ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.05.02
08:59
Не розказуй мені про любов —
бо блаженство злетіло раптово,
ніби в небо пташина казкова,
що покинула рідний альков.
Не розказуй мені про любов!
Не торкайся моєї руки,
струмом доторк холодний на шкірі,
бо блаженство злетіло раптово,
ніби в небо пташина казкова,
що покинула рідний альков.
Не розказуй мені про любов!
Не торкайся моєї руки,
струмом доторк холодний на шкірі,
2024.05.02
08:05
Голубі троянди
Я у вІрші ховаюся, ніби в дитинстві за штору.
Між рядками ховаю себе від тривог і жахіть.
Але схованка ця ненадійна і зовсім прозора.
То колись під вікном було затишно й тепло сидіть.
Той куточок наснився мені: із тканини м'якої
Я у вІрші ховаюся, ніби в дитинстві за штору.
Між рядками ховаю себе від тривог і жахіть.
Але схованка ця ненадійна і зовсім прозора.
То колись під вікном було затишно й тепло сидіть.
Той куточок наснився мені: із тканини м'якої
2024.05.02
05:59
У старомодній та незграбній шафі
Знайшов я дещо. Зовсім не чекав.
Знайшов свого дитинства нотний зошит,
Який не бачив новомодних шаф.
Серед старих блокнотів та конспектів
Мені засяяв, наче діамант,
Дешевий та простенький нотний зошит,
Знайшов я дещо. Зовсім не чекав.
Знайшов свого дитинства нотний зошит,
Який не бачив новомодних шаф.
Серед старих блокнотів та конспектів
Мені засяяв, наче діамант,
Дешевий та простенький нотний зошит,
2024.05.02
04:40
На все твоя, мій Боже, милість
І ласка істинна твоя, -
Тож не журюся, що змінилась
Життя земного течія.
Уже відлунює гучніше
Мені минуле шумом днів
І в серцем вистражданих віршах,
І в чистих трелях ніжних слів.
І ласка істинна твоя, -
Тож не журюся, що змінилась
Життя земного течія.
Уже відлунює гучніше
Мені минуле шумом днів
І в серцем вистражданих віршах,
І в чистих трелях ніжних слів.
2024.05.01
17:52
Червоними слізьми країна плаче,
сумує без упину третій рік…
І кровотеча більшає, тим паче,
що ріки крові – не берези сік!.
Як виявилось, цирк – то небезпека,
загрози пік – зелене шапіто!.
Канабісом торгують у аптеках,
сумує без упину третій рік…
І кровотеча більшає, тим паче,
що ріки крові – не берези сік!.
Як виявилось, цирк – то небезпека,
загрози пік – зелене шапіто!.
Канабісом торгують у аптеках,
2024.05.01
17:10
Будь такою, яка ти нині є.
Я подібних тобі жінок,
Хай вже скроні взялися інеєм,
Ще не бачив, мій свідок – Бог!
Будь земною і будь небесною…
Нероздільні «краса» і «ти»,
Наче Бог сполучив тебе з нею
Як синоніми… Будь завжди
Я подібних тобі жінок,
Хай вже скроні взялися інеєм,
Ще не бачив, мій свідок – Бог!
Будь земною і будь небесною…
Нероздільні «краса» і «ти»,
Наче Бог сполучив тебе з нею
Як синоніми… Будь завжди
2024.05.01
12:38
Не говори мені про те,
що заблукала в падолисті,
і що проміння золоте
вже дотліває в хмарній висі.
Що відцвіли в моїм саду
весняні крокуси й тюльпани.
Лимонне сонце у меду
що заблукала в падолисті,
і що проміння золоте
вже дотліває в хмарній висі.
Що відцвіли в моїм саду
весняні крокуси й тюльпани.
Лимонне сонце у меду
2024.05.01
10:27
«На кремені вирослий колос...»
Отак системі на догоду назвав поет предивний край,
Де чорнозем, ліси і води, й багаті надра Господь дав...
Благословенний край, з якого лиш висотували жили...
Ще й досьогодні дивно, як люди в ньому вижили?
...Страшна
Отак системі на догоду назвав поет предивний край,
Де чорнозем, ліси і води, й багаті надра Господь дав...
Благословенний край, з якого лиш висотували жили...
Ще й досьогодні дивно, як люди в ньому вижили?
...Страшна
2024.05.01
08:57
Вранішні роси - цнотливості роси
З блиском перлинним в шовковій траві.
Свіжі, розкішні, розніжено-босі.
Розсипи щедрості звабно-живі.
Дерево кожне вкрите краплистими,
Кущ росянисто зомлів у саду.
Мов із пацьорок скотилось намисто,
З блиском перлинним в шовковій траві.
Свіжі, розкішні, розніжено-босі.
Розсипи щедрості звабно-живі.
Дерево кожне вкрите краплистими,
Кущ росянисто зомлів у саду.
Мов із пацьорок скотилось намисто,
2024.05.01
05:52
Небо грайливими хмарами
місто велике розбудить.
Ніч сон утримує чарами.
Гей! Прокидайтеся, люди!
Мружиться киця на сонечку,
божа корівка п’є роси,
щастя нехай тобі, донечко,
ранок травневий приносить.
місто велике розбудить.
Ніч сон утримує чарами.
Гей! Прокидайтеся, люди!
Мружиться киця на сонечку,
божа корівка п’є роси,
щастя нехай тобі, донечко,
ранок травневий приносить.
2024.05.01
05:27
Усе чіткіше кожен крок
Її вбачаю всюди знову, –
Горять тюльпани, а бузок
Яріє світлом світанковим.
Стає гучніше спів птахів
І сонце дужче припікає, –
Мов несподівано забрів
Услід за юною до раю.
Її вбачаю всюди знову, –
Горять тюльпани, а бузок
Яріє світлом світанковим.
Стає гучніше спів птахів
І сонце дужче припікає, –
Мов несподівано забрів
Услід за юною до раю.
2024.05.01
05:24
На білий сніг стікає з ліхтарів
Вечірній промінь тьмяно-бурштиновий.
Скрізь тихо. Ані звука, ані слова...
Я десь далеко чую дивний спів.
Одне життя, а в ньому - сто життів...
Незрозуміла, потойбічна мова...
Мене так зустрічає ніч зимова...
Вечірній промінь тьмяно-бурштиновий.
Скрізь тихо. Ані звука, ані слова...
Я десь далеко чую дивний спів.
Одне життя, а в ньому - сто життів...
Незрозуміла, потойбічна мова...
Мене так зустрічає ніч зимова...
2024.04.30
22:48
Ти була красива, наче юна Геба*,
Як у поцілунку ніжному злились.
Заясніле, чисте нам відкрилось небо
Підняло на крилах у блакитну вись.
Далечінь вечірня пломеніла в тиші,
Як рожеві щічки, сяяли вогні.
В світлому багатті ми — найщасливіші --
Як у поцілунку ніжному злились.
Заясніле, чисте нам відкрилось небо
Підняло на крилах у блакитну вись.
Далечінь вечірня пломеніла в тиші,
Як рожеві щічки, сяяли вогні.
В світлому багатті ми — найщасливіші --
2024.04.30
14:02
Перенеслись у перше травня!!!
Ніяких більше зобов’язень...
Мотив й мелодія їх давня
Поміж всіляких зауважень.
Перенеслись… ну що ж, доцільно
Було б усе перечеркнути,
А те, що зветься "не стабільно" —
Згорнути з часом, щоб не чути…
Ніяких більше зобов’язень...
Мотив й мелодія їх давня
Поміж всіляких зауважень.
Перенеслись… ну що ж, доцільно
Було б усе перечеркнути,
А те, що зветься "не стабільно" —
Згорнути з часом, щоб не чути…
2024.04.30
13:53
М-оя душа проникливо сприймає
О-цей прекрасний Божий світ.
Є в нім ті закутки, немов із раю.
Н-атхнення - із емоцій квіт.
А глибина думок у ритмі моря
Т-анок плете зі слів та фраз.
Х-аризма Всесвіту, вечірні зорі...
О-цей прекрасний Божий світ.
Є в нім ті закутки, немов із раю.
Н-атхнення - із емоцій квіт.
А глибина думок у ритмі моря
Т-анок плете зі слів та фраз.
Х-аризма Всесвіту, вечірні зорі...
2024.04.30
11:05
Ходить бісова невіра
І шукає собі віру.
Як давали колись їсти,
Він пошився в атеїсти,
А тепер така дорога,
Що без віри жить незмога.
Навіть ленінці в законі
Припадають до ікони.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...І шукає собі віру.
Як давали колись їсти,
Він пошився в атеїсти,
А тепер така дорога,
Що без віри жить незмога.
Навіть ленінці в законі
Припадають до ікони.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
2020.03.12
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Іван Низовий (1942 - 2011) /
Публіцистика
/
"Одна в нас Батьківщина - Україна" (2007)
ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗМ ПЛЮС-МІНУС
Ще в ранній юності, живучи то на архангельській Півночі, то в казахстанській Караганді, я найбільше дружив (від останньої цигарки й до останньої скоринки хліба) із німцями і казахами, татарами і румунами, вірменами і чеченцями. Із ними було і цікаво, і надійно, бо вони і любили, і ненавиділи щиро та відверто.
Щось подібне було і в армії, де я мав найближчих і найвірніших друзів не з числа найрідніших мені українців і не чужих для мене росіян (хоча й з ними мав добрі стосунки), а із середовища кавказців і середньоазіатів. Із приємністю згадую і донині грузина Отарі Діасамідзе, вірменина Шаліко Арасханяна, узбека Курбанова, таджика Ікрамова, татарина Халілусту… Через спілкування з ними я краще пізнавав світ і людей у цьому світі. А ще вони були добрими і щирими – ці «інородці». Чого часто бракувало братам-слов’янам.
Істинне поняття «інтернаціоналізму» найповніше розкрилося мені у Москві, де я навчався на Вищих літературних курсах. З України нас було восьмеро, ми постійно спілкувалися між собою рідною мовою, але особливої дружби між нами не було. І великої взаємовиручки – також. Одним словом, ми були не чужі, себто майже свої. І тільки.
Більш не чужими і більш майже своїми для мене згодом стали узбек Абдула Шеров і сибіряк, одружений з українкою, Володимир Балачан (Угрюмов), монгол Шаравин Суренжав і волзький татарин-вихрест Гарай Рахім (Григорій Родіонов), чуваш Теветкель (Микола Петровський) та кубанський козак Вадим Неподоба. Із ними я не лише кружляв горілку-вино, але і вів цікаві розмови про національні літератури, про той же інтернаціоналізм, але не з російськім обличчям, а справжній, планетарний. Багато в чому ми сходились. Бо ж, маючи спільні погляди на таку, неофіційну на той час, науку, як народознавство, ми були по суті національними патріотами, себто націоналістами в повному розумінні цього слова, і розмови наші на цю тему, звісно ж, були ворожими до радянського, «інтернаціонального», а по суті російсько-шовіністського ладу, і мали підлягати «ревізії» єдиної совєцької системи та жорсткому (жорстокому!) осуду. Виявилось, що казанські татари, хоча й зрусифіковані та вихрещені, були більшими націоналістами, аніж ми, свідомі українці, і їх можна було порівняти хіба що з нашими «бандерівцями» або литовськими «лісовими братами». Горді узбеки (тимуриди, як вони самі себе називали), запальні дагестанці й мовчкуваті прибалти, буряти, алтайці, чуваші, башкири, калмики не любили москвичів-русофілів, а сибіряки та монголи, чукчі й кубанці, балкарці й лезгини відверто (у тісній компанії, звісно) співчували тим, хто не любить «старших братів». Незалежні азербайджанці, грузини, кабардинці й черкеси, приїжджі зусюд панамці, араби та негри відверто зневажали «мєлкотравчатих», скупих і жадібних до чужого, дармового, вічно п’яних та неохайних у побуті «русаків». Не допускали їх у своє тісне коло, не пили з ними ні горілки, ні кави, ні чаю – бридилися, мабуть, і побоювалися «сексотства».
Одного разу в гуртожитку Літінституту виникла п’яна бійка: двоє «руських» побили якута й відняли в нього гроші. За одного якута всі «інтернаціоналісти-націоналісти» усіх рас і національностей добряче «провчили» (кулаками, звісно ж) усіх, кого, були, спіймали під гарячу руку, «старших братів». Ректорат на чолі з шовіністом Піменовим і проректором літкурсів Горбачовим, злякавшися широкого розголосу, зам’яли справу, спустивши її на гальмах. «Російських патріотів»-зачинщиків бійки перевели на заочне навчання, панамському комуністу Педро виголосили партійну догану без занесення до особової справи, якута відрахували з інституту, а за іншими «злісними порушниками інтернаціонально-дружбанського спокою» установили цілодобове стеження (на всяк про всяк) – аби «неповадно було» у подальшому…
Саме тоді я почав розуміти, чому в Українській Повстанській Армії були цілі підрозділи з татарів, грузинів, казахів і чеченців. Усіх їх об’єднувала велика нелюбов (а точніше, кровна ненависть) до імперської, московської Росії. Нині я не сумніваюсь у тому, що спільна нелюбов-ненависть об’єднає колись усіх підросійських «інородців-людішек», і вони дружно, гуртом-толокою повалять імперію-вавилон, і таким чином визволяться з московського ярма.
Алілуйя! І – амінь.
2006
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗМ ПЛЮС-МІНУС
Ще в ранній юності, живучи то на архангельській Півночі, то в казахстанській Караганді, я найбільше дружив (від останньої цигарки й до останньої скоринки хліба) із німцями і казахами, татарами і румунами, вірменами і чеченцями. Із ними було і цікаво, і надійно, бо вони і любили, і ненавиділи щиро та відверто.
Щось подібне було і в армії, де я мав найближчих і найвірніших друзів не з числа найрідніших мені українців і не чужих для мене росіян (хоча й з ними мав добрі стосунки), а із середовища кавказців і середньоазіатів. Із приємністю згадую і донині грузина Отарі Діасамідзе, вірменина Шаліко Арасханяна, узбека Курбанова, таджика Ікрамова, татарина Халілусту… Через спілкування з ними я краще пізнавав світ і людей у цьому світі. А ще вони були добрими і щирими – ці «інородці». Чого часто бракувало братам-слов’янам.
Істинне поняття «інтернаціоналізму» найповніше розкрилося мені у Москві, де я навчався на Вищих літературних курсах. З України нас було восьмеро, ми постійно спілкувалися між собою рідною мовою, але особливої дружби між нами не було. І великої взаємовиручки – також. Одним словом, ми були не чужі, себто майже свої. І тільки.
Більш не чужими і більш майже своїми для мене згодом стали узбек Абдула Шеров і сибіряк, одружений з українкою, Володимир Балачан (Угрюмов), монгол Шаравин Суренжав і волзький татарин-вихрест Гарай Рахім (Григорій Родіонов), чуваш Теветкель (Микола Петровський) та кубанський козак Вадим Неподоба. Із ними я не лише кружляв горілку-вино, але і вів цікаві розмови про національні літератури, про той же інтернаціоналізм, але не з російськім обличчям, а справжній, планетарний. Багато в чому ми сходились. Бо ж, маючи спільні погляди на таку, неофіційну на той час, науку, як народознавство, ми були по суті національними патріотами, себто націоналістами в повному розумінні цього слова, і розмови наші на цю тему, звісно ж, були ворожими до радянського, «інтернаціонального», а по суті російсько-шовіністського ладу, і мали підлягати «ревізії» єдиної совєцької системи та жорсткому (жорстокому!) осуду. Виявилось, що казанські татари, хоча й зрусифіковані та вихрещені, були більшими націоналістами, аніж ми, свідомі українці, і їх можна було порівняти хіба що з нашими «бандерівцями» або литовськими «лісовими братами». Горді узбеки (тимуриди, як вони самі себе називали), запальні дагестанці й мовчкуваті прибалти, буряти, алтайці, чуваші, башкири, калмики не любили москвичів-русофілів, а сибіряки та монголи, чукчі й кубанці, балкарці й лезгини відверто (у тісній компанії, звісно) співчували тим, хто не любить «старших братів». Незалежні азербайджанці, грузини, кабардинці й черкеси, приїжджі зусюд панамці, араби та негри відверто зневажали «мєлкотравчатих», скупих і жадібних до чужого, дармового, вічно п’яних та неохайних у побуті «русаків». Не допускали їх у своє тісне коло, не пили з ними ні горілки, ні кави, ні чаю – бридилися, мабуть, і побоювалися «сексотства».
Одного разу в гуртожитку Літінституту виникла п’яна бійка: двоє «руських» побили якута й відняли в нього гроші. За одного якута всі «інтернаціоналісти-націоналісти» усіх рас і національностей добряче «провчили» (кулаками, звісно ж) усіх, кого, були, спіймали під гарячу руку, «старших братів». Ректорат на чолі з шовіністом Піменовим і проректором літкурсів Горбачовим, злякавшися широкого розголосу, зам’яли справу, спустивши її на гальмах. «Російських патріотів»-зачинщиків бійки перевели на заочне навчання, панамському комуністу Педро виголосили партійну догану без занесення до особової справи, якута відрахували з інституту, а за іншими «злісними порушниками інтернаціонально-дружбанського спокою» установили цілодобове стеження (на всяк про всяк) – аби «неповадно було» у подальшому…
Саме тоді я почав розуміти, чому в Українській Повстанській Армії були цілі підрозділи з татарів, грузинів, казахів і чеченців. Усіх їх об’єднувала велика нелюбов (а точніше, кровна ненависть) до імперської, московської Росії. Нині я не сумніваюсь у тому, що спільна нелюбов-ненависть об’єднає колись усіх підросійських «інородців-людішек», і вони дружно, гуртом-толокою повалять імперію-вавилон, і таким чином визволяться з московського ярма.
Алілуйя! І – амінь.
2006
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію