ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Кай Хробаковськи
2024.11.19

Ля Дмитро Дмитро
2024.11.16

Владислав Аверьян
2024.11.11

Соловейко Чубук
2024.11.02

Незнайка НаМісяці
2024.11.01

Дарина Риженко
2024.10.30

Богдан Фекете
2024.10.17






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Валерій Хмельницький / Вірші / Іронічні поезії

 Плебеї та аристократи

За городом вырос пустынный квартал
На почве болотистой, зыбкой.
Там жили поэты - и каждый встречал
Другого надменной улыбкой.

А. Блок

...
перейти до тексту твору

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2010-09-07 09:57:52
Переглядів сторінки твору 13665
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 4.550 / 5  (5.063 / 5.42)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.995 / 5.44)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.764
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми Конкурс «Поетичні Майстерні - ІІ півріччя 2009»
Іронічний неореалізм
Портрети
Автор востаннє на сайті 2023.04.12 17:19
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2010-09-07 14:04:42 ]
Мораль?) О, Боже, яку ж тут мораль сказати?) Хоча, це ж не байка, в якій в кінці обов'язково має бути мораль.)))

Ні-ні, в жодному разі не на рівні середньостатистичного графомана, Ви що?)))

Так, звичайно, краще підтягнути... Якщо він захоче ще підтягатись...)

Сталінської епохи?..) Бр-р...

А чого не вистачає?)

Щиро дякую за відгук, Мариночко!)
І не беріть близько до серця мої жарти.)))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марина Єщенко (М.К./Л.П.) [ 2010-09-07 19:20:44 ]
я не беру близько до серця!!! ви ж замовили найстрогішу критику, то я й намагаюся відповідати вимогам автора)

ну не мораль, ідея... якщо щось не влаштовує, значить має бути щось, що влаштовуватиме... типу, треба було описати, яким ж ви все-таки хочете бачити це нещасне створіння - поета... копирсатися у власній душі? а чому це погано? хай би кожен покопирсався у своїй, може, знайшов би там щось, трохи почистив би від бруду...

якщо читач не захоче підтягатися, то що то за читач! якби ми будували літературу виключно за потребами масового читача, то був би якийсь порнографічний детектив з великим вмістом нецензурщини...

не вистачає якоїсь гострої ідеї, яка би те все перекрила, типу, до чого б хотілося прагнути, не знаю... може, не вистачило впевненості... але це суто моє враження, без жартів:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2010-09-08 09:35:05 ]
Я мав на увазі, аби Ви не брали близько до серця мої жартівливі коментарі.)
А критики я не боюсь, а, скоріше, прагну, відчуваючи її гостру нестачу, тому й замовляю щоразу найгострішу.)
Ну чому ж не видно ідеї у вірші? Видно, я не зміг її просто добре виразити, раз її не видно.
Ідея вірша у тому, щоб не писати чудернацькі вірші, у вигляді "поезії для поетів", а писати простіше, не забуваючи про читачів, які, можливо, не в змозі оцінити сучасні тенденції розвитку поетичної думки. І не забувати про той народ, вихідцями з якого є поети. Адже чому так улюблені народом Пушкін та Шевченко? Тому що вони писали для народу. І про народ.
Десь так приміром.)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Марина Єщенко (М.К./Л.П.) [ 2010-09-08 09:42:02 ]
це, що ви щойно написали, у поезії є... я й сама не знаю, чого хочу від вашого вірша. я ще подумаю) а ідея є однозначно, однак за вашою логікою, якщо поет пише в той час, коли мирний читач копає картоплю, то він ледь не злочинець, а ще якщо врахувати, що він пише постмодерне щось... а от якщо він напише про ту ж картоплю, то читачеві буде страшенно приємно і він увіковічнить поета. не знаю, мені після грядки не захотілося би читати про грядки... щось типу того...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2010-09-09 12:09:29 ]
Колеги, краще не вживати слів, яких добре не розумієте, а то "постмодерн" із "постмодернізмом" вкупі... :(


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2010-09-09 13:18:27 ]
А на Вашу думку, пане Володимире, яка між цими двома поняттями різниця?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2010-09-09 13:22:40 ]
Щонайменше, те, що "МОДЕРН" і "МОДЕРНІЗМ" різні явища. Початкові уявлення про "Модерн" - прошу почитати про арт-нуво, сецесію, арт-деко, російський модерн... Міг би сказати і одним реченням, але кому це потрібно :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2010-09-09 13:31:25 ]
Ну, як мінімум, мені.:) Якщо не важко.:)
Марина вжила слово "постмодерн", я - "постмодернізм", і мені здається, що це одне і те ж. Ви зараз сказали про "модерн" і "модернізм". Модерн - це в архітектурі та образотворчому мистецтві. Модернізм - це мистецтво для мистецтва. Я правильно розумію?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2010-09-09 13:38:26 ]
З вашого дозволу повторю свій коментар, зроблений півгодини тому.

"Якщо цікаво, то я найпримітивнішим чином викладу всю теорію Мистецтвознавства в декількох реченнях.
Для раціонального мислення, звичайно. І в сенсі, що має рацію той, хто вважає за початок відліку життя момент творіння Господом усього і вся.
Бо це є еталоном Мистецтва і Творчого процесу, констант і напрямків, і стилів. Як вам відомо, Людина у цій системі координат створена за Образом і в Подібності. Звідси і Традиція, і розуміння Традиційне Мистецтво, яке безмежне і в різноманітності своїх стилів і безконечності їх обріїв використання.
А тепер про "погрішиме" - себто про нас із вами.
Ми всі починаємо із заперечення і пошуку свого місця в житті, і це нормально, фактично це завжди і у всі часи і у всіх народів виливається в так званий "модернізм", який по суті, через, як той писав, "дитячу хворобу лівизни", званий і правити і виправляти "погрішиме" тлумачення "непогрішимого".
У нашому випадку "модернізм" завжди йде в парі з чимсь фундаментальним - як наше "ні", направлене до самих себе, йде поруч із божественним "так".

Тобто, можна бути до пори до часу, наприклад, модерністом в межах українського бароко, та потім стати втіленням його позитивно продовжених далі традицій, чи ж бо так і залишитися вічним опортуністом із гаслом "а я проти" на чолі. І з порушеннями констант краси в кожній своїй справі. Ось це, як на мене, зле. І це "зле" уявно зібрали в поняття "модернізму", хоча це поняття, знову ж таки як на мене, окремо не існує. :)

Тож як можна руйнацію поєднати із Майстерністю зрозуміло лише нашим професорам...

Щодо "посмодернізму", то з якого означення ви його виводите? З "модерну" чи "модернізму". Якщо з "модернізму", то, як на мене, правдивий "постмодернізм" відкидає модерніські заперечення із тандему "погрішиме"-"непогрішиме"...

Щодо "МОДЕРНУ", то найпростіше - це традиційні мистецькі стилі, які доведені до максимально красивого жесту, далі вже маньєризм і куртуазний маньєризм. Глибше у віртуалізм до жесту "постмодерн"...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2010-09-09 13:47:25 ]
Цікаво, але коли Ви писали цей коментар, я якраз читав його в коментарях до вірша Ліни Костенко.)
Тут Ви додали ще один абзац.)
Ось читаю зараз статтю про постмодернізм http://zhurnal.lib.ru/p/postmodern/004_o.shtml і бачу, що до постмодерністів зараховують письменників та поетів від Гомера та Шекспіра і до Чака Паланика.)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2010-09-07 12:50:19 ]
Приєднуюсь, Валерію, до Вашої думки, і, мабуть, сказавши «а» у вірші, не варто задкувати у коментарях, бо це трошки смішно, якою б веселою компанією ми тут не були. І Юля Шешуряк має рацію щодо того, що поети теж частина народу, питання тільки яка саме… Мій невеличкий експромт стосується не Вашого вірша, а швидше коментарів під ним, бо саме коментарі підштовхнули до його написання:
То не народ, що треба гроші?
Ми постановимо віднині
Живитись віршами дитині,
Бо ми поети, ми хороші?
Та ні… Мабуть, усе не так.
За словом загубили дію.
Немає дій, одні лиш мрії,
Й тому народ, такий бідак,
Живе населенням країни…
І ви, поети, теж в тій купі,
А всі слова, пробачте, в дупі,
Бо лізе «мило» із книжини…


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-09-07 13:10:56 ]
Дорога Тетяно, напевно істина має багато рівнів сприйняття, для себе я відкрив, наразі найвищим, отакий - народ, лише наслідок, є фактори більш високого порядку, в тому числі і в людському вигляді...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2010-09-07 13:51:08 ]
Люба Редакціє, здається, Ви зі мною погоджуєтесь, адже фактор високого порядку у людському вигляді має діяти, аби бути фактором. Я погоджуюсь з Вами у тому, що народ у певному сенсі є наслідком впливу факторів вищого порядку, але все ж таки , всі фактори, крім одного, не визнаного атеїстами, звичайно є набагато більш короткостроковими, ніж існування народу. І саме приховані у народі якості дозволяють тим факторам з’явитись, прорости і розвинутись до величини, що має здатність впливу…


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-09-07 14:12:16 ]
З радістю погоджуюся з вами, Тетяно, - вищі фактори також мали би бути "погрішимого" і "непогрішимого" "виду", "непогрішимі", напевно не потребують заповнювати розриви у своєму впливі на "довкілля" чимсь інерційним, певним чином налаштованим, бо не мають у своєму впливі отих розривів. Але в "непогрішимих" факторів, може бути і інше призначення, аніж довгострокові проблеми нижчого порядку...

Щодо факторів "погрішимих", то так, їхня діяльність може мати розриви, і цілком логічно, що вони заповнюються інерційною системою животворних традицій, які так пасують до того чи того ареалу.
Принаймні древні єгиптяни описували цю ієрархію впливу, як "боги, напівбоги, тіні"...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2010-09-07 14:35:17 ]
Щось я взагалі перестав будь-що розуміти...)))))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2010-09-07 17:46:59 ]
Чи варто так ускладнювати, вплутуючи у розмову фактори «непогрішимого» виду, адже вони поза зоною нашого передбачення, принаймні у більшості випадків. Їхня діяльність поза критикою, хоча і досить часто напряму пов’язана із діяльністю «погрішимих» факторів. Власне, суміш довгострокових і короткострокових впливів «непогрішимих» створює глобальні умови існування народу і впливає на проблеми як вищого, так і нижчого порядку…
Було б краще, якби Ви розвинули думку щодо «погрішимих» факторів і ролі Поета і Поезії серед них, якщо , звичайно, Ви визнаєте за Поезією роль фактору впливу на формування народу із населення «ареалу». До речі, цікаво, у якому значенні Ви використали слово «ареал», як економіко-географічне поняття, чи як територію поширення біологічного виду? Хотілося б підкреслити, що я не розглядаю традиції ні як ґрунт для появи впливових факторів, ні як «заповнювач розривів» у діяльності «погрішимих». Традиції є скоріше продуктом переробки народом всіх можливих впливів з метою набуття певного досвіду і «рефлексів», що допомагають не витрачати зайвий час на вибір правильної реакції. Я думаю, нам не варто керуватись світоглядом древніх єгиптян у розмові про ієрархію впливів на формування народу як високої субстанції, тому вважаю за непотрібне зайвий раз торкатись діяльності «непогрішимих», бо це таки наближає нас до древніх, а не до ідеалу, створеного за образом і подобою. Гадаю, що було б краще зосередити свої зусилля на формуванні «погрішимих» факторів…


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-09-07 18:16:18 ]
Дорога Тетяно, то з якого століття починаючи погляди мудреців ви вважатимете достатньо системними? Утім, коли ви виказали свої погляди на традицію, то цілком точно назвали ці модерністичні століття, як 19 і 20...

А взагалі торкаючись ролі справжнього Митця, то я би її швидше охарактеризував продовженням відомої приповідки, скажімо, щоб нікого не образити, про Мудреця і гору.
Словом, якщо ні гора не йде до Мудреця, ні Мудрець не збирається підійматися на гору, то існує ще такий варіант, як зростання Мудреця вище гори. Тобто сутнісне збільшення Мудреця до такого розміру, після якого світ трансформується його волею.

Це, певно вища ступінь, досяжного Людині тут Мистецького рівня, і зрозуміло, що Мистецтво починається і з більш непримітного животворного впливу Особистості в тій країні, в яку вона призвана була прийти.

А стосовно "богів, напівбогів і тіней" - це більш ніж серйозно, аби таке відкидувати, не зрозумівши древніх...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2010-09-07 22:44:10 ]
Я поважаю мудрість древніх, просто не вважаю потрібним трактування сказаного ними, адже будь-яке трактування спотворює первісний зміст. У них був свій час і своє бачення, от і все. Я не претендую навіть з їхньою тінню в обідній час мірятись, а не те що виносити їм власні вердикти з приводу системності чи будь-чогось ще... Я дозволяю собі розкіш трошки поспілкуватись з сучасниками, розважаючи себе думкою, що хтось з них, можливо, справді стане у один ряд з Мудрецями минулого, думками котрих ми користуємось і сьогодні. Один з перших Мудреців винайшов колесо і змінив світ, а навряд чи він справді прагнув змінювати світ своєю волею, так само, як і той, хто зрозумів душу вогнища. Дурень прагне видряпатись на гору, аби побачити інших маленькими нижче ніг своїх, бо не розуміє, що то лиш здається. Мудреці вміють розуміти справжні співвідношення величин незалежно від того, що і хто яким здається, і тому швидше гора підніме їх на плечах своїх, схиляючись перед величчю справжньої Мудрості, висота котрої є недосяжною для інших, у який мізерний сосуд вона на була б покладена. У мене розуму тільки й вистачає на те, щоб повторювати ці загальновідомі аксіоми, а Ви підозрюєте мене у нехтуванні Мудрістю древніх. Так, я сказала, що «нам не варто керуватись світоглядом древніх єгиптян у розмові про ієрархію впливів на формування народу як високої субстанції…….бо це таки наближає нас до древніх, а не до ідеалу, створеного за образом і подобою.» Тому що, у древніх був свій час і своє бачення, а ідеал, створений за образом і подобою, все ж таки є ближчим сучасній людині. Якщо Ви впевнені у помилковості такої думки, що вам варто зробити таку ласку і продемонструвати використання древньоєгипетської Мудрості у зумовленому контексті? Я ж відверто визнаю, що до такого не здатна, бо де я, а де Єгипет, не говорячи вже про Мудрість. Я мрію поспостерігати за «животворним впливом Особистості в тій країні», у якій живу, хоча б здалеку, але у сучасності, а не в минулому, бо у майбутньому мені цього зробити не вдасться з простої причини моєї там відсутності.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Валерій Хмельницький (М.К./Л.П.) [ 2010-09-07 14:13:51 ]
Так, Ви праві, Тетяно, трохи смішно.) Написав нібито від імені народу, а сам залишився трохи збоку.) По принципу: моя хата скраю, нічого не знаю.)

Гарний у Вас вірш вийшов, щирий.
Це правда, всі ми у тому народі... І всі з нього...

Щиро Вам вдячний за відгук, Тетяно!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2010-09-07 16:53:33 ]
От щойно закрутила на зиму чергову порцію ніжинського салату, і пішла відписувати на коментарі. А сусідка закрутила чергові помідори і почала дивитися серіал. Хто з нас більш народистий?


1   2   3   Переглянути все