ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Самослав Желіба
2024.05.20

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Саша Серга
2022.02.01

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Сергій Осока (1980) / Публіцистика

 ЛИСТ ДО ВСІХ АБО ЧОТИРИ БЕТХОВЕНСЬКІ УДАРИ
На „Поетичних Майстернях” я відносно недавно. І до певного часу вважав цей ресурс мало не зразком літературного сайту – зручна навігація, приємний для ока дизайн, можливість публікуватися та обмінюватися думками. Чим не рай для автора, який хоче бути почутим? І в перші дні я, що там приховувати, просто насолоджувався спілкуванням, намагався бути корисним, відгукуючись на твори інших авторів...

Перше прозріння, чи то розчарування прийшло на другий день Різдва – 8 січня, коли я, випадково набрівши на сторінку Б.-І. Антонича, побачив, що великий поет також має рейтинг, і то – нижчий за мій власний. Реакція Головного редактора на моє прохання позбавити класика оцінок мала певну еволюцію: спершу шановний Володимир Ляшкевич говорив, що на ресурсі ще дуже мало творів Антонича, а отже надати йому найвищий статус поки що неможливо. Потім високоповажний Редактор намагався пояснити мені, що він несе якусь відповідальність: „перед вічноживими авторами, і перед усім, що являє собою явище Україна, а в моральному аспекті усі ми відповідальні й перед Богом”, і нарешті повідомив, що зовсім невдовзі він докладе всіх зусиль, аби „вивести” Антонича з-під оцінювання. Власне, саме цього я й просив, і можна було зупинитися. Але, як на зло, я прочитав іще одну цікаву думку – про те, що, формуючи майбутній список класиків за алфавітним принципом, Т.Г.Шевченка слід поставити першим. Чесно кажучи, це й був мій перший „тупик” на „ПМ”, бо мій глузд раптом навідріз відмовився адекватно сприймати цю інформацію. Після певного „заціпеніння” я все ж продовжив суперечку, в якій на той час уже з’явився цікавий термін “кваліфіковане оцінювання”. На моє запитання – хто, кому і коли саме надав „кваліфікацію” ставити оцінки Антоничу за семибальною шкалою і переносити прізвище Шевченка на початок українського алфавіту, я отримав приголомшливу відповідь Головного Редактора, в якій говорилося, що це якесь „суто моє бачення” проблеми. Було в тій розмові й багато інших цікавих для мене відкриттів. Наприклад про те, що „Певне нахабство, я думаю, Сергію, обов'язковий атрибут творця” (це щодо того ж оцінювання Антонича), про те, що „уміння оцінювати - фундаментальне в нашому мистецькому розвитку” (це про оцінки Антоничу - від 2 до 7). Стан, у якому перебував мій глузд під час цієї суперечки, найправильніше буде назвати критичним. Бо, власне, я тоді стояв перед дилемою: або зараз же піти з сайту, назавжди забувши, що я тут бачив, або – намагатися прийняти позицію Головного Редактора. Першого кроку робити мені дуже не хотілося, бо загалом на „ПМ” мені подобалось, а другий варіант міг завдати непоправної шкоди моєму психічному здоров’ю. Довелося знайти компроміс, зацитькати трохи свої принципи, і залишитися. Одначе, з тієї суперечки я виніс найважливіший для себе урок. Його дав той же шановний пан Ляшкевич: „А консенсусу і не вимагається, адміністрація прислуховується до порад і робить технічні й ідеологічні висновки, за які вона ж, адміністрація і відповідає.”. Після цього залишалося тільки закрити рота, бо хіба з позицією імператора посперечаєшся? Власне, це я й зробив. І продовжував далі публікуватись, слухати і відгукуватись... До слова – пан Ляшкевич обіцяв змінити ситуацію щодо Антонича „з понеділка”. Пройшло три тижні. „Віз” і досі там.

Другий „удар” не змусив себе довго чекати. Це сталося тоді, коли пан Ляшкевич „зреагував” на оцінку Ніки Новікової Чорнявій Жінці. Ніка поставила „6”. Головний Редактор своєрідно відреагував на це: „Я, взагалі би не ставив, Любо, вам оцінок за такі твори - вони цілком симпатичні, але "6", які вам останнім часом ставить, наприклад, Ніка Новікова, вимагають корекції, або діянь Ніки, або оцінки під твором. Наразі усереднюємо оцінку під твором”. Мені стало водночас і цікаво й неприємно (корекція діянь Ніки – звучить як!), і я вирішив додати дещо й від себе. Власне, я запитав у шановного Редактора, які ж саме критерії дозволили йому „усереднити” оцінку під твором. Відповідь я отримав надзвичайно багату на висновки. По-перше, я ще раз почув, що на „ПМ” демократії не було і не буде (ну це вже, власне, не дивувало). По-друге, що життя трохи складніше, ніж мені „бачиться” (я знову витріщив очі у щирому подиві). І по-третє, що „просто присвяти” не повинні оцінюватися в „6”. Мій глузд знову принишк і зачаївся десь на дні черепної коробки, йому було важко. Я ще раз повторив запитання про критерії. Головний Редактор відіслав мене читати правила оцінювання. Я знайшов їх і прочитав. Мій глузд кричав „Пробі!” Ось деякі цитати з правил оцінювання: „Ставлячи такі оцінки ("1" та "2"), потрібно обов'язково їх прокоментувати, - якщо ваші коментарі і часте таке оцінювання будуть редакцією сприйняті, як постійно грубо неадекватні, то вам можуть відмовити в подальшій реєстрації.”. „Розберіться зі своїми смаками і совістю, перед тим, як ставити ці злощасні "3" і "4". „Найбільш ходова оцінка (про 5 – Сергій Осока), що адекватно може використовуватись щодо авторів різних рівнів. За "5,25" вам ніколи не буде соромно, хіба що в разі невдалого віртуального кохання. "5,5" - вимагає твердої вашої впевненості, що у творі достатньо гарний звукопис і дуже гарні образни.” Особливо сподобались терміни „достатньо гарний” і „дуже гарні” – чим не вищий пілотаж у літературознавстві? І хоч мій глузд уже просто нестримно волав про порятунок і корчився, я розмову продовжив. Головний Редактор не забарився черговий раз мене обрадувати. Виявляється, я просто не помітив, що в цих правилах оцінювання десь дуже глибоко заховане „мистецтвознавство” і „багатошарові стандарти у вирішенні схожих на перший погляд питань”. Двадцять валеріанових крапель і пігулка валідолу дозволили мені продовжити „дискусію”. Власне, до ліків довелося звернутися після сентенції Головного Редактора „Отже, або ми забираємо у Ніки можливість виступати від імені кваліфікованих поціновувачів, які формують рейтинг "Майстерень", або припиняємо гратися в словеса.”. Я нарешті збагнув, що справу маємо навіть не з імператором. Асоціації миттю вихопили з глибин пам’яті атмосферу роману Дж.Орвелла “1984”... Суперечку я продовжив. Знову почув, що „народовладдя тут немає”, що я, напевно підсвідомо, хочу звести тутешню складну структуру до примітивної, і нарешті – люб’язну пропозицію розмову припинити. Довелося погодитися. Знаки питання нікуди не поділися, отже знову довелося піти на компроміс із собою. Зізнатися, робити це вдруге було навіть легше.

Третій акорд був учора. Коли Чорнява Жінка мала „підлість і нахабство” опублікувати вже всім відому статтю. Мене довго не було на сайті. Але коли зайшов, то побачив... щось схоже на... А втім про все по порядку. Я не буду наразі ні про статтю, ні про її авторку, ні про героїню. Про це вже й так багато сказано іншими, і мені просто нічого додати. Я – лише про реакцію Редактора на власне критичну статтю. „Образа, отрута, провокативність, омана, чорнуха” – ось лише кілька епітетів від Головного Редактора щодо статті. Дивно, але я не здивувався, і мене це навіть ніяк не схвилювало. Але далі я побачив... прізвища - викарбувані жирним шрифтом, кожне – окремим абзацом. І поряд з ними звинувачення: соромно, підлість, добро, зло, найбрудніше, болото, зграя, совість, ганебні, багно, кров...!!! Власне на крові мене й пересмикнуло. І прийшла асоціація: це був частокіл, а на ньому густо нанизані черепи, а десь з туману, з морозу долинав низький хриплуватий голос царя Івана Грозного... Глузд вимкнуло, із сайту я пішов. Повернувся вже сьогодні. І знайшов викарбувані жирним шрифтом слова про змову, про „групу вибраних авторів”, які всередині „великого колективу” і які повинні нести відповідальність за „вчинки”. Цього разу асоціація була найстрашніша: людина в погонах зачитує вирок злочинній групі ворогів народу. СРСР. Мороз. Пар з рота. Кремлівська зоря...

Люди добрі, я не знаю, як правильно реагувати на це. Само собою, я приєднуюся до „брудних” і готовий до будь-яких репресій. Зазначу принагідно, що неабияк зігрів мені душу мудрий відгук Сергія Татчина про те, яким саме має бути літературний ресурс. Підписуюся одразу під усіма його словами – найжирнішим шрифтом. А щодо Головного Редактора, то пораджу йому зайти, приміром, на сайт „Літакцент”, головним девізом якого є постулат про те, що „Істина така ж гірка, як і солодка.” Там же, серед інших, є й стаття професора „Могилянки”, науковця з великої літери Володимира Панченка про роман Софії Андрухович. І назва цієї статті „Генітальна література, або Дурдом Софії Андрухович”. Ця назва не провокативна? До речі, про зміст. Критик просто висміює роман, разом з доречністю його написання. І має на це всі права. Так от, у порівнянні зі статтею Панченка, стаття Чорнявої Жінки – просто „еверест м’якої толерантності”. Ось деякі цитати зі статті Панченка:

„В одному з інтерв’ю С.Андрухович не без гордощів заявляла, що їй хотілося звільнити інших від фобій (цікаво – кого: братів і сестер по перу? читачів, засмиканих гінекологічними одкровеннями наших екзальтованих письменниць?). Тим часом, виглядає так, що самовдоволена авторка й сама не помітила, що її «роман» – то купа комплексів, така собі его-література, покликання якої зовсім банальне: тільки б про мене говорили!” „Таланту обмаль? Ну то й що: пустимо в хід останній – генітальний – резерв. А раптом комусь він таки видасться геніальним?„ (http://litakcent.com/2008/01/10/volodymyr-panchenko-henitalna-literatura-abo-durdom-sofiji-andruhovych.html)

І що б не думав про критику пан Ляшкевич, які б „гарно” і „дуже гарно” не возводив у ранг мистецтвознавства, критика не повинна бути ні доброзичливою, ні тим більше – компліментарною. Вона має бути щирою, конкретною і максимально відвертою, без підлабузництва і брехні. А автори мають бути готовими почути про свою творчість як схвальні, так і різко негативні відгуки. Бо це є нормальним явищем для літератури, як процесу. Бо суцільні компліменти неодмінно призведуть тільки до гальмування творчого поступу автора, а отже – до дефіциту літератури взагалі.

Повернуся до назви свого листа. Чотири бетховенські удари. А я говорив тільки про три. Сподіваюся, що четвертий не забариться. Принагідно зауважу, що я ще не знаю, як мені з цим усім бути, як мені - залишитися на сайті, чи піти з нього. Цілком можливо, що Головний Редактор вирішить це за мене, так само як і долю цього листа. Що ж, у такому разі мені доведеться шукати для нього інші місця публікації.
Мій глузд майже очуняв і шле вам усім вітання. Залишаюся з вами.





      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2010-01-24 18:20:46
Переглядів сторінки твору 40795
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 2.536 / 5.5  (0 / 0)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0 / 0)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.772
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні
Автор востаннє на сайті 2010.01.24 20:31
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2010-01-24 20:36:44 ]
Вітаю, Сергію, світ набагато ширший, ніж вам здається. Усе логічно, як двічі два - ви обжилися, процес залюбування сайтом пройшов і виявилося, що ви стали помічати деякі деталі, видимі й досі, проте не видимі для вашого захопленого ока. Просто світ треба сприймати таким, яким він і є. Я не читала коментарів. Є інші сайти, крім цього. І на них буяє життя. Я публікуюся на гак, севамі та іноді тут. Ласкаво прошу :)
Щодо Поетичних Майстерень, як ресурсу. Відсторонено і об'єктивно - порахуйте кількість авторів, кількість щоденних коментарів і кількість адмінів. Тут є певна кількість редакторів, я не знаю чи є уже комп'ютерний Бог, який доводить до ладу цей сайт. Насправді, те, що ви просите, є доволі важким у виконанні там, за лаштунками сайту. Тому, не думайте, що для ПМ достатньо магічної палички - натис клавішу і усе стало на місця.
Оцінювання творчості, як такої, річ невдячна і зайва. Кожен автор потребує не оцінки, а об'єктивної думки про свій твір. Часто потрібна порада. От я вивісила свій вірш і висітиме він довго і нудно, поки якась добра душа напише на нього пару слів. Навіть моє прохання гострої критики, навряд чи сповниться конкретними зауваженнями щодо фонетики. А я потребую зараз саме порад.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-24 21:48:10 ]
"І засурмив другий ангел"... (першим була Чорнява Жінка). а внгелів ще не багато залишилося...

Пане Головний Редакторе, розумію, що я "дуууже слабий іще і як автор, і як критик-аналітик", що я негідний узагалі писати тут щось, що моя думка узагалі не має ніякого значення, що я - один із зграї - сіризна, тупизна, безталання... але я все ж насмілюся сказати. бо по-іншому не можу, бо моя "підла, огидна, брудна" сутність не може мовчати, коли чиниться таке...
Ви грубим способом вигнали Сергія Осоку та ще ряд справді достойних авторів, Ви провокуєте інших, хто не згідний із Вашим поглядом.
із чого все почалося? чи не з Вашого упередженого ставлення до Чорнявої Жінки, потім до пані Залізняк (з іншим забарвленням).
Ви можете обливати лайном всіх, кого забажаєте, Ви ж - НАЙГОЛОВНІШИЙ. але чи зможете ви вночі спокійно спати, чи не гризтиме Вас совість за те, що через своїм суб*єктивним баченням Ви образили багатьох ДОСТОЙНИХ людей.
усвідомлюю, що після цього ви можете заблокувати і мене.
але по-іншому не можу...
бо мораль не дозволяє.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-01-25 09:35:47 ]
Юначе, ви напевно вважаєте, що і справді Сергію Осоці і іншим можна все, і це "все" - а) можна, б) потрібно, в) корисно - терпіти адміністрації, і це не шкодитиме ні ресурсу, ні іншим авторам? А я ось вважаю інакше. Отже наявне протиріччя. І якщо ви його посилюватимете, то саме оце протиріччя і вимагатиме операційного втручання. Щодо моралі, то візьміть на себе важку працю ознайомитися із поняттям "антисистеми", її проявами, її наслідками. Цей "антисистемний" елемент є у всіх інституціях і спільнотах, але коли він розростається потрібні рішучі дії.
Через інституцію "ПМ" зло не повинно являтися у світ. Я за це особисто і персонально несу відповідальність.
Ви ще юний, і бачите тільки речі поверхневі, і дасть, Бог, бачитимете глибше колись, а до того часу, намагайтесь менше брати участь в колективних діях, як те - у зграйному нападі на тих чи тих авторів, бо людиною так і не станете.
І перед тим, як відповідати, таки прочитайте трохи про "антисистеми".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-25 21:31:49 ]
:) та читав я про ваші антисестеми. і Гумільова читав. і не було то для мене "важкою працею" - як Ви сказали.
у мене таке враження, що Ви уже вкотре натякаєте, що я занадто дурний, щоб взагалі знаходитись на сайті. скажіть, будь ласка, це прямим тексом, не ходіть манівцями. буду дуже радий чути Вашу думку.

я знаю, що мені бракує ще життєвого досвіду та потрібних якихось наукових (чи як?)знань. али Ви вкотре повторюєте, що мої дії відповідають психології зграї. але ж ми змушені ставати на ту сторону, яка нам здається правильнішою? чи не так? чи правильніше буде мовчати як останній боягуз? не мати своєї думки?
я віддаю свою шану панові Сергієві, бо бачу в його словах правду, бо вважаю, що з ним поступили грубо, зовсім не по-людськи.
і не маю ніякого бажання посилювати суперечки (Ви ж самі кажете, що моя думка не має ніякої ваги!). для чого мені це?

... а все ж шкода, що пішло так багато талановитих авторів. і це не тільки моя недостойна думка.

а ще хочеться запитати: хто, на вашу думку, у цьому винен?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-01-27 19:58:17 ]
Поезія залишилася.
Зникають лише міражі.
А ті, що зуміють подорослішати, повернуться - і до Поезії, і до її найвищих критеріїв, у тому числі і в житті, де не талант щось значить, а Добро зроблене, бо талант лише для цього і дається.
Якщо протримаєтесь, Мирославе, в поезії ще хоча би років двадцять, то бачитимете все наскрізь. А нині у вас мудрість юності, якій без потреби оця "наскрізність".

Вам здається, що надто жорстко?
А я думаю, що не надто, Мирославе, - колись би це закінчилося дуелями. А так всі живі, правда?
Містерія наразі закінчилася вельми логічно.
Нова ситуація, що зараз на "Майстернях", більш доброзичлива і дозволеного простору додасться, тому саме зараз і розпочнеться нормальне зростання багатьох авторів.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-27 21:22:14 ]
Мирославе, Редакція Майстерень права: головне - не талант, а Добро. Тільки от Добро всі розуміють по-своєму.
Яскравих особистостей зазвичай остерігаються, бо вбачають в них загрозу. Їх намагаються або принизити, або, якщо не вдається, їх позбавляються. Таким чином спрацьовує самозахист системи.
Ви і справді ще дуже юний, щоби протистояти їй. Тому просто бережіть те світло і вогонь, які у Вас є, як можна довше.
І пам"ятайте фразу: "Що нас не вбиває, те робить нас сильнішими". Це справді так, повірте старому Лео :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-01-27 22:03:33 ]
А ось на мою скромну думку - "те, що нас не вбиває (зараз, так?), вбиває нас пізніше". І фізична сила тут ні до чого, так? Ви ж говорите про силу Духу?
Силу, адекватну Святому Духу, що в нас?
То що, питається, намагається нас вбити - зло чи добро?
І невже хтось повірить, що саме зло нас робить сильнішими? :)

Зло, яке тільки і є відсутністю добра, як пітьма - відсутністю світла, як холод - відсутністю тепла!

Думаю, що тільки добро робить нас сильнішими, любов, творчість, осягання Свободи, все інше - не правда.

Тому "Що нас не вбиває, те робить нас сильнішими" - вкрай оманлива формула, для юних досвідом, звичайно.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-27 23:49:27 ]
Так, Ви знову праві: сила фізична нічого не варта без сили Духу. І знову праві лише частково :)
У цій фразі я скромно вбачаю більш широкий зміст. Не будь-які обставини є злом, принаймні намірним, так? Скоріше, вони є випробуванням. Наприклад, закалювання немовлят під холодною водою однім може вважатися ледь не вбиством (злом), а інші скажуть, що це добро (бо доведено, що так організм лише загартовується). Ми всі - немовляти перед Долею, а тому досить складно іноді розрізнити кольори того, що нас або вбиває, або робить нас сильнішими.
Зло і Добро - це не антоніми, так само як Світло - це не відсутність Темряви.
Сильнішими, на мою скромну думку, нас робить здатність зрозуміти ЩО САМЕ є Добром, а що ним не є, а тільки хоче ним здаватися.
Тому фраза "Що нас не вбиває, те робить нас сильнішими" не оманлива, а мудра.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-01-28 10:46:02 ]
Не потрібно так ускладнювати, пане Лео, а то наче пробуєте приховати, замість висвітлити?
Приклад? Я звожу до основного - до Духу особистості у порівнянні із Духом Святим, що в нас, ви ж "розширюєте" (!!!!) в напрямку фізичної сили. А цей шлях тупиковий, і є, зрозуміло, лише звуженням, бо не розміром фізичної сили нам дано послугуватися в Божественних цілях, і не розміром фізичної сили продовжується і наповнюється наше життя, а, власне, розміром Духу нашого, який патронується Духом Святим.
Не добрий Дух є тлінним, а будь-яке тіло, чи не так?

Тому скажіть, Лео, який саме варіант ви маєте на увазі:
а)"Те, що нас не вбиває (остаточно своєю дією), те робить нас сильнішими"
б) "Те, що нас не вбиває (а навпаки - цілюще діє, впливає), те робить нас сильнішими"
І сильнішими духовно чи фізично? Якщо духовно, то чи в злагоді із Духом святим, який у нас присутній?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-28 14:10:11 ]
Давайте, пане опоненте, відділимо "мух від котлет", бо у мене складається враження, що ми з Вами ломимося у відчинені двері :) Наскільки я розумію, наші розбіжності стосуються лише першої частини, а саме: "що ж нас вбиває", оскільки друга не викликає сумніву - звісно, робить нас сильнішими духовно.

Вам має бути відомим, що білий колір - це не відсутність кольорів, а результат їхнього змішування. Повертаючись до категорій Добра і Зла, можна провести аналогію, що обидві вони є цілим спектром кольорів і віддінків. Наводячи приклад з немовлятами, я намагався проілюструвати тільки відносність оцінки зла і добра. До того ж, іноді саме фізичні випробування роблять сильнішими дух (згадайте президента Рузвельта).
Якщо ж відволіктись від "брєнних тіл", думаю, яскравим прикладом може стати розправа з Бродським. З точки зору Системи, вона (система) робила добро (принцип самозбереженості), вишвирюючи поета з країни. Але ж знаємо, що це не так, правда? Це знов до відносності оцінок.
Тому, як на мене, ви дещо спрощуєте трактування тієї ключової фрази. "Те, що нас не вбиває" - це випробування. Ви візьмете на себе відвагу назвати їх однозначним злом? Але ж вони нам нащось даються? Може, якраз для загартовування Духу?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-01-29 13:05:00 ]
Беру сміливість :)
У дійстві "вбиває" - зло.
І зло аж ніяк не є спектром кольорів, а лише відсутністю Добра, Добротності, якщо хочете.
Та й поняття Зла, стосується, як на мене, лише людського виміру, недосконалості нашої, а не Вищих сфер. Тому, ми можемо дати цьому раду.
Подеколи навіть і зобов'язані це робити.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
(Л.П./Л.П.) [ 2010-01-29 18:24:53 ]
Мабуть, краще припинити сперчатися про речі, де ніхто не володіє істиною :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Микола Левандівський (Л.П./Л.П.) [ 2010-02-01 16:46:07 ]
Шкода і прикро, що цей сайт втратив Осоку!!!
Невже не можна було якось конструктивніше, без цих помахів шаблюкою!!!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2010-09-11 18:05:24 ]
ніхто і ніщо незникоме у нашому світі - матерія переходить у інший стан ;)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Чаєчка (Л.П./Л.П.) [ 2013-07-07 02:39:58 ]
Не втратив! Не забувайте, що автор може зареєструватись під іншим іменем :)

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2010-09-11 15:34:54 ]
Осока ти моя, осока... Не косив я тебе цілий рік :) З цікавістю ознайомилась)) З баченням явища критики погодилась і взяла собі в інфу у профіль.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
В'ячеслав Шестопалов (М.К./Л.П.) [ 2011-11-11 20:33:24 ]
Осоки бракує на ПМ.

Хто осоку чіпає, сам об осоку ріжеться.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Грицько Зудука (Л.П./Л.П.) [ 2013-03-13 12:57:08 ]
Артюр Рембо мав не так давно "четвірку", зараз дотягнув до 5-ти. Натомість я краєм вуха чув, що "Самотня Птаха" - веселий експеримент, де була викладена найбездарніша "поезія", зі збереженням усієї тупості і шаблонності. Рейтинг "Майстерень" - 5.08. Що наштовхує на певні роздуми...

1   2   3   4   Переглянути все