ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Іван Потьомкін
2024.11.23 17:20
З такої хмари в Україні
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,

Ігор Шоха
2024.11.23 16:51
                        І
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.

                        ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.

Олександр Сушко
2024.11.23 16:11
У світі нема справедливості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.

Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,

Світлана Пирогова
2024.11.23 15:55
А пізня осінь пахне особливо,
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле

Володимир Каразуб
2024.11.23 10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.

Микола Дудар
2024.11.23 09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…

Артур Курдіновський
2024.11.23 06:14
Мій творчий шлях був дуже нелегким. Він проходив крізь приниження, зневагу, хамство та несправедливість. Щоразу мені зустрічалися не ті люди. Це засилля невігласів, малограмотних та недалеких людей я залишив на тій дорозі. А сам пішов новим шляхом. І ось,

Віктор Кучерук
2024.11.23 05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль

Микола Соболь
2024.11.23 05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.

Іван Потьомкін
2024.11.22 19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її

Володимир Каразуб
2024.11.22 12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.


08.02.2019

Володимир Каразуб
2024.11.22 09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто

Микола Дудар
2024.11.22 09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…

Козак Дума
2024.11.22 08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!

Микола Соболь
2024.11.22 05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?

Віктор Кучерук
2024.11.22 04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Самослав Желіба
2024.05.20

Лайоль Босота
2024.04.15

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олег Гуцуляк (1969) / Критика | Аналітика

 Нова культурна революція




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2008-09-13 04:12:31
Переглядів сторінки твору 10901
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 5.365 / 6  (4.703 / 5.5)
* Рейтинг "Майстерень" 5.294 / 6  (4.605 / 5.46)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.765
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Конкурси. Теми Соціум
Автор востаннє на сайті 2015.01.29 22:47
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василина Іванина (М.К./М.К.) [ 2008-09-13 08:59:55 ]
З одного боку– цікаво дізнатися віхи життєпису людини, що досягла таких висот, а з другого – очіуєш у такому випадку чогось надзвичайного :)
Зараз буду читати поезію...
З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-14 20:03:03 ]
Шановний Олеже, наразі розглянув за адресою
http://www.ji.lviv.ua/ji-library/pleroma/gk-mo.htm
ідеї "Ї" щодо постмодернізму,

МОРАЛІСТИЧНА КОНЦЕПЦІЯ ВИНИКНЕННЯ ПОСТМОДЕРНІЗМУ – “...постмодернізм виник у Парижі в специфічно лівому, якщо не суто прокомуністичному середовищі. Ліотару й Бодріяру довелося в 70-х роках оголосити себе постмодерністами, щоб скинути з себе ветхе прикриття лівих модерністів 60-х років і виправдати у власних (як і чужих) очах тривіальність своїх захоплень прямим догматичним марксизмом у 50-х... Необхідно було придумати назву для того, що лишилося, для тих, хто залишився без свого рідного комунізму, марксизму, без Сталіна, Мао і Сартра... Себто: той, хто потерпів поразку, описує свій власний крах як всесвітню катастрофу. Чи не тому постмодерністи так люблять говорити про кінець історії, літератури, людства взагалі, прагнучи свою особисту вичерпаність перенести в універсальний вимір?..” (Олександр П’ятигорський)...

Пане Олеже, вважаю, що приведене в "Плеромі - Глосарію",
http://www.ji.lviv.ua/ji-library/pleroma/gk-mo.htm
означення кардинально суперечить витокам, а зрештою, і сенсу ПОСТМОДЕРНІЗМУ.

Тут і точніше і логічніше
http://maysterni.com/publication.php?id=16512

Історія виникнення.
Постмодернізм з'явився у результаті заперечення заперечення. Свого часу модернізм відкинув класичне, академічне мистецтво і звернувся до нових художніх ідей та форм, натомість часто по суті не створюючи нічого життєздатного. Зрештою, саме відірваність широко поширеного модернізму від життя і призвела до необхідності і виникнення нового етапу художнього розвитку у вигляді постмодернізму, що проголосив повернення до попередніх домодерністських форм і стилів, але на новому рівні осягнутої свободи. Термін цей (постмодернізм) з'являється в період Першої світової війни в праці Р. Панвіца "Криза європейської культури" (1914). В 1934 р. у своїй книзі "Антологія іспанської й латиноамериканської поезії" літературознавець Ф. ДЕ Оніс застосовує його для позначення реакції на модернізм. Одначе в естетиці термін цей на той час не приживається. В 1947 році А. Г.,О. Тойнбі в книзі "Вивчення історії" надає йому культурологічного змісту: постмодернізм символізує кінець західного панування в релігії та культурі...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Гуцуляк (М.К./М.К.) [ 2008-09-14 20:20:21 ]
Ну, про постмодернізм тисячі написано книг і статей :) Ми ж перші спробували в 1996 р. теорію відкрити для сучукрпроцесу. Для мене ж постмодернізм - це визначення, дане Ліотаром у праці "Ситуація постмодернізму" - це заперечення Великих Наративів (Великий Герой, Велика Пригода, Велика Доля і т.д.).
Модернізм - це екстреміське заперечення Модерну (з його апологією раціо), а постмодернізм - гедоністичне заперечення того ж Модерну (під гедонізмом я розумію в даному випадку отримання задоволення, в тому числі й від інтелектуальної діяльності).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-14 20:24:34 ]
Стосовно необароко, або ж нового бароко, так? то, як на мене, дане в Плеромі означення суперечить нормальній логіці мислення, а також, очевидно, і мистецтвознавчому баченню творчих процесів.

Як можна необароко відносити до авангарду? А Авангард, це перепрошую, таки Модернізм.
Необароко безумовно продовжує ідеї Бароко.
І тому речі від Необароко відповідні духу Бароко, просто сильно індивідуалізовані (бо боротьба, в основному, ведеться за власну душу), але обов'язково на фундаменті Християнської Віри. Їх (речей від Необароко) наявність відображає перенесення пошуків і здобутків від "збанкротілого духовно" суспільства до "соти" свого "я". Таким чином сформоване на "старому" суспільному фундаменті множство системних цінностей ( від Писань), намагаються самостійно опанувати і продовжити окремі особистості, розвиваючи далі те Християнське звучання, яке чомусь не далося суспільству в часи "Барокко" і після...

Ось наприклад, для мене зразок необароко
Йосиф Бродський - [ 2005.12.13 23:43 ]
РОЖДЕСТВЕНСКАЯ ЗВЕЗДА

В холодную пору, в местности, привычной скорей к жаре,
чем к холоду, к плоской поверхности более, чем к горе,
младенец родился в пещере, чтоб мир спасти;
мело, как только в пустыне может зимой мести.
Ему все казалось огромным: грудь матери, желтый пар
из воловьих ноздрей, волхвы - Балтазар, Гаспар,
Мельхиор; их подарки, втащенные сюда.
Он был всего лишь точкой. И точкой была звезда.
Внимательно, не мигая, сквозь редкие облака,
на лежащего в яслях ребенка, издалека,
из глубины Вселенной, с другого ее конца,
звезда смотрела в пещеру. И это был взгляд Отца.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-14 20:37:43 ]
Особисто я виступаю, пане Олеже, за розширене трактування явища Постмодернізму, за признання щонайменше двох потужних гілок у Мистецтві, - на одній із яких, наприклад, сидить вся наша грайлива літературна братія, а на другій особи вкрай серйозні, на кшталт, Йосифа Бродського і, наприклад, Юрія Липи, інших...

Юрій Липа - [ 2005.11.18 10:58 ]
* * *

Людська душа, як дерево гіллясте,
як дерево гіллясте при дорозі.
І з вихором дорожнім прилітають
і осідають біси на деревах.

В гущавині привітній і зеленій
побачиш - блисне з ізмарагду око
або, обважене надміром бісів,
і жовкне, й гнеться дерево додолу.

Ідеш задуманий в алеї душ людських
і оглядаєш ці гримаси й вихиляси,
бо ж то так рідко струнчиться і квітне
душа, як дерево, очищена громами ...

або

Йосиф Бродський
Перед памятником А. С. Пушкину в Одессе (Якову Гордину)
Не по торговым странствуя делам,
разбрасывая по чужим углам
свой жалкий хлам,
однажды поутру
с тяжелым привкусом во рту
я на берег сошел в чужом порту.

Была зима.
Зернистый снег сек щеку, но земля
была черна для белого зерна.
Хрипел ревун во всю дурную мочь.
Еще в парадных столбенела ночь.
Я двинул прочь.

О, города земли в рассветный час!
Гостиницы мертвы. Недвижность чаш,
незрячесть глаз
слепых богинь.
Сквозь вас пройти немудрено нагим,
пока не грянул государства гимн.

Густой туман
листал кварталы, как толстой роман.
Тяжелым льдом обложенный Лиман,
как смолкнувший язык материка,
серел, и, точно пятна потолка,
шли облака.

И по восставшей в свой кошмарный рост
той лестнице, как тот матрос,
как тот мальпост,
наверх, скребя
ногтем перила, скулы серебря
слезой, как рыба, я втащил себя.

Один как перст,
как в ступе зимнего пространства пест,
там стыл апостол перемены мест
спиной к отчизне и лицом к тому,
в чью так и не случилось бахрому
шагнуть ему.

Из чугуна
он был изваян, точно пахана
движений голос произнес: "Хана
перемещеньям!" -- и с того конца
земли поддакнули звон бубенца
с куском свинца.
......................
......................



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Гуцуляк (М.К./М.К.) [ 2008-09-15 23:06:45 ]
Необароко уже тому, що воно - НЕ бароко. А вірш цей, швидше, належить до традиційних...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Гуцуляк (М.К./М.К.) [ 2008-09-16 12:26:54 ]
Так, але є поняття "нове" і "якісно нове" (емерджентне). Є цілий напрямок філософії, який займається проблемами нового.
Нео- ж означає певну тяглість від минулого, але з'яву і нових якостей, зумовлених новим часом.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Плахтій (Л.П./Л.П.) [ 2008-09-14 15:00:56 ]
Надзвичайно цікаво було ознайомитися зі статтею. Признаюся, що з моєю технічною освітою, дуже важко було до кінця зрозуміти всі викладені у статті тези та положення, а значення багатьох слів довелося шукати з допомогою пошукових сайтів.
Вражає та викликає щире захоплення об'єм опрацьованого автором матеріалу, рівень усвідомлення та широта його інтересів - переглянув посилання з авторської сторінки.

Хотів би уточнити, чи правильно я зрозумів, що одним з характернх виразників шляху Традиції
в розумінні українських "нових правих" в Україні є п. Дмитро Корчинський, а "Новий Акрополь"
є в числі чільних репрезентантів їх ідей ?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Гуцуляк (М.К./М.К.) [ 2008-09-14 19:35:50 ]
Дякую за коментар.
Так, Крчинський з Братством і Новий Акрополь є виразниками праагнення повернення Традиції (нівелювання профанного у нашому світі). Звісно, кожен розуміє це по-своєму: у Корчинського це - ландскнехт-авантюрист (найманець), "Новий Акрополь" був задуманий Хосе Ліврагою як повернення найкращого з духовності античного світу (і філософії) і його актуалізація.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2008-09-15 14:58:57 ]
Повторю, що на мою думку, викладені вами, Олеже, тези вельми цікаві і цілісні.
На наших очах змінилися і змінюються стосунки у парі держава-громадяни, спільнота-особистість, особистість-екосфера-тропосфера-Богосфера.
Актуально постають питання, які можливо навіть (детально) не розглядалися філософією.
На кшталт - досотворення людиною світу.

В такому ракурсі погляду може йтися про розшарування людей за причетністю до Сотворіння і Руйнації.
Отож, цілком можливо, все це не стільки Нова культурна революція, скільки Загальна трансформація, чи там Надкультурна Диверсифікація?

І потім, шановний Олеже, я так розумію, що у випадку із "нео" ми теж маємо (звичну для сучасної довкола мистецької критики) двоякість розуміння:

1) - "новий", як той, що замінив собою старий, як оновлений, черговий, наступний
і
2) - "новий", який "виник, з'явився, не існував раніше".

Тобто, наприклад, "фашизм-неофашизм", "комунізм-неокомунізм", "філологія-неофілологія"і т.д. у першому випадку
і неологізм, неодарвінізм, і т.д. у другому випадку.

Звичайно, християнська система координат не допускає появи речей щойностворених, відірваних від точки відліку - сотворіння світу Творцем - це фундамент для першого розуміння "нео", і вочевидь - ідеальний фундамент для найкращого розуміння як напрямку бароко, так і необароко.

Є ще і модерністська система координат, яка побудована неначе в інших координатних осях, і уявно допускає появу того, чого не існувало раніше.

Особисто я вважаю цю, модерністську систему, ілюзорною, бо в кожному випадку вона знаходиться (чи не паразитує?) на тілі того чи того традиційного, системотворчого напрямку...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Короташ (М.К./М.К.) [ 2008-09-15 18:27:05 ]
Олеже, наробив ти галасу в "Майстернях")) радий бачити тут!!)) А от щодо "РОЖДЕСТВЕНСКАЯ ЗВЕЗДА" Броського не погоджусь, що це необорако... як на мій погляд - яскравий взірець постмодернізму... адже у старого Йосифа "ріжки" тут від Еліота+Одена виглядають))...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Короташ (М.К./М.К.) [ 2008-09-15 18:28:25 ]
сорі, за помилку "необароко"...знову очепятка))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олег Короташ (М.К./М.К.) [ 2008-09-17 14:47:26 ]
В одному з тексів Бродський застерігав щодо використання прикметника поряд з іменником... На думку Йосифа, (погоджуюся!!!), прикметник урізає значення іменника як категорії... Гадаю, що, у даному випадку, маємо те саме: навряд чи авторське потрактування Біблійних апокрифів ми можемо впихати ув означення яко бароко, готика чи інш... Він вже точно про це не думав, коли писав цей текст. До речі, як на мій смак, "Стретенье" більш "бродська" і значно потужніша річ... прошу вибачення за таке порівняння.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2009-03-02 20:48:17 ]
У статті нічого зрозуміти не можливо. Ні хто такі "нові праві" і де вони ховаються, ні , що вони зробили хорошого чи поганого?:)))