Почуття їй були незнайомі.
Що горіння для неї? Воно – ремесло,

Віктор Насипаний
2026.02.09 19:14
У село на місяць бабці
З міста син привіз онука.
Щоб привчить його до праці,
Бо село -то добра штука.

А малий – у телефоні,
Не піде нізащо з хати.
Що йому корова, свині?

Сергій Губерначук
2026.02.09 16:51
Ївґа горлала на третій день весілля
так – ніби їй всипали п’яного зілля:
«Так, немає обручки! Не-ма-є!!
Вона вислизнула, а де – не знаю!
Вона розбилася й десь закотилася!..»
Тут Ївдю й кинув до льоху пан Тодорош:
«О-ось тобі наша весільна подорож!!!

Ярослав Чорногуз
2026.02.09 16:39
Вись розчулила весною,
Навіть крізь холодне скло,
Сяєва голубизною
Творить голубине тло.

Фіанітом пречудово
Спалахнув небесний цвіт.
І шаленствами любові

Марія Дем'янюк
2026.02.09 14:24
«Служу Україні!» — від віку й донині
Слова ці лунають і серце діймають.
«Служу Україні!» — їй, неньці єдиній.
Міцне в нас коріння, родюче насіння.
Традиції, мова, батьків заповіт —
Основа держави на тисячі літ.
Пильнуймо зірко, тримаймося стійко.
Б

Тетяна Левицька
2026.02.09 14:06
В червоній сукні жінка чарівна,
Іще не осінь, та вже не весна.
Красиві форми і смарагд очей
Непересічних зваблюють людей.
Одним здається, що таких кобіт
Гойдає у долонях цілий світ.
Співають херувими в небесах,
Дарує лебедині крила птах.

Микола Дудар
2026.02.09 10:39
Відтепер і дотепер
Маю сотню зауважень.
Свідки поруч — власний нерв.
Правда, він без повноважень.

Є двигун, і є штовхач…
Є кажись, дивлюсь, предтеча:
Після неї знову плач —

Борис Костиря
2026.02.09 10:36
Мовчання, мов кактус в пустелі німій,
Родилося після словесних завій.
Мовчання, мов крапка в поемі життя,
Що скине з вершини в степи каяття.
Мовчання, мов клекіт природних стихій,
Пронизливі звуки в сонаті сумній.
Так звершиться сила холодних
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Дарій Стрілецький
2026.02.05

Акко Акко
2026.02.03

Стефан Наздоганяйко
2026.01.28

Кіра Лялько
2026.01.22

Аліна Гурин
2026.01.19

Лесь Коваль
2026.01.19

Жанна Мартиросян
2026.01.16






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ігор Шоха (1947) / Вірші / КОЛОРИТНИЙ СВІТ

 Поетична бухгалтерія

« Моло́ти – не кувати»

Автоафоризм

Не такі ми уже й модерні.
Як Пилипи із конопель,
оживають Дем’яни Бєдні,
і на ребуси незбагнені
насобачився менестрель.

Впали генії. І з досади,
мов гієни геєнний рик,
емісари із вертограду
оголили двоглаву правду,
викопилюючи язик.


Рими пишуться косо-криво,
як осінні дощі в полях.
А оцінює юродиве, –
чи являється ексклюзивом
непомітне у їх очах?

І посипавши сіллю рани,
поки місія є така –
миє руку своя рука,
і оцінюється незнане
бухгалтерією совка.

Опечалені трубадури
оперіщені батогом
приналежності до халтури.

І не знає ніхто, чого
у осадку – жерці культури
у останній графі –
                           в с ь о г о.

                              12.2014

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2014-12-23 22:29:05
Переглядів сторінки твору 7525
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 0 / --  (6.303 / 5.56)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (6.650 / 5.91)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.914
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Сатира. Чорний гумор. Та інші дошкульності.
Автор востаннє на сайті 2026.02.10 15:13
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2014-12-24 06:48:59 ]
Мда... Дт з Кт не сходяться... Балансу гаплик.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-26 11:24:59 ]
Ні, сальдо-бульдо не сходяться, а кредит довіри ще є.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Віталія Палій (М.К./М.К.) [ 2014-12-24 09:40:55 ]
Від усіх дякую за бачення. )

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-26 11:26:41 ]
Так тут і самовидцем не потрібно бути.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентина Попелюшка (Л.П./М.К.) [ 2014-12-24 15:17:37 ]
На ПМ знову якісь "баталії"? Чи я щось недозрозуміла?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-26 11:27:01 ]
«Разбор полётов» у штатному режимі


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Зоря Дністрова (Л.П./Л.П.) [ 2014-12-24 20:11:02 ]
Ет, сам лихий голову зламає у тій бухгалтерії) Добре, коли вірші народжуються. А без полови не було б пшениці) І яке значення має те "панібратство", коли заходиш на ПМ тільки для того, щоб почитати справжню поезію?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-26 11:32:10 ]
Якщо плевела розкидає диявол, а зерна духу висіває людина, то це напевне принципові речі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-24 22:22:53 ]
Як на мене, такі публікації і така поведінка по відношенню до іншого автора не прикрашають чоловіка. Той інший, одержав так швидко R2 від Редакції не за письмо без розділових знаків, а тому що був упізнаний, а отже, давно визнаний в ПМ, як майстер поетичного слова і фахівець в царині Поезії. Щодо його характеру і манери висловлюватися - це вже інше. Усі ми не без характеру і ось Ви, Ігоре, демонструєте зараз не найкращу із своїх сторін.
А ще - писати під різними псевдонімми і створювати різні образи - не злочин. Це, навіть, дуже цікаво. Якщо Вам це не подобається - Ваше право. Та й, зрештою, ніхто тут не зобов'язаний комусь догоджати і кожен має право висловлювати власну думку, навіть, якщо вона комусь не до вподоби. Для цього є відповідні опції - заблокувати і т.д.
Щодо юродивих - це улюбленці Божі і їхніми устами, як устами дітей Божих, глаголить істина.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентина Попелюшка (Л.П./М.К.) [ 2014-12-25 12:00:23 ]
"...ніхто тут не зобов'язаний комусь догоджати і кожен має право висловлювати власну думку, навіть, якщо вона комусь не до вподоби."
От Ігор і скористався цим правом, висловив свою думку :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-25 15:36:41 ]
Висловлювати свою думку і називати конкретних авторів паяцами, ожившими Дем'янами, юридивими і т.п., здається, різні речі. Чи не так, Валентино? Розумію Ваш закид під моїм коментарем.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-26 11:53:23 ]
Оксано, пробачте, але я так і не вивчив тонкощів поетичної кухні РМ. Згадайте як мене зустріли деякі метри, хоч я теж не приховував, що не новачок у царині поезії.
Поставте, будь-ласка, себе на місце не поета, а громадянина, якому не просто так заманулось:
1) робити власні висновки і висловлюватись з приводу ситуації, коли від імені РМ на коментарі відповідає не редактор , а свіжий кавалер з 11-ма однаково зліпленими і високо оціненими поезами, що нібито надає йому право, коментуючи твори інших, свідомо ставити ярлики авторам залежно від своїх симпатій чи антипатій;
2) показати, що всяка спроба вести облік якості поезії, аби строїти у ранжир авторів – безперспективна, навіть якщо це обґрунтовується благими намірами урівноважити потенціали інь і янь;
3) звернути увагу, що якщо раніше ознакою совка було менторське руськоязичіє і ненормована лексика, то нині це просто мімікрія за пустопорожніми псевдопатріотичними деклараціями захисника мови, рими чи ще чогось, «что на ум взбрело».
Якщо я з цим не впорався, то у кожного є можливість і оцінити ці потуги, і обґрунтувати свою оцінку. А якщо при цьому комусь хочеться почуватись зобидженим і використовувати на свою користь адміністративний ресурс РМ, то хіба це мої проблеми?
Як на мене, то юродством хизуються паяци.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-27 19:59:37 ]
Ігоре, зважачи на написане вище, розумію, що Ви і справді не вивчили тонкощів поетичної кухні ПМ, бо на слова:
"робити власні висновки і висловлюватись з приводу ситуації, коли від імені РМ на коментарі відповідає не редактор , а свіжий кавалер...";
"використовувати на свою користь адміністративний ресурс РМ"..і т.д. можна тільки усміхнутися, а пояснити не вдасться.. Усе зовсім не так.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марися Лавра (Л.П./Л.П.) [ 2014-12-25 02:39:49 ]
Все можна зрозуміти, але Ігоре, якщо тут такий цирк, то нащо Ви розміщуєте свої тексти тут?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валентина Попелюшка (Л.П./М.К.) [ 2014-12-25 08:04:01 ]
Марисю, на ПМ час від часу виникають якісь суперечки і непорозуміння. Після них сильніші залишаються, слабші йдуть геть. Я не думаю, що Ігор має йти. Цей сайт - для сильних. Хоча я і не в курсі саме цього конфлікту. Просто пережила своє...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-25 15:45:16 ]
Якщо чесно, то я теж не в курсі витоків суперечки, але використовувати свій творчий потенціал на подібні речі не варто. Це може затягнути. Як на мене, то у кожному конфлікті винні обидві сторони. Жаль, починають розуміти це надто пізно, якщо, взагалі, приходять до розуміння. У кожного свій гіркий досвід.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-26 11:56:41 ]
Ви маєте на увазі, що на арені один клоун, а решта глядачі?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2014-12-26 21:51:24 ]
Напевно я досить нечасто читаю коментарі, аби точно зрозуміти про що йдеться, але якщо йдеться про авторські статуси, то адміністрація намагається їх призначати максимально відповідально і незалежно - знайомий автор чи ні.
А те, що автори часто болісно торкаються один одного, то й не дивно, поезія ж бо річ глибоко інтимна...

А щодо клоунів, то я чомусь упевнений, що з погляду рафінованих європейців з ЄС, ми тут, в Україні, у кращому випадку всі клоуни, у гіршому, навіть слів не підібрати, бо ж довели усе "до ручки"...
Так що бачити лише когось одного в якості клоуна навряд чи по-європейськи...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-27 19:52:17 ]
Для того аби розуміти про що ідеться, можна і взагалі коментарів не читати - усе як звично, замість "прекрасно, чудово і дуже гарно" досить вказати на банальність тем, рим, граматичні огріхи і т.д. - і все... пішло-поїхало. Та я і сама грішна в цьому, не раз ображалася на коментарі, тому розумію прекрасно Ігоря. Не так образливі коментарі по своїй суті, як стиль їх висловлення. Бо одне і теж можна сказати по-різному - в одному випадку образити, в іншому допомогти зростати.
Ви найближчі до істини, Володимире, "автори часто болісно торкаються один одного, то й не дивно, поезія ж бо річ глибоко інтимна"...
Під словом "знайомий" я мала на увазі неповторний почерк автора, про якого зараз іде мова. У цього автора справді ідеально підібрані рими, він не пише віршів на кожну новину в політиці чи ще десь деінде, його теми оригінальні, він широко обізнаний в теорії поезії і навіть не знаю чи є якась сфера буття в якій він необізнаний. В той же ж час, цей автор адекватно сприймає критику і не раз робив правки, знаю з власного досвіду(чи власне моїх зауважень). Хоча я сама іноді неадекватно сприймала його коментарі, але це не має ніякого відношення до бачення творчості - коментарі окремо, окремо поезія.
..."свіжий кавалер з 11-ма однаково зліпленими і високо оціненими поезами" - Ви несправедливі, Ігоре...
Так, я поставила 6, і рейтинг згадуваного автора виріс, порівняно з рейтингом Ігоря. Певно, я більше оцінила не конкретний вірш, а доробок майстра в царині поезії, зважаючи на свій смак).
Якщо РМ вважає це несправедливим - оцінку можна зняти, змінити...
..а ще, я не маю ніякого відношення до дій адміністрації майстерень, лише, як і кожен, хто має R2, можу виставити оцінку за твір, який мені сподобався. хтось менше користується такою можливістю, хтось більше...



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-28 16:40:40 ]
Оксано, на жаль, ми судимо про будь-що не з позиції об’єктивності, а з позиції того, як це виглядає. А виглядає так, що спочатку, – ловіть злодія, потім, – на злодієві шапка горить, після чого, – шила у мішку не утаїти. Оцінювати потрібно не за «пролетарське походження», а за кінцевий результат. Надіюсь, що Ви розумієте мову Езопа так само, як і мову поезії, і так само як я розумію Ваше намагання опікувати своє чергове дитя, і що це намагання аж ніяк не направлене стрілами проти мене.
З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Шоха (М.К./М.К.) [ 2014-12-28 16:32:09 ]
Шановний Редакторе, тішусь, що не почув, як це бувало в інші часи: « Снять эту галиматью!». І тому я знімаю сумнівної якості перший рядок вірша, додаю другу безадресну строфу і тоді в ньому не залишається і сліду від чогось персонального чи образливого. А якщо комусь захочеться відчувати себе унтер-офіцерською вдовою, то питається, – « хто нам дохтур?»
Звичайно, не мені судити про еманацію енергетичних структур на поле літературної діяльності, але з позиції рядового автора – достатньо урівноважити пілюлі і антибіотики критики, щоб наступили і взаєморозуміння, і повна гармонія.
Я готовий вибачитись, якщо когось ненароком образив до такої міри, що потрібно було блокувати коментарі для порозуміння.
З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2014-12-28 18:23:45 ]
Дурдом "Веселка", не інакше, Ігорю. Я Вам одне, а Ви мені інше. І одне з іншим не пов'язані абсолютно нічим.
Як Вам пояснити - у мене немає на ПМ ніяких дитят, я ніким не опікуюсь, не маю такого обов'язку від РМ і перед собою не ставлю таких надзавдань. Кожен, хто має R2, може зайти на сторінки новозареєстрованих авторів і поставити оцінку, що автори і роблять. Бо час від часу на головній сторінці з'являються нові автори, незалежно від участі в цьому Ксенії Озерної.
Згадане дитя, яке набагато старше в ПМ від мене і від Вас, було зареєстроване в ПМ ще далекого 2007року. Ним не треба опікуватися - його твори і почерк впізнавані, окрім моєї у нього за цей короткий період є ще оцінки від інших. Так сталося, що моя оцінка була першою, як і у випадку Вашої реєстрації в ПМ. Звичайне співпадіння або просто я ніде більше на жодному із сайтів не є зареєстрована, тому мене в ПМ занадто багато, буду виправлятися.

...В ДАНОМУ ВИПАДКУ Я НЕ ЗАХИЩАЮ СВОЄ ДИТЯ (бо воно не моє, не приписуйте мені зайвого), Я ЛИШЕ ВИСЛОВИЛА СВОЮ ДУМКУ, БО ЯКИМОСЬ ЧИНОМ, ДУЖЕ МІЗЕРНИМ, ПРИЧЕТНА.
... я розумію чому Вас заблокували - Ви не чуєте опонента і тим більше не хочете зрозуміти.

Згадуваний автор лише за якість поезії, інших цілей своїми коментарями він не переслідує - це я знаю точно. У нього прекрасне відчуття поетичного слова і до його думок варто прислухатися. Чому я на його стороні - та тому що окрім нього, наразі, не має таких сміливців, щоб вказувати на недоліки, окрім РМ, який тут вкрай рідко, і це зрозуміло - чому НЕМАЄ СМІЛИВЦІВ, не кожен готовий до таких баталій. А ще - в ПМ майстернях рідко хто за кого вступається, тут кожен сам за себе, природній відбір, так би мовити.
І я тут не виступаю в ролі адвоката - згадуваному автору адвокат не потрібен.
...хотілося б, Ігоре, щоб Ви мене зрозуміли правильно..та навряд чи це мені вдалося, бо, навіть, донька час від часу каже: "мамо, ти так пояснюєш, що я нічого не розумію". вибачайте, якщо що не так.