ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
«ДИВИТИСЯ НА СВІТ ТАК, НІБИ БАЧИШ ЙОГО ВПЕРШЕ…». – мотив з вірша К. ДЕВДЕРИ.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
«ДИВИТИСЯ НА СВІТ ТАК, НІБИ БАЧИШ ЙОГО ВПЕРШЕ…». – мотив з вірша К. ДЕВДЕРИ.
( Поетичні візії подолянки КАТЕРИНИ ДЕВДЕРИ і малярські видива закарпатця ВАСИЛЯ ВОВЧКА, або, про явище перетікання в малярстві і поезії).
Переднє слово перше.
«Тільки митці, ці, за влучним визначенням Івана Франка, духовні Крези, мають можливість для досягнення, нехай ілюзорної, але гармонії у житті. Створюючи фантомну реальність своїх творів, вони створюють «місце», певну «сферу» (у Гайдеггерівському розумінні), яку складає «гра місць», де може знайти собі притулок людський дух…». – отак красиво і слушно писала Галина Левченко у своїй психоаналітичній студії.
… Згадався мені Джек Керуак, як автор культового роману «На дорозі». Шкода, не дожив до свого 50 – ти річчя, алкоголь і ще дещо вкоротили віку цій небуденній постаті… Так ось, одна паризька дама, любителька прози, повідала світові про Керуака таке: « Він міг годинами говорити мені про свободу і велику мандрівку, яку нам належить здійснити, аби вирватись з цього запліснявілого світу. Він учив мене, що це – найголовніше: МАНДРУВАТИ, ЗАВЖДИ МАНДРУВАТИ…».
Переднє слово друге.
Цифра 4… Чотири сторони світу, чотири пори року, чотири кути хати. І як твердив Е. Шюре: «… 4 складники – елементи мікрокосму і макрокосму – ЗЕМЛЯ, ВОДА, ПОВІТРЯ І ВОГОНЬ».
Чому Геродот намагався описати тодішню Україну як географічний квадрат? Є тільки одна причина, в давнину вона була відома як КРАЇНА – КВАДРАТ у символічно – духовному сенсі, однак у добу Геродота це розуміння було втрачено, чи не тому вчений сприйняв стародавній «натяк» у прямому розумінні, як квадрат на певній території. Врешті, число 4 – це і є хрест, написаний без відривання олівця від паперу. Хрест, то дві перехрещені осі, котрі символізують поєднання небесного і земного…
Що ще пов’язане з цією знаковою цифрою? Колись сам Піфагор зазначав, - що головні основи містяться в чотирьох перших числах, бо, складаючи їх або перемножуючи їх між собою, можна найти і всі інші числа.
Ядро тексту.
Чотири малярські твори закарпатського пейзажиста Василя Вовчка і їхні відповідники поетичні від Катерини Девдери… Спорідненість, спільність бачення видимого, а чи тільки його? Переспів поглядів, живопис і віршоване слово… Думки закарбовані за допомогою пензля і фарб на полотні, або картоні, та думки викладені такою мовою, як її означив не поцінований донині А. Мейчен: « Десь існує зовсім інший світ, і його мова іменується ПОЕЗІЄЮ». Малярство цього живописця опоетизоване, а вірші Катерини образами творені, себто, це образотворча поезія: глибинна, правдива, відкрита для тих, хто здатен, - бачити, чути, без ноток фальшу. Вчитайтеся, не пожалкуєте. Познайомтеся з картинами Василя, на довкілля поглянете по – інакшому, світлих барв побільшає, а отже і добра.
Реальні подорожі полюбляє Василь Вовчок, гори Карпатії сходив вздовж і вшир. Відвідував неодноразово – Словаччину, Угорщину, згодом двічі Італію, аж так дістався до США… Мандри поетки з Вінничини ретроспективні, - в просторі і часі, лине спомином в щасливе дитинство. « Ми не маємо нічого кращого в житті, як літа дитини», - писала О. Кобилянська в листі до О. Маковея.
… Згадує: батька і матір, родинні цінності віддзеркалюються у її віршах. Веселощі і смуток, дівочі сподівання, мрії і хвилювання від пережитих моментів сумнівів. Архетипного характеру набувають образи Батька, Матері, Сонця, Води, а також кольори і відтінки. Життєствердна енергія вирує у її творах.
Мудрий езотерик Е. Шюре нагадує, що: « Любов і гармонія – ось основа душі Платона. Але яка це гармонія і яка це любов? Любов до вічної краси і гармонії, обіймаюча увесь всесвіт. Чим глибша і вища душа, тим більше їй потрібно часу, щоб пізнати себе. Перший ентузіазм Платона був викликаний мистецтвом… Знаходив ідеальну красу у всіх видах прекрасного, він вивчив послідовно живопис, музику і поезію. Остання відповідала більше за все його душевним потребам».
Погляньмо на роботу митця – «Ранок у Карпатах»… Усе, що може охопити око прокидається, - гори заліснені, хатинки, хмарки жвавіше рухаються по небу, його величність Ранок вступив у свої права. Чарівні закутки Срібної Землі… Поетка відгукується таким мотивом:
«Інколи як повітря ковток
Як вода і хліб нащодень
Необхідно зібрати
Малий наплічник
Вирушити на південь
Або на захід…».
Краще все – таки на Захід, у Карпати. Можна піти в далекі гори, згадали рядки з відомої пісні? А можна:
«… і ми покинувши все
Піднімалися на дахи
Сходили до берегів
Забутих рік
Де зустрічалися й говорили
Про всі свої сумніви…».
( з «Епілогу»).
Чарівливий своєю неповторністю краєвид можемо споглядати на картині В. Вовчка «Літо на Ужку» ( село на Великоберезнянщині). Зелена галявина усіяна квітами, поза нею будиночок і господарська споруда, там мешкають люди, про яких Катерина повідала наступне:
«Є люди які все життя
Дивляться на світ
Так ніби бачать його вперше
Їм необхідно ходити босоніж
Гладити кору дерев
Годувати птахів з долонь
Іноді просто лежати в траві…».
( з вірша «Біллі Джексон»).
Зима, котра завітала в село Синевир видалася того року сніжною, та не дуже суворою, бо ж річечка не скута кригою. Дерева застигли в очікуванні весни, хижки місцевої людності принишкли, тиша навкруги, синевирська зима господарює…
Поезія промовляє:
«…бо люди з високих кам’яниць
Нас до себе не впустять
Бо наші погляди і слова
Потрібні не їм
Кому вони тоді потрібні?
Може деревам і річці
може вітру і горам?
Ми любили здалеку гори
Цей притулок свободи…».
( з «Епілогу»).
Асоціативні бачення викликає знайомство з картиною «Останні барви літа». В осінньому лісі царюють руді і помаранчеві кольори, мчить гірська річечка, а поза нею гордовито застиг кущ, він не хоче скидати своєї зеленуватої вдяганки. А поетеса міркує так:
« Підхоплені стихією ми не ми
Линемо вгору падаєм їй віддаємося
Хочемо щоб вона була і була
До наступної осені
До позаминулої весни
До снігу який випаде вночі несподівано».
( з вірша « Антонич»).
… і тоді зможемо уздріти – білий сніг на зеленому листі, з пісні давніш популярної…
Вірш «Нетрі»…, поетична розповідь про відлюдну частину парку, де в джерелі обливається студеною водою чоловік, впевнений, що перебуває на самоті ..
Чи не подібний потік – річечку змалював митець на полотні, поблизу села Осій на Іршавщині?... Віршовані слова говорять наступне:
«… я злякалася не його
А сили що не давала нам
Відірвати погляд
Піти…».
Від зимної води з уст того чоловіка зірвався вигук, і:
«.. дві сполохані олениці
Зірвалися і зникли в нетрях».
Катерина Девдера своїми поетичними одкровеннями здається перекреслює знамениту фразу Ж. Лакана: «Жінка не існує…».
У ставленні до еротизму найяскравіше проявляються характерні риси особистості жіночої. Характер може служити захисним панциром. В. Райх наголошував: « Характер Я вибудовується із різноманітних елементів навколишнього світу, із заборон, обмежень потягів, різноманітних ідентифікацій». Поетка відважно без вдаваної сором’язливості змальовує пікантну мініатюру з життя…
І на завершення...
Прислухаймося до слів видатної українки Олени Пчілки: « Люди, які мають в своїм життю й діяльності якусь міцну ідею, взагалі варті уваги і гідні пошани»…
Уривок з інтерв’ю видатного письменника Валерія Шевчука не менше вартий уваги: « Українцям, по – моєму, властиве таке специфічне художнє мислення – це, до речі, не лише містифікований погляд на світ, на природу, серед якої живе людина, це ще й образ самої людини, її уявлень, вірувань».
Андрій Будкевич – Буткевич, брендолог, дослідник мистецтва.
Переднє слово перше.
«Тільки митці, ці, за влучним визначенням Івана Франка, духовні Крези, мають можливість для досягнення, нехай ілюзорної, але гармонії у житті. Створюючи фантомну реальність своїх творів, вони створюють «місце», певну «сферу» (у Гайдеггерівському розумінні), яку складає «гра місць», де може знайти собі притулок людський дух…». – отак красиво і слушно писала Галина Левченко у своїй психоаналітичній студії.
… Згадався мені Джек Керуак, як автор культового роману «На дорозі». Шкода, не дожив до свого 50 – ти річчя, алкоголь і ще дещо вкоротили віку цій небуденній постаті… Так ось, одна паризька дама, любителька прози, повідала світові про Керуака таке: « Він міг годинами говорити мені про свободу і велику мандрівку, яку нам належить здійснити, аби вирватись з цього запліснявілого світу. Він учив мене, що це – найголовніше: МАНДРУВАТИ, ЗАВЖДИ МАНДРУВАТИ…».
Переднє слово друге.
Цифра 4… Чотири сторони світу, чотири пори року, чотири кути хати. І як твердив Е. Шюре: «… 4 складники – елементи мікрокосму і макрокосму – ЗЕМЛЯ, ВОДА, ПОВІТРЯ І ВОГОНЬ».
Чому Геродот намагався описати тодішню Україну як географічний квадрат? Є тільки одна причина, в давнину вона була відома як КРАЇНА – КВАДРАТ у символічно – духовному сенсі, однак у добу Геродота це розуміння було втрачено, чи не тому вчений сприйняв стародавній «натяк» у прямому розумінні, як квадрат на певній території. Врешті, число 4 – це і є хрест, написаний без відривання олівця від паперу. Хрест, то дві перехрещені осі, котрі символізують поєднання небесного і земного…
Що ще пов’язане з цією знаковою цифрою? Колись сам Піфагор зазначав, - що головні основи містяться в чотирьох перших числах, бо, складаючи їх або перемножуючи їх між собою, можна найти і всі інші числа.
Ядро тексту.
Чотири малярські твори закарпатського пейзажиста Василя Вовчка і їхні відповідники поетичні від Катерини Девдери… Спорідненість, спільність бачення видимого, а чи тільки його? Переспів поглядів, живопис і віршоване слово… Думки закарбовані за допомогою пензля і фарб на полотні, або картоні, та думки викладені такою мовою, як її означив не поцінований донині А. Мейчен: « Десь існує зовсім інший світ, і його мова іменується ПОЕЗІЄЮ». Малярство цього живописця опоетизоване, а вірші Катерини образами творені, себто, це образотворча поезія: глибинна, правдива, відкрита для тих, хто здатен, - бачити, чути, без ноток фальшу. Вчитайтеся, не пожалкуєте. Познайомтеся з картинами Василя, на довкілля поглянете по – інакшому, світлих барв побільшає, а отже і добра.
Реальні подорожі полюбляє Василь Вовчок, гори Карпатії сходив вздовж і вшир. Відвідував неодноразово – Словаччину, Угорщину, згодом двічі Італію, аж так дістався до США… Мандри поетки з Вінничини ретроспективні, - в просторі і часі, лине спомином в щасливе дитинство. « Ми не маємо нічого кращого в житті, як літа дитини», - писала О. Кобилянська в листі до О. Маковея.
… Згадує: батька і матір, родинні цінності віддзеркалюються у її віршах. Веселощі і смуток, дівочі сподівання, мрії і хвилювання від пережитих моментів сумнівів. Архетипного характеру набувають образи Батька, Матері, Сонця, Води, а також кольори і відтінки. Життєствердна енергія вирує у її творах.
Мудрий езотерик Е. Шюре нагадує, що: « Любов і гармонія – ось основа душі Платона. Але яка це гармонія і яка це любов? Любов до вічної краси і гармонії, обіймаюча увесь всесвіт. Чим глибша і вища душа, тим більше їй потрібно часу, щоб пізнати себе. Перший ентузіазм Платона був викликаний мистецтвом… Знаходив ідеальну красу у всіх видах прекрасного, він вивчив послідовно живопис, музику і поезію. Остання відповідала більше за все його душевним потребам».
Погляньмо на роботу митця – «Ранок у Карпатах»… Усе, що може охопити око прокидається, - гори заліснені, хатинки, хмарки жвавіше рухаються по небу, його величність Ранок вступив у свої права. Чарівні закутки Срібної Землі… Поетка відгукується таким мотивом:
«Інколи як повітря ковток
Як вода і хліб нащодень
Необхідно зібрати
Малий наплічник
Вирушити на південь
Або на захід…».
Краще все – таки на Захід, у Карпати. Можна піти в далекі гори, згадали рядки з відомої пісні? А можна:
«… і ми покинувши все
Піднімалися на дахи
Сходили до берегів
Забутих рік
Де зустрічалися й говорили
Про всі свої сумніви…».
( з «Епілогу»).
Чарівливий своєю неповторністю краєвид можемо споглядати на картині В. Вовчка «Літо на Ужку» ( село на Великоберезнянщині). Зелена галявина усіяна квітами, поза нею будиночок і господарська споруда, там мешкають люди, про яких Катерина повідала наступне:
«Є люди які все життя
Дивляться на світ
Так ніби бачать його вперше
Їм необхідно ходити босоніж
Гладити кору дерев
Годувати птахів з долонь
Іноді просто лежати в траві…».
( з вірша «Біллі Джексон»).
Зима, котра завітала в село Синевир видалася того року сніжною, та не дуже суворою, бо ж річечка не скута кригою. Дерева застигли в очікуванні весни, хижки місцевої людності принишкли, тиша навкруги, синевирська зима господарює…
Поезія промовляє:
«…бо люди з високих кам’яниць
Нас до себе не впустять
Бо наші погляди і слова
Потрібні не їм
Кому вони тоді потрібні?
Може деревам і річці
може вітру і горам?
Ми любили здалеку гори
Цей притулок свободи…».
( з «Епілогу»).
Асоціативні бачення викликає знайомство з картиною «Останні барви літа». В осінньому лісі царюють руді і помаранчеві кольори, мчить гірська річечка, а поза нею гордовито застиг кущ, він не хоче скидати своєї зеленуватої вдяганки. А поетеса міркує так:
« Підхоплені стихією ми не ми
Линемо вгору падаєм їй віддаємося
Хочемо щоб вона була і була
До наступної осені
До позаминулої весни
До снігу який випаде вночі несподівано».
( з вірша « Антонич»).
… і тоді зможемо уздріти – білий сніг на зеленому листі, з пісні давніш популярної…
Вірш «Нетрі»…, поетична розповідь про відлюдну частину парку, де в джерелі обливається студеною водою чоловік, впевнений, що перебуває на самоті ..
Чи не подібний потік – річечку змалював митець на полотні, поблизу села Осій на Іршавщині?... Віршовані слова говорять наступне:
«… я злякалася не його
А сили що не давала нам
Відірвати погляд
Піти…».
Від зимної води з уст того чоловіка зірвався вигук, і:
«.. дві сполохані олениці
Зірвалися і зникли в нетрях».
Катерина Девдера своїми поетичними одкровеннями здається перекреслює знамениту фразу Ж. Лакана: «Жінка не існує…».
У ставленні до еротизму найяскравіше проявляються характерні риси особистості жіночої. Характер може служити захисним панциром. В. Райх наголошував: « Характер Я вибудовується із різноманітних елементів навколишнього світу, із заборон, обмежень потягів, різноманітних ідентифікацій». Поетка відважно без вдаваної сором’язливості змальовує пікантну мініатюру з життя…
І на завершення...
Прислухаймося до слів видатної українки Олени Пчілки: « Люди, які мають в своїм життю й діяльності якусь міцну ідею, взагалі варті уваги і гідні пошани»…
Уривок з інтерв’ю видатного письменника Валерія Шевчука не менше вартий уваги: « Українцям, по – моєму, властиве таке специфічне художнє мислення – це, до речі, не лише містифікований погляд на світ, на природу, серед якої живе людина, це ще й образ самої людини, її уявлень, вірувань».
Андрій Будкевич – Буткевич, брендолог, дослідник мистецтва.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію