ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Іван Потьомкін
2024.11.22 19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її

Володимир Каразуб
2024.11.22 12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.


08.02.2019

Володимир Каразуб
2024.11.22 09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто

Микола Дудар
2024.11.22 09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…

Козак Дума
2024.11.22 08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!

Микола Соболь
2024.11.22 05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?

Віктор Кучерук
2024.11.22 04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Сергій Жадан (1974) / Вірші / історія культури початку століття, 2003

 Елегія для Урсули
Образ твору Човни, завантажені іспанським часником,
по довгій дорозі ввійшли до порту,
обвішані мідіями, ніби фальшивим золотом.
Я знаю - цієї ночі до ранку
сухі простирадла пронизливо
пахли матроськими робами і смолою;
так як ніколи летіли зірки на побережжя,
і доки ти не прокинулась, човни, оминаючи бакени,
забивались тобі між пальців.

Що ти могла побачити перед тим, як померла?
Безперервність повітряного потоку не дозволяє
затамувати подих, безперервність дихання
не дає зупинитись, переходячи через кордони.
Що саме дозволено бачити наостанок
тим, хто має померти?
Десь на півночі материка починала громадитись крига,
і найглибші серця цибулин
на світанку холонули і зупинялись.
Чи ти розгледіла сніг в піднебіннях
рибин, які викидалися із води?
І чи упізнала ти ріку,
що тяглася вниз кам'яним рельєфом,
наче купа мокрих важких
простирадел?

В свої двадцять вісім
я пам'ятаю стільки імен,
про які вже ніхто не говорить в теперішньому часі,
стільки імен, від вимовляння яких
піднебіння забивається кров'ю і снігом,
що навряд чи наважусь говорити про тебе в умовний спосіб;
по-моєму, смерть - це ніби перейти з однієї
порожньої кімнати в іншу,
здіймаючи протяг, який вириває розетки
і вистуджує кров тим, хто залишився.

І юні хоробрі птахи з обвітреними серцями,
і хвилі північних озер, що стоять по горло в воді,
не наважуючись вийти на берег,
і високі дерева - позбавлені листя, мов громадянства:
повертайся туди, де на повіках тверднуть тьмяні перлини чекання,
де на пісках виростають водорості і солодкий тютюн,
де, не зрадивши прапора і не знайшовши спокою,
кожного ранку збираються юнги із затонулих човнів,
і над ними до ночі літають душі
розчавлених помаранчів.




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2009-10-13 22:16:27
Переглядів сторінки твору 11541
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.501 / 6  (4.985 / 5.46)
* Рейтинг "Майстерень" 5.455 / 6  (4.966 / 5.48)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.774
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2013.01.28 21:33
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-13 22:37:21 ]
Він таки умничка, да?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вероніка Новікова (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 01:16:04 ]
у Жадана немає образів!
натомість є така собі гамма-єдиного-образу, рідкісна річ, за якої цілісна внутрішня візія, переливаючись десятками інших, неочікуваних, морських, помаранчевих, пустокімнатних, зрештою лишається єдиним, сумним і зрозумілим авторським образом. наче його вирвали у тебе з-під шкіри, зірвали з твого ж язика, вибили із твоїх же рук, пропустили крізь себе, а тоді повернули назад, але вже геть іншим, повним, стиглим, глибоким. на, мовляв, дивись, ось що ти відчував, але не міг перекласти словами.
а що тобі самому не стало слів пояснити, так це нічого. у мене слів стане на всіх. хоча, зрештою, я просто говорю. а ти хочеш - слухаєш,
хочеш - проходиш повз,
твоє діло


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Хо (Л.П./Л.П.) [ 2009-10-14 08:17:48 ]
А чи дійсно рідкісна така форма вираження думок?) Я би посперечався. Так, він оригінальний, один з найкрутіших у сучукрліті.
Але на світовому рівні він - один з багатьох. Парадоксальні метафори придумали задовго до нього. Його талант, як на мене - у максимальному наближенні цього всього до сучасного читача, особливо - українського.

До речі, тут про 28 років, учора лиш читав у Аполлінера мініатюру одну, дещо перегукується, російською перекладено, як "Мышь", українського перекладу, на жаль, не знайшов.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-10-14 08:47:55 ]
Про Миша із Бестіарію? :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 11:02:29 ]
"Так, він оригінальний, один з найкрутіших у сучукрліті..." - ви що смієтеся? :)

"Два яйця варилися в окропі 15 хвилин і один до одного - ого, ми вже такі круті..."

Сергій Жадан безумовно талановитий, але попри техніку писання, яку, як це помітно за опублікованими його віршами, Сергій до кінця ще не осягнув, щоби стати справжнім Поетом, на мою думку, потрібно і навчатися відтворювати Божественне на досягнутому рідною мовою на час існування такого автора рівні. Навчиться - стане, не навчиться, так і залишиться просто одним із багатьох...



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-10-14 11:09:26 ]
Сергій Жадан відтворюватиме Божественне? -
Ви що смієтеся? :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 11:42:24 ]
А яка альтернатива? В мистецтві позитивної альтернативи Божественному не має. Якщо мистецтво - це найвища форма творчості, то альтернативою йому, а отже і творчості, є руйнація і саморуйнація?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-10-14 11:52:45 ]
Все можливо. Мені лише здалося, що сам Жадан про це й гадки не мав, коли обрав свою стезю. І що не завадило йому творити досі, хоча за логікою в його творчості мала би давно настати тотальна руйнація. Але не сперечатимуся. Справді, поживемо, побачимо, чим воно все закінчиться.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 12:23:55 ]
Не можу погодитися, що поетична стезя Сергія Жадана лине конкретно в інший бік від Божественних висот. Петляє, як, очевидно, і всі інші. :)
Сергій Жадан тягнеться до гармонії слова, краси поетичного рядка - це речі Божественні, але із них час від часу випинають в інший бік гострі шпилі свідомо пущеного "зла". Питання не в тому, що про злі речі не варто говорити-писати, але це варто робити, перемагаючи "зло", гармонізуючи ситуацію, де це зло автором проявлене. Тобто йдеться про загальний творчий вектор, як суму різнонаправлених потуг, зрештою тільки він формує Митця, формує його долю?
І в більшості випадків кожному із нас не так легко зруйнувати дане нам при народженні добро, та й ангели-охоронці до певного часу кружляють над нами. Але якщо глянути на старше покоління, чи ж бо почитати мемуари, то скільки пропитих і загублених доль побачимо?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Хо (Л.П./Л.П.) [ 2009-10-14 16:10:58 ]
Еді Ніде, так, саме з Бестіарію)

Майстерень Редакціє, я не буду сперечатися, це все одно не приведе до конструктиву. У нас просто різні погляди на творчість, Ви тяжієте до традиційних форм, а я от люблю "непоезію". Коли у людей різна аксіоматика - автоматично спільної точки зору вони не знайдуть. Це природньо.
Єдине хочу запитати: "А вы ноктюрн сыграть смогли бы на флейте водосточных труб?"


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вероніка Новікова (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 11:16:06 ]
Ігоре, навіть та більшість, про яку йдеться, насправді завжди залишатиметься у меншості :)
безумовно, Жадан - один зі свого кола багатьох, але радує те, що коло це - світового рівня.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 11:29:44 ]
Звичайно, в кожного своє коло світового рівня.
Але таки не вартує перебільшувати наразі скромних поетичних досягнень Сергія Жадана. Існує такий автор і чудово. Зрештою, тільки роки дозволять судити - що є мистецтвом в поезії, тим більше - світового рівня, і що мистецтвом поетичним не є.
А в світі, знову ж таки - на мою скромну думку, зараз вельми багато тих, що отримують гроші із чітко поставленим завданням - руйнації національних традицій, і з кожним днем ясніше стає - хто куплений, а хто ні...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-14 12:19:28 ]
І ким, цікаво, куплений Жадан? Світовим сіонізмом чи американо-москальським підпільним центром з руйнації України? Дивно чути це саме від Вас, Володимире.
Повторюсь: я не належу до числа палких прихильників Жадана. Але об"єктивно не можу не признавати за ним талант і непересічну особистість. Хоча його "вхід" у політику і бізнес, нмсд, шкодять його творчості. Так, безумовно, і в нього є тексти, які "випадають" (згадаймо Бродського). Але те, що ми бачимо тут, аж ніяк не сприяє "руйнації національних традицій". Значно більшою мірою їх руйнують ті, що, не маючи таланту, весь час "пережовують" згадане Вами Божественне, калину-малину і т.п. Особливо, якщо вони при владі і "роблять погоду" на культурному "театрі" України.
Хіба це не вони "куплені"? хіба не вони не дають тому ж Фішбейну націоналку? Хіба не вони намагаються опустити до свого рівня інших?
Не скажу про світовий рівень, але на українському Сергій Жадан таки явище.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 12:38:30 ]
А звідки ви взяли, Любо, що я казав про Сергія Жадана???
І навіщо ви говорите про купленість Жадана?!
Це вкрай не коректно. А світ зараз переповнений інсинуаціями і проти Христа, і проти Бога в цілому, супроти усіх традиційних цінностей - як народів інших, так і народу нашого...

Так що вразили ви мене, Любо, в контексті сказаного мною. :(
Не контрольованій владі і грошам заважають традиційні цінності. І ні влада, ні гроші не мають якихось національних ознак - зло не має національних ознак - владою і грошами воно намагається безлико поєднувати і нищити Божественність особистості...



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-10-14 13:14:43 ]
Значить, ми один одного не зрозуміли :) Оскільки Ваші слова про "купленість" йшли одразу після оцінки творчості Жадана, я і зробила такий висновок. Тому і здивувалась. Наразі все стало на свої місця - згодна повністю: зло не має національності. Але до чого тут Жадан, про внесок якого в українську культуру ми намагаємось говорити?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 15:13:57 ]
Чудово, що порозумілися. :)

Про внесок Сергія Жадана в українську культуру, як і про внесок кожного із нас, я думаю ще зарано говорити.
І що таке культура? Думаю, що це таки багатовікова паросль животворних традицій, і якщо так, то спершу потрібно говорити про ті животворні традиції, які започаткував або посилив собою той чи інший автор.

І хотілося би втримати Сергія Жадана від підлітково-революційного ставлення до оцих самих живих традицій.

Ще видається мені вкрай важливим момент подробиць, гарного володіння красою пов'язаних текстом твору подробиць. У сильного національного поета (а які вони, справжні Поети ще можуть бути, так?) вони, як перлини, як діаманти виблискують у живому масиві рідної матерії. У автора, який пише про не своє, пише не про те, чим серце живе (якщо воно живе) - подробиці узагальнені і виглядають вуглинками чужого багаття. На перший погляд "прикольно" говорити, що там у них усе погасло, і ось вам бліда картинка мого яскравого бачення, бо раптом ви не відаєте, що поруч полум'яніють безсмертні вогні, які набагато цікавіші і живіші, і глибші, аніж випадковий погляд стороннього мандрівника...

Молодь і справді не відає до пори до часу багато чого, отже і говоримо вам, молодим, - стати справжнім можна лише будучи з народом, і в народі, в його традиціях. А щодо "нема пророка у Батьківщині своїй", так це пряма вказівка талантам не робити із себе кумирів і поводирів...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Хо (Л.П./Л.П.) [ 2009-10-14 16:21:38 ]
Дозволю собі, можливо, дещо нахабне запитання. Хто з цих митців є неукраїнським і ненаціональним на Вашу думку: Євген Плужник, Михайль Семенко, Гео Шкурупій, Микола Хвильовий, Григорій Косинка, Яків Савченко, Валер'ян Підмогильний, Осип Турянський, Василь Чумак, Богдан-Ігор Антонич, Павло Тичина?
Якщо усі - неукраїнські, тоді мені Ваша позиція зрозуміла. Якщо ж навпаки - тоді чому їм можна було експериментувати, а тому ж Жаданові - зась?

З повагою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 16:48:43 ]
Я не розумію вашого запитання, Ігоре. Мною сказано, що на мою ж думку, справжнім поетом стати можна лише будучи з народом, і в народі, в його традиціях. До чого тут "Хто з цих митців є неукраїнським і ненаціональним"????

Щодо творчого експериментування, то воно саме по собі аж ніяк не протиставляється культурі свого народу, його традиціям. Бо творчість - це завжди додавання добра, примноження добра...
Тому експериментування і руйнування_заперечення (наприклад традицій свого народу) далеко не одне й те саме. Експериментування - це ж тільки дослідження - реально існуючого, а значить і розвиток, і уточнення. Це може стосуватися і (теоретично) нової традиції (вкажіть таку, нову, цікаво буде почути про таке диво), але традиції...
Так що екперимент, як на мене, можливий лише у руслі певної традиції, і в жодному випадку не за її межами.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ігор Хо (Л.П./Л.П.) [ 2009-10-14 16:57:32 ]
Хм.
У такому разі все одно не розумію.
Але певно ми просто розмовляємо різними поняттями.

Кверофутуризм - гарна річ, до речі.
;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Той що в скалі сидить (М.К./Л.П.) [ 2009-10-14 17:02:38 ]
"...смерть - це ніби перейти з однієї
порожньої кімнати в іншу,
здіймаючи протяг, який вириває розетки
і вистуджує кров тим, хто залишився."

а хто, власне, залишився в порожній кімнаті? :)
експерименти - цікава і необхідна штука.
пані Ніка вважає "у Жадана немає образів!
натомість є така собі гамма-єдиного-образу". нехай навіть так. але навіщо стільки слів?
думка, звичайно, дуже суб`єктивна, але у мене таке відчуття, що Сергій Жадан разом зі своїми віршами дістає з кишені купу різних (колись, безумовно, корисних речей) як то: уламки сірників, нові і покоцані монетки, якісь ключі, які вже не пам`ятають своїх замків і т.д...
спішу :) забагато слів, коротше кажучи :)
підкреслюю: ДУЖЕ СУБ`ЄКТИВНА ДУМКА

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Вероніка Новікова (Л.П./М.К.) [ 2009-10-14 22:45:53 ]
пані Ніка так собі уявила, але жодного разу не наполягає, що її точка зору є аксіоматичною :)
безумовно і нагромадженість, і вольність письма - присутні. але, зрештою, поступ - будь-який - веде до розвитку. і якщо талановитий автор (у іпостасі поета) експерементує, то моя йому безмежна повага. ібо ідущій путь асіліт!
такий наш пафосний суб*єктивізм :)