ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
nbsp       Я розіллю л
                            І
               &
                            І
               &
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
2024.11.19
13:51
Мені здається – я вже трішки твій,
а те, що я тобою не хворію,
є результатом згублених надій,
якими я щоразу червонію.
17 липня 1995 р., Київ
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...а те, що я тобою не хворію,
є результатом згублених надій,
якими я щоразу червонію.
17 липня 1995 р., Київ
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Юрій Перехожий (1963) /
Публіцистика
Комент до великої події
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Комент до великої події
Навіть не знаю, з чого саме почати: препарації вірша, чи філософських сентенцій на тему особистості у творчому процесі? Мабуть, краще прикликати на допомогу спогади дитинства. Прикликати і згадати, як в першому класі, на одному з уроків природознавства вчитель запропонував нам маленький експеримент:
- Між двома шарами вологої вати покладіть квасолину. Усе це поставте на підвіконня. За два-три дні побачите, що станеться!
Ви спитаєте, що ж сталося? У дитячому розумінні – справжнє диво. Вперше в житті кожен з першокласників на власні очі побачив, як з грубої оболонки починає пробиватися блідий несміливий пагін, як з кожним днем він набирає силу і вперто йде в гору, до світла...
Метафора, може, не така вже й оригінальна, але саме вона точно передає те відчуття, коли гортаючи сторінки „Самвидаву” раптом стаєш свідком незвичної, ї безперечно великої події. Коли на власні очі бачиш як з вже знаного і так чи інакше, визнаного поета народжується інший, несхожий на того чиї твори ти не один раз читав.
Пан Жорж Дикий, який довго працює з поетами рівня „Любитель” може закинути мені що метафора таки невдала. Адже в однаковій мірі стосується і бурхливого творчого розвитку талановитих початківців. Однак не забувайте про грубу жорстку „оболонку”.
Зростання початківців більш передбачуване, до того ж майже нікому з них не доводиться заради цього, вибачте за русизм, „ломать себя”.
Будемо відвертими! Для поетів рейтинг R1 – одночасно і велика винагорода (адже твоя творчість чогось варта), і пастка (великий ризик відчути себе якщо не метром, то хоч „пів метром”). Зупинитися на досягнутому, втратити критичне відношення до самого себе, забронзовіти і втратити орієнтири. І так важко переступити межу, за якою треба не самому підкоряти СЛОВО, а дозволити СЛОВУ зростати в собі.
Приємно, що цей приклад подав ніхто інший, як головний редактор „САМВИДАВУ”.
На цьому ставлю крапку в занад-то затягнутій передмові і переходжу до суті справи.
*************************
Кілька днів тому вирішив переглянути останні публікації колег-редакторів. І проглядаючи вірш пана Володимира Ляшкевича „ПриСутність” замислився. Було в ньому щось незвичне. Здавалося б, на перший погляд, той самий пан Ляшкевич: часом абстрактний, часом трохи відсторонений у своєї творах, подекуди перенасичених складною образністю та філософією. А вчитаєшся уважніше – ніби і не він. Таке відчуття що в цьому вірші іде уперте змагання двох поетів Ляшкевича знаного и Ляшкевича нового (більш лаконічного і простого, більш психологічного, земного, і конкретного у використанні образів.) Текст звучить ніби на два голоси.
Починає Ляшкевич новий:
„А опісля - багато незвичного, крім життя”
Але Ляшкевич знаний не відмовчуеться:
„з відчуттями, що Інший - од плоті Провидця обставин,”
Новий не здається:
”і очима глядиш зачарованого дитя
на пустелю, на дім, на буття з кольорових гущавин,
а навколо густою імлою таке забуття,”
Та останнє слово в цій строфі залишається за Знаним:
”що “ти знову дитя” - триєдине твоє відкриття.”
В другій строфі Новий не залишає Знаному жодного шансу:
”І ще потім достатньо незвичного, крім людей,
що сумною поклажею загородили дороги,
і пройти неможливо без ”римлянин”, “грек”, “іудей”,
і піти неможливо, не кинувши рідні пороги,
а тобі навздогін тільки крики і тупіт коней,
і ти йдеш по воді, наче воду висвячують ноги.”
В останній змагання спалахує з новою силою:
Новий:
„А вже потім нічого незвичного, крім: вини”
Знаний:
”за твоє відособлення від обумовлених правил,
від розумників пильних і поглядів множини,
до якої прийшов, і яку направляв, та не правив;
Та голос Нового ставить крапку:
„що найближчої жінки услід ревно кинуть сини,
мов не брат їм, і бог із обіцяним знову злукавив.”
Отож, кілька днів тому „САМВИДАВ” став всідком незвичайного і безперечно великого явища, як з поета Знаного, народжується поет СПРАВЖНІЙ. Саме за змогу побачити це я і виставив „шістку”. Вітаю, ВАС ВОЛОДИМИРЕ!
З повагою до всіх, Юрий Перехожий!
- Між двома шарами вологої вати покладіть квасолину. Усе це поставте на підвіконня. За два-три дні побачите, що станеться!
Ви спитаєте, що ж сталося? У дитячому розумінні – справжнє диво. Вперше в житті кожен з першокласників на власні очі побачив, як з грубої оболонки починає пробиватися блідий несміливий пагін, як з кожним днем він набирає силу і вперто йде в гору, до світла...
Метафора, може, не така вже й оригінальна, але саме вона точно передає те відчуття, коли гортаючи сторінки „Самвидаву” раптом стаєш свідком незвичної, ї безперечно великої події. Коли на власні очі бачиш як з вже знаного і так чи інакше, визнаного поета народжується інший, несхожий на того чиї твори ти не один раз читав.
Пан Жорж Дикий, який довго працює з поетами рівня „Любитель” може закинути мені що метафора таки невдала. Адже в однаковій мірі стосується і бурхливого творчого розвитку талановитих початківців. Однак не забувайте про грубу жорстку „оболонку”.
Зростання початківців більш передбачуване, до того ж майже нікому з них не доводиться заради цього, вибачте за русизм, „ломать себя”.
Будемо відвертими! Для поетів рейтинг R1 – одночасно і велика винагорода (адже твоя творчість чогось варта), і пастка (великий ризик відчути себе якщо не метром, то хоч „пів метром”). Зупинитися на досягнутому, втратити критичне відношення до самого себе, забронзовіти і втратити орієнтири. І так важко переступити межу, за якою треба не самому підкоряти СЛОВО, а дозволити СЛОВУ зростати в собі.
Приємно, що цей приклад подав ніхто інший, як головний редактор „САМВИДАВУ”.
На цьому ставлю крапку в занад-то затягнутій передмові і переходжу до суті справи.
*************************
Кілька днів тому вирішив переглянути останні публікації колег-редакторів. І проглядаючи вірш пана Володимира Ляшкевича „ПриСутність” замислився. Було в ньому щось незвичне. Здавалося б, на перший погляд, той самий пан Ляшкевич: часом абстрактний, часом трохи відсторонений у своєї творах, подекуди перенасичених складною образністю та філософією. А вчитаєшся уважніше – ніби і не він. Таке відчуття що в цьому вірші іде уперте змагання двох поетів Ляшкевича знаного и Ляшкевича нового (більш лаконічного і простого, більш психологічного, земного, і конкретного у використанні образів.) Текст звучить ніби на два голоси.
Починає Ляшкевич новий:
„А опісля - багато незвичного, крім життя”
Але Ляшкевич знаний не відмовчуеться:
„з відчуттями, що Інший - од плоті Провидця обставин,”
Новий не здається:
”і очима глядиш зачарованого дитя
на пустелю, на дім, на буття з кольорових гущавин,
а навколо густою імлою таке забуття,”
Та останнє слово в цій строфі залишається за Знаним:
”що “ти знову дитя” - триєдине твоє відкриття.”
В другій строфі Новий не залишає Знаному жодного шансу:
”І ще потім достатньо незвичного, крім людей,
що сумною поклажею загородили дороги,
і пройти неможливо без ”римлянин”, “грек”, “іудей”,
і піти неможливо, не кинувши рідні пороги,
а тобі навздогін тільки крики і тупіт коней,
і ти йдеш по воді, наче воду висвячують ноги.”
В останній змагання спалахує з новою силою:
Новий:
„А вже потім нічого незвичного, крім: вини”
Знаний:
”за твоє відособлення від обумовлених правил,
від розумників пильних і поглядів множини,
до якої прийшов, і яку направляв, та не правив;
Та голос Нового ставить крапку:
„що найближчої жінки услід ревно кинуть сини,
мов не брат їм, і бог із обіцяним знову злукавив.”
Отож, кілька днів тому „САМВИДАВ” став всідком незвичайного і безперечно великого явища, як з поета Знаного, народжується поет СПРАВЖНІЙ. Саме за змогу побачити це я і виставив „шістку”. Вітаю, ВАС ВОЛОДИМИРЕ!
З повагою до всіх, Юрий Перехожий!
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію