ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
2024.05.20
2021.12.12
2020.01.18
2019.07.07
2018.01.11
2017.11.16
2017.06.10
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Василь Дениско (1954) /
Рецензії
Безодня океану
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Безодня океану
Талановитий французький кінорежисер Жак Перрен зняв дуже відомі фільми, які завоювали чимало фестивальних нагород, а саме: “Птахи” (2001), “Крила природи” (2002) і “Мандрівники повітрям і морем” (2004). А ще він був продюсером знаменитого фільму “Мікрокосмос” (1996) і фільму “Гімалаї: Дитинство вождя” (1999). Крім цього, Жак Перрен – відомий кіноактор. Можна пригадати найвідоміші його ролі: у кінострічці Шарля Бельмона “Піна днів”, – екранізації однойменного знаменитого роману Бориса Віана, та в метафізичній притчі Дзурліні “Татарська пустеля”. У 2007 році Жака Перчена було нагороджено орденом Почесного легіону.
14 жовтня 2010 року в українських кінотеатрах почався показ нової, унікальної документальної стрічки “Океани” режисерів Жака Перрена і Жака Клюзо. Фільм є неперевершеним, якщо оцінювати загалом. Драми і трагедії життя дивовижних океанічних створінь, а ще прихований, ненав’язливий метафоричний зміст стрічки пробуджують сумління глядача і змушують його полюбити братів наших менших або хоча б співчувати їм. Побачене просто ошелешує!
Перебуваючи у Москві, Жак Клюзо в інтерв’ю Сему Клебанову відкрив суттєву таємницю написання сценарію. Виявляється, що для авторів стрічки первинними були емоції (!), які, як окремі частини фільму, називалися “Навіжений біг”, “Агресія”, “Шторм” тощо. А вже тварин обирали залежно від того, чи спроможні вони в природних умовах відобразити ці емоції.
Немає сенсу переповідати сюжет фільму “Океани”, бо усвідомлюєш, що не вистачить слів, щоб передати неймовірну красу барв, кольорів і відтінків тваринного, рибного та рослинного океанічного світу. Це просто треба бачити! Тому зупинюся лише на епізодах кінострічки, де показано втручання людини у крихкий світ океану, епізодах, які змушують задуматись та породжують у глядача образи й алюзії.
На початку фільму кінокамера з висоти пташиного польоту наздоганяє на узбережжі білявого хлопчика. І летить у далеч уже ніби поглядом його темних, розумних очей. Могутні пінисті хвилі вдаряють у скелі. Цей утаємничений і незбагненний світ морських глибин – манить і заворожує.
Оповідь розпочинається з показу життя найдревніших видів: ігуан, мечехвостів і черепах. Вони живуть мільйони років за циклами Місяця і Сонця. Першим натяком у фільмі на згубний вплив цивілізації стає у фільмі сліпучо білий вогонь ракети, випущеної з підводного човна на тлі прекрасного заходу сонця в атмосфері умиротворення і спокою. Реліктові істоти завмирають, споглядаючи дивне штучне сонце, що раптово з’явилося на небосхилі. У чорних зіницях ігуани запалали неприродні відблиски, а хмари набули кров’яного забарвлення. Для емоційного глядача, спроможного на мить, подумки, перевтілитися у морських істот, ці кадри стають сигналом тривоги і занепокоєння.
Автори стрічки (знімальна група нараховувала 400 осіб, серед них і фахівці-океанологи) переконливо і точно показали мінливість життя океану. Так, драматичні сцени полювання (дельфінів і олушів – на косяк риби; білих акул і касаток – на тюленів; фрегатів – на маленьких беззахисних черепашок) змінюються сценами гармонійного єднання живих істот: велетенського ската і риби-прилипали, морського котика та краба, риби-чистильника та страхітливої, хижої мурени.
Природні звуки і шуми – дихання, крики і плюскіт води, а ще прекрасна музика Бруно Куле – правдиво доповнюють візуальний ряд. Коли ж на ритм скорочення тіла красивої жовтогарячої медузи накладаються звуки ударів людського серця, то починаєш розуміти, що насправді ми є частинкою цієї живої природи. У цьому ритмі морський птах махає крилом, у цьому ритмі тисячі крабів рухаються дном океану, а дивовижні (печальні) каракатиці кружляють у любовному танку.
У кадрі, знятому з-під води, видно віддзеркалення бронзового вітрильника, що похилився, немов Пізанська вежа. Чомусь з’являється передчуття трагедії фатального втручання людини у цей казковий світ океану. Драми і трагедії режисер демонструє приголомшливо, проте без надмірної кровожерні. У супроводі високочастотних криків китів камера ніби ковзає по риболовецькій сітці, де приречено заплутались акули, черепахи і дельфіни. А ще видно підошви людських чобіт, які топчуться у крові…
Мертвий альбатрос волочиться на волосіні, бо випадково проковтнув гачок із наживкою. Конає у страшних муках на дні океану акула без хвоста і плавників. (Я знаю глядачів, які плакали, побачивши цю смерть.) Гарпун безжально пробиває бік велетенського кита. Насправді вражає не лише побачене, а й почуте: звук металевий, короткий і сухий. І хоча здогадуєшся, що це так розпрямляється линва, вдаряючи у палубу судна, в уяві постає звукозображення зашморгу батога на шиї людини! І вже у наступному кадрі на глядача дивляться, прискіпливо і проникливо, чорні тюленячі очиці , які начебто плачуть. Згодом виявляється, що цю сцену знято у музеї опудал (!) вимерлих морських тварин…
А ближче до фіналу картини живий тюлень торкається до порожнього металевого візка-корзини із супермаркету. Він занепокоєно вивчає цей дивний предмет, що загруз у піщане дно серед сміття, і ніби промовляє до нас словами: доки у морі плаватимуть пластикові пляшки, дитячі іграшки для басейнів та інший непотріб, як ось цей візочок, доки людство не усвідомить, чим загрожує йому самому нещадна експлуатація природи, доти ми, океанічні істоти, не зможемо вважати його своїм другом...
І все ж фільм “Океани” обнадійливий! Це можна зрозуміти, відчуваючи співчутливий погляд хлопчика. Віриться, що у прийдешньому він ніколи не стане капітаном браконьєрського судна. Також вселяє надію зворушливий кадр, коли моржиха, обійнявши ластами своє дитинча, тримає його над водою, притиснувши до грудей, як мати немовля.
Якось Жак Перрен сказав: “Розмаїта кількість природних видів потребує нашої уваги й захисту. Ми хочемо пробудити почуття відповідальності”. Тож будьмо відповідальними і бережімо дорогоцінні скарби океанів, аби не сталося так, що людям залишиться споглядати морських тварин тільки крізь скло океанаріумів чи в музеях їхніх опудал…
2011 рік
14 жовтня 2010 року в українських кінотеатрах почався показ нової, унікальної документальної стрічки “Океани” режисерів Жака Перрена і Жака Клюзо. Фільм є неперевершеним, якщо оцінювати загалом. Драми і трагедії життя дивовижних океанічних створінь, а ще прихований, ненав’язливий метафоричний зміст стрічки пробуджують сумління глядача і змушують його полюбити братів наших менших або хоча б співчувати їм. Побачене просто ошелешує!
Перебуваючи у Москві, Жак Клюзо в інтерв’ю Сему Клебанову відкрив суттєву таємницю написання сценарію. Виявляється, що для авторів стрічки первинними були емоції (!), які, як окремі частини фільму, називалися “Навіжений біг”, “Агресія”, “Шторм” тощо. А вже тварин обирали залежно від того, чи спроможні вони в природних умовах відобразити ці емоції.
Немає сенсу переповідати сюжет фільму “Океани”, бо усвідомлюєш, що не вистачить слів, щоб передати неймовірну красу барв, кольорів і відтінків тваринного, рибного та рослинного океанічного світу. Це просто треба бачити! Тому зупинюся лише на епізодах кінострічки, де показано втручання людини у крихкий світ океану, епізодах, які змушують задуматись та породжують у глядача образи й алюзії.
На початку фільму кінокамера з висоти пташиного польоту наздоганяє на узбережжі білявого хлопчика. І летить у далеч уже ніби поглядом його темних, розумних очей. Могутні пінисті хвилі вдаряють у скелі. Цей утаємничений і незбагненний світ морських глибин – манить і заворожує.
Оповідь розпочинається з показу життя найдревніших видів: ігуан, мечехвостів і черепах. Вони живуть мільйони років за циклами Місяця і Сонця. Першим натяком у фільмі на згубний вплив цивілізації стає у фільмі сліпучо білий вогонь ракети, випущеної з підводного човна на тлі прекрасного заходу сонця в атмосфері умиротворення і спокою. Реліктові істоти завмирають, споглядаючи дивне штучне сонце, що раптово з’явилося на небосхилі. У чорних зіницях ігуани запалали неприродні відблиски, а хмари набули кров’яного забарвлення. Для емоційного глядача, спроможного на мить, подумки, перевтілитися у морських істот, ці кадри стають сигналом тривоги і занепокоєння.
Автори стрічки (знімальна група нараховувала 400 осіб, серед них і фахівці-океанологи) переконливо і точно показали мінливість життя океану. Так, драматичні сцени полювання (дельфінів і олушів – на косяк риби; білих акул і касаток – на тюленів; фрегатів – на маленьких беззахисних черепашок) змінюються сценами гармонійного єднання живих істот: велетенського ската і риби-прилипали, морського котика та краба, риби-чистильника та страхітливої, хижої мурени.
Природні звуки і шуми – дихання, крики і плюскіт води, а ще прекрасна музика Бруно Куле – правдиво доповнюють візуальний ряд. Коли ж на ритм скорочення тіла красивої жовтогарячої медузи накладаються звуки ударів людського серця, то починаєш розуміти, що насправді ми є частинкою цієї живої природи. У цьому ритмі морський птах махає крилом, у цьому ритмі тисячі крабів рухаються дном океану, а дивовижні (печальні) каракатиці кружляють у любовному танку.
У кадрі, знятому з-під води, видно віддзеркалення бронзового вітрильника, що похилився, немов Пізанська вежа. Чомусь з’являється передчуття трагедії фатального втручання людини у цей казковий світ океану. Драми і трагедії режисер демонструє приголомшливо, проте без надмірної кровожерні. У супроводі високочастотних криків китів камера ніби ковзає по риболовецькій сітці, де приречено заплутались акули, черепахи і дельфіни. А ще видно підошви людських чобіт, які топчуться у крові…
Мертвий альбатрос волочиться на волосіні, бо випадково проковтнув гачок із наживкою. Конає у страшних муках на дні океану акула без хвоста і плавників. (Я знаю глядачів, які плакали, побачивши цю смерть.) Гарпун безжально пробиває бік велетенського кита. Насправді вражає не лише побачене, а й почуте: звук металевий, короткий і сухий. І хоча здогадуєшся, що це так розпрямляється линва, вдаряючи у палубу судна, в уяві постає звукозображення зашморгу батога на шиї людини! І вже у наступному кадрі на глядача дивляться, прискіпливо і проникливо, чорні тюленячі очиці , які начебто плачуть. Згодом виявляється, що цю сцену знято у музеї опудал (!) вимерлих морських тварин…
А ближче до фіналу картини живий тюлень торкається до порожнього металевого візка-корзини із супермаркету. Він занепокоєно вивчає цей дивний предмет, що загруз у піщане дно серед сміття, і ніби промовляє до нас словами: доки у морі плаватимуть пластикові пляшки, дитячі іграшки для басейнів та інший непотріб, як ось цей візочок, доки людство не усвідомить, чим загрожує йому самому нещадна експлуатація природи, доти ми, океанічні істоти, не зможемо вважати його своїм другом...
І все ж фільм “Океани” обнадійливий! Це можна зрозуміти, відчуваючи співчутливий погляд хлопчика. Віриться, що у прийдешньому він ніколи не стане капітаном браконьєрського судна. Також вселяє надію зворушливий кадр, коли моржиха, обійнявши ластами своє дитинча, тримає його над водою, притиснувши до грудей, як мати немовля.
Якось Жак Перрен сказав: “Розмаїта кількість природних видів потребує нашої уваги й захисту. Ми хочемо пробудити почуття відповідальності”. Тож будьмо відповідальними і бережімо дорогоцінні скарби океанів, аби не сталося так, що людям залишиться споглядати морських тварин тільки крізь скло океанаріумів чи в музеях їхніх опудал…
2011 рік
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію