ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Критика | Аналітика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.04.30
14:02
Перенеслись у перше травня!!!
Ніяких більше зобов’язень...
Мотив й мелодія їх давня
Поміж всіляких зауважень.
Перенеслись… ну що ж, доцільно
Було б усе перечеркнути,
А те, що зветься "не стабільно" —
Згорнути з часом, щоб не чути…
Ніяких більше зобов’язень...
Мотив й мелодія їх давня
Поміж всіляких зауважень.
Перенеслись… ну що ж, доцільно
Було б усе перечеркнути,
А те, що зветься "не стабільно" —
Згорнути з часом, щоб не чути…
2024.04.30
13:53
М-оя душа проникливо сприймає
О-цей прекрасний Божий світ.
Є в нім ті закутки, немов із раю.
Н-атхнення - із емоцій квіт.
А глибина думок у ритмі моря
Т-анок плете зі слів та фраз.
Х-аризма Всесвіту, вечірні зорі...
О-цей прекрасний Божий світ.
Є в нім ті закутки, немов із раю.
Н-атхнення - із емоцій квіт.
А глибина думок у ритмі моря
Т-анок плете зі слів та фраз.
Х-аризма Всесвіту, вечірні зорі...
2024.04.30
11:05
Ходить бісова невіра
І шукає собі віру.
Як давали колись їсти,
Він пошився в атеїсти,
А тепер така дорога,
Що без віри жить незмога.
Навіть ленінці в законі
Припадають до ікони.
І шукає собі віру.
Як давали колись їсти,
Він пошився в атеїсти,
А тепер така дорога,
Що без віри жить незмога.
Навіть ленінці в законі
Припадають до ікони.
2024.04.30
09:40
У розтині часу нам істини вже не знайти,
плачуть старезні дерева шрапнеллю побиті,
у герці смертельнім схрестили мечі два світи –
діти козачі й нащадки орди – московити.
Глянь, кров’ю омиті до краю безкраї степи,
небо жаріє, як бабина піч оксамитом…
плачуть старезні дерева шрапнеллю побиті,
у герці смертельнім схрестили мечі два світи –
діти козачі й нащадки орди – московити.
Глянь, кров’ю омиті до краю безкраї степи,
небо жаріє, як бабина піч оксамитом…
2024.04.30
09:33
Ти з дитинства не любиш усі ті кайдани правил.
Ти відтоді ненавидиш плентатись у хвості.
Де усі повертають ліворуч, тобі – управо.
Незбагненні та недослідими твої путі.
Ти не любиш також у житті натискать на гальма,
Бо давно зрозуміла: найшвидше на
Ти відтоді ненавидиш плентатись у хвості.
Де усі повертають ліворуч, тобі – управо.
Незбагненні та недослідими твої путі.
Ти не любиш також у житті натискать на гальма,
Бо давно зрозуміла: найшвидше на
2024.04.30
09:00
Росою осідає на волосся
Невтішний ранок, мул ріка несе.
Вся повість помістилася в есе,
У сотню слів. В минуле переносить
Вода куширу порване плісе,
В заплаву хвилі каламутні гонить.
І коливається на глибині
Стокротка, що проснулася на дні -
Невтішний ранок, мул ріка несе.
Вся повість помістилася в есе,
У сотню слів. В минуле переносить
Вода куширу порване плісе,
В заплаву хвилі каламутні гонить.
І коливається на глибині
Стокротка, що проснулася на дні -
2024.04.30
06:01
Так вперіщило зненацька,
Що від зливи навіть хвацька
Заховатися не встигла дітвора, –
В хмаровинні чорно-білім
Блискотіло і гриміло,
І лилося звідтіля, мов із відра.
Потекли брудні струмочки,
Від подвір’я до садочка,
Що від зливи навіть хвацька
Заховатися не встигла дітвора, –
В хмаровинні чорно-білім
Блискотіло і гриміло,
І лилося звідтіля, мов із відра.
Потекли брудні струмочки,
Від подвір’я до садочка,
2024.04.29
23:07
Шепіт весни над містом
В шелесті яворів…
Люляй, Маля, -
Мати-Земля
Квітом укрила Львів.
Люляй-люлій, Леве, радій,
Сонце встає огненне.
В шелесті яворів…
Люляй, Маля, -
Мати-Земля
Квітом укрила Львів.
Люляй-люлій, Леве, радій,
Сонце встає огненне.
2024.04.29
13:58
Найважливіший перший крок…
І якби там вже не шкварчало,
Ти зголосись, полюбиш рок
І зрозумієш, що замало…
А вже тоді оглянь мотив
І всі навколишні акорди,
І налагодиться порив
Твоєї древньої породи…
І якби там вже не шкварчало,
Ти зголосись, полюбиш рок
І зрозумієш, що замало…
А вже тоді оглянь мотив
І всі навколишні акорди,
І налагодиться порив
Твоєї древньої породи…
2024.04.29
12:22
Хочеш вірити в бога - вір.
Хочеш їсти - сідай та їж.
За війною ховається мир,
За халявою гострий ніж.
За безпам'яттю - кров, біда,
А за зрадою темні дні.
Пахне болем свята вода,
Хочеш їсти - сідай та їж.
За війною ховається мир,
За халявою гострий ніж.
За безпам'яттю - кров, біда,
А за зрадою темні дні.
Пахне болем свята вода,
2024.04.29
11:37
ІІ
У кожного митця своя тусовка
в його непримиримій боротьбі,
якою виміряє по собі,
коли і де від нього більше толку.
А буде воля вишніх із небес,
то і німих почуємо, напевне,
у ніч ясну чи у годину темну,
У кожного митця своя тусовка
в його непримиримій боротьбі,
якою виміряє по собі,
коли і де від нього більше толку.
А буде воля вишніх із небес,
то і німих почуємо, напевне,
у ніч ясну чи у годину темну,
2024.04.29
07:54
Черевички мені дарував кришталеві. Як мрію.
Не бажала у тім, що тісні, і собі зізнаватись.
А розбились - зібрала осколки із них, і зоріє
Мені згадка під місяцем, що, як і ти, хвалькуватий.
Жменя іскорок блимають звечора. Терпко-холодні
Кришталеві
Не бажала у тім, що тісні, і собі зізнаватись.
А розбились - зібрала осколки із них, і зоріє
Мені згадка під місяцем, що, як і ти, хвалькуватий.
Жменя іскорок блимають звечора. Терпко-холодні
Кришталеві
2024.04.29
07:50
Ось чути здалеку могутню мову лісу.
Він кличе стоголоссям, шумом.
Співає звучно вічності щоденну пісню.
І радість в ній, і ноти суму.
Немає від людей ніякої завіси.
Прозоре небо - оберегом.
Важливі, звісно, пропонує компроміси,
Він кличе стоголоссям, шумом.
Співає звучно вічності щоденну пісню.
І радість в ній, і ноти суму.
Немає від людей ніякої завіси.
Прозоре небо - оберегом.
Важливі, звісно, пропонує компроміси,
2024.04.29
07:39
Ти взірець української дівчини.
Орхідея в розквітлій красі.
Ти перлина Івано-Франківщини.
Та чесноти далеко не всі
Видно зовні, бо кращими гранями
Ти виблискуєш не вочевидь,
Як буває із юними-ранніми,
Що привернуть увагу на мить –
Орхідея в розквітлій красі.
Ти перлина Івано-Франківщини.
Та чесноти далеко не всі
Видно зовні, бо кращими гранями
Ти виблискуєш не вочевидь,
Як буває із юними-ранніми,
Що привернуть увагу на мить –
2024.04.29
05:28
Розкричалися ворони,
Розспівалися півні, -
Ніччю спущена запона
Відхилилась вдалині.
Показався обрій дальній
І поблідло сяйво зір, -
Світ ясніє життєдайно
Темноті наперекір.
Розспівалися півні, -
Ніччю спущена запона
Відхилилась вдалині.
Показався обрій дальній
І поблідло сяйво зір, -
Світ ясніє життєдайно
Темноті наперекір.
2024.04.28
23:06
Наприкінці двадцятого сторіччя,
Без дозволу прийшов у цей я світ.
Від сонця не ховав своє обличчя,
Але не знав, як стати під софіт.
Тоді мені дитинство наказало
Повірити мелодії душі.
Я йшов крізь простір чарівного залу,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Без дозволу прийшов у цей я світ.
Від сонця не ховав своє обличчя,
Але не знав, як стати під софіт.
Тоді мені дитинство наказало
Повірити мелодії душі.
Я йшов крізь простір чарівного залу,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Критика | Аналітика):
2024.04.15
2024.03.02
2023.02.18
2021.07.17
2021.01.08
2020.12.05
2020.03.12
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Анонім Я Саландяк (1955) /
Критика | Аналітика
Космос 4…
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Космос 4…
(роздуми невігласа)
…бачили американський науково популярний серіал “Космос: простір і час”, Бреннона Браги де Ніл Тайсон… 2014 року?.. …aтоми складають всього п’ять відсотків всесвіту, решта - темна матерія та темна енергія, точніше так: 5 відсотків матерії звичайної, 23 – матерії темної, 72 - темної енергії, - отже, в підсумку – 95 відсотків темної… про котру кажуть, що вона там мусить бути, але ніхто не розуміє що ж то воно таке є.
В цьому, теперішньому, новітньому, погляді на космос є один чисто світоглядний (філософський) аспект, котрий мене насторожує та налаштовує скептично. Візьмімо, здавалось би цілком логічне, зараз модне, твердження Альберта Ейнштейна стосовно часу: час є відносним поняттям і залежить від швидкості руху…
Те, що час є шаблоном, зрозуміло, бо поняття відносності лежить в основі самого поняття часу… Адже сам принцип часу полягає в тому, що будь який інший рух об’єктів може фіксуватись відносно чогось у просторі за допомогою уже завідомо-умовного рівномірного, ідеально-постійного руху (шаблону) під назвою час… Зрозумілою ж, здавалось би, є недопустимість порушувати умовність цієї умовності. А таке твердження Ейнштейна (про залежність часу від швидкості…) порушує всю цю систему дійсності, бо, начебто, допускає якусь реальність часу, котрий, насправді є поняттям чисто умовним (таким, котрого насправді нема). Реальним є постійний парафраз (зміна) дійсності у понятті теперішнього, всі інші поняття часу існують виключно в межах інтерпретації (тлумачення) того парафразу, отже про яку “відносність” самого часу може іти мова? - Люди домовились: усе має бути відносним стосовно поняття часу, хай поняття і умовного, і ідеального, і так далі… отже коли Ейнштейн говорить про ще якусь іншу умовність, то нехай і шукає інший термін. Про час , що то він, начебто, залежний від швидкості руху об’єкта в просторі іти мова не може, бо якраз навпаки, - швидкість руху будь-якого об’єкта в просторі й визначається при допомозі поняття часу, за обов’язковості умови його непорушності! Отже, якщо твердження Ейнштейна вірні, то слід зробити серйозну діалектичну правку всіх його тлумачень відносно терміну час, - щонайменше.
Тепер глянемо на 72 відсотки темної енергії, котру вираховують через, начебто не зрозуміле, постійно зростаюче розширення всесвіту… начебто для пояснення цього процесу і потрібна та енергія. Але, можливо, людська свідомість фіксує розширення всесвіту виходячи з невірного розуміння часу, а через це і невірного розуміння самої реальності… Можливо ті процеси, котрі на дану мить фіксуються в космосі як наростання швидкості розширення не беруться як парафраз дійсності у теперішньому, а як якась, начебто, реальність. Можливо та видимість швидкості розширення, зважаючи на масштаби космосу, в різно-віддалених об’єктах була притаманною так званим різним (минулим) часам… адже ж кого тепер здивуєш твердженням, наприклад , що ми бачимо на небі зірку, котрої вже давно немає… Можливо, зважаючи на масштаби всесвіту, без корекції на теперішність реальності, все що сприймає свідомість, особливо те, що стосується космосу, бути серйозним не може. Можливо тут Ейнштейн правий – усе відносно, отже не реально… Але можливо така похибка відносності вже і врахована в цих розрахунках? Хотів би щоб було так!
10.12.2015
…бачили американський науково популярний серіал “Космос: простір і час”, Бреннона Браги де Ніл Тайсон… 2014 року?.. …aтоми складають всього п’ять відсотків всесвіту, решта - темна матерія та темна енергія, точніше так: 5 відсотків матерії звичайної, 23 – матерії темної, 72 - темної енергії, - отже, в підсумку – 95 відсотків темної… про котру кажуть, що вона там мусить бути, але ніхто не розуміє що ж то воно таке є.
В цьому, теперішньому, новітньому, погляді на космос є один чисто світоглядний (філософський) аспект, котрий мене насторожує та налаштовує скептично. Візьмімо, здавалось би цілком логічне, зараз модне, твердження Альберта Ейнштейна стосовно часу: час є відносним поняттям і залежить від швидкості руху…
Те, що час є шаблоном, зрозуміло, бо поняття відносності лежить в основі самого поняття часу… Адже сам принцип часу полягає в тому, що будь який інший рух об’єктів може фіксуватись відносно чогось у просторі за допомогою уже завідомо-умовного рівномірного, ідеально-постійного руху (шаблону) під назвою час… Зрозумілою ж, здавалось би, є недопустимість порушувати умовність цієї умовності. А таке твердження Ейнштейна (про залежність часу від швидкості…) порушує всю цю систему дійсності, бо, начебто, допускає якусь реальність часу, котрий, насправді є поняттям чисто умовним (таким, котрого насправді нема). Реальним є постійний парафраз (зміна) дійсності у понятті теперішнього, всі інші поняття часу існують виключно в межах інтерпретації (тлумачення) того парафразу, отже про яку “відносність” самого часу може іти мова? - Люди домовились: усе має бути відносним стосовно поняття часу, хай поняття і умовного, і ідеального, і так далі… отже коли Ейнштейн говорить про ще якусь іншу умовність, то нехай і шукає інший термін. Про час , що то він, начебто, залежний від швидкості руху об’єкта в просторі іти мова не може, бо якраз навпаки, - швидкість руху будь-якого об’єкта в просторі й визначається при допомозі поняття часу, за обов’язковості умови його непорушності! Отже, якщо твердження Ейнштейна вірні, то слід зробити серйозну діалектичну правку всіх його тлумачень відносно терміну час, - щонайменше.
Тепер глянемо на 72 відсотки темної енергії, котру вираховують через, начебто не зрозуміле, постійно зростаюче розширення всесвіту… начебто для пояснення цього процесу і потрібна та енергія. Але, можливо, людська свідомість фіксує розширення всесвіту виходячи з невірного розуміння часу, а через це і невірного розуміння самої реальності… Можливо ті процеси, котрі на дану мить фіксуються в космосі як наростання швидкості розширення не беруться як парафраз дійсності у теперішньому, а як якась, начебто, реальність. Можливо та видимість швидкості розширення, зважаючи на масштаби космосу, в різно-віддалених об’єктах була притаманною так званим різним (минулим) часам… адже ж кого тепер здивуєш твердженням, наприклад , що ми бачимо на небі зірку, котрої вже давно немає… Можливо, зважаючи на масштаби всесвіту, без корекції на теперішність реальності, все що сприймає свідомість, особливо те, що стосується космосу, бути серйозним не може. Можливо тут Ейнштейн правий – усе відносно, отже не реально… Але можливо така похибка відносності вже і врахована в цих розрахунках? Хотів би щоб було так!
10.12.2015
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"Космос 5…"
• Перейти на сторінку •
"Мандри в космосі 59. 21. Імманїл Кант Критика чистого розуму Трансцендентальної діалектики… "
• Перейти на сторінку •
"Мандри в космосі 59. 21. Імманїл Кант Критика чистого розуму Трансцендентальної діалектики… "
Про публікацію