ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Охмуд Песецький
2026.03.22 10:09
Я сонцю вклоняюсь нині,
Так, як тобі раніше.
Між нами найдовші милі,
Любові моєї ніше.

Не виберусь, певно, звідти.
Замкнуся, щоб не відкритись,
І буду собі сидіти,

Юрій Гундарів
2026.03.22 08:59
березня 1923 року народився легендарний французький актор-мім єврейського походження і великий громадянин. Кажуть, це він подарував Майклу Джексону його знамениту «місячну ходу». А ще існує історія, що ніби сам Чарлі Чаплін запросив його за свій столи

Віктор Кучерук
2026.03.22 05:55
Хоч ще приморозки зрана
Срібло сіють на вали, -
Жебонять струмки весняні
Й первоцвіти зацвіли.
Соком вже поналивало
Стовбури, гілки, бруньки
І оспівують помалу
Час пробудження пташки.

С М
2026.03.22 05:50
Глянь о сюди – Китайський Кіт Соняшний
гордий звуковилиск у нічному сонці
Мідний купол Бодхі і кімоно срібне
що зоряне убрання
у вітрах ночемрій

Крейзі Кет зирить із мережива бандани
то Чеширець одноокий

Артур Сіренко
2026.03.22 01:23
Йшов Час – невблаганний як сама Галактика (а може ще більш невблаганніший). Асистент Морока Анатолій продовжував працювати на кафедрі фітопатології – у його свідомості ця кафедра була єдиним можливим світом буття. Думки в нього роїлися навколо жуків-скрип

Ігор Терен
2026.03.21 22:05
                  І
Вертаюся в часи нічні
у нереальні сни,
коли були щасливі дні
і не було війни,
аби забутися на час
або відволіктись
від потойбічного колись

Юхим Семеняко
2026.03.21 16:58
Підтримуючи аналітичну практику "пиріжкарень", напишу про "сирітський" вірш на своїй сторінці. На ній і забезпечу свій допис відповідними гіперпосиланнями, технологія створення яких відома нашим штатним співробітникам. Природно, що видалити її зможу

Борис Костиря
2026.03.21 13:12
Продираюсь крізь сон, мов крізь ліс несходимий і вічний,
Крізь шторми, і буран, і прозрінь запізніле вино.
Між дерев прокидаються зрілості вигаслі свічі,
Як біблійні волхви, як зупинене давнє кіно.

Продираюсь крізь ліс із його чагарями й кущами

Охмуд Песецький
2026.03.21 09:24
Загасли зірки за холодним вікном,
Зажевріла обрію смужка рум'яна.
Будильник ось-ось – і озвучить підйом,
Сьогоднішній день зачинається зрана.

Панує пронизливий ранішній бриз,
Упорали небо пошарпані хмари.
Святкує сімейство моє Науриз,

Тетяна Левицька
2026.03.21 08:31
Про щастя: арії, пісні,
тремкі балади,
та вітер виє у мені
гучним торнадо.
Йду по стерні до забуття
дороговказом.
Навіщо вірні почуття,
коли не разом?

Віктор Кучерук
2026.03.21 07:06
Співучими струмочками
Тече поміж горбочками
До пінистої річечки вода, -
Під сонцем і під зорями
Наспівує прискорено,
Щоб у путі не мучила нуда.
Про весняне піднесення
Співає гучно й весело

Ольга Олеандра
2026.03.20 21:02
Вечір палко вдивляється в очі весні,
до зими обернувши затінену спину.
Зорі сяють в його пелехатій чуприні,
як далекі й досяжні вітальні вогні.

Вони звуть її, – Весно, і вказують шлях
крізь пошерхлі брудними торос

Олена Побийголод
2026.03.20 19:41
Михайло Голодний (1903-1949)

В степу під Херсоном
попасище коням,
в степу під Херсоном курган.
Лежить під курганом,
повитим туманом,
матрос Железняк, партизан.

Іван Потьомкін
2026.03.20 18:36
Ти поспішаєш...
Ну, скажи на милість,
Куди летиш, що гнуться закаблуки?
Забула праску вимкнуть?
Вередували діти?
По пиятиці чоловік ні кує-ні меле?..
...Просто мусиш поспішать...
Бо ти - Жінка...

Юрко Бужанин
2026.03.20 16:16
Земле предків, Правіри, ти свята є по праву.
Як витримуєш, рідна, цю злочинну державу,
Цей цинічний, жорстокий механізм геноциду,
Цей ерзац-суверенний анахтемський гармидер?

Хмарочоси, котеджі, полігони військові -
Нема доброг

Сергій Губерначук
2026.03.20 15:21
То – двері з очком,
зле старе призволяще,
яке мертві гноми зіжруть.
То хворе на все!
Не простиме ні за що –
крадіжками суще! Хай мруть
його осоружні думки небувалі
і стогони після розлук.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Охмуд Песецький
2026.03.19

П'ятниця Тринадцяте
2026.03.13

Людмила Пуюл
2026.03.06

Ноктюрн Ноктюрн
2026.02.26

Богдан Райковський Райко
2026.02.25

Мілана Попова
2026.02.24

Стейсі Стейсі
2026.02.14






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Сергій Татчин / Вірші

 Півсонети

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2009-05-01 15:58:09
Переглядів сторінки твору 39166
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 5.284 / 6  (5.194 / 5.71)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.236 / 5.78)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.739
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2014.10.08 13:41
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-01 19:27:59 ]
виглядає так невинно-невинно - мені ндравиться!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Зотова (Л.П./М.К.) [ 2009-05-01 17:10:55 ]
Скажу просто
Я в захоплені
Мені та-ак приємно читалось
Я дуже дякую за гарну річ


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-01 17:13:53 ]
Юлічко! (дозволяє собі таку от хвамільярність) - я просто в захопленні що ви в захопленні!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Пашук (Л.П./М.К.) [ 2009-05-01 18:11:19 ]
Сергію, ці півсонети ще кращі від попередніх, помітне заглиблення у філологічні чи ще якісь там глибини. Як на мене, трохи слабший 23 півсонет, нагадує педагогіку Макаренка. Але то так. До речі, чому слово "sex" англійською? У такому написанні воно означає стать, а за змістом, очевидно, мається на увазі інше. А так все супер.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-01 18:28:43 ]
сенкьюверіматч!
над англійським сексом не задумувався - тре подумати, але ж воно й так пойнятно - от ти ж зрозуміла про що я, чи нє?... хоча, я подумаю. дякую.
щодо 23 - трохи воно риторично, згоден (підпирає голову, типу - мислитель...). як охолоне, то може щось і поправлю.
але щас такіє жестокіє і бєзнравствєнниє врємєна,
що на першому місці має бути (забавно картавить) ґитоґика, ґитоґика і ще раз - ґитоґика!



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-05-01 18:53:19 ]
Оленко, кредові зізнання завжди трохи "постулатні". Але тут це виправдано (імхо). А останній рядок 23-го варто вивчити всім поетам :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ні Но (Л.П./Л.П.) [ 2009-05-03 00:16:12 ]
вивчила. повторюю.
тягнуся, тягнуся,
доростаю... :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-03 00:27:15 ]
тебе це не стосується. поки що. і довго ще не стосуватиметься :) в тебе ще стільки всього невимовленого! врешті-решт, чиїми сторінками я вештатимусь? ґа?
то автор мав на увазі себе.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ні Но (Л.П./Л.П.) [ 2009-05-03 14:26:17 ]
це, типу, напросилась... та тут (роззирається, тицяє пальцями в різні боки: той і отой, а та, ще ота і...і...і...) тааааааааааких сторінок повно, що ммм! тільки вештатись ними й вештатись :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 10:18:23 ]
"В сільській капличці моляться на рани
жидами розіп’ятого Христа."

Так, Сергію, це мене завжди напружувало, що повсюди у нас таке непоєднуване поєднання - молитися на "жидами розіп’ятого Христа" - поєднання начеб-то любові, жалю до Христа і ненависті до його кривдників. Тільки хто кривдник? Якщо судиш невинного, то сам і кривдник?

Але куди не глянь - усі наші так кажуть. :(
А таки, напевно, назви "жид" не було за тих часів.
Потім - ні до, ні після Христа, у євреїв не було традиції розпинати людей.
А в римлян була.
Та й римські солдати і мучили і вбивали Христа.
То де ж євреї? Скільки на дворі римського суду могло поміститися римських солдатів, а також книжників і фарисеїв, аби їх можна було назвати єврейським народом, волею єврейського народу?
50-100 наближених до римського корита голосів?

Скільки таких судів було і до, і після, і все волею того, чи того народу...
Та й зараз наші корупційні суди волею народу, від імені України, розпинають щодня людей...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 11:40:52 ]
Дещо поправив, щоб було трохи менше літер:

«…Потім - ні до, ні після Христа, у євреїв не було традиції розпинати людей.
А в римлян була.
Та й римські солдати і мучили і вбивали Христа.
То де ж євреї?...»

Я не хотів би тут займатися аналізом священних текстів, але, якщо не помиляюся, це була саме воля верхівки єврейського народу. А звідси, власне, і всього народу, бо народ завжди гідний своїх правителів – як би там не було…
Ісуса ж водили й до Ірода – і що з цього вийшло? А римляни – як інструмент.
І навіть у Святому письмі є цей «сюжет», коли Пілат кілька разів намагається Його відпустити, а потім, корячись цій фанатичній наполегливості, демонстративно вмиває руки, кажучи, що на ньому Його крови немає, а саме на них…

Але я тут у віршеві навіть не про це: я в даному випадкові не роблю ніяких висновків.

Я довго думав над цим рядком, бо він є дуже знаковим. В мене є з п’ять його варіантів, більш «м’яких».
Випереджуючи можливі подальші «звинувачення», можна було б сказати і так:
Дурний автор що хоче, те й пише – що з нього візьмеш. (це заспів)
Думав-думав і прийшов ось якого висновку: цей «спірний» рядок (на мою скромну графоманську думку) є лакмусовим індикатором читача: якщо для нього тут криється супер_пупер проблема, то вона, в першу чергу, в ньому (в чительникові), а не в авторові, ну а якщо читач безпроблемний, тоді він не вбачає в цьому нічого крамольного.

Для мене тут ніякої проблеми немає: а головне (знову ж, як на мою думку) – це авторський месидж, закладений в текст, а не трактування його окремим читачами. Я не вживаю це слово як лайку – ні в якому разі. Воно тут втілено як… е-е-е… етнічно-інформативна одиниця, притаманна саме українській традиції. Це дуже автентично по-українському. В цьому рядкові відсутня авторська оцінка. Це просто констатація факту – така собі замальовка українського сільського довкілля. Саме сільського, бо у місті в це вкладається дещо другий сенс. В деяких селах (навіть зросійщеної центральної України!) я чую це слово до сих пір, причому без натяку на якусь образу. І як тут не згадати (по дотичній) хоча би того ж Агасфера – мої шановні опоненти мають перейменувати його з «Вічного Жида» на щось таке своє – толерантне – причому одразу на кількох мовах (українська/російська/чеська/польська…не знаю як справи з білоруською).

Втім, я тут в гостях, бо це не моя хата, де б я встановлював власні правила. Можливо це й справді для когось спірно. І якщо шановне панство буде проти, то я, звичайно ж, вилучу останнього вірша, але правити (поки що) нічого не буду.

але – на цю тему ще можна подумати більш загально


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:00:51 ]
ви, пане Володимире, не сприйміть цей пост, як "гнівну" відповідь саме вам - ні в якому разі -це просто узагальнення для абстрактного читача... а може для себе - в першу чергу.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:16:45 ]
Та ні, все нормально - звичайно є гострі теми, на які важливо навчитися лагідно розмовляти.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:12:47 ]
Сергію, я власне, саме про це і кажу, і повністю згоден із вами, коли ви зауважуєте:
"Це просто констатація факту – така собі замальовка українського сільського довкілля. Саме сільського, бо у місті в це вкладається дещо другий сенс..."
Можливо, коли ми на це все дивитимемося з болем, і з жалем, то не звинувачуватимемо саме "жидів", чи "євреїв", а, власне, молитимемося за відпускання гріхів усіх своїх попередників...

Особисто я вважаю, що "жид" допустиме слово, але коректне для вжитку тільки в контексті властивих цьому означенню географії і часових проміжків.

А щодо правителів, пам'ятається, і наші предки не раз і не два убивали, чи то в монастирях морили, чи то привселюдно, наприклад, послів Чингізханових (звичайно, не простий люд, а князі, бояри), і за це були сукупно вбивані, та й просто жили у мряці безпросвітних часів.
Безумовно, народ відповідає за своїх правителів, але, я думаю, це, передусім, у контексті внутрішнього життя країни, народу. Бо з огляду більш загальних законів, кожен відповідає за свої вчинки самостійно?

Цікаво, що той же правитель частини іудейського народу Ірод (внук знаменитого Великого Ірода) - винним Христа, на скільки я розумію, не визнав. Тому питання - чи деякі святоші, книжники і фарисеї представляли народ єврейський тоді, чи книжники і фарисеї (ті ж продажні судді, ті ж священники) представляють зараз повноцінно український народ для зневажнення, проклинання нашого народу іншими?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:25:02 ]
От в чию-в чию, а в толерантність і делікатність Татчина вірю однозначно і стопудово. Тому пропоную переключитися на лагідну бесіду "про архетипне скурвлення богеми" - там теж багато цікавого :)
Безпроблемний читач.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:28:33 ]
Однозначно, і я про це.
Ми просто говорили про розмаїтість відтінків у сприйнятті цілком допустимого в контексті презумпції найкращого розуміння автора рядка.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 13:24:15 ]
за такий кредит довіри від Чорі - падає навколішки й розбиває лоба в ста поклонах.

богема - то такий творчий осередок, який тяжіє до групування, тоєсть до тусні. а де тусня - там зваби і, як результат - згуби. а вже де глямур!!!,,, тобто - сюди можна запаралелити будь-який міф, де йдеться про "прєступлєніє і наказаніє": від найдревніших. дав десь слабину - получи фашист гранату. "високоморальних" і стійких особєй одиниці - тому вони вийняток. та вони й особливо не тусуються.
складається враження, що богема_тусня_глямур - це така каста_чистилище, до якої якщо вже попав, то обов"язково десь в чомусь зкурвишся: чи схибиш в чомусь - скажімо перед владою, чи слєгка зрадиш когось за... тепленьке місце, за бабло... за славку... чи зрадиш собі - що ще ужісніше (заламує руці). тоєсть - не твориш як справжній творець, а танцюєш під чиюсь дудку - отримуєш за це чупа_чупси й страшенно радий, бо успішний. ну чи ще щось - варіянтів безліч.
тому це вже такий стійкий древній архетип, вирватися зпід влади якого - справжня задача художника з великої літери! (стає ув горду й незалежну позицію №4)

а ви що думаєте, дітки?:)))

(аж впрів!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 15:13:23 ]
Ох ти ж, Боже ж ти мій :) Це не кредит, це - констатація (з цими словами підстелює аутіру пір"їнку, потім матрасик, потім ще щось пухнасте, доки все оте не змусить його розпрямитися у повний зріст).
Богема - та ж номенклатура, тільки з гордим доповненням "творча". І там, як у будь-якій номенклатурі, діють ті ж самі закони. Тому нічого дивного, що "скурвлення" відбувається рано чи пізно. Трохи дивує інший факт. Начебто творчі люди тяжіють до усамітнення. Але чому тоді багато з них (дійсно талановитих) так нестримно рвуться до тієї тусні, хоча точно знають, що там - прірва?
ПиСи. От же ш збочена уява: замість позиції № 4 прочитала "поза" :))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 15:32:29 ]
(починає дуже ритмічно рухатись)
пазішен намбар файф - сачиняю сам!
пазішен намбар секс - шшша-а-а! про секс - ні слова!

та ні, я не про ту богему - номентклатурну: там питань нема - то кормушка (знову ж - з винятками). я саме про "добровільну". про "псевдострах" лишитись за бортом корабля, який пропливає за вікнами (висовується з кватирки - там суне щось галасливе й ріжнокорольове, на якому вівсю відбувається празнік жізні)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 16:13:30 ]
все одно на всі пароплавчики-трамвайчики щастя не встигнеш - завжди видаватиметься, що там, де їдуть інші,- кращий краєвид :) тому сідаймо на березі ріки і будемо милуватися сходом Сонця (позишн намбер севен).


1   2   3   4   5   6   Переглянути все