ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Вікторія Торон / Вірші / Що є вісь?

 Все дороге тобі
Все дороге тобі крізь пальці витікає,
було, здавалось, а подивишся – немає.
Усі слова, що їх промовлено без ліку,
як жмені снігу, розчинилися навіки.
Роками вчишся з дна морського добувати,
щоб потім мовчки і невидимо втрачати.
Росте в повітрі, заповзає тобі в груди
набрякле запитом, задушливе «що буде?».
І ніби осторонь, відчужено і плинно
в сухий пісок тікає краплею хвилина.

2019

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2019-01-23 22:15:45
Переглядів сторінки твору 6772
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.834 / 5.46)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.839 / 5.5)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.783
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2022.03.19 11:11
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Деркач (Л.П./Л.П.) [ 2019-01-23 22:59:59 ]
Знайомий мотив розбитої клепсидри.
Ляга тобі на груди???
Невже не краще -
і розпирає груди?
Чи ще якось, аби тільки без оцих штампів, типу бува, забува... Це ж наче навмисне знущання над мовою і в загалом хорошому вірші особливо ріже слух.
Останній рядок випадає з ритміки. Може,
сухий пісок
зволожує хвилина.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-24 00:15:54 ]
Мотив я обговорювати не буду. «Клепсидра» так клепсидра».
Попробувала «розпирає груди». Ні, не краще.
Перечитала ще раз із «ляга тобі на груди». Мені слух не ріже і передає те, що я хотіла сказати, «банально» чи ні. Не може щось одночасно «ширитись в повітрі» і «розпирати груди». Це проти законів фізики. Те, що «шириться в повітрі», тисне на груди або налягає на них.
Перевірила -- останній рядок з ритміки не випадає.
Можна, звичайно, замінити на «сухий пісок зволожує хвилина»,якщо ви дуже хочете, щоб 9 рядків мали по 13 складів кожний, а останній чомусь – 11.
Я цього не хочу.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Деркач (Л.П./Л.П.) [ 2019-01-25 21:51:22 ]
«Добрими намірами вимощена дорога...???»
Мені соромно...
« живіть у цїй безсмертній вірі,
що зрозуміють вас колись» .


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-24 01:48:52 ]
Крім того, ідея останнього рядка в тому, щоб щось зникало, а не "зволожувало".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Деркач (Л.П./Л.П.) [ 2019-01-25 21:53:29 ]
Пробачте, що я не зрозумів Вашу ідею.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (Л.П./Л.П.) [ 2019-01-24 14:20:10 ]
Чому "між пальців"? Між пальців волосся росте або ще щось. Негарно так. "Крізь пальці"
"Усі слова" - збіг нехороший - СІСЛ. Давайте мухобойкою повбиваємо череду сполучників та займенників . Наприклад, "Лахміття слів, наверганих без ліку".
Інфінітиви - втрачати, добувати - некомільфо. Однозначно треба розтріляти або обидва неозначених дієслова, або хоча б один.
"І ніби" - пряме порівняння у такії глибокій темі не годиться. Наче, неначе, мовби, немовби, ніби, либонь - це не те. Напищшіть пряму дію. Наприклад,
"У часу млі - відчужено і плинно -
В піщаний пил обернеться хвилина".
Вибачайте, якщо образив Вас своїми недоречними пропозиціями.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2019-01-24 23:05:02 ]
Пане Олександре, от цікаво - хто вам дозволяє всередині вас писати оте, що ви написали першими реченнями? Є підозра на рак смаку.
Здорова словесність і здорова психіка такі слова прекрасній дамі писати не здатні - це щось за межами... (


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-25 08:26:12 ]
Дякую Редакції Майстерень. Я також часом за когось заступаюся. Дивно, що цей коротенький вірш викликав стільки критики. У той же час я розумію, що літературою часто займаються натури, м’яко кажучи, неврівноважені або скандальні, які живляться енергією сварок та негативних емоцій. Для них це свого роду – самолікування та засіб самоутвердження. Якщо зараз вони вибрали своїм об’єктом мене, я це переживу, а їм буде легше :). Погано тільки, що вони так стараються бути в’їдливими, що їхні зауваження важко навіть зрозуміти, і вони пролітають повз увагу. Можливо, я би й взяла з них щось корисне, але написано так сумбурно, із жовчними наскоками, що розібратись неможливо і навіть не хочеться. Тому все лишається як є. Ще раз – дякую, Редакціє.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2019-01-27 13:53:30 ]
О так, Вікторіє, найчастіше в талановитих авторів спостерігаються ті чи ті загострені відчуття, які вони експресивно і передають в суспільний ефір. Проблема, як показує досвід, і в тому, що такі загострені, а інколи і образливі для інших, кути сприйняття й критичні стріли відображення своїх відчуттів (від сприйнятого), завжди свідчать про творчі негаразди в авторів. Йдеться , в основному, про дискомфорт від власної ситуації, кризи, яку час від часу всі переживаємо. А вийти самостійно з таких криз важко, бо причини, зазвичай, непомітні, вони стають помітними тільки при подальшому розвитку (глибини чуття, чуттєвості).
І, зрозуміло, над автором в кризі, завжди збираються хмари, в яких вистачає бісів. Але автор окремо, і біси окремо - це надважливо. Тому завдання адміністрації тут, на ПМ, допомагати авторові , у тому числі, і позбуватися накопиченої захмареності, а заодно і періоду кризи.
Тому талановитому в тій же мірі, як і інші вмілі автори ПМ, Олександрові Сушку постійно пропонується йти трохи важчим шляхом - творчостінезвіданого чи недостатньо знайомого. Таким чином ми створюємо додатковий простір для своо "я". А те, що нам дуже легко дається у звичних віршованих і прозових відображеннях - це, зазвичай, старий і тісний простір. І саме ця особиста затисненість провокує і виводить із себе - і, як приклад, маємо хворобливо емоційні коментування. І далеко не від одного автора на ПМ. (


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Михайлик (М.К./М.К.) [ 2019-01-25 23:50:01 ]
сповзає краплею в сухий пісок хвилина - вибачайте, вирішила спробувати поміркувати над останнім рядочком.
Буду рада, якщо знайдете для себе конструктив.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-26 04:11:47 ]
Дякую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (Л.П./Л.П.) [ 2019-01-26 06:05:05 ]
І справді - хто я такий аби давати поради літераторам? Професійний критик? Ні. Нобелівський лауреат? Теж ні! Мовознавець! Та куди там. Отже, як той Шаріков мушу тільки слухати і мовчати. І це добре! Бо є на сайті справжні чарівники слова, яких варто слухати з відкритим ротом і кивати. І це прекрасно також.
Тому умовкаю і буду Вас тільки читати.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2019-01-27 13:30:02 ]
Шановний Олександре, і справді, інколи наші поради зайві, бо ми радимо щось своє, чи щось узагальнене, натомість у автора все дуже особистісне. Тобто, найкраще, якщо це комфортно "критикові", ставати на сторону автора і в цілому пробувати його ж, авторськими, засобами доносити його ж візії.
Зважати і на стиль, і на характерні особливості, в тому числі, на діалекти, на мовні акценти, в тому числі й діаспори. Це працюватиме на користь української мови. Тобто оте, що може виглядати стилістично дещо незвично для "правильної" літературної мови, може бути корисним для української мови взагалі, і, не менш важливо, природним середовищем для найточнішого самовираження того чи того самобутнього автора.
Є сенс, напевно, розуміти, що кожен із нас важливий, кожен є на своєму місці, і це нормальний розподіл, - не варто, певно, всіх зводити в одну точку.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2019-01-26 20:37:54 ]
Вікторіє, а Ваш вірш й справді чимось особливий!.. Такі пристрасті...
Можливо, й справді закладений зміст та почуття не можуть не впливати? Як найтонші відтінки можуть розчахуватись у прірви!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-26 22:08:11 ]
Я не тішуся ілюзіями. Ці пристрасті не мають нічого спільного із змістом вірша. У вірші дійсно треба було виправити слово чи два. Просто вказано на це було в досить агресивній манері, а агресивність – стан заразний. Він легко передається іншим. Вірш було написано у хвилини душевного безсилля і спроби якось його вербалізувати. Тому він і вийшов короткий, зате дискусія – он яка! Але це вже не про вірш. Це більше -- про відчуття міри, коли хтось когось критикує. Є коментатори, яких «заносить на поворотах». Вони милуються власною безапеляційністю. Як я вже казала, це часто – котрпродуктивно, тому що в автора при цьому цілком закономірно виникає відчуття протесту або образи, і тому зауваження (можливо, слушні), вже ним не сприймаються.
Але Ви гарно сказали: «найтонші відтінки можуть розчахуватись у прірви!»


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2019-01-26 22:29:25 ]
Іноді читача щось обурює, що він й сам достеменно не може сформулювати, що саме... Особливо, коли сенси багаторівневі, як і почуття. А за гострого протистояння найтонші відхилення у будь-яку сторону вже розпалюють пристрасті. Звісно, що саме негатив у будь-якій формі подразнює почуття. Хоча іноді боротьба із негативом також перетворюється на негатив. Мені іноді здається, що негативні почуття прагнуть скорше спровокувати подібне, аніж завдати будь-якої іншої шкоди. Тобто включаючись у таку боротьбу, ти вже програв... Уникаючи боротьби – також. Тонкий шлях справжньої істини, легко відхилитись у будь-яку сторону, а наслідки – завжди непередбачувані. Можливо, коментатори прореагували якраз на експресію саме Вашого "безсилля", у такій закамуфльованій формі виражаючи проти неї протест. Адекватність тут явно постраждала, але може хоча б це якось вивело Вас із цього стану) Звісно ж, я просто намагаюсь знизити надмірний градус негативу:) Бажаю усім найкращих та найпозитивніших внутрішніх проживань! "Життя – то боротьба..."

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (М.К./М.К.) [ 2019-01-26 22:42:09 ]
Вірш хороший, це зрозуміло. І правки Ви прийняли деякі по ділу. Це нормально. Я узагалі не коментую творів, які мені не подобаються. А Ваші подобаються. А мій коментар може трохи і фривольний, але там виключно щира жартівлива усмішка і бажання допомогти. Але аж ніяк не бажання якось принизити свого колегу!
Чому я скептично ставлюся до деяких написів на стіні вічності? Та все дуже просто: у мене два літредактори професійних на шиї сидять і щодня довбають мою нещасну голівоньку за що я їм глибоко вдячний. І критику я отримую таку, що вам і не снилося. Тому зважте, що я, усе ж таки, трохи іронічний гуморист. Трохи грубуватий, не без того. Але людяний.
Отже, бажаю Вам творчої наснаги та хорошого настрою. А я постараюся в подальшому його Вам не псувати. Тисну краба і міцно цілую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2019-01-26 22:50:13 ]
Усім нам варто, мабуть, передивитись "Зоряні війни". А особливо – еп. 6. Фільм із дуже глибоким підтекстом – навіть для дуже та дуже дорослих. "Темна сторона" – то якась одна суцільна провокація!)))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-27 00:03:44 ]
Дякую, Юрію, Ви глибоко аналізуєте. Тут уже питання впирається у світогляд. Я взагалі вважаю, що є глибоко трагічна сторона нашого існування Про це не треба увесь час говорити, але часом, коли притисне, можна й сказати. Якщо не визнавати трагічних сторін життя, то наша література ніколи не виборсається з тенет «провінційності». При цьому я категорично проти того, щоб без кінця оплакувати свою долю і свою історію там, де ми самі винні, де все пішло погано через нашу власну дурість. Але все ж є якісь екзистенційні моменти, з якими нічого не можна зробити. Щодо того, що людям неприємно, коли хтось говорить про «негатив», то що поробиш. По-перше, ті, хто пише, краще від інших повинні розуміти, що вже саме написання, тобто словесне формулювання почуттів, часто виводить із пригніченого стану. В даному випадку я не вірю, що коментатори зрозуміли й глибоко перейнялись настроєм вірша. Ніхто не напише песимістично настроєному авторові, що його вірш -- «знущання над мовою» або «Лахміття слів, наверганих без ліку». Тут у людей була зовсім інша мотивація.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-27 00:07:12 ]
Пане Олександре, якщо Ви дійсно хочете «щиро допомогти», то треба навчитись це робити зграбніше. Адже як літератор, Ви повинні розуміти оту вічну проблему, про яку писав ще Тютчев: «Нам не дано предугадать, как слово наше отзовётся». Треба навчитись зважувати свої слова, особливо критичні. Ваші літредактори Вами вибрані, Ви погодились на те, як вони з Вами поводяться, це не може бути виправданням Вашої поведінки щодо інших. Я на сайті буваю спорадично, але в мене виникла підозра, що Ви трохи маніпулюєте людьми. Ви їм лестите, потім нещадно з них глузуєте, потім вдаєте бідного сироту, якого всі «зобиджають», прибідняєтесь і патетично запитуєте: «Справді, хто я тут такий?» і посипаєте голову попелом. Як тільки Вам вірять, все починається по новому колу. Люди не терплять, коли з ними так поводяться. Я не знаю, коли Ви щирі – чи коли намагаєтесь усе спустити «на гальмах» і закликаєте до примирення, чи коли Ви гостро й необ’єктивно коментуєте під виглядом «іронічного гумориста». Ви, звичайно, вносите на сайт пожвавлення, привертаєте читачів (особливо до себе), але якою ціною? Вибачте, якщо неправильно Вас охарактеризувала.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2019-01-27 00:13:30 ]
Врешті-решт, кожен має право на що завгодно – хто йому заборонить? Як Ви кажете, це справа світогляду кожного. Трагічність екзистенціалізму іноді частково витікає із суто раціоналістичного світогляду, що відкидає будь-які "спекуляції" а чи-то – суб'єктивність. Досвід ХХ сторіччя й справді жахливий, але не свідчить про відсутність відповідей. Я обираю – шукати відповіді, хтось – нарікати на їх відсутність... Пригадую, як мене колись вразив досвід давньогрецьких філософів – із їх "атомарним" світоглядом – без жодних технологій. Хоча і Платон, й Арістотель визнавали безпосереднє, не опосередковане експериментами, "зазирання до істини". На Сході такий досвід називають медитаціями. Нехай це буде хоча б потенціал "творця" абощо)))

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (М.К./М.К.) [ 2019-01-27 01:26:07 ]
Об'єктивності у творця не може бути апріорі. Бо він - творець. Для того аби стати об"єктивним треба вийти за межі власного творіння, стати над, викинути своє "дитя" на поталу. А ми в цьому плані творчі егоїсти, намертво приростаємо до своїх поетичних дітищ, навіть якщо вони вродилися трохи незграбними.
Ось тут виникає дилема: чи варто промовчати і пройти мимо, чи тихенько на вушко прошепотіти: - Ось тут і тут бачу негаразди. Пропоную зробити так і так.
Дехто робить це в грубуватій формі, дехто акуратно, з реверансами та вибаченнями. Вас, наприклад, я шаную і творчість Вашу вважаю цікавою. Чому - не скажу, але повірте - є на це причина. Але Ваші слова про те, що я критикую завжди гостро і необ'єктивно... Ви справді так думаєте? Чи це у Вас говорять відголоски образи?
Попереду ще багато цікавої роботи, сподіваюся Ви мене порадуєте новими цікавими поетичними знахідками. А я буду толерантніше оцінювати написане. Ну, мабуть, все. Іду спати, бо вранці складний робочий день. На добраніч.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-27 02:47:15 ]
Я для себе виробила правило: коли вже щось критикувати, то говорити тільки по суті, скажімо: у цьому місці я би пропонувала отак змінити. Ваш перший коментар я би сформулювала таким чином:
«Краще сказати «крізь пальці», бажано змінити інфінітивну риму (для мене це не має великого значення, але Ви це цілком можете зазначити), намагайтесь уникати прийменників, вони збіднюють текст».
Не треба ніяких вихвалянь, ніяких «реверансів». Критика має бути нейтральною, емоційно не забарвленою і стосуватись тільки суті. Тоді буде менше непорозумінь і немає небезпеки, що тебе як коментатора «занесе» надто далеко. Врешті-решт, де впевненість, що ти сама не помиляєшся, що ти вірно зрозуміла те, що автор хотів сказати? Щодо авторської необ’єктивності, то я часто виправляю свої старі твори, навіть коли ніхто їх не критикував.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Сушко (Л.П./Л.П.) [ 2019-01-27 07:52:39 ]
От бачте, і порозумілися. А чому? Бо ми розумні люди. Досконалості не має меж, тому хороший автор завжди дивиться на свє творіння крізь критичну призму. І це добре.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2019-01-27 08:49:50 ]
’ніби осторонь’ це хороша така ремарка в цій драмі, Вікторіє


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сонце Місяць (Л.П./М.К.) [ 2019-01-27 09:15:35 ]
щодо якої критики, стосовно, які морфологічні одиниці що дають текстові
себто, що має домінувати, дієслова іменники чи прикметники -
є така давніша застаріла мабуть теоретизація щодо статики й динаміки
мовляв, чим більше дієслів, тим поезія поезійніш
бо начебто, поезія від Гомера зайнята дією, рухом
о так, щось в цім є, але є епічна поезія, Іліада там
схопив, кинув, побіг, поплив, здобув, убив, спалив, поховав...
начебто, трохи поспіль, десь у XVII чи XVIII ст. було модним
збуватися прикметників, замінюючи їх іменниками
мовби, так динамічніш, ну до України це дійшло десь прикінці ХІХ, може навіть і пізніш

але, знаєте, нмсд, динаміку чи експресію творять
не стільки морфеми, скільки звуки, дисонанси, асонанси тощо
яка, насправді, різниця, де ті звуки, в дієсловах
чи в іменниках, чи в прийменниках, чи в прикметниках -
головне добитися звучання, щоби воно переконувало
пробирало, якщо треба, або й навпаки, згортало всесвіт у равлика із краплиною роси на його хатці

ось можете запитати РМ - чому, прикладом, вважається таким серйозним КП
якщо насправді, як оце Вам намагаються довести -
головне, щоби поменше прикметників, і побільше іменників

чому не стоїть такого роду поетичного лічильника, якщо все настільки банально щодо поезії
лічимо іменники, ділимо на суму всіх слів, виводимо коефіцієнт справжності поезійної

нє?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-29 06:32:04 ]
Даруйте, Сонце Місяць, якщо я не все зрозуміла. Як на мене, поезія – жанр синтетичний. Це і почуття, і думка, і звукопис. Автори віршів переважно тяжіють до чогось одного. Що стосується мене, то я шукаю змісту, і для мене музика слів, хоча й бажана, є на другому плані. Буває так, що, окрім музики слів, яка заколисує, більше нічого немає. Часом вірш має бути трохи «кострубатим», щоб загострити увагу читача на чомусь іншому, ніж гарне плетиво красивих слів (важливо тільки, щоб це було виправдано). Коли я зустрічаю твір, заснований чисто на поетичному звукописі, я відчуваю, що це не моє. Ця поезія відповідає зовсім іншим критеріям, я навіть не в праві її коментувати.
Усі «показники технічності» мені здаються досить умовними, я про них не думала, тому нічого не можу підказати РМ.
Щодо того, що мені тут написали в коментарях... Я не з тих авторів, хто з усіх сил впирається нічого не виправляти, бо воно «моє». Коли твоя основна турбота – передати зміст того, що хочеш сказати, є небезпека того, що ти дійсно можеш не звернути уваги на те, як воно звучить. Інші автори тут виконують роль читачів і вони вправі вказати, якщо щось «не грає». В даному випадку їхні коментарі звелися до того, що вірш у декількох місцях треба «причесати». На жаль, їм чомусь здалося мало просто й спокійно вказати на ці місця, вони вирішили це зробити із криком, глумом та перебільшеннями. Це просто означає відсутність загальної культури і наявність емоційних проблем. Є люди, для яких уся «сіль» життя – в провокуванні скандалів. На деяких сайтах новачків попереджають, що це, мовляв, наші місцеві «барабашки». Мені знадобився час, щоб «виудити» з їхньої глузливої риторики якесь раціональне зерно. Деякі їхні зауваження я врахувала, ці місця легко було виправити. Сумніви лишаються щодо останнього рядка. Мені здається, що так, як у мене було на початку, більше виражало те, що я хотіла сказати. Що мене тішить, так це те, що цей вірш, як не дивно, я люблю. Здебільшого те, що вже опубликоване, стає тобі «чужим» (незалежно від того, чи хвалили його, чи критикували), але з цим віршем цього не сталося.
Дякую за коментар. Я, мабуть, не зовсім відповіла на Ваші запитання.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вікторія Торон (Л.П./М.К.) [ 2019-01-29 06:37:04 ]
Хочу додати:...Це і почуття, і думка, і звукопис, і живопис (деякі поети пишуть майже "зоровими образами").