ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Микола Дудар
2024.04.20 07:21
Обіймаю і… благаю
Не носи до вітру сліз
Він і сам цього не знає,
Що розсіє сльози скрізь…
Хто їх годен позбирати?
Хто посмілиться, скажи?
Ну хіба якщо вже мати…
Це відомо всім — ази

Микола Соболь
2024.04.20 06:52
Війна не розуму, а дронів,
такі реалії буття.
Міста великі – полігони,
а ти у них мішенню став.
Замість примножити красиве,
множим життя людське на нуль.
Якщо хтось вижив це вже диво
під градом мін, ракет чи куль.

Віктор Кучерук
2024.04.20 05:27
Хмарки струмують понад дахом,
Немов сріблясто-біла ртуть,
І, пил здіймаючи над шляхом,
Корови з випасу ідуть.
Звисають яблука та груші,
З донизу зігнутих гілок,
І, мов його хтось міцно душить,
Кричить на Лиску пастушок:

Володимир Бойко
2024.04.19 22:47
Високі небеса, далекі виднокраї,
Галяви і луги виблискують в росі,
Прадавнішні дуби дива оповідають
І молоді гаї чудуються красі.

Там неба голубінь і жовте сяйво поля,
Зо світом гомонить одвічна давнина,
Але ота краса не вернеться ніколи,

Іван Потьомкін
2024.04.19 18:27
Якби товариш Сі
пройшовся по Русі,
тільки Московію
лишив ісконно руським,
на повні груди
дихнуві би світ тоді,
сказавши розбещеній орді
належне їй: "Дзуськи!"

Микола Дудар
2024.04.19 12:49
За чередою череда…
Роки біжать, мов коні
А з неба сочиться вода,
Але не на долоні…
Ступає кожен по землі
Куди — кому, є розклад
Старі похилені й малі
Спішать чомусь на розпад

Світлана Пирогова
2024.04.19 08:13
А я стояла на глухім розпутті.
Гойдались зорі у ставочку.
Шляхи ожина застеляла пруттям,
Немов вдягала оторочку.

І та любов, як квітка на лататті,
Закрилась у вечірню сутінь.
На диво, щезло із душі сум'яття.

Леся Горова
2024.04.19 08:00
Залишся у мені теплом осіннім,
І заходом не гасни у думках.
Бо то давно не мрія, то легка
Рожева тінь пелюстки, то - тремтіння
З чола спадаючого завитка.

То - тріпотіння крил, що не збулися,
Згубились на ходу, незвісно де.

Микола Соболь
2024.04.19 07:14
Пам'ять тобі, друже Варяже,
із Богом покойся, братику.
Слово лихе хіба хто скаже?
Один я пройду Хрещатиком.
Тільки спогад колючим дротом,
де ми до війни приковані.
Повзе крізь дим їдкий піхота,
через міста йде зруйновані.

Віктор Кучерук
2024.04.19 06:07
Посадили квіти
Біля школи діти
І весняна клумба аж вогнем зайшлась, –
Іскорки шафрану,
В полум’ї тюльпанів,
Запашіли жаром з рястом водночас.
Квітів аромати
Стали наповняти

Гриць Янківська
2024.04.18 21:10
Я не сумую, просто – білий вальс,
А думка в пелюстках стоїть безвітрям.
І впала б вже, та звичка, Ісабель!..

А ти чи так дивилась і на нас,
Як на бездення прорваного неба,
Коли ми світ розрізали навпіл?

Євген Федчук
2024.04.18 19:59
Ать-два! Ать-два!
В генерала голова.
Сам придумав, сам зробив.
Мабуть, орден заробив
Ще й підвищення звання.
А все інше – то дурня.
Легко було при Союзі.
Перед старшими – на пузі,

Артур Сіренко
2024.04.18 19:35
Отримав нагороду мовчанням –
Найвищу нагороду нинішніх рапсодів,
Що шиють собі сорочки-мантії
Для буття-блукання в царстві марень,
Братів кіфари, сестер ірландської арфи,
Нагороди сумної білої тиші
Пелюстками анемон посипаної –
Нагороди мовчання

Юрій Гундарєв
2024.04.18 19:12
Уранці 17 квітня російські варвари завдали ракетного удару по Чернігову.
Є загиблі. Багато поранених. Серед них четверо дітей…


Старенький Чернігів - в крові без сил…
Кремлінський палець униз: вбий його!
Святі мовчки виходять з могил.
Сльози в оча

Володимир Каразуб
2024.04.18 19:05
Ти виходиш з будинку, що носить прізвище якогось поета чи композитора,
А вона вже чекає тебе на балконі у свиті з каріатидами
І погляд її, як у звичайного, пристойного інквизитора,
Який знає, що буде далі, а тому милується міськими видами;
А тоді огля

Вікторія Лимар
2024.04.18 15:16
Терпіти несила, мовчати не можу,
бо замість весільного – траурне ложе.
Загинув хлопчина – йому дев’ятнадцять.
В матусі життя обірвалось неначе.

Її зрозуміють лиш ті, що втрачали.
Бо після такого – дорога печалі.
Дорога постійного смутку та болю.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Критика | Аналітика):

Геннадій Дегтярьов
2024.03.02

Теді Ем
2023.02.18

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08

Ярослав Штука
2020.12.05

Оранжевый Олег Олег
2020.03.12

Тарас Ніхто
2020.01.18






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Майстерень Адміністрація / Критика | Аналітика / Мистецтвознавчі розшуки

 Сучасна українська еліта

       "  Ми в осені таки похожі
       Хоч капельку на образ божій
       Звичайно що не всі, а так
        Хоч б деякі...  " *

                Тарас Шевченко

Образ твору ...
перейти до тексту твору

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.



      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Без фото
Дата публікації 2010-12-19 22:42:23
Переглядів сторінки твору 28085
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (0.591 / 5.25)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (0.591 / 5.25)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.842
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПЕРСОНИ
ПРО МИСТЕЦТВО
Соціум
Соціально-громадська тематика
Культурологічна тематика
Загальномистецька тематика
Людина і тоталітаризм, аналітика
Еліта і псевдоеліта
Автор востаннє на сайті 2017.03.02 00:05
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2010-12-21 00:11:18 ]
Вам це "не бачив, але засуджую" нічого не нагадує?
Богдана Ступку "неукраїнцем і непатріотом" може назвати тільки повний кретин.
Він був одним з тих, для кого "патріотизм" виходив за рамки націонал-шовінізму.

Ось дещо про нього
http://file.liga.net/person/435.html

Взгляды и оценки. По словам Б.Ступки, мечта его жизни - чтобы украинская культура была известна во всем мире. Жизненный принцип - порядочность и толерантность. Самое приятное в работе - общение с разными людьми. В людях более всего ценит ум.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-21 00:34:59 ]
Патріотизм і не повинен входити в злочинне русло націонал-шовінізму. Патріотизм - це любов. А любов - від Бога. Який тут може бути шовінізм?

Думаю, що й пункт стосовно пристрасті до грошей важливий. За цим пунктом багато що стає зрозумілим.

Мріє, я знаю багатьох, хто "Ми із будущєго" - 2 переглянули в Інтернеті, їх глибоко вразив тотальний обман, і зрадницька іпостась Остапа Ступки.

І все ж таки, на цій сторінці ми говоримо не про кінематографічні образи, а про еліту, що формує український дух, українське слово, українське мислення, українські обрії, будучи при цьому і взірцем для наслідування...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Комаров (Л.П./Л.П.) [ 2010-12-21 13:40:39 ]
Я взагалі вважаю, що поняття "еліта" вже пережило свій час. Можливо його використовувати як віртуальне означення. Якщо хтось вважає себе чи когось якимось особливим, так вперед за доказами. А навіть наявність голубої крові чи харчування винятково соломою такими доказами вважати не слід. Так звана еліта в житті виявляється звичайними самодурами, хамами і меркантильними особами. В кращому випадку замученими старцями. А "заслужених героїв", чиї нащадки нині бенкетують в куршевелях навіть такими не являються. Пройшла пора божків.
Тут РМ можливо задався питанням кого нинішнє українське суспільство може якщо не боготворити і любити, то хоч ставитися більш-менш помірковано. Колись один звичайний росіянин, але з немалою долею ідеї панрусизма сказав: "В Україні тільки одна людина достойна поваги, Володимир Івасюк, так і того вбили". Чи довели до самогубства, бо конкретики в цій справі наче і нема.
А до РМ є питання. З яких пір УПА, "загони Степана Бандери" і СС "Галичина" одне й те саме? В перших з другими були ілюзії щодо Гітлера, але вони пройшли. Треті наче зовсім інше. Хоча причини які їх розділили цілком можливо одні і ті ж.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-21 20:57:35 ]
Звичайно, ви не одні, пане Олександре, хто так вважає, я навіть думаю, що в Європі-США так вважає більшість населення. Та ті кола, які щось вирішують, завжди орієнтуються на тих чи тих своїх авторитетів, здебільшого незримих для більшості, яка орієнтується на рекламу, так?
Тобто, безсумнівно, існує "професійна" еліта - кращі з кращих майстрових, так? Але не про них говорив Той, що припинив існування Содому і Гомори, чи не так?
Тобто, пане Олександре, вам або доведеться заперечити існування Бога, або ж погодитися, що є ті, без котрих існування світу неможливе.

Звичайно, цей приклад дещо екстремальний, але він встановлює, так би мовити, перспективу...

Щодо українського суспільства в цілому - то як я вже зазначав - воно, схоже, звично відкриє частину нинішньої еліти лише в майбутньому часі, дорісши до тих обріїв, які для нього (суспільства) творить нині ця еліта. Іншу частину еліти не знатимуть ніколи. Та це проблема лише суспільства.

Щодо другого вашого запитання, пане Олександре, то давайте спочатку з'ясовувати головні питання, а потім займатися деталізаціями.
До речі, одне з головних питань другої світової війни і таке - як сталося, що на боці німців проти СРСР ледь не кожен п'ятий, а то й четвертий - був "руським" ( сюди напевно змішали і росіян, і українців, і білорусів)? І це "занімецьке" "руське" воїнство воювало зі "своїми" і на "своїй" території - і по повній програмі.

Але ні УПА, ні інші наші повстанці, ні дивізія "Галичина", не воювали ні проти свого народу, ні на чужій території.
Та про цю проблематику краще спілкуватися на відповідних сторінках.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2010-12-21 22:34:54 ]
Іван Марчук, народний художник України
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%87%D1%83%D0%BA_%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD_%D0%A1%D1%82%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87
http://www.epochtimes.com.ua/articles/view/10/245.html


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2010-12-21 22:44:01 ]
І ще одна непересічна постать сучасності -
Ярослав Грицак
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B0%D0%BA_%D0%AF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2_%D0%99%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-23 16:46:38 ]
Повністю погоджуюся із непересічністю шановного Ярослава Грицака, який, до речі, нещодавно був нагороджений капІтулою журналу "Ї" орденом за «За інтелектуальну відвагу».

Утім, вельми цікаве бачення паном Ярославом Грицаком місця еліти в житті України. Роки три назад він дав ось це інтерв'ю, де зазначив: "Біда України — це не брак національної еліти взагалі, а брак розумної, якщо хочете — хитрої еліти, яка би з цього вправно користалася...", а ще "Боронь Боже, щоб інтелектуали йшли до влади! Як показують французький і російський приклади, з цього виходять потоки крові і мало чого корисного. Адже інтелектуали живуть у полоні великих ідей і великих утопій, котрі пробують здійснювати. Інтелектуал найкращий поза владою — як експерт, критик, моральний авторитет, до голосу якого прислуховуються. А для того він має зберігати — а навіть плекати — свою незалежність від держави, своє право на окрему думку..."

Попри всю повагу до Ярослава Грицака, не можна не зауважити, що висловлені ним думки, охоплюють лише верхні поверхи світобудови. Можливо він не хотів говорити про речі більш фундаментальні, про які, скажімо, намагатимемося говорити ми отут...

Тож, як на мою, найскромнішу думку, - Ярослав Грицак, разом із більшістю названих мною достойників, є повноцінним кандидатом для зачислення в еліту через деякий час, коли відбудеться остаточна систематизація і кристалізація його поглядів. Коли його "молодечі" "заперечення" від модернізму дадуть животворні ростки традиційним напрямкам, до яких він близький.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Мрія Поета (Л.П./М.К.) [ 2010-12-23 18:12:19 ]
А от що він казав рік тому.

"- Наші шанси на євроінтеграцію знижує очевидно і брак якісної еліти. Колись ви назвали українську політичну еліту "поплентачами". Чи бачите Ви зрушення на ліпше? Які перспективи появи нової національної еліти?

- "Поплентачами" я називав українську інтелектуальну еліту, бо вона не пропонує жодних принципових розв'язок - вона лише плентається у хвості політичних подій, а нерідко - у хвості політиків. Я вважаю, що за останні 10-15 років в Україні таки сталася зміна еліти: подивіться, що залишилося з партій, рухів і лідерів, котрі починали у 1991 р. Біда, однак, в тому, що нова еліта значною мірою перейняла правила гри старої - а за деякими ознаками навіть виявилася дрібнішою за своїм масштабом і політичним інстинктом. Як на мене, один з найважливіших викликів, які стоять перед Україною - не дати "скурвитися" (вибачте не за цілком літературне слово) тим, кому сьогодні 25-35, і котрим, за законами біології, доведеться переймати владу і відповідальність за стан в Україні за якихось 20 років. А це вже завдання наше з Вами - тих, кому зараз за 40 років і кому не байдужа доля цієї країни.

Ми повинні творити структури, де грають за іншими, прозорими і чеснішими правилами гри, де слово стає ділом, котрі не бояться відкриватися на світ і т.п. А головне - ми повинні залучити до цих структур молодих людей, котрі у певному часі переберуть від нас владу і відправлять нас на пенсію. Якщо нам цього не вдасться, то винити нам у першу чергу доведеться себе самих. Якщо ж вдасться - ми готові поділити цю перемогу з молодшими. Бо, як кажуть, в успіху є багато батьків, а в поразці - тільки один: ми самі."
http://ukrslovo.org.ua/ukrayina/istoriya/yaroslav-grytsak-my-povynni-tvoryty-struktury-de-grayut-za-inshymy-prozorymy-i-chesnymy-pravylamy-a-golovne-zaluchyty-do-tsych-struktur-molodych-lyudej.html

Схоже, тут немає жодних заперечень?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-23 19:24:26 ]
Тут вже відчувається відповідальність. І не помітно (в цитаті) гри словами...

З цікавістю гляну на саме інтерв'ю.
Дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-23 16:52:12 ]
До речі, модернізм рішучої особистості особливо небезпечний в межах пункту
1_1. Позитивний вплив на місцеву громаду, на суспільство;

Аби був позитив для суспільства (за словами самого ж Ярослава Грицака - кожна здійснена революція є таки примноженням зла), напевно таки, і потрібно перетворювати притаманний кожному молодечий модернізм у продовження існуючих животворних традицій.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-24 12:01:48 ]
Отже, за "вислугою літ" і за всіма відомими на цей час нам критеріями, пропоную внести перекладача, письменника, та науковця Андрія Олександровича Содомору до числа тих, кого "Поетичні Майстерні" бачать сучасною українською елітою.

Коректні зауваження, вкупі із аргументованим фактажем, приймаються до спільного розгляду в будь-який час земного життя "ПМ".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-24 13:26:39 ]
Ще хотілося би звернути загальну увагу на особистість і труди Рафаї́ла Турконя́ка, (також Раймо́нд (Роман) Павлович Турконя́к, в миру отець Рафаїл) архімандрита Греко-Католицької Церкви, доктора богослів'я і доктора літургіки, біблійного перекладача, ієромонаха Студійського уставу, лауреата Шевченківської премії за переклад Острозької Біблії українською мовою (2007), почесного професора і завідувача кафедри богослів’я Національного університету "Острозька академія".

Перш за все важливо зауважити найглибші знання Рафаїла Турконяка древніх мов, якими писалася Біблія (а таких знавців в Україні не більше 3-4 науковців), і відповідну цим знанням працю.

За цим посиланням до вашої уваги пропонується перша повна Біблія у старослов’янській мові. Перекладена з грецької мови і видрукована старннями князя Константина Острозького. Подано тут оригінальний текст та український переклад.

Попри всю феноменальність трудів Рафаї́ла Турконя́ка, і їх видатного значення, потрібно зауважити, що Отець Рафаїл і строго притримується традиційних нашій Церкві поглядів, які, в своїй основі мають як Непогрішиму, так і, можливо, погрішимі (фактори нашої свідомості) сторони.

Щоби максимально зменшити нашу можливу "погрішимість" у питаннях перекладів, не завадило би, напевно, і найточнішим чином співставити наші переклади зі звучанням оригіналів?

Хотілося би вважати, що отцю Рафаїлу таке могло би вдатися, бо ця праця таки виглядає і незмірно принциповішою за ту, яку вже вдалося йому зробити. Можливо, саме ця, нова праця, могла би додати нових позитивних тенденцій і всій українській спільноті.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-24 14:00:13 ]
Отже, про що йдеться.

Існують небезпідставні погляди, що вже Септуагінта небагато залишила від багатоваріантного звучання оригіналу Старого Завіту.

Ось, для тих, кому цікаво про що йдеться, можна розпочати звідси - "про Душу" - фрагменти зваженої розмови на цю тему.

Чому є сенс про все це говорити?

Напевно потреба існує і тому, що еліта має відповідати на питання на найвищому, можливому нині, рівні.
І цей рівень сьогодні відмінний від рівня, на якому "працювала" еліта, що дала нам "Септуагінту", а також "Острозьку Біблію", як достатньо гармонійні русла для суспільної і особистої "масової гармонізації" життя.

Яким чином вирішувати?
Напевно так, щоби життя, в новій, відкритій елітою гармонії нашого можливого існування максимально наближалося до гармонійного ряду від Творця...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-26 15:41:51 ]
Але є і глибші, аніж просто "професійні" запитання до вельмишановного Рафаїла Турконяка.

Ось ним перекладено (Мат.12.35)
"Добра людина з доброго скарбу добро виносить, і зла людина з злого скарбу виносить зло."

Традиційно до Рафаїла Турконяка це перекладалося як "Добра людина з доброго скарбу добро виносить, лиха (лукава) ж людина з лихого (лукавого) скарбу виносить лихе (лукаве)."

"3588 αγαθος 18 ανθρωπος 444 εκ 1537 του 3588 αγαθου 18 θησαυρου 2344 της 3588 καρδιας 2588 εκβαλλει 1544 5719 τα 3588 αγαθα 18 και 2532 ο 3588 πονηρος 4190 ανθρωπος 444 εκ 1537 του 3588 πονηρου 4190 θησαυρου 2344 εκβαλλει 1544 5719 πονηρα 4190"

Ключове слово: ponhroj
Мовиться: pon-ay-ros'
Стронга Номер: G4190
Перекладається:
1. поганий, дурний, лихий, негідний;
2. злий, лукавий;

А проблема у використанні Рафаїлом Турконяком саме значення "злий".
Чому?
Бо відразу виникає питання, як розуміє шановний Рафаїл Турконяк, що таке "зло", чи бачить він "зло" протилежністю "добру"?
Бо за його перекладом може виникнути така думка.

Але "зло" у жодному разі не повинно бути протилежністю до "добра", ці значення існують на кардинально різних рівнях!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2010-12-26 16:06:41 ]
Є така цікава приповідка, в тому числі і про розуміння природи добра і зла.
_____________________
"Якось професор одного відомого університету задав своїм студентам запитання:

- Чи є Бог творцем усього сущого?
Один зі студентів хоробро відповів:
- Так, є!
- Тобто , ви вважаєте, що Бог створив все? - запитав професор.
- Так - рішуче відповів студент.
- Якщо Бог створив усе, тоді Він створив і зло. А відповідно до загальновідомого принципу, що стверджує, що по нашій поведінці і наших справах можна судити, хто ми такі, ми повинні зробити висновок, що Бог і є зло, - сказав на це професор.

Студент замовчав, оскільки не міг знайти аргументів проти залізної логіки викладача.
Професор ж бо, задоволений собою, похвастався перед студентами, що, мовляв, він ще раз довів їм, що релігія є лише міфом, придуманим людьми.

Але тут підняв руку інший студент:
- Можна у зв'язку із цим задати вам запитання, шановний професоре?
- Звичайно.
- Професоре, а чи існує холод?
- Що за питання?! Звичайно, існує. Вам ж бо колись таки бувало холодно?
Студенти захихотіли над простацьким запитанням свого товариша. Та він продовжував:

- Але в дійсності холоду немає. Згідно із законами фізики те, що ми вважаємо холодом, є відсутністю тепла. Тільки об'єкт, що випускає енергію, піддається вивченню. Тепло є те, що змушує тіло або матерію випускати енергію. Абсолютний нуль (- 273° С) є повна відсутність тепла, і будь-яка матерія при такій температурі стає інертною й нездатною реагувати. Холоду в природі немає. Це слово придумали, щоб описати свої відчуття, коли не вистачає тепла.

Потім студент продовжив:
- Шановний професоре,а чи існує пітьма?
- Звичайно, існує, і ви це знаєте самі... - відповів професор.

Студент знову заперечив:
- І тут ви не праві, пітьми також немає в природі. Пітьма, у дійсності, є цілковитою відсутністю світла. Ми можемо вивчати світло, але не тьму. Ми можемо використовувати призму Ньютона для того, щоби розкласти світло на його складові й виміряти довжину кожної хвилі. Але пітьму не можна виміряти. Промінь світла може освітити тьму. Але як можна визначити рівень темряви? Ми вимірюємо лише кількість світла, чи не так? Пітьма - це слово, яке лише описує стан, коли немає світла.

Студент був настроєний по-бойовому й не вгамовував:
- А тепер скажіть, будь ласка, тож чи існує зло, про яке ви говорили?
Професор, уже непевно, але відповів:
- Звичайно, я ж пояснив це, якщо ви уважно мене слухали. Ми бачимо зло щодня. Воно проявляється в жорстокості людини до людини, у безлічі злочинів, чинених повсюдно. Так що зло все-таки існує.

На це студент знову заперечив:
- І зла теж немає, точніше, воно не існує саме по собі. Зло є лише відсутність Бога, подібно тому, як тьма і холод - відсутність світла й тепла. Це ("зло")- усього лише слово, використовуване, щоб описати відсутність Бога. Не Бог створив зло. Зло - це результат того, що трапляється з тим, у чиїм серці немає Бога. Це як холод, що наступає при відсутності тепла, або пітьма - при відсутності світла.

Професор замовк і сів на своє місце.
Студента звали Альберт Ейнштейн. І ця історія дійсно відбулася з ним в часи його студентської молодості.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ярослав Нечуйвітер (М.К./М.К.) [ 2011-01-04 21:47:32 ]
Остання історія багато чого пояснює, насправді!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-01 08:35:24 ]
Олег Медведєв

Ліна Костенко не Ян Табачник. У неї не грають "Мурку" – ніхто з ПР і не прийшов. У Януковича готують удар "під дих"

Свій творчий вечір Ліна Костенко прямо назвала "зібранням опозиції". На Табачника так і сказала – "нечиста сила". Але це не означає, що наша жива українська легенда не заслужила того, щоб від цієї влади бодай Герман підняла сідниці та на знак поваги спустилася з вертолітних небес Януковича на грішну землю Костенко. Лише кілька десятків сходинок вниз відділяють Банкову від театру Івана Франка, який набився вщент шанувальниками творчості великої українки.

А щодо дискомфорту... Там кожному трохи було ніяково, бо Ліна Костенко критикує не лише владу, а всякого з нас. Бо заслужила судити, і несудимою бути.

Однак, регіоналам там було би нудно. Ліна Василівна не Ян Петрович: з нею "Мурки" не злабаєш. Костенко чужа нашій муркотливій владі, так само як чужа цій владі і Марія Матіос, яку вони також днями проігнорували, і яку вона, тобто Ліна Костенко, назвала вчора своєю улюбленою сучасною українською письменницею.

А на сьогодні у Януковича приготували потужний удар по українській культурі. Рада має розглядати закон регіоналки Бондаренко про скасування 50-відсоткової квоти на український культурний продукт на формально українських телебаченні та радіо.

Не дивно, що мовчить Мінкульт. Не дивно, що неначе води в рота набрала Герман – це ж не над Тимошенко хизуватися на ток-шоу.

Дивно лише те, що заціпило перебіжчикам до Гуманітарної ради Януковича – Стусові та Драчеві. І взагалі, для чого та Гуманітарна рада з нікчемними членами, які мовчать навіть у таких критичних ситуаціях?

http://blogs.pravda.com.ua/authors/medvedev/4d47a659ede63/


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-01 08:51:45 ]
А ось і вся та шахер-махер братія, "члени" і "членкині" якої за жодних умов не будуть названі нашою елітою

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 2 квітня 2010 року № 469/2010

СКЛАД
Громадської гуманітарної ради

ЯНУКОВИЧ Віктор Федорович – Президент України, Голова Ради
ГЕРМАН Ганна Миколаївна – заступник Глави Адміністрації Президента України, секретар Ради
БЕБИК Валерій Михайлович – проректор з політичних комунікацій Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» (за згодою)
БІЛЕЦЬКИЙ Михайло Іванович – експерт Київського центру політичних досліджень і конфліктології (за згодою)
БОКОТЕЙ Андрій Андрійович – ректор Львівської національної академії мистецтв (за згодою)
БОНДАРЕНКО Віктор Дмитрович – перший заступник Голови Вищої атестаційної комісії України
БОНДАРЕНКО Костянтин Петрович – директор Київського інституту проблем управління імені Горшеніна (за згодою)
БУБКА Сергій Назарович – президент Національного олімпійського комітету України (за згодою)
ГРИЦЕНКО Олександр Андрійович – директор Українського центру культурних досліджень (за згодою)
ГУБЕРСЬКИЙ Леонід Васильович – ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка (за згодою)
ДЕНИСЕНКО Валерій Миколайович – завідувач кафедри теорії та історії політичної науки Львівського національного університету імені Івана Франка (за згодою)
ДРАЧ Іван Федорович – письменник, голова Товариства зв'язків з українцями за межами України «Україна – Світ» (за згодою)
ЄМЕЦЬ Ілля Миколайович – директор Науково-практичного медичного центру дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України (за згодою)
КАПЕЛЮШНИЙ Валерій Петрович – завідувач кафедри етнології та краєзнавства Київського національного університету імені Тараса Шевченка (за згодою)
КРЕМЕНЬ Василь Григорович – президент Національної академії педагогічних наук України, академік Національної академії наук України (за згодою)
КУТУЄВ Павло Володимирович – професор кафедри політології, соціології та соціальної роботи Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» (за згодою)
ЛУБКІВСЬКИЙ Роман Мар'янович – письменник (за згодою)
МИХАЙЛЕНКО Максим Валерійович – директор з досліджень Центру соціальних та правових досліджень (за згодою)
ОЛІЙНИК Борис Ілліч – голова правління Українського фонду культури (за згодою)
ПРИМУТ Микола Васильович – завідувач кафедри політології Донецького національного університету
РЕЗНІКОВИЧ Михайло Юрійович – генеральний директор – художній керівник Національного академічного театру російської драми імені Лесі Українки (за згодою)
СКОРИК Лариса Павлівна – професор кафедри архітектурного проектування Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури (за згодою)
СМОЛІЙ Валерій Андрійович – директор Інституту історії України НАН України, доктор історичних наук, академік Національної академії наук України (за згодою)
СТУПКА Богдан Сильвестрович – художній керівник Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка (за згодою)
СТУС Дмитро Васильович – публіцист, старший науковий співробітник Інституту літератури імені Т.Г.Шевченка НАН України (за згодою)
ТОЛОЧКО Петро Петрович – директор Інституту археології НАН України, академік Національної академії наук України (за згодою)
ТОЛСТОВ Сергій Валер'янович – директор Інституту політичного аналізу і міжнародних досліджень (за згодою)
ФРАНЧУК Олена Леонідівна – голова правління благодійної організації «Фонд Олени Франчук «АНТИСНІД» (за згодою)
ШУЛЬГА Микола Олександрович – заступник директора Інституту соціології НАН України (за згодою)
ЩЕРБАК Світлана Ігорівна – науковий співробітник Інституту філософії імені Г.С.Сковороди НАН України (за згодою)
ЯКУШИК Валентин Михайлович – професор кафедри політології Національного університету «Києво-Могилянська академія» (за згодою).

Глава Адміністрації Президента України С.ЛЬОВОЧКІН


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-14 21:22:53 ]
І ще раз про еліту.
Вчора читала інтерв’ю з Любомиром Гузаром, яке він дав ZN,UA востаннє перед тим, як скласти повноваження. Думаю, не перебільшу, якщо скажу, що це - одна з наймудріших постатей сучасності.
Потышилася збыгу думок у відповідях на деякі питання, зокрема про "українського Гавела", якому б я беззаперечно віддала свій голос.

— Знову постає питання, до якого ми зверталися неодноразово: чому досі немає українського Гавела?

— Я вам скажу — чому. Трагедія нашого народу в тому, що від кінця XVIII ст. — від знищення Київської лаври і Січі — ми є поневолені. Нам нищили мозок. Всі, хто нас окуповував, нищили мозок нації. Наш поступ сьогодні не треба вважити заповільним. Ми ж не маємо еліти — її нищили. Що сталося з блискучим відродженням 20-х років — з Холодним, Зеровим? Їх знищили. Що сталося у 30-х роках з селом? Хто були ті „куркулі“? Люди, які вміли працювати на землі, мали вплив у своїх громадах. Їх знищили. Так само знищували інтелігенцію — весь час. Не дивуймося, що не маємо сьогодні еліти. Пішов до школи, трохи вивчився, має освіту — це ще не є еліта, цього замало. Еліта — це люди, це інтелігенція, яка думає не лише інтелектуально — думає серцем. Та сама Ліна Костенко. Інші письменники. Еліта — вона не тільки інтелектуальна. Еліта — духовна. Все це було в нас знищено — не одноразово, воно винищувалося протягом поколінь. Треба дивуватися не тому, що ми повільно розвиваємося, а тому, що ми взагалі ще стоїмо. Що стоїть наше село, де кожен розумний був знищений. В містах — науковий світ, культурний світ — сотнями, тисячами вистрілювали. А інтелігенція — це не гриби, що ростуть після дощу. Скільки треба років, щоби виховати людей — науковців, мислителів, культурних діячів — здатних мислити широко, мислити категоріями держави, народу, нації?

Ми якось дискутували про Чехію — порівнювали її з Україною. Як вже прийшла свобода, СССР пропав, Чехія мала те щастя, що могла позбутися комуністів і комуністо-вихованих людей, бо мала, ким їх заступити — мала людей, які мислили демократично, категоріями гідності людини. В нас такого не могло відбутися, бо в нас таких людей не було і бути не могло — нам те знищили. Назвіть мені одного політика в Україні, думаючого державно. Немає. Не тому, що ми придуркуваті — потрібен час, щоби їх виховати.

http://www.dt.ua/newspaper/articles/75318#article


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-27 14:47:01 ]
І я сподіваюся, Любо, що хоча би автори ПМ дослухатимуться до слів Любомира Гузара, і будуватимуть свої світогляди на достойному фундаменті досвіду найкращих людей України.


1   2   3   Переглянути все