ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Томаш Деяк (1984) /
Проза
Квартирне питання
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Квартирне питання
Між державами, небом і людьми – немає нічого спільного, крім відстаней.
Між мною, тобою і майбутнім – немає нічого, крім часу.
Між містами і їх мешканцями – немає нічого, крім квартирного питання.
І все ж ми тут: я, ти, час, міста та інші…
Ми стоїмо у Словаччині,
на місці, звідки видно Ужгород та Токайські пагорби,
з нами стоїть квартирне питання…
…і сторож занедбаного музею оповідає нам історію.
Цей сивий чоловік не був особисто знайомий з
графами, князями та герцогинями,
не порпався у їхній брудній білизні,
не отримував від них маєтків і милостей.
Проте його історія витікає з нього так само легко,
як сік зі свіжого винограду.
Сторож занедбаного музею не має дисертацій на історичні теми,
публікацій у фаховій періодиці.
Він закінчив сільське ПТУ, проте, слухаючи його історію,
ти відчуваєш себе в ній.
Ось ми – стиглі грона винограду, які під звуки чардашу
розчавлюють босими ступнями незаймані дівчата.
І ми вибухаємо, щоб розтектись смарагдовими цівками
дерев’яними стінками жбану.
Сторож занедбаного музею працює з сьомої до шостої, за середньоєвропейським часом, але ось вже за північ, а ми розмовляємо про Ракоці і про Еґана,
про виноградарство і самогоноваріння.
Його історія не пахне нафталіном і пліснявою бібліотек,
вона грає у шлунку і серці свіжим божоле
і, як всі добрі вина, пахне виноградом, а не спиртом.
Він дарує нам свій час, а ми тільки широко відкриваємо очі у відповідь.
Під сухий фурмінт ми вбираємо в себе його історію,
а він вбирає в себе наш щирий подив.
Ця ніч, як і всі до неї, закінчиться і стане історією,
яку збереже 70-літній сторож занедбаного музею.
Сторож, у якого щирі навіть зморшки на доброму обличчі…
Ми заснемо під небом Словаччини і снитимемо фортецями,
над мурами яких зі скойки сріблястих хмар виринатиме золотава перлина сонця,
сонця, яке наповнюватиме криваво-смарагдовим соком грона,
округлі, мов стегна незайманих дівчат,
що босими стопами вичавлюють душу винограду у дерев’яні жбани.
У цих жбанах бродять наші душі, перетворюючись у божоле під ступнями підступних німфеток.
Ми прокинемось під скрипи віконниць занедбаного замку і народимо нові легенди, легенди, які переповість наступним слухачам сімдесятилітній сторож.
Сторож, у якого щирі навіть зморшки на доброму обличчі…
Між державами небом і людьми – немає нічого спільного, крім відстаней.
Між мною, тобою і майбутнім – немає нічого, крім часу.
Між містами і їх мешканцями – немає нічого, крім квартирного питання…
Але ми тут і усміхнений фотограф перевіряє зафіксовану ним історію.
Але ось ми тут і між нами немає нічого…
Нас тут немає, але ми були тут завжди…
І сторож занедбаного музею вже звичним жестом зачиняє хвіртку замку на ніч.
Сторож, у якого щирі навіть зморшки на доброму обличчі…
Між мною, тобою і майбутнім – немає нічого, крім часу.
Між містами і їх мешканцями – немає нічого, крім квартирного питання.
І все ж ми тут: я, ти, час, міста та інші…
Ми стоїмо у Словаччині,
на місці, звідки видно Ужгород та Токайські пагорби,
з нами стоїть квартирне питання…
…і сторож занедбаного музею оповідає нам історію.
Цей сивий чоловік не був особисто знайомий з
графами, князями та герцогинями,
не порпався у їхній брудній білизні,
не отримував від них маєтків і милостей.
Проте його історія витікає з нього так само легко,
як сік зі свіжого винограду.
Сторож занедбаного музею не має дисертацій на історичні теми,
публікацій у фаховій періодиці.
Він закінчив сільське ПТУ, проте, слухаючи його історію,
ти відчуваєш себе в ній.
Ось ми – стиглі грона винограду, які під звуки чардашу
розчавлюють босими ступнями незаймані дівчата.
І ми вибухаємо, щоб розтектись смарагдовими цівками
дерев’яними стінками жбану.
Сторож занедбаного музею працює з сьомої до шостої, за середньоєвропейським часом, але ось вже за північ, а ми розмовляємо про Ракоці і про Еґана,
про виноградарство і самогоноваріння.
Його історія не пахне нафталіном і пліснявою бібліотек,
вона грає у шлунку і серці свіжим божоле
і, як всі добрі вина, пахне виноградом, а не спиртом.
Він дарує нам свій час, а ми тільки широко відкриваємо очі у відповідь.
Під сухий фурмінт ми вбираємо в себе його історію,
а він вбирає в себе наш щирий подив.
Ця ніч, як і всі до неї, закінчиться і стане історією,
яку збереже 70-літній сторож занедбаного музею.
Сторож, у якого щирі навіть зморшки на доброму обличчі…
Ми заснемо під небом Словаччини і снитимемо фортецями,
над мурами яких зі скойки сріблястих хмар виринатиме золотава перлина сонця,
сонця, яке наповнюватиме криваво-смарагдовим соком грона,
округлі, мов стегна незайманих дівчат,
що босими стопами вичавлюють душу винограду у дерев’яні жбани.
У цих жбанах бродять наші душі, перетворюючись у божоле під ступнями підступних німфеток.
Ми прокинемось під скрипи віконниць занедбаного замку і народимо нові легенди, легенди, які переповість наступним слухачам сімдесятилітній сторож.
Сторож, у якого щирі навіть зморшки на доброму обличчі…
Між державами небом і людьми – немає нічого спільного, крім відстаней.
Між мною, тобою і майбутнім – немає нічого, крім часу.
Між містами і їх мешканцями – немає нічого, крім квартирного питання…
Але ми тут і усміхнений фотограф перевіряє зафіксовану ним історію.
Але ось ми тут і між нами немає нічого…
Нас тут немає, але ми були тут завжди…
І сторож занедбаного музею вже звичним жестом зачиняє хвіртку замку на ніч.
Сторож, у якого щирі навіть зморшки на доброму обличчі…
• Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.
Дивитись першу версію.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію