ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
2024.05.20
2021.12.12
2020.01.18
2019.07.07
2018.01.11
2017.11.16
2017.06.10
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Богданка Борисова (1990) /
Рецензії
Метафори й скриті сенси у поезіях молодих українських поетів
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Метафори й скриті сенси у поезіях молодих українських поетів
Перегортаючи спадщину українських літераторів, десь проміж Лесею Українкою ліворуч та Романом Колядою праворуч, Любком Дерешем вгорі та Іреною Карпою знизу, наступаючи на п’яти Марічці Бурмаці причаїлася молода поетеса з мальовничого міста вишневого цвіту з синдромом «зі Львова» - Богданка Usmiech;))
Читаючи її лірику за дівочими гіперболізаціями та осінньою депресивністю відчувається перо (чи то пак клавіатура?;)) майстрині, яка впевнено починає карбувати своє ім’я в скрижалі української (світової? ;)) літератури…
Серед декількох творів юної поетеси, зупинимо свій погляд на нашпигованому метафорами та алегоріями вірші «Компост». Детально розглянемо кожну строфу цього твору, повільно розкладаючи пасьянс внутрішнього світу поетеси, Отже, розпочнемо…
«Компостоване листя,
Все тут брудне і стрьомне,
Хворе на голову місто -
Туберкульозно втомлене...»
Перша ж строфа вводить читача у стан ступору своєю глибиною, яка так легко заховалася за простими словами. За ліричними осінніми мотивами поетесі болить соціально-економічна ситуація в нашій країна, її турбує стан медичної системи, а особливо проблеми менінгіту («Хворе на голову») та туберкульозу («Туберкульозно втомлене»)… Що вже казати про грошову систему у розпал фінансово-економічної кризи («Компостоване листя») – гроші, які з’їдає інфляція та корумпована система влади («Все тут брудне і стрьомне»)…
«…Навздогін - Може, і алогічно,
Меланхолічний спокій,
Егоальтруїстично
Я прорахую кроки…»
Наступною строфою авторка констатує, що поки не готова боротися («Меланхолічний спокій») з СИСТЕМОЮ (в мене особисто чіткі асоціації з Оруелівським «1984»), але попереджає про невідворотність зворотної дії від невдоволених («Я прорахую кроки»), тут під займенником «Я» звичайно згадується франківське - «Я єсть народ якого правди сила ніким звойована ще не була», а під «кроки» - Бурмаківське «Я люблю твої кроки». Отаке поєднання громадянської та інтимної лірики. Також авторка дуже ємко й дотепно підкреслила всю парадоксальність й казуїстику ситуації «Егоальтруїстично»…
«…Консервую образи в минуле
На полицях запилені сповіді
Все давно уже осінь збагнула
Навіть без наших доводів…»
Третя строфою дуже сильний філософський крок. Поетеса завуальовує прописну істину «Життя рухається по спіралі». Як би роблячи висновки з двох попередніх строф, вона робить дуже сильний хід, як для такого юного автору (певен навіть Мілорад Павіч заздрить їй чорною заздрістю від такого, але заради правди мушу визнати, що це таки в його стилі). Богданка стверджує, що життя рухається по спиралі, але не від минулого у майбутнє, а навпаки з майбутнього в минуле
«Консервую образи в минуле
На полицях запилені сповіді»
І тут же з не притаманною їй іронією (сарказмом?), відсилає повітряний цілунок Фройду й Дарвіну, від якого певен вони вертяться у своїх домовинах ;)))
«Все давно уже осінь збагнула
Навіть без наших доводів…»
«…Мій шлагбаум червоно-білий
Опустився на ті сподівання,
Що "зірвалися чи зігрілися",
Що "забились в кайданках кохання"…»
Ну що ж продовжимо наше дослідження… Чим же порадує нас четверта строфа? Строфа перевантажена метафорами та утаємниченими сенсами… Навіть не знаю, чи можливо збагнути їх всі? Але декілька все ж таки просто вражають своєю силою. Почнемо з самого простого «Мій шлагбаум червоно-білий»… Ну що ж молода літераторка зачіпає самого Юлія Цезаря, який як відомо перейшовши річку Рубікон й промовивши «Жереб кинуто», дав зрозуміти тим самим що зворотного шляху вже нема. Поетеса ніби вступає у суперечку з великим імператором кажучи нам, ніколи не пізно повернутися назад, бо після того як проїде потяг шлагбаум підніметься й дорога назад вільна (відчуваєте асоціації з попередньою строфою, там де рух по спіралі назад?;)). Але найсмачніше далі… Колір шлагбаума!!! Червоно-білий, поетеса відкидає заїжджені стереотипи («Красное на чёрном», гурт «Алиса», «Red Label – це любов, Black Label – це журба», гурт «Борщ»). Відношенням транзитивності (вітання дискретній математиці ;))) вона єднає тут дві пари антонімів Червоне – Чорне, Чорне - Біле, отримуючи на виході Червоно-Білий. Чим не нове співставлення? Чи варто казати тут, що червоний та білий – кольори польського прапору, прапору країни яка відіграє у житті авторки не аби яку роль.
В наступних строках Що "зірвалися чи зігрілися", Що "забились в кайданках кохання"…», на мій погляд, Богданка знову звертається до великих діячів минульщини, в мене особисто чіткі асоціації з «Зів’ялим листям» Франка. Кайданки кохання – черговий привіт, цього разу Геру Захер-Мазоху ;). Але наявність лапок змушує задуматися про якусь нову гру символів. Яку? Чесно кажучи не збагнув. Можливо це цитати якихось авторів? Або пікніківські «Вращающиеся символы»?..
To be continued…
АВТОР: АНДРІЙ БУТЕНКО
Читаючи її лірику за дівочими гіперболізаціями та осінньою депресивністю відчувається перо (чи то пак клавіатура?;)) майстрині, яка впевнено починає карбувати своє ім’я в скрижалі української (світової? ;)) літератури…
Серед декількох творів юної поетеси, зупинимо свій погляд на нашпигованому метафорами та алегоріями вірші «Компост». Детально розглянемо кожну строфу цього твору, повільно розкладаючи пасьянс внутрішнього світу поетеси, Отже, розпочнемо…
«Компостоване листя,
Все тут брудне і стрьомне,
Хворе на голову місто -
Туберкульозно втомлене...»
Перша ж строфа вводить читача у стан ступору своєю глибиною, яка так легко заховалася за простими словами. За ліричними осінніми мотивами поетесі болить соціально-економічна ситуація в нашій країна, її турбує стан медичної системи, а особливо проблеми менінгіту («Хворе на голову») та туберкульозу («Туберкульозно втомлене»)… Що вже казати про грошову систему у розпал фінансово-економічної кризи («Компостоване листя») – гроші, які з’їдає інфляція та корумпована система влади («Все тут брудне і стрьомне»)…
«…Навздогін - Може, і алогічно,
Меланхолічний спокій,
Егоальтруїстично
Я прорахую кроки…»
Наступною строфою авторка констатує, що поки не готова боротися («Меланхолічний спокій») з СИСТЕМОЮ (в мене особисто чіткі асоціації з Оруелівським «1984»), але попереджає про невідворотність зворотної дії від невдоволених («Я прорахую кроки»), тут під займенником «Я» звичайно згадується франківське - «Я єсть народ якого правди сила ніким звойована ще не була», а під «кроки» - Бурмаківське «Я люблю твої кроки». Отаке поєднання громадянської та інтимної лірики. Також авторка дуже ємко й дотепно підкреслила всю парадоксальність й казуїстику ситуації «Егоальтруїстично»…
«…Консервую образи в минуле
На полицях запилені сповіді
Все давно уже осінь збагнула
Навіть без наших доводів…»
Третя строфою дуже сильний філософський крок. Поетеса завуальовує прописну істину «Життя рухається по спіралі». Як би роблячи висновки з двох попередніх строф, вона робить дуже сильний хід, як для такого юного автору (певен навіть Мілорад Павіч заздрить їй чорною заздрістю від такого, але заради правди мушу визнати, що це таки в його стилі). Богданка стверджує, що життя рухається по спиралі, але не від минулого у майбутнє, а навпаки з майбутнього в минуле
«Консервую образи в минуле
На полицях запилені сповіді»
І тут же з не притаманною їй іронією (сарказмом?), відсилає повітряний цілунок Фройду й Дарвіну, від якого певен вони вертяться у своїх домовинах ;)))
«Все давно уже осінь збагнула
Навіть без наших доводів…»
«…Мій шлагбаум червоно-білий
Опустився на ті сподівання,
Що "зірвалися чи зігрілися",
Що "забились в кайданках кохання"…»
Ну що ж продовжимо наше дослідження… Чим же порадує нас четверта строфа? Строфа перевантажена метафорами та утаємниченими сенсами… Навіть не знаю, чи можливо збагнути їх всі? Але декілька все ж таки просто вражають своєю силою. Почнемо з самого простого «Мій шлагбаум червоно-білий»… Ну що ж молода літераторка зачіпає самого Юлія Цезаря, який як відомо перейшовши річку Рубікон й промовивши «Жереб кинуто», дав зрозуміти тим самим що зворотного шляху вже нема. Поетеса ніби вступає у суперечку з великим імператором кажучи нам, ніколи не пізно повернутися назад, бо після того як проїде потяг шлагбаум підніметься й дорога назад вільна (відчуваєте асоціації з попередньою строфою, там де рух по спіралі назад?;)). Але найсмачніше далі… Колір шлагбаума!!! Червоно-білий, поетеса відкидає заїжджені стереотипи («Красное на чёрном», гурт «Алиса», «Red Label – це любов, Black Label – це журба», гурт «Борщ»). Відношенням транзитивності (вітання дискретній математиці ;))) вона єднає тут дві пари антонімів Червоне – Чорне, Чорне - Біле, отримуючи на виході Червоно-Білий. Чим не нове співставлення? Чи варто казати тут, що червоний та білий – кольори польського прапору, прапору країни яка відіграє у житті авторки не аби яку роль.
В наступних строках Що "зірвалися чи зігрілися", Що "забились в кайданках кохання"…», на мій погляд, Богданка знову звертається до великих діячів минульщини, в мене особисто чіткі асоціації з «Зів’ялим листям» Франка. Кайданки кохання – черговий привіт, цього разу Геру Захер-Мазоху ;). Але наявність лапок змушує задуматися про якусь нову гру символів. Яку? Чесно кажучи не збагнув. Можливо це цитати якихось авторів? Або пікніківські «Вращающиеся символы»?..
To be continued…
АВТОР: АНДРІЙ БУТЕНКО
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію