ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Курдіновський
2026.04.30 11:17
березня 1968 року героїчно загинув мій друг, космонавт Юрій Гагарін. Але перед тим, як загинути, він мені сказав: "Жоро, будь у літературі першим! Як я - у космосі!" З того моменту я зрозумів, що в моїй поезії і прозі ідіотизм має бути суто космічного м

Борис Костиря
2026.04.30 11:15
Нескінченні дощі заливають свідомість.
І ковчег для рятунку уже потонув.
Хто ж допише печальну і змучену повість,
У якій за лаштунками Бог підморгнув?

Хто допише дощі на картині стозвучній
Там, де пензель упав у провалля віків?
Хто допише туман, б

Тетяна Левицька
2026.04.30 09:39
Вітер увірвавсь на ганок,
ходором вся хата.
Не буди мене так рано,
я ще хочу спати.
Додивитись сни рожеві,
дочекатись зливи
і плекати світ у мреві
срібної оливи.

Віктор Кучерук
2026.04.30 05:47
Зоряниці марніють тоді,
Коли жаром займається обрій,
А розбуджений звуками дім
Переповнюють світло і добрість.
Погасають, як іскри, рої
Зоряниць на блідім небосхилі,
Коли родяться вірші мої
І показують крила та силу.

Вікторія Лимар
2026.04.29 23:51
Небесна синь така безмежна.
Не можу погляд зупинить.
Бо неповторна зникне мить.
А ми від Всесвіту залежні.
Думки бувають протилежні
тому, що коїться навколо.
Навколо скільки горя, зла.
Ось так і я в собі несла,

хома дідим
2026.04.29 22:02
ми переважно сумні
віриш у це чи ні
нас переважно не пре
ні депардьйо ні маре
і гороскопи не суть
хай вони інших несуть
рифами сірих діб
де заробляють на хліб

С М
2026.04.29 21:39
О, шматяр колує справно
По вулиці вниз і вгору
Я спитав би, у чому справа
Але знаю, він не говорить
І пані до мене лагідні
І пов’яжуть бантики
Але глибоко у серці
Я знаю, не втекти

Володимир Невесенко
2026.04.29 20:34
Земля здригалась доокіл,
палало місто у кварталах.
В повітрі – дим з вогнем навпіл,
і люд нажаханий в підвалах.

За залпом залп в імлу цупку
гатили «Гради» неупинно,
а біля церкви нашвидку

Іван Потьомкін
2026.04.29 20:28
«Ти плачеш, Йоно? І за чим?
За цим кущем, який ти не садив?»
«Ні, не за цим, мій Боже».
«А за чим же?»
«Плачу, а варто б скорше вмерти, аніж далі жити...
Іще тоді, коли в китовім череві
Три дні й три безсонні ночі
Я пристрасно моливсь, щоб Ти мене

Артур Курдіновський
2026.04.29 19:31
Випльовує новатор гасло
сонети ж до яких не звик
на нього діють мов на чорта
часник

***

Дивлюсь у вибране, зітхаю...

Артур Сіренко
2026.04.29 12:33
Знову снилися мертві. Снилося, що я мушу бути на якійсь конференції по кубофутуризму. Заходжу в якийсь бароковий будинок: анфілади, мармурові сходи, скульптури Геракла в левовій шкурі, Гекати, Діани Вічноцнотливої, двері, що більш нагадують врата, потім з

Борис Костиря
2026.04.29 11:27
Не хочу в дзеркало дивитись,
Бо я себе не впізнаю.
Лиш хмара зяє, ніби витязь,
Мов усміх янгола в раю.

Я пізнаю свої глибини
У морі в штормах громових,
Коли торкається людини

Вячеслав Руденко
2026.04.29 10:34
Апельсинний Кратін*
Долучи до життя богомаза -
Фосфоричний коктейль,
Ніби збитий тертям цвіркунів,
В мармурових шпаринах
Достатньо мистецького сказу,
Апельсинний Кратін -
Драматург, що часу заяснів.

Тетяна Левицька
2026.04.29 10:08
Не дозволяй мені себе винити,
Я більше за життя його люблю!
Як небеса — отави соковиті,
І чуйну пісню з присмаком жалю.
Я так його кохаю, Боже! Нащо
Ти дав мені жагу земного щастя,
Аби міняла волю на кайдани?
Його любити я не перестану.

Віктор Кучерук
2026.04.29 07:10
Мов сонця промінь із туману,
З'явився спогад про кохану,
Яку з глибокої могили
Я повертати вже знесилів,
Адже, немов жіноча рима,
В моїх думках щомить незримо
Тремтить, колишеться, тріпоче
Вона й забутися не хоче...

хома дідим
2026.04.28 21:06
о так до ітаки
у напрямку линуть
одіссеї чи амфори
руни і тіні
безпілотні літаючі
пилососи усякі
бо там є ставки
є синки телемахи
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Андрій Стельмахер
2026.04.29

Дитячої Творчості Центр
2026.04.29

Ян Вікторія А Вікторія
2026.04.23

Макс Катинський
2026.04.22

Лія Ланер
2026.04.18

Оксана Алексеєва
2026.04.14

Костянтин Ватульов
2026.04.02






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Гренуіль де Маре / Вірші

 Аншлаг




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2016-12-03 13:58:50
Переглядів сторінки твору 8796
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.893 / 5.59)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.901 / 5.67)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.715
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2025.07.31 23:08
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2016-12-03 14:42:19 ]
Гарно написано, але жертви ніколи не марні, навіть якщо так здається...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2016-12-03 15:31:04 ]
Що ж, тоді назвіть мені хоч одне місце на землі, де в результаті війни чи революції настало райське життя. Відлік можете починати від дня сотворення світу ))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2016-12-03 16:03:22 ]
Такого місця нема, але в планетарному масштабі війни і революції, як це крамольно не звучить, рушії розвитку. Не було би жертв протистоянь, чи мали би ми те, що маємо сьогодні? Це, звичайно прикро, але десь так...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2016-12-03 16:55:48 ]
І що ж ми маємо сьогодні? В чому ви бачите розвиток? Техніка? Що вона дала - остаточне загидження довкілля? Може, стало більше справедливості, а менше - хвороб, тяжкої праці і проблем?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2016-12-04 10:03:15 ]
Маємо те, що маємо... Але, якщо не стосовно Майдану, а людськості в цілому, то шлях цивілізацій - це історія війн і революцій. Чи жили би люди без цього ліпше? Дискусійне питання. На мою суб'єктивну думку, жителів планети Земля було би на порядок менше при відсутності високих технологій і розвинутої техніки - ані тобі ТБ, тим більше інтернету... Але то таке. Довкілля однозначно було би краще. Жили би, максимум, до 50-60 років, бо вірусів ніхто не відміняв, а медицина від усіх хвороб тільки б кров пускала(ще років 100-150 тому так і було). Зате садок вишневий коло хати... глинобитної під солом'яною стріхою. Важкої праці було би не менше ніж зараз, а навіть навпаки... Чи ні?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2016-12-04 10:28:48 ]
Щодо Майдану, то люди не марно загинули... Як пояснити їх смерть безглуздою і марною? Все, що вони робили і в що вірили - пусте і непотрібне нікому?... Як на мене, то: 1. Люди довели, що вони не бидло і можуть постояти за свою гідність(європейські цінності відразу відійшли на другий план після побиття 30 листопада). Це урок будь-якій владі. 2. Почалось формування нації - проти "Руського миру" постали і російськомовні в своїй більшості. 3. Наступає( дуже сподіваюсь на те) політичне прозріння - голосувати не за гречку і сотню гривень, або за особистості, наділеними маніпулятивним талантом виступів, а за програмами партій і їх відстороненістю від олігархічних центрів впливу. 4. Мабуть є і інші висновки, але для них потрібен глибокий і професійний аналіз. Мені достатньо і цих, щоб не рахувати жертви марними. Дуже болить, коли повідомляють про загиблих і поранених в АТО(???), насправді у справжній війні. Але який вихід? Питань більше, ніж відповідей. На жаль, нема у нас державних лідерів, а тільки бариги та пустобрехи. Але таких обрали - для нас усіх, сподіваюсь, вивчений урок...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2016-12-04 13:07:53 ]
Наша пісня гарна, нова, починаєм її знову ))
Ми, власне, про що? Про те, що жодна революція не в змозі докорінно щось змінити.
"Всегда нужно помнить иррациональность бытия, рождающую муку истории. Иррациональность эту не может сейчас побороть ни революция, ни конституция, ни теократический анархизм не в силах преодолеть её во имя своего разума. Эта мучительная иррациональность коренится в изначальном грехопадении мира, в непобежденности богоотступнического хаоса. Только до конца завершенный процесс спасения человечества и мира убьет, изничтожит это трагическое препятствие для окончательной гармонии".
Нічого не нагадує? А написано століття тому. Це Бердяєв (сподіваюся, ви вже якось пробачите йому його російськомовність).
Можете ще почитати Данила Андреєва - про те, хто в дійсності стоїть за лаштунками цього театру.
Про формування націй, політичні прозріння і т. п. - це до Ремарка, там дуже гарно описано, з яким "ентузіазмом" ішли люди на чужу землю воювати.
Втім, ви вже цілком доросла людина - боюся, що ці книги (як і будь-які інші) навряд чи змінять ваш світогляд.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2016-12-04 16:33:54 ]
Так, Грені, я доросла людина і мою думку формують не філософи та інші мудрагелі, які пояснювали світ, але так і не змогли пояснити, а буденне життя за вікном у всіх свої проявах і насамперед фактах. Число "пі" теж є раціональним, без системи і кінця. Тим не менш, у математиці - це не остання величина, яка бере участь в всіх фундаментальних розрахунках цілком реальних задач. Тому ірраціональність буття потрібно осягати не за Бердяєвим, який усе зводить до гріхопадіння, а за цілковитою конкретикою фактів, проти яких безсилі усі лукаві мудрування. Це як обчислювати "пі" по розрядах - кожна наступна цифра в нескінченному ряду несе свою інформацію і не більше... Бо осягнути світ, як буття матерії і розуму, нам поки не по силах. Але найлегше знову все звести до Божих настанов і їх невиконань. Релігії - це не єдині форми удосконалення людини, бо істота мисляча старша за будь-яку з них. А щодо прозріння, то воно не обов'язково наступає на наступний ранок після революції чи іншого. Через память, генетичну і історичну, воно визирне із людини у потрібному місці, у потрібний час, і виконає свою місію виправлення помилок... Голодомор - теж марні втрати, але нам болить і понині.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2016-12-04 16:48:42 ]
Вибачте, число "пі" теж є ІРраціональним...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2016-12-04 23:47:38 ]
І то правда, толку з тих філософів, теологів та інших дармоїдів, сиділи по своїх кабінетах (ну чи бочках) та мололи дурню якусь несусвітню...
Інша справа - факти, і байдуже, що кожен із них можна трактувати як завгодно - ми ж виберемо те трактування, яке нам підходить!
Інша справа - революційна практика, і байдуже, що не одне покоління вже розтовкло лоби об цю стіну - так то ж вони товклися слабувато, без ентузіазму, а ми ось щас як піднажмемо!..
Є вислів: "Роби те, що робиш, і матимеш те, що маєш" (це не філософи з пальця висмоктали - це народна мудрість, результат досвіду і практики).


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Олехо (Л.П./М.К.) [ 2016-12-05 14:14:50 ]
Чи хочу я з вами далі сперечатися? Ні, не хочу і більше не буду. Я лиш висловив свою думку, яку нікому не нав'язую. Але наостанок зауважу: Філософи – це не «бочкові» дармоїди», а дуже мудрі і корисні люди. Не варто мене пересмикувати. Як і правда те, що, намагаючись пояснити світ, вони мало що досягли, бо шляху до повної гармонізації ніхто із них не виказав. А чи взагалі вона є, ота гармонізація? Острів Утопія, скоріше… Мабуть, людина так влаштована, щоб висока і благородна ціль маячила десь там, за духовним обрієм її очікувань. Намагання досягти гармонії породжує філософію, а недосяжність її – заміну одних теорій іншими, більш сучасними. Стародавні греки теж шукали істини, маючи не єдиного Бога, а безліч богів, по одному на кожну сущу річ. І що знайшли? Хоча свої цеглинки у фундаменті пізнання буття залишили… А може, правда в тому, що у кожного часу своя гармонія, спочатку як єресь, а потім як пережиток?... І так втолочується шлях цивілізації, але не до Гармонії на всі віки і для всіх народів. Читання філософів не формує канонів світосприйняття, а сприяє розвитку мислення, тобто розуму, і це їх найбільший вклад в історію людства. Як на мене, то роби те, що робиш – це філософія покори, а роби те, що маєш робити(у кожному конкретному випадку, відповідно до обставин, це «маєш» різне) – філософія пошуку.
Якщо мої думки видаються вам примітивними, то ваше право. Якщо я вас чимось спровокував на емоції, то вибачаюсь.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мирохович Андрій (М.К./Л.П.) [ 2016-12-05 15:10:43 ]
Куба!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
е ю (М.К./Л.П.) [ 2016-12-05 16:35:14 ]
Можна втонути в нюансах - якщо не зважати на головне...
Теорій безліч - і слава Богу!..
Але кожен має мати власну голову на плечах - філософів йому на підмогу :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2016-12-05 19:02:00 ]
Та це навіть не суперечка, бо для неї потрібно як мінімум говорити про одне й те ж обом, а тут як у тій приказці: я йому про індики...
Так що я дуже вдячна вам, що припиняєте цей, м'яко кажучи, дивний процес.
Що ж стосується виразу "Роби те, що робиш...", то це звичайнісіньке житейське застереження: якщо не зміниш способу дій - не зміниться й результат. Де ви там філософію покори побачили - тільки вам одному відомо.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Потьомкін (Л.П./М.К.) [ 2016-12-03 15:16:54 ]
На превеликий жаль,жертви марні, якщо прапором перемоги розмахують не причетні до неї.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2016-12-03 15:31:57 ]
Особливо - коли й перемога більш ніж сумнівна.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Майя Залізняк (М.К./М.К.) [ 2016-12-03 16:31:31 ]
Жертви...кому б хотілося бути на місці сакральної жертви...
Хтось обирає на цю роль, а ми лише споглядаємо. Та мріємо вціліти.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2016-12-03 16:59:57 ]
Чогось мені думається, що і на цю роль погоджуються - може, підсвідомо. Але, як кажуть, "подвиг - це мить, а ти спробуй ціле життя перетерпіти"...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Любов Бенедишин (М.К./М.К.) [ 2016-12-03 20:04:11 ]
гіркі роздуми... Влучно.
Вам вдалось так багато поєднати і так чітко викристалізувати суть...

а мені принадалось:
"На дійсності безплатному концерті,
де диригентом влаштувався біс,
юрба скандує "Браво!" хтивій смерті,
ненависть викликаючи "на біс"





Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Гренуіль де Маре (Л.П./М.К.) [ 2016-12-03 22:59:29 ]
Дякую.
Юрба - взагалі страшна штука, краще від неї триматися якнайдалі (мабуть, і в прямому, і в переносному смислі).