ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Микола Соболь
2024.11.22 05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?

Віктор Кучерук
2024.11.22 04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Сергій Татчин / Вірші

 Півсонети

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2009-05-01 15:58:09
Переглядів сторінки твору 33344
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R1
* Народний рейтинг 5.283 / 6  (5.188 / 5.7)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.224 / 5.76)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.739
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2014.10.08 13:41
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-01 19:27:59 ]
виглядає так невинно-невинно - мені ндравиться!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Зотова (Л.П./М.К.) [ 2009-05-01 17:10:55 ]
Скажу просто
Я в захоплені
Мені та-ак приємно читалось
Я дуже дякую за гарну річ


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-01 17:13:53 ]
Юлічко! (дозволяє собі таку от хвамільярність) - я просто в захопленні що ви в захопленні!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олена Пашук (Л.П./М.К.) [ 2009-05-01 18:11:19 ]
Сергію, ці півсонети ще кращі від попередніх, помітне заглиблення у філологічні чи ще якісь там глибини. Як на мене, трохи слабший 23 півсонет, нагадує педагогіку Макаренка. Але то так. До речі, чому слово "sex" англійською? У такому написанні воно означає стать, а за змістом, очевидно, мається на увазі інше. А так все супер.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-01 18:28:43 ]
сенкьюверіматч!
над англійським сексом не задумувався - тре подумати, але ж воно й так пойнятно - от ти ж зрозуміла про що я, чи нє?... хоча, я подумаю. дякую.
щодо 23 - трохи воно риторично, згоден (підпирає голову, типу - мислитель...). як охолоне, то може щось і поправлю.
але щас такіє жестокіє і бєзнравствєнниє врємєна,
що на першому місці має бути (забавно картавить) ґитоґика, ґитоґика і ще раз - ґитоґика!



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-05-01 18:53:19 ]
Оленко, кредові зізнання завжди трохи "постулатні". Але тут це виправдано (імхо). А останній рядок 23-го варто вивчити всім поетам :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ні Но (Л.П./Л.П.) [ 2009-05-03 00:16:12 ]
вивчила. повторюю.
тягнуся, тягнуся,
доростаю... :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-03 00:27:15 ]
тебе це не стосується. поки що. і довго ще не стосуватиметься :) в тебе ще стільки всього невимовленого! врешті-решт, чиїми сторінками я вештатимусь? ґа?
то автор мав на увазі себе.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ні Но (Л.П./Л.П.) [ 2009-05-03 14:26:17 ]
це, типу, напросилась... та тут (роззирається, тицяє пальцями в різні боки: той і отой, а та, ще ота і...і...і...) тааааааааааких сторінок повно, що ммм! тільки вештатись ними й вештатись :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 10:18:23 ]
"В сільській капличці моляться на рани
жидами розіп’ятого Христа."

Так, Сергію, це мене завжди напружувало, що повсюди у нас таке непоєднуване поєднання - молитися на "жидами розіп’ятого Христа" - поєднання начеб-то любові, жалю до Христа і ненависті до його кривдників. Тільки хто кривдник? Якщо судиш невинного, то сам і кривдник?

Але куди не глянь - усі наші так кажуть. :(
А таки, напевно, назви "жид" не було за тих часів.
Потім - ні до, ні після Христа, у євреїв не було традиції розпинати людей.
А в римлян була.
Та й римські солдати і мучили і вбивали Христа.
То де ж євреї? Скільки на дворі римського суду могло поміститися римських солдатів, а також книжників і фарисеїв, аби їх можна було назвати єврейським народом, волею єврейського народу?
50-100 наближених до римського корита голосів?

Скільки таких судів було і до, і після, і все волею того, чи того народу...
Та й зараз наші корупційні суди волею народу, від імені України, розпинають щодня людей...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 11:40:52 ]
Дещо поправив, щоб було трохи менше літер:

«…Потім - ні до, ні після Христа, у євреїв не було традиції розпинати людей.
А в римлян була.
Та й римські солдати і мучили і вбивали Христа.
То де ж євреї?...»

Я не хотів би тут займатися аналізом священних текстів, але, якщо не помиляюся, це була саме воля верхівки єврейського народу. А звідси, власне, і всього народу, бо народ завжди гідний своїх правителів – як би там не було…
Ісуса ж водили й до Ірода – і що з цього вийшло? А римляни – як інструмент.
І навіть у Святому письмі є цей «сюжет», коли Пілат кілька разів намагається Його відпустити, а потім, корячись цій фанатичній наполегливості, демонстративно вмиває руки, кажучи, що на ньому Його крови немає, а саме на них…

Але я тут у віршеві навіть не про це: я в даному випадкові не роблю ніяких висновків.

Я довго думав над цим рядком, бо він є дуже знаковим. В мене є з п’ять його варіантів, більш «м’яких».
Випереджуючи можливі подальші «звинувачення», можна було б сказати і так:
Дурний автор що хоче, те й пише – що з нього візьмеш. (це заспів)
Думав-думав і прийшов ось якого висновку: цей «спірний» рядок (на мою скромну графоманську думку) є лакмусовим індикатором читача: якщо для нього тут криється супер_пупер проблема, то вона, в першу чергу, в ньому (в чительникові), а не в авторові, ну а якщо читач безпроблемний, тоді він не вбачає в цьому нічого крамольного.

Для мене тут ніякої проблеми немає: а головне (знову ж, як на мою думку) – це авторський месидж, закладений в текст, а не трактування його окремим читачами. Я не вживаю це слово як лайку – ні в якому разі. Воно тут втілено як… е-е-е… етнічно-інформативна одиниця, притаманна саме українській традиції. Це дуже автентично по-українському. В цьому рядкові відсутня авторська оцінка. Це просто констатація факту – така собі замальовка українського сільського довкілля. Саме сільського, бо у місті в це вкладається дещо другий сенс. В деяких селах (навіть зросійщеної центральної України!) я чую це слово до сих пір, причому без натяку на якусь образу. І як тут не згадати (по дотичній) хоча би того ж Агасфера – мої шановні опоненти мають перейменувати його з «Вічного Жида» на щось таке своє – толерантне – причому одразу на кількох мовах (українська/російська/чеська/польська…не знаю як справи з білоруською).

Втім, я тут в гостях, бо це не моя хата, де б я встановлював власні правила. Можливо це й справді для когось спірно. І якщо шановне панство буде проти, то я, звичайно ж, вилучу останнього вірша, але правити (поки що) нічого не буду.

але – на цю тему ще можна подумати більш загально


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:00:51 ]
ви, пане Володимире, не сприйміть цей пост, як "гнівну" відповідь саме вам - ні в якому разі -це просто узагальнення для абстрактного читача... а може для себе - в першу чергу.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:16:45 ]
Та ні, все нормально - звичайно є гострі теми, на які важливо навчитися лагідно розмовляти.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:12:47 ]
Сергію, я власне, саме про це і кажу, і повністю згоден із вами, коли ви зауважуєте:
"Це просто констатація факту – така собі замальовка українського сільського довкілля. Саме сільського, бо у місті в це вкладається дещо другий сенс..."
Можливо, коли ми на це все дивитимемося з болем, і з жалем, то не звинувачуватимемо саме "жидів", чи "євреїв", а, власне, молитимемося за відпускання гріхів усіх своїх попередників...

Особисто я вважаю, що "жид" допустиме слово, але коректне для вжитку тільки в контексті властивих цьому означенню географії і часових проміжків.

А щодо правителів, пам'ятається, і наші предки не раз і не два убивали, чи то в монастирях морили, чи то привселюдно, наприклад, послів Чингізханових (звичайно, не простий люд, а князі, бояри), і за це були сукупно вбивані, та й просто жили у мряці безпросвітних часів.
Безумовно, народ відповідає за своїх правителів, але, я думаю, це, передусім, у контексті внутрішнього життя країни, народу. Бо з огляду більш загальних законів, кожен відповідає за свої вчинки самостійно?

Цікаво, що той же правитель частини іудейського народу Ірод (внук знаменитого Великого Ірода) - винним Христа, на скільки я розумію, не визнав. Тому питання - чи деякі святоші, книжники і фарисеї представляли народ єврейський тоді, чи книжники і фарисеї (ті ж продажні судді, ті ж священники) представляють зараз повноцінно український народ для зневажнення, проклинання нашого народу іншими?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:25:02 ]
От в чию-в чию, а в толерантність і делікатність Татчина вірю однозначно і стопудово. Тому пропоную переключитися на лагідну бесіду "про архетипне скурвлення богеми" - там теж багато цікавого :)
Безпроблемний читач.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 12:28:33 ]
Однозначно, і я про це.
Ми просто говорили про розмаїтість відтінків у сприйнятті цілком допустимого в контексті презумпції найкращого розуміння автора рядка.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 13:24:15 ]
за такий кредит довіри від Чорі - падає навколішки й розбиває лоба в ста поклонах.

богема - то такий творчий осередок, який тяжіє до групування, тоєсть до тусні. а де тусня - там зваби і, як результат - згуби. а вже де глямур!!!,,, тобто - сюди можна запаралелити будь-який міф, де йдеться про "прєступлєніє і наказаніє": від найдревніших. дав десь слабину - получи фашист гранату. "високоморальних" і стійких особєй одиниці - тому вони вийняток. та вони й особливо не тусуються.
складається враження, що богема_тусня_глямур - це така каста_чистилище, до якої якщо вже попав, то обов"язково десь в чомусь зкурвишся: чи схибиш в чомусь - скажімо перед владою, чи слєгка зрадиш когось за... тепленьке місце, за бабло... за славку... чи зрадиш собі - що ще ужісніше (заламує руці). тоєсть - не твориш як справжній творець, а танцюєш під чиюсь дудку - отримуєш за це чупа_чупси й страшенно радий, бо успішний. ну чи ще щось - варіянтів безліч.
тому це вже такий стійкий древній архетип, вирватися зпід влади якого - справжня задача художника з великої літери! (стає ув горду й незалежну позицію №4)

а ви що думаєте, дітки?:)))

(аж впрів!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 15:13:23 ]
Ох ти ж, Боже ж ти мій :) Це не кредит, це - констатація (з цими словами підстелює аутіру пір"їнку, потім матрасик, потім ще щось пухнасте, доки все оте не змусить його розпрямитися у повний зріст).
Богема - та ж номенклатура, тільки з гордим доповненням "творча". І там, як у будь-якій номенклатурі, діють ті ж самі закони. Тому нічого дивного, що "скурвлення" відбувається рано чи пізно. Трохи дивує інший факт. Начебто творчі люди тяжіють до усамітнення. Але чому тоді багато з них (дійсно талановитих) так нестримно рвуться до тієї тусні, хоча точно знають, що там - прірва?
ПиСи. От же ш збочена уява: замість позиції № 4 прочитала "поза" :))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Сергій Татчин (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 15:32:29 ]
(починає дуже ритмічно рухатись)
пазішен намбар файф - сачиняю сам!
пазішен намбар секс - шшша-а-а! про секс - ні слова!

та ні, я не про ту богему - номентклатурну: там питань нема - то кормушка (знову ж - з винятками). я саме про "добровільну". про "псевдострах" лишитись за бортом корабля, який пропливає за вікнами (висовується з кватирки - там суне щось галасливе й ріжнокорольове, на якому вівсю відбувається празнік жізні)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2009-05-04 16:13:30 ]
все одно на всі пароплавчики-трамвайчики щастя не встигнеш - завжди видаватиметься, що там, де їдуть інші,- кращий краєвид :) тому сідаймо на березі ріки і будемо милуватися сходом Сонця (позишн намбер севен).


1   2   3   4   5   6   Переглянути все