ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Юрій Гундарєв
2024.05.21 11:51
СО-СУ-КУР

Вітаємо із створенням літературного блоку СО-СУ-КУР (Соболь-Сушко-Курдіновський)!


Блок СО-СУ-КУР -
свято культур,
група поетів,

Володимир Бойко
2024.05.21 11:25
Вертить римами поет,
Віршики ладнає.
То ронделик, то сонет -
Він війни не знає.

Знову зрада і любов,
Пристрасні сюжети...
Що там жертви, що там кров,

Леся Горова
2024.05.21 10:58
Мрії збуваються.

https://m.youtube.com/watch?v=WmxjyMRUCJE&si=9IyrcA6yGrlEhr8k

Світлана Пирогова
2024.05.21 08:12
Яка морська краса! Ось "Ланжерон",
Відомий дельфінарій "Немо".
Небесний усміхається капрон,
Яскрава сонця хризантема.

А Чорне море в синьому вбранні,
Хоч від плактону зеленіє,
І хвилями підморгує мені,

Віктор Кучерук
2024.05.21 07:03
Сколихнувши гілку,
Забриніла бджілка
І смоктати стала з квіточки нектар, –
Видно в пелюстинках
Лиш комахи спинку
Золотисто-сіру, як погаслий жар.
До нектару ласа,
Робить вихиляси

Артур Курдіновський
2024.05.21 04:06
Неначе блискавка у квітні,
Розколе тишу тріолет.
Нове замінить на новітнє,
Неначе блискавка у квітні.

Коли бажання заповітні
Прикрасить римами поет,
Неначе блискавка у квітні,

Ілахім Поет
2024.05.21 00:02
Ні, «любов» - заслабке те слівце, як на мене.
Я тобою живу, а не просто люблю.
Чоловік – то чисельник, а жінка – знаменник
Апріорі ніколи не рівний нулю.

Та обов’язок цей - хоч чогось бути вартим -
Із тобою приємність, але не тягар.
Жили рвуть,

Володимир Каразуб
2024.05.20 20:34
Прозорий метелик засинає на осонні її плеча
І годинник стрекоче мов бабка між стрілками очерету,
І вітер в кімнату завіявшись не втече,
Торкнеться стегна, мов підкреслить свою безпредметність.
Наче все, що було тільки слів невагомість пливка,
Наче д

Володимир Каразуб
2024.05.20 20:34
Прозорий метелик засинає на осонні її плеча
І годинник стрекоче мов бабка між стрілками очерету,
І вітер в кімнату завіявшись не втече,
Торкнеться стегна, мов підкреслить свою безпредметність.
Наче все, що було тільки слів невагомість пливка,
Наче д

Іван Потьомкін
2024.05.20 19:15
Підбитий у відльоті птах.
Як птах тужавіє в надії.
Розгін...Стрибок...
Ще... Ще... І ще...
...Дивак в літах, хіба ж не ти отак
І пінишся, і рвешся у чуттєвій вирві?
Розгін... Стрибок...
Ще... Ще... І ще...

Микола Соболь
2024.05.20 13:30
Вплетись у пам'ять чорною стрічкою.
Чи на землі нам щастя ще буде?
Січень ув очі жбурляє січкою,
але не милішим був і грудень.
Ми повизбируєм снігу перлини,
платтячко буде доні на свято,
час відрахує останні години,
їх лишається геть небагато.

Олександр Сушко
2024.05.20 12:53
В моєму лобі кублиться печаль,
Обарвлена у перегар поезій.
Сатира в гузно заганя меча,
Аж крапле кров із геть тупого леза.

А я ж чекав не вави, а "Ура!",
Щоб оплески мого вмивали писка!
Але Сушко - упир-сисун, мара,

Олена Балера
2024.05.20 12:46
Святині зруйновані житимуть в наших серцях,
Неторкано-чистими лишаться розум і віра.
Лиш праведний гнів не засліплює око борця,
Лиш ненависть щира несхибно приборкує звіра.

Настала хвилина, коли не вбачається гріх
У тім, щоб у Бога просити для воро

Галина Кучеренко
2024.05.20 11:46
Над соколом небо безкрає,
Під крилами - море Чорне,
Міць люту і непокорну
У погляді й ніч не сховає:

- Мій волею сповнений простір -
Безмежністю створений храм.
Свободою споєний вдосталь,

Юрій Гундарєв
2024.05.20 10:29
Лицедій

Всі свої шістнадцять збІрок
написав російською наче,
а після того зробив свій вирок:
мова ця - свинособача.

Автор: Юрко Дар

Козак Дума
2024.05.20 09:48
Запроданець – то не пусті слова,
приємно часом підлість учинити!
Так обертом колує голова,
що лише б не злетіти із орбіти…

Перевертень… Які страшні слова!
Яка тонка метафора і образ…
Чи зрада – невід’ємна складова,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Ісая Мирянин
2024.05.20

Галина Украйна
2024.05.18

Іма Квітень
2024.04.30

Ілахім Поет
2024.04.15

Степанчукк Юлія
2024.04.15

Дирижабль Піратський
2024.04.12

Маркуш Серкванчук
2024.04.10






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Володимир Ляшкевич (1963) / Вірші / Переклади

 Листи римському другу. Й.Бродський

Текст твору редагувався.
Дивитись першу версію.
Контекст : ПИСЬМА РИМСКОМУ ДРУГУ (Из Марциала)


      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2012-01-10 00:01:12
Переглядів сторінки твору 14077
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (5.164 / 5.55)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (5.167 / 5.56)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.757
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Конкурси. Теми ПЕРЕКЛАДИ
Автор востаннє на сайті 2024.05.20 19:57
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Івченко (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 01:03:04 ]
Ось погляньте: 1.за нарядів течію на любці-музі.

а уборів течію на любці-музі. Так , наче гарніше.

2.Хоч бо, Постуме, і куриця не птиця,
та і з курячим єством уп’єшся горем.
Як вже випало в Імперії вродитись,
так живи в глухій провінції над морем.

Курица - калька. В укр мові - курка.
Родиться - тут мені гарніше - вродиться . Від уродини. Або уродитися.

Можливо:
Хоч би , Постуме, та курка і не пташка
та і з курячим єством уп’єшся горем.
Як вже випало в Імперії вродитись,
так живи в глухій провінції над морем.

3.І від Цезаря далеко і від хуги.
Марно лестити, спішити, торопиться.
Тільки зле, що всі намісники хапуги?
Та хапуга все ж не те, що кровопивця.

Тут слово "торопиться" - поспішати.

І від Цезаря далеко і від хуги.
Марно лестити та в поспіху губитись
Тільки зле, що всі намісники хапуги?
Та хапуга все ж не те, що кровопивця.

4Ткань, що полудневе увібрала сонце.
Ткань -калька. Краще : І тканина , що ввібрала полуденне сонце.

Сподіваюся, ці дрібні зауваження Вам допоможуть.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 01:15:40 ]
Дякую, звичайно, обдумаю. "Уборів", я думав над цим, можливо і справді... А особливо з "куркою" точно щось потрібно робити! В таких випадках завше корисна тісна співпраця, в т.ч. і зі знавцями мови.
Але, як не дивно, знавцям мови ще більше потрібні такі, як ми... )


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Івченко (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 01:19:44 ]
Безперечно! Куди ж знавцям мови без Вас.:) Веселих свят.)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 01:22:20 ]
Без нас усіх, Юліє! )

Дякую, вам теж теплоти і радості)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оксана Яблонська (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 03:09:09 ]
Хай бо, Постуме, тож курка і не птиця.
Правда там іде гра звуків курИЦЯ не птИЦЯ.

У 7му рядку дивна побудова речення. Але з порадою приткнуся вдень. Тут добре думати треба. Удачі і всіг благ!)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2012-01-10 09:41:46 ]
Лебезить не нужно, трусить, торопиться.
Трусить - це боятися,
торопиться - спішити.
Отож напрошується:
Марно лестити, боятися, спішити.
Бо ніякого торопіти там немає.

Не зичний, хто не зичить добра.
НЕЗАМЕТЕН-непримітний, чи щось подібне.
Тому не той зміст.

Погоджуюсь з попередніми заувагами.
ЯК ЖЕ КРАЩІ НЕ ТІЛЕСНОГО РОЗРАДИ - кострубатий рядочок.
І родитись, а не родиться, мабуть, було б краще.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 10:33:50 ]
Дякую!
"торопи́ться" є і таке слово, "Боятися, торопіти"...
"ЗИЧНИЙ", а, е. Який голосно, різко звучить; гучний. Який-небудь військовий хлюст.., зазираючи в курінь, зичним голосом кричав: — Троянівка, на сніданок! (Григір Тютюнник, Вир, 1964, 340).

Том 3, стор. 569. Академічний тлумачний словник (1970—1980)

Але ще шукаю в цьому напрямку, сподіваюся, що знайду, Ксеню, щось краще за "зичний"...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2012-01-10 16:09:43 ]
Слова то є, хто б сперечався,
зміст зовсім інший.
Голос був зичний, бо звав на сніданок.
А в оригіналі то зовсім про інше.
І при чім тут укр. торопіти, якщо
в оригіналі ніхто не торопів, а поспішав.
На це і Кішка Блакитна звернула увагу.
Але ж ти упееееееееертий.

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 16:15:18 ]
Дорога Ксеніє, ну ви ж дивіться трохи глибше на предмет - важлива і відповідна інтонація, і гра підтекстами, власне, де й починається Бродський...
З "торопиться" все нормально, а із "зичним", як я і казав раніше, ще шукатиму щось точніше. Але "не заметен" - це може бути і "не крикливий", "не зичний"...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 10:52:12 ]
А чим не добре, наприклад, - "як же приємніші серцю краєвиди Карпат"?
Тож наразі впевнений, що "як же кращі не тілесного розради...", хоч і не звично звучить, але ні з чим не дисонує...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2012-01-11 01:09:31 ]
А якщо ось так переробити дуже вдало підібрані слова,це беззаперечно, ну, щоб і граматика не заперечувала,

Нетілесні все ж прекрасніші розради:
Там обійми неможливі, ані зради.

Думаю Бродському на руку оця суперечка,
я он стільки разів прочитала і прослухала,
і на тільки я, це очевидно.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-11 11:33:51 ]
Звичні рішення, дорога Ксеніє, не завжди підходять.
Особливо з цим "Сколь же радостней прекрасное вне тела".

Давайте наприклад, в контексті перекладу цього рядка поговоримо про "якнайкраще", "Якнайкращі". "Використання "якнайкращі" порушуватиме правила?
Тобто "Якнайкращі ж не тілесного розради" - не порушувало би правила? )


ЯКНАЙКРАЩИЙ, а, е, підсил. Найвищ. ст. до гарний 1—5, добрий 1—6, 8 і хороший. Генералу подобалась його [ад'ютанта] витонченість і такт і навіть його романтично-донжуанська душа. Поки що він за все йому пробачав, і стосунки між ними були якнайкращі (Григір Тютюнник, Вир, 1964, 504); Що подарунок — справа делікатна, не можна не погодитись, бо ж хочеться вибрати якнайкращий.., такий, у котрому буде все — і ваше ставлення до людини, і сама людина з її уподобаннями та смаками (Знання та праця, З, 1973, 17).

Академічний тлумачний словник (1970—1980) Том 11, стор. 639.



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Ксенія Озерна (Л.П./М.К.) [ 2012-01-11 18:23:41 ]
Віповідаю трошки не там, а де є змога.

Якнайкращі - чудово підходить,але ж мова не про те знову,ГРАМАТИКА запитує ТІЛЕСНОГО, ЧОГО?,а відповіді то немає.От у чому заковика.
Є звичайно гарне укр. рішення, але воно, можливо, аж занадто українське, додати -ї.

Якнайкращі не тілеснії утіхи,

Нетілесні якнайкращії утіхи(розради) .

Повторю (знамо чиї) слова,
звучання має бути оптимально красивим.

Ніхто ж не критикує, переклад майстерний.
Звичайна робоча суперечка.
І тільки так народжується справжня істина.

Невже було б краще просто похвалити і пройти мимо?

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-11 18:55:15 ]
Хвалити живих не можна )
Принаймні, можна хвалити, доки вчаться )
А там далі хай роблять свою щоденну роботу, як наприклад, роблять її дорогі жінки, і хто їх за це особливо хвалить? )
Ксеніє, ось ви пишете "Якнайкращі - чудово підходить,але ж мова не про те знову,ГРАМАТИКА запитує ТІЛЕСНОГО, ЧОГО?,а відповіді то немає.От у чому заковика..."
Ось тут і найцікавіший момент, що відповідь з'являється в цьому місці в кожного своя - це звичний прийом Бродського, та й взагалі поезії постмодернізму. А цей вірш якраз і є кращим зразком (не постмодерну) саме постмодернізму - на межі декількох головних течій, де той модернізм переступається...
Тож йдеться про пусте місце - для погляду, для самозаповнення - "Як же кращі не тілесного (життя, буття, досвіду, кохання, здобування, залицяння, торкання... тощо) розради..."
І в той же час, для тих, кому лінь досотворювати, йде більш менш твердий перехід (над безмежністю між "не тілесного" і "розради") "нетілесного розради".
Єдине, що я собі тут дозволив це роззіпувати, розпакувати "якнайкращі" на складові "як же кращі"... )
Утім, дякую, Ксеніє, за увагу...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 10:44:22 ]
"РодИться" ніби цілком логічно від академічного "родИтися". Не думаю, що є якісь причини не наполягти на авторському наголосі саме в цьому творі. Тим більше "птиця" - "родИться" - хоч щось в'яжеться... )
Принаймні до знаходження кращого рішення.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Василь Кузан (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 10:46:12 ]
Робота кипить, бачу.
А результат є.
Мені сподобалося. Звичайно, шліфувати можна ще, але переклад уже звучить органічно і читається добре.
Дякую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 10:54:58 ]
І вам дякую, Василю, що поділилися відчуттями. Шліфувати завжди є сенс, доки ще увиразнюється та тонка стежинка між "ще Бродський" і "ще українською" ... )


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Сірий (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 11:01:24 ]
Не маючи такого масштабного бачення, як попередні коментатори(критики?), можу сказати одне - тут прийшлося добряче потрудитися і, як для мого ока, праця виявилася немарною. Дякую.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Ляшкевич (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 11:20:20 ]
Дякую, Володимире. Відверто кажучи, робота ще не закінчена... І масштаб її (як і взагалі творінь Й.Бродського) вельми не простий. Як на мене, тому і слід перекладати, наприклад Бродського, щоби вирішувати, або пробувати вирішувати певні надзавдання і рідною мовою...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Володимир Сірий (М.К./М.К.) [ 2012-01-10 12:22:59 ]
Так, тезко, - це і є відповідь на запитання: А навіщо взагалі перекладати(тим паче з російської)? - "вирішувати певні надзавдання"!


1   2   3   Переглянути все