ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Андрій Будкевич (1962) /
Проза
“АНАТОЛІЙ КРИВОЛАП: мистецтво створювати окрему дійсність”.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
“АНАТОЛІЙ КРИВОЛАП: мистецтво створювати окрему дійсність”.
Анатолій Криволап художник ім'я якого відоме за межами країни, та вельми популярне в колах шанувальників малярства і дослідників мистецтва. Віднещодавна добру дещицю часу він проводить в Закарпатті, для свого осідку обрав не Ужгород, чи Мукачево, а село в горах на Великоберезнянщині. Хто зна, можливо скористався порадою А. Шопенгауера: “Перебувати у світі, не будучи присутнім у ньому: злетіти над світом і споглядати його суєту…”. Адже мешкання в гористій місцевості накладає відбиток на світогляд, - людина починає дивитися і бачити усе довкруг не так, ніж це властиво тим, хто живе у долині.
Німецький соціолог Пауль Барт писав: “ При масовості культури не йдеться про її якість. Вершинні досягнення в літературі, малярстві і музиці вимагають високої освіти. Тому вони масі назагал недоступні.Коли, наприклад, пересічний німець говорить про” німецький фавстівський дух”, то це зовсім не означає, що він знає і розуміє проблематику, яку порушив Гете в своєму “Фавсті”. Масова культурна свідомість надзвичайно спрощена і знижена до рівня масового розуміння речей. Тому пропагандивні фрази і крилаті газетні гасла на практиці найбільше впливають на свідомість загалу…”, - це було зазначено у 1913-му році.
Картини цього митця не для широких мас. А почуймо краще що мовить художник…
Вставка перша від А. Криволапа.
“ Ніколи не будую планів, віддаюся інтуїтивності, Не знаю що буду робити завтра. Десять років віддав абстракціонізму...А новий український пейзаж - він медитативний, не для розглядання, плямами створюю стан куди входить людина чуттєво. Пейзажі для медитації…”.
Парадокс може зрозуміти лише медитуюча людина, а не той, хто живе лише головою, розумом. Це картини містичні, вони поза розумінням вчених. На думку вчених містик висловлюється парадоксально, а тому люди науки не здатні зрозуміти його. Мислитель ОШО був переконаний, що “ парадокс єдиний спосіб означити те, що дійсно істинне. Логіка - це завжди половина, вона нічого не схоплює повністю….”.
Сприйняти, відчути, зрозуміти, а потім вподобати нинішнє малярське письмо Анатолія Криволапа можна і за допомогою… :
“Медитуй про радість день і ніч…
Коли ти медитуєш таким чином довго,
будуть виникати образи,
і ти досягнеш стану просвітленості…”, -
з Абхайядатта “Леви Будди”.
і на додаток:
Спостереження теперішнього моменту.
“ Не варто людині жити минулим,
або будувати майбутнє на надіях,
тому що минуле пройшло,
а майбутнє не наступило.
Краще уважно роздивлятися
кожний знову виникаючий стан…”, -
з Бхадекаратта. Сутта 3.
Езотерика, містика, символіка віками сильно вабила окремих творчих особистостей від малярства, поезії і музики. У їхній творчості є пошук того, що скрито від людського ока.
“Якраз у символізмі оживає прагнення дешифрувати потаємний смисл образу - символу, піднестися до божественного знаку через навіювання стану, відчуття, які не можуть бути висловлені буденними фразами, а тільки над - мовою, мета - мовою символів - закоркованих ваз, які донесла до людини течія тисячоліть”. - науковець Анна Біла.
У символістів кольори, запахи і звуки нерозривно пов'язані між собою, цілі віршові форми можуть поставати символами. Василь Стус, а до нього П.Тичина і В.Свідзінський наповнювали медитацію краєвидів окрім малярського ще і музичним кодом. У П. Тичини трапляється, що поетичне слово - то кольорово звукова пляма, а музика - сутність вірша, не акомпонемент. Андрій Бєлий зауважив: “Фарби заспівали: у Рембо звуки стали фарбами, у Верлена слова - звуками…”.
С. Малларме тримався думки, що символ створюється двома шляхами: певний об'єкт, хай незначний, потрапляє у свідомість поета і входить в асоціативне поєднання з його станом душі; другий метод асоціації образу випливає з середини на поверхню, душевне почуття проектується на оточуючий світ. Музику поет воліє бачити, архітектуру чути, поезія насичена пахощами, а в живопис закладені глибокі відчуття.
А зараз повернімось до думок митця…
Вставка друга від Анатолія Криволапа:
“Картини - це моє особисте життя,мої емоції, це і експеримент. Творчість - то самозаглиблення, коли картина сама “працює” з глядачем, і він “ працює” з нею… Люди існують в межах,митці виходять за межі, радикалізація особистості… Маю схильність до простих формулювань, не люблю давати назви картинам, просто треба вказувати дату написання, і...все. Назва роботи це нав'язування чогось споглядаючому…
Художник дає багатошарову інформацію і можливість діалогу. Подеколи можу створити настроєвий пейзаж”.
Зараз дуже мало уваги приділяється людській сутності, яку складає психіка людини, хоча функції її свідомої частини досліджуються з різних сторін. Одначе найбільш складна і невідома частка, де народжуються символи, усе ще, в сутності, не вивчена.Ми ледве не щоночі отримуємо сигнали, але дешифрування отриманих повідомлень для багатьох є втомливим і не важливим,. Потужна зброя людини - її психіка - майже не є об'єктом роздумів, а часом і нехтується. Вислів “ це зі сфери психології панове”, часто трактується як - “ це дрібниці…”
У “Декларації заумної мови” О. Кручених зазначав:” Думка і мовлення не встигають за переживанням, тому митець вільний висловлюватися не тільки загальною мовою ( поняття), але й особистою ( творець індивідуальний), і мовою, що не має певного значення ( не застигла ), заумною.Загальна мова зв'язує, тоді як вільна дає змогу висловитися повніше….”.
Віршоване слово забутого, але такого Великого поета, як Валерій Ілля, особливим способом тлумачить окремі сенси малярства Анатолія Криволапа ( припущення).
“... де тур червоним оком виповнював
тисячоліття до Христа
який вивільняє з вічної Руїни
тoй замурований голос
вкладаючи його до моїх вуст”.
Третя вставка від Анатолія Криволапа.
“ У мистецтві все просто, будуть досягнення - вони стануть відомими. Треба молодих митців посилати для студій за кордон, щоб більше мали розуміння, сприйняття, що таке contemporary art.Дуже важливо щось запропонувати, щоб цікавим було не тільки в Україні, а й у світі….Поки- що прорив здійснюють одиниці. У свій час мистецька група “ Живописний заповідник” мала вплив на становлення сучасного
мистецтва в Україні.З Тиберієм Сільваші формували нове середовище, ми соратники... Люблю білий колір…”.
Щодо білого кольору… Уявімо білі сади, людей у білих полотняних
одежах поруч з білими хатками. Це не прихований диктат темно-синього, не декадентська жалоба чорного, тільки білість і легкість, як перша снігова пороша, чи білина пелюсток вишневого квіту, кружляючих у повітрі на території саду.Згідно трактуванню ОШО, - “ …коли білий промінь сонця проходить крізь призму, він ділиться на 7 кольорів. Ось так з'являється веселка...Розум - це призма, він ділить речі на частини. Істина єдина …А містик намагається зібрати сім кольорів веселки знову разом, як це було на початку, перед тим як вони пройшли через призму…”.
Анатолій Криволап в малярстві крокує своїм Шляхом Даним . Цей шлях поважає індивідуальність, унікальність, а не великий гурт, у повазі - свобода мистецького вибору. “ Тільки в стані Свободи народжується розуміння”, - у це вірив ОШО.
Андрій Будкевич - Буткевич, дослідник мистецтва, брендолог.
*Цей текст опублікований у дещо зміненому вигляді у всеукраїнському культурологічному тижневику «СЛОВО ПРОСВІТИ»№29(925), 20 – 26 липня 2017 року.
Німецький соціолог Пауль Барт писав: “ При масовості культури не йдеться про її якість. Вершинні досягнення в літературі, малярстві і музиці вимагають високої освіти. Тому вони масі назагал недоступні.Коли, наприклад, пересічний німець говорить про” німецький фавстівський дух”, то це зовсім не означає, що він знає і розуміє проблематику, яку порушив Гете в своєму “Фавсті”. Масова культурна свідомість надзвичайно спрощена і знижена до рівня масового розуміння речей. Тому пропагандивні фрази і крилаті газетні гасла на практиці найбільше впливають на свідомість загалу…”, - це було зазначено у 1913-му році.
Картини цього митця не для широких мас. А почуймо краще що мовить художник…
Вставка перша від А. Криволапа.
“ Ніколи не будую планів, віддаюся інтуїтивності, Не знаю що буду робити завтра. Десять років віддав абстракціонізму...А новий український пейзаж - він медитативний, не для розглядання, плямами створюю стан куди входить людина чуттєво. Пейзажі для медитації…”.
Парадокс може зрозуміти лише медитуюча людина, а не той, хто живе лише головою, розумом. Це картини містичні, вони поза розумінням вчених. На думку вчених містик висловлюється парадоксально, а тому люди науки не здатні зрозуміти його. Мислитель ОШО був переконаний, що “ парадокс єдиний спосіб означити те, що дійсно істинне. Логіка - це завжди половина, вона нічого не схоплює повністю….”.
Сприйняти, відчути, зрозуміти, а потім вподобати нинішнє малярське письмо Анатолія Криволапа можна і за допомогою… :
“Медитуй про радість день і ніч…
Коли ти медитуєш таким чином довго,
будуть виникати образи,
і ти досягнеш стану просвітленості…”, -
з Абхайядатта “Леви Будди”.
і на додаток:
Спостереження теперішнього моменту.
“ Не варто людині жити минулим,
або будувати майбутнє на надіях,
тому що минуле пройшло,
а майбутнє не наступило.
Краще уважно роздивлятися
кожний знову виникаючий стан…”, -
з Бхадекаратта. Сутта 3.
Езотерика, містика, символіка віками сильно вабила окремих творчих особистостей від малярства, поезії і музики. У їхній творчості є пошук того, що скрито від людського ока.
“Якраз у символізмі оживає прагнення дешифрувати потаємний смисл образу - символу, піднестися до божественного знаку через навіювання стану, відчуття, які не можуть бути висловлені буденними фразами, а тільки над - мовою, мета - мовою символів - закоркованих ваз, які донесла до людини течія тисячоліть”. - науковець Анна Біла.
У символістів кольори, запахи і звуки нерозривно пов'язані між собою, цілі віршові форми можуть поставати символами. Василь Стус, а до нього П.Тичина і В.Свідзінський наповнювали медитацію краєвидів окрім малярського ще і музичним кодом. У П. Тичини трапляється, що поетичне слово - то кольорово звукова пляма, а музика - сутність вірша, не акомпонемент. Андрій Бєлий зауважив: “Фарби заспівали: у Рембо звуки стали фарбами, у Верлена слова - звуками…”.
С. Малларме тримався думки, що символ створюється двома шляхами: певний об'єкт, хай незначний, потрапляє у свідомість поета і входить в асоціативне поєднання з його станом душі; другий метод асоціації образу випливає з середини на поверхню, душевне почуття проектується на оточуючий світ. Музику поет воліє бачити, архітектуру чути, поезія насичена пахощами, а в живопис закладені глибокі відчуття.
А зараз повернімось до думок митця…
Вставка друга від Анатолія Криволапа:
“Картини - це моє особисте життя,мої емоції, це і експеримент. Творчість - то самозаглиблення, коли картина сама “працює” з глядачем, і він “ працює” з нею… Люди існують в межах,митці виходять за межі, радикалізація особистості… Маю схильність до простих формулювань, не люблю давати назви картинам, просто треба вказувати дату написання, і...все. Назва роботи це нав'язування чогось споглядаючому…
Художник дає багатошарову інформацію і можливість діалогу. Подеколи можу створити настроєвий пейзаж”.
Зараз дуже мало уваги приділяється людській сутності, яку складає психіка людини, хоча функції її свідомої частини досліджуються з різних сторін. Одначе найбільш складна і невідома частка, де народжуються символи, усе ще, в сутності, не вивчена.Ми ледве не щоночі отримуємо сигнали, але дешифрування отриманих повідомлень для багатьох є втомливим і не важливим,. Потужна зброя людини - її психіка - майже не є об'єктом роздумів, а часом і нехтується. Вислів “ це зі сфери психології панове”, часто трактується як - “ це дрібниці…”
У “Декларації заумної мови” О. Кручених зазначав:” Думка і мовлення не встигають за переживанням, тому митець вільний висловлюватися не тільки загальною мовою ( поняття), але й особистою ( творець індивідуальний), і мовою, що не має певного значення ( не застигла ), заумною.Загальна мова зв'язує, тоді як вільна дає змогу висловитися повніше….”.
Віршоване слово забутого, але такого Великого поета, як Валерій Ілля, особливим способом тлумачить окремі сенси малярства Анатолія Криволапа ( припущення).
“... де тур червоним оком виповнював
тисячоліття до Христа
який вивільняє з вічної Руїни
тoй замурований голос
вкладаючи його до моїх вуст”.
Третя вставка від Анатолія Криволапа.
“ У мистецтві все просто, будуть досягнення - вони стануть відомими. Треба молодих митців посилати для студій за кордон, щоб більше мали розуміння, сприйняття, що таке contemporary art.Дуже важливо щось запропонувати, щоб цікавим було не тільки в Україні, а й у світі….Поки- що прорив здійснюють одиниці. У свій час мистецька група “ Живописний заповідник” мала вплив на становлення сучасного
мистецтва в Україні.З Тиберієм Сільваші формували нове середовище, ми соратники... Люблю білий колір…”.
Щодо білого кольору… Уявімо білі сади, людей у білих полотняних
одежах поруч з білими хатками. Це не прихований диктат темно-синього, не декадентська жалоба чорного, тільки білість і легкість, як перша снігова пороша, чи білина пелюсток вишневого квіту, кружляючих у повітрі на території саду.Згідно трактуванню ОШО, - “ …коли білий промінь сонця проходить крізь призму, він ділиться на 7 кольорів. Ось так з'являється веселка...Розум - це призма, він ділить речі на частини. Істина єдина …А містик намагається зібрати сім кольорів веселки знову разом, як це було на початку, перед тим як вони пройшли через призму…”.
Анатолій Криволап в малярстві крокує своїм Шляхом Даним . Цей шлях поважає індивідуальність, унікальність, а не великий гурт, у повазі - свобода мистецького вибору. “ Тільки в стані Свободи народжується розуміння”, - у це вірив ОШО.
Андрій Будкевич - Буткевич, дослідник мистецтва, брендолог.
*Цей текст опублікований у дещо зміненому вигляді у всеукраїнському культурологічному тижневику «СЛОВО ПРОСВІТИ»№29(925), 20 – 26 липня 2017 року.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"“ПОМІТНА ОСОБЛИВА ВРОДА В МІСЬКИХ ПЕЙЗАЖАХ УЖ - ГОРОДА”."
• Перейти на сторінку •
"«ПРО ЩО МОЖЕ РОЗПОВІСТИ КАРТИНА?...»."
• Перейти на сторінку •
"«ПРО ЩО МОЖЕ РОЗПОВІСТИ КАРТИНА?...»."
Про публікацію