ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Анна Куртєва (1956) / Вірші

 Физическая филология

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2012-01-10 15:14:39
Переглядів сторінки твору 11262
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (4.598 / 5.46)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.138 / 5.42)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.631
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні оцінювати
Автор востаннє на сайті 2018.12.02 09:58
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Дяченко (Л.П./М.К.) [ 2012-01-10 16:02:37 ]
Мені іноді здається, що блукають світом (про галактики не можу сказати) чи близнюки, які виросли у різних родинах, чи просто однакові люди. Вони розмовляють однією мовою і промовляють однакові слова. І вірші у них однакові, або, як мінімум, стереотипні.
У першій строфі, ІМХО, одна рима якась наче чужа.
Усі іменникові, а вона дієслівна. Вона, ІМХО, якось впливає неналежним чином на моє читацьке сприйняття.
От друга строфа - ідеальна. Усі прикметникові.
Плюс (і великий плюс) божественне начало.

Без таких віршів, як Ваш, поезія, можна вважати (так, принаймні, вважаю я) мертва.

Творчих успіхів, гарного настрою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-10 17:14:25 ]
Тронута Вашими словами.
Я тоже считала его близнецом по духу...
Время покажет...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2012-01-10 18:04:15 ]
Недоправополушарный
шикарне слово!!!

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-10 18:26:07 ]
Кто-то считает, что стихи пишут правым
полушарием. Все нейрофизиологи утверждают,
что центр речи находится в левом полушарии.
Я уверена, что стихи рождаются при
взаимодействии обоих полушарий и других
частей нервной системы.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2012-01-11 16:52:58 ]
Думаю, що вірші запалюються від сірника емоцій, а далі вогонь набирає форм властивих автору і його/її настрою.
Цікавезно,
ЛЮ


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Флора Мілєвська (М.К./М.К.) [ 2012-01-23 22:25:07 ]
))))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-11 22:23:44 ]
Добрый день, ЛЮ.
Спасибо, что зашли на мою страницу, да еще в то время, когда я мысленно задавала Вам вопросы.
Несомненно, что в процессе стихосложения есть общие (в том числе нейрофизиологические) закономерности, которые, возможно, кто-то изучал. Я подумаю и поищу информацию.
Пока отвечаю так. Думаю, что у разных поэтов стихи рождались по-разному. У отдельно взятого поэта стихи тоже могут рождаться различными способами.
Два примера из моего «стихоплетства». Стих «Дому Пастернака» у меня родился («от спички эмоций») после просмотра документального фильма о Пастернаке. Процесс его написания длился полночи и сопровождался рыданиями. Для рождения эмоций была база: многолетняя любовь к самому поэту и масса информации о нем в памяти. А стих «Физическая филология» родился за несколько минут без эмоций, после того, как я вспомнила фразу Лу: «недореберность Адама». Рифмовала все строки потому, что Жозефина меня ругала из-за неудачной рифмы в стихе «Мамины письма» (нормальные женщины рыдали от этого стиха).

У меня к Вам такие вопросы.
Что для Вас в стихотворении важнее:
содержание, ритм, рифма, милозвучность?
Чем и во имя чего (из перечисленного) можно жертвовать и насколько?
Есть ли для стихов запретные темы, например, политика?
Я позже сама поищу ответы на эти и другие вопросы в ваших стихах.
У меня 13 и 24 января доклады, поэтому откладываю знакомство с творчеством ЛЮ.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2012-01-12 14:29:59 ]
цікаві питання ви поставили, Анно. Можна я відповім щодо свого бачення?
1. содержание, ритм, рифма, милозвучность?
в ідеалі важливо все, бо саме гармонійна єдність форми і змісту називається твором мистецтва. Цього і прагну.
2. Чем и во имя чего (из перечисленного) можно жертвовать и насколько?
Все залежить від кінцевої мети. І, зрештою, від аудиторії теж. Написати новорічне привітання для коханої бабусі? сумніваюсь, що їй потрібні складні метафори. Але й простота буває різною... На мою думку, є простота (така, в якій насправді ховається геніальність), а є примітивність і затертість. І між ними — прірва.
3. Есть ли для стихов запретные темы, например, политика?
Темою може бути все, що завгодно, все, що цікавить автора і не лишає його байдужим. Свого читача знайде будь-яка тема. Але питання в тому, ЯК вона розкрита. І це вже питання форми.

П.С. Вдалих виступів на доповідях!:)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-12 20:33:51 ]
Спасибо, Александра.
По 2 пункту бывают более разнообразные
ситуации.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2012-01-12 17:39:05 ]
Вітання, Анно.
Цікаві запитання. Постараюсь відповісти так, як я це розумію.
***
Емоція - це прояв порушення душевного спокою. Її настроєва гама наноситься автором на палітру вірша. Поезія - майстерне ословеснення емоції, її оприлюднення, опапірення, чи вірт-моніторизація. Кожен по-своєму вбачає та вимальовує собі рамки поезії, вдихаючи її рядковість разом із образністю, шукаючи там дрібку себе - своє світосприйняття.
***
"А стих «Физическая филология» родился за несколько минут без эмоций, после того, как я вспомнила фразу Лу: «недореберность Адама». " - "я вспомнила фразу Лу" - значить ця фраза якось вплинула на вас ("зачепила") - порушила душевний стан спокою. У поезії повинна бути хоч крапля якогось почуття - враження від чогось. Рівень емоції у вірші може бути теж різним. Її присутність - підґрунтя для розквіту читацького враження, бажання - перечитати твір ще раз. Її відсутність - може поставити запитання - а чи цікавий, той чи інший віршемаз?
***
Отож:
***
"Что для Вас в стихотворении важнее: содержание, ритм, рифма, милозвучность?"
Погоджуюсь з Олександрою - це та сама гармонійна поєднаність вищезапитаного.
Хоча поезія - це не лише римоване віршескладання. Думаю, що найважливіше - майстерне вміння знайти для емоції відповідно-поетичні слова - такі, які би резонансували якимось чином зі струнами серце-душі читача, пробуджували у ньому/ній душевний неспокій від прочитаного. І тут ще - не переборщити занадто - читач повинен повірити автору, пережити у вірші щось нове, несказане - таке, що відразу стане рідним. У вірші не повинно бути водички -писати так, щоби неможливо було б відняти у нього навіть букви, як і додати...
***
"Чем и во имя чего (из перечисленного) можно жертвовать и насколько?"
Все залежить від вибору віршування. Як я вже зауважив, вірші ж бувають - "до_вибОру_до_кольОру".
Силаботонічні твори задають певні критерії для їхнього сприймання - тому там жертовність одного з компонентів може коштувати дорого твору. У вільно-білих віршах - ці канони розмиті і наголос ставиться над осягненням натуральної глибини думки - без пошуків вдалих рим, без заганяння себе у рамки розмірності і ритміки. Переборщити з несилаботонічністю теж легко. Аби не перетворити твір у прозу чи якусь набацькану абракадабру - тут без інтуітивного відчуття слова не обійтись.
"Натяжка" рим приводить до "штучності" рядка, а штучний рядок - це водичка. Нехай рядки лягають вільно - просто в душу.
***
"Есть ли для стихов запретные темы, например, политика?"
Ні, таких тем немає. Зате є поняття смаку і несмаку.

Про що доповідатимете?

З теплом,
ЛЮ

ПСи.
Для зручності - моя сторінка на стіхірі є більш зорганізованою...
http://stihi.ru/avtor/vsesvit


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-12 20:43:58 ]
Добрый вечер, ЛЮ.
Спасибо за содержательный ответ.
Тема доклада - "Бета-распад нечетных ядер".
Описываю этот процесс в 15-20 раз лучше
ближайшего конкурента из Финляндии.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2012-01-12 21:44:25 ]
О, це чудово! Ґратулюю!
А на чому акцентується це число "в 15-20 раз"?
Це у точності обчислення чи у новаторстві вашого підходу?
Це щось пов`язано з формулою Вайцзеккера і крапельною моделлю ядра?
З повагою,
ЛЮ


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-12 22:28:43 ]
Здесь все проще, чем в эмоциях.
Впервые создан метод вычисления приведенных вероятностей бета-переходов на возбужденные состояния нечетных ядер, позволяющий учитывать вклад в вероятности бета-переходов одноквазичастичных и многофононных (до 10 фононов) состояний, вакуумных флуктуаций квазичастиц и эффектов некоммутативности квазичастичных и коллективных мод возбуждения. Метод создан на основе динамической коллективной модели Митрошина (одна из версий квазичастично-фононной модели Соловьева). Конкурент Сухонен учитывает вклад только одного фонона, не учитывает вакуумные флуктуации квазичастиц. Поэтому по сравнению с экспериментальными данными (по вероятностям бета-переходов они достаточно точные) мое описание лучше для некоторых переходов в 15 – 20 раз.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2012-01-13 05:43:14 ]
Cool!!!
Сухонен нехай сховається! :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-13 21:02:03 ]
Пожалуйста, не прячьте Сухонена. Он 3 раза приезжал на Международную конференцию, которую проводит мой институт. Мы слушали доклады, а в воскресенье ходили по Лавре и Киеву.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2012-01-13 21:21:44 ]
Це же вам вирішувати... :)
але раз ваш метод - кращий - то гуляй-не-гуляй, фіне, Києвом - але знай наших. (кажу, бо утішений вашим успіхом)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-12 23:08:05 ]
ЛЮ, какой ВУЗ Вы заканчивали?
Найдите пожалуйста в стихе "Атомным ядрам"
мою любимую метафору. Не знаю как в нем с
эмоциями, но отклик в душах физиков в ЯИЯ
и МГУ он нашел существенный.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2012-01-13 05:52:49 ]
Я закінчив Львівську Політехніку, як також універ в Америці - магістр у сфері ком`ютерства.
Фізику дуже любив. Була у нас колись у Львові МАН - Мала Акаденія Наук - завідував нею академік Юхновський.
Отож ще з 8го класу я там відвідував університетські лекціії по фізиці. Але нажаль фізиком так і не став.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Анна Куртєва (Л.П./Л.П.) [ 2012-01-13 21:04:48 ]
Юхновского я видела на физфаке КНУ им. Т. Шевченко. Я и сын заканчивали этот факультет, готовлю внука к поступлению (ему 4 года). Когда сын закончил физфак в 2001 году, ему предлагали поехать в аспирантуру во Францию. Он послал туда своего друга, а сам остался и сказал для чего: «Спасать Украину и делать карьеру». Мне трудно себе представить, что бы я делала, если бы он поехал. Когда неделю не вижу внуков, начинаю задыхаться от тоски.
Бедная Ваша мама. Как Вас там ностальгия не съела? Меня на конференции приглашали в США, а мне не хочется так далеко лететь.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юрій Лазірко (Л.П./М.К.) [ 2012-01-13 21:24:48 ]
Нажаль у мене вже давно мами немає, тому напевно і ностальгія - не така міцна.
А побачити Америку - це ж класно, приїзджайте - у нас тут цікаво.