ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Микола Соболь
2024.10.05 06:09
Пручатися долі,
хоч горя по вінця.
Питання: доколи
нас будуть вбивати?
Зросте хліб у полі
і ми – Українці,
голінних до волі
родила нас мати.

Віктор Кучерук
2024.10.05 05:23
Нас снів позбавила весна,
А юність чарами кохання
Гуляти звала від темна
До блисків сяйного світання.
Цвітінням пахнули луги
І майоріли жовтим рястом, –
І панувало навкруги
Обох вдоволення та щастя.

Микола Дудар
2024.10.04 22:14
Напевно чув я у далекому дитинстві , але не придавав цим словам значення. «Змія підколодна»… А згодом, де б я не жив, зустрічав саме тих, кому моя мама їм посилала, хоча то були вже інші люди, інші міста, в яких я жив, інше середовище того всього, яке нар

Пиріжкарня Асорті
2024.10.04 20:03
гаврило певно розуміє
чому не пишеться комусь
бо каже сам собі про рими
довбусь

про анекдот би той забути
йому не вдасться вже ніяк
там у героях родич давній

Віктор Кучерук
2024.10.04 14:51
В боргах та позичках загруз
І борсається в скруті
Обставин виниклих дідусь,
Родиною забутий.
Зазнав приниження й відчув
Байдужість од родини,
Бо, кажуть, що не по плечу
Потратитися нині,

Сергій Губерначук
2024.10.04 13:33
Багатокрапка… Це розділовий знак у вигляді трьох поставлених поряд крапок, яким позначають на письмі незакінченість або перерваність висловлення. Перерваність… Перерваний політ, перерване висловлювання, перерване життя… Багато разів згодом склад

Світлана Пирогова
2024.10.04 08:52
Гойдається у ретро стилі осінь...
Той парк рудий із фейєрверком листя,
Той падолист триває наче досі,
І сонце те ж із променистим диском.

І кличе в юність неба сіть бездонна,
Під ним зустрілись очі сині вперше,
Не знаючи, що приготує доля,

Микола Дудар
2024.10.04 07:48
Нічого в голову не лізе, нічого…
Усе, що міг, уже створив
Лишилось втілитись в німого
Вже й настрій втілень нагострив…

Нічого в пам’ять не заходить, нічого…
Дарма, мабуть, заглох двигун
Вернувшись з рейсу він з нічного

Микола Соболь
2024.10.04 07:10
Закрутить, захурделить, замете…
зима на сніг цьогоріч не скупа,
у хмаровинні сонце золоте,
ворона підлетіла до стовпа,
нема де сісти, скрізь біліє сніг,
посеред міста річки варикоз
її б уже і лід скувати міг,
аби хоч тиждень втримався мороз

Ярослав Чорногуз
2024.10.04 00:09
В саду прекрасному моєму
Заснула осінь чарівна.
І золотаву діадему
Сховала в листячку вона.

І так поблискує лукаво,
Немов підморгує мені.
І стелить запашні отави

Тетяна Левицька
2024.10.03 22:49
День поховала ніч,
ладаном пахне мла,
з Господом вч-на-вч
щирою не була.
Зиркаю в даль тепер,
бо припекло як слід.
Батько давно помер,
мати, як визрів глід.

Сонце Місяць
2024.10.03 22:30
місяця оловоколиво
страви спішать униз

швейцар потира голову ~
ану неприязний сюрприз

історія трохи мелеться
& навіть герой колись

Володимир Каразуб
2024.10.03 19:36
Я дивлюся униз і вона відчуваючи погляд піднімає голову...

Крапля поту гарячим Нілом стікає глобусом голови,

Вона відвертає погляд, наче крутить материками

Тицяє пальцем влучаючи у завідомо вибраний
Острів своєї несвободи.

Євген Федчук
2024.10.03 16:40
Діду, - в дідуся Тараса онучок питає, -
Україна так багато чорноземів має.
Скажи, діду, звідки стільки їх у нас взялося?
Це ж природі потрудитись отак довелося?
Дід на те лиш посміхнувся: - Не лише природі.
В тім заслуга є велика й нашого народу.
Сп

Віктор Михайлович Насипаний
2024.10.03 12:21
Нажалілася кума, що не має щастя,
Рік уже шукає доні порядного зятя.
Щоби мав якусь освіту. Не пустий, як бубен.
Бо буває часом красень, та поліно грубе.
Не зелений, молодий. Може, трохи в віці.
Та не з тих, що їх пече у одному місці…
Часом добрий п

Галина Сливка
2024.10.03 10:32
Іще горить осіння ватра,
Ще квітнуть стерні маком диким,
І світиться з-за пругу завтра,
Сріблиться в росах доль на стиках.
І від його тремтливих сплесків
Кружляють в золоті над світом
Взірці старої арабески
Послами бабиного літа.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Джура Заморочник
2024.09.28

Фоміч Валерій Андрійович Пожежник
2024.09.25

Васка Почеркушка
2024.09.16

Антон Мог
2024.08.20

Ілля Шевченко
2024.08.17

Юлія Рябченко
2024.08.04

Мирослав ЕкманКременецький
2024.07.25






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Галина Фітель (1965) / Вірші

 Гірка незалежність




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-08-22 02:41:31
Переглядів сторінки твору 9506
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 4.941 / 5.5  (4.929 / 5.48)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.370 / 5.46)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.763
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2013.03.15 02:29
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Андрій Мирохович (М.К./Л.П.) [ 2011-08-22 09:53:02 ]
так. сподобалось. тільки "Відродження як Хреста" щось насторожує. Кода не конче((, "А вільна Україна де? Хто бачив?
Пощо її звели на манівці?" - пафосу забагато, "Отак несем попереду, незрячі,
свій жовто-синій прапор у руці." - ремінесценція на Ірванця? а так - добре.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:03:13 ]
Дякую Вам, пане Андрію. Відродження як Хреста самій трошки лячнувато. Спочатку було "як хреста", та таке відродження, яке перти і перти на горбі, разом з отими звиродженими "відродженими" зверху, ми вже дістали. Хотілося колись іншого відродження, от і чекаємо, як друге пришестя. Щодо пафосу, може й так. Та який вірш до незалежності не грішить надмірною пафосністю, хоча це не може слугувати виправданням. Щодо Ремінесценції на Ірванця,точно ні, бо, на жаль, прізвище пана Олександра чула, а от з творчістю не знайома ані близько, теж хвалитися нічим, та мушу вже подивитися, як то нам вдалося з одного колективного підсвідомого замутити подібні речі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Андрій Мирохович (М.К./Л.П.) [ 2011-08-22 15:20:39 ]
"Тож, видно, наго підемо в колонах
Тим шляхом, що у небо – навмання,
Лиш з пальмовими гілками в долонях…" (с) О. Ірванець "КОРОТКИЙ ВІРШ ПРО КІНЕЦЬ СВІТУ"


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-29 10:20:51 ]
Дякую за посилання, пане Андрію. Щось трошки може й схоже. Добре, що у пана Олександра не прапор, і не незрячі. Колись мені казали "прапор тобі в руки", от і випливло.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-08-22 10:04:24 ]
Один мій знайомий, росіянин до речі, одного разу сказав мені - от коли висловлюєш свої думки уголос чи на письмі - висловлюй їх чітко, так, аби співрозмовник не плутався у здогадках, що саме ти хочеш від нього почути. Бо, його думка і сприйняття не обов"язково співпаде з твоїми.
Чомусь мені це пригадалося, коли читала Вашого вірша і наштовхнулася на мимовільне трактування слова "незалежність". Адже це слово не є тотожним зі словом "добробут"? А його чомусь більшість із нас трактує саме так. А насправді можна бути незалежним, та не обов"язково щасливим, заможним і т.д.
Це щось на кшталт вислову лікаря про стан хворого - стан хворого стабільний... А стабільно, це як? Стабільно добре, чи стабільно погано?:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:11:24 ]
Дякую, Адель, от тільки де я ототожнила слова "незалежність" і "добробут". Просто "незалежність" вимела західняків з рідних домівок, майже так само викосила, як війна, в кожній хаті хтось десь. Хотілося б хоба б тої стабільності, та в нас чогось переважає лабільність, законів, цін, порядку. А лабільність - це дуже небезпечний стан нервових волокон суспільного організму. Особливо коли її ще й підтримують і штучно нав"язують.
А думки, навіть висловлені гранично чітко, не завжди будуть сприйняті так, як їх висловлюєш, бо у кожного своє ментальне тло, і це, мабуть, іноді добре. Написала, як розумію, і кожен теж зрозуміє як відчуває. Не можу розсипатися в славослав"ях, бо не таку незалежність мали отримати через 20 років.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оля Лахоцька (Л.П./М.К.) [ 2011-08-22 10:08:26 ]
незалежність моя босонога!
трохи в грозах, а трохи - в росі,
по європах мандрує... й від того
харцизяки всихають усі... )))

(пані Галино, прийміть з гумором... ))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:13:00 ]
Дякую, Олю, чудовий відгук. Звісно, з гумором сприймаю. Ще би Ваші слова та Богові у вухо,хай би там трохи більше харцизяк повсихало, та й ми ніби в Європі, хай би й тут не зупинялося. :-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тамара Шкіндер (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 10:20:07 ]
Cправді, погоджуюся, що слово "незалежність" не є тотожним зі словом "добробут". Але, разом з тим, незалежність держави передбачає економічне зростання, тобто зростання рівня добробуту. Тобто ці поняття невід"ємні... Сподобався вірш. Успіхів вам.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:20:27 ]
Дякую Вам, пані Тамаро, Ваше розуміння незалежності десь близьке до мого. Люди тікають, бо виживають як можуть. Не очікують від власної країни нічого доброго, бо не видно, щоб хтось спішив робити щось добре. І справа не лише в добробуті, справа в тому, що срашно їсти оту ковбасу, якою вимірюють досі рівень життя, страшно звернутися до лікаря, страшно зустріти міліціонера, про вищі матерії типу судових інстанцій і думати не хочеться. От що ми отримали за 20 років. Читала відгуки на події 9 травня у Львові, там взагалі з ніг на голову перевернуто все. Критикують і засуджують людей, що відреагували на провокації, а не тих, хто ці провокації організував і допустив. До кого звертатися, об зхозуміти, що таке добре і що таке погано у цій державі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Кисіль (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 10:37:10 ]
Незалежність є, за неї варто боротись. І святкувати будемо, і буде з ким. Але цієї гіркоти наразі не позбутись...

А вірш -- дуже добрий.
З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:21:43 ]
Дякую, пані Наталю. Теж вірю, що будемо, та іноді ловлю себе на думці, що так само казала моя бабуня, хотілося б дожити.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Омельченко (Л.П./М.К.) [ 2011-08-22 11:23:34 ]
Гарний вірш, і гіркота передалася, і оті реалії з заробітками українців у світах... Дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:26:42 ]
Дякую і Вам, Ларисо! Їм улюблені "Ромашки", щоб якось настрій підняти, бо щось гіркоти неміряно. Приїхала сусідка з Іспанії, живе в Мадриді, років 14 вже, і навіть не гадає повертатися. Ще пару років тому казала "от на хату зароблю, діти довчаться, і приїдемо". Зараз вже і хату добудувала, і діти вивчилися і там працюють, а вона відповіла "а ти б поверталася на моєму місці?" І я навряд чи відповіла б "так". От що страшно, чужа країна більше потребує наших людей, ніж рідна земля.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Редчиць (М.К./М.К.) [ 2011-08-22 13:25:39 ]
А вільна Україна де? Хто бачив?
Пощо її звели на манівці?
Отак несем попереду, незрячі,
свій жовто-синій прапор у руці.
Дякую, Галю, за те, що дивитеся правді в очі...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 13:39:19 ]
Дякую Вам, Іване, що підтримали. Написала вірша, а виносити на люди трохи боялася, серед величальних слів він виглядає трохи білою вороною. Та правда сама в очі кидається, спробуй не подивися. Хотілося б бачити те, що хочеться, що приємне оку. Тільки ховається воно, а ми тішимося черговою річницею, як діти, і не знаємо, що нам з нею робити і як використовувати. Поки не прийдуть дорослі і не відберуть дорогу іграшку, поки не доростемо.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 13:53:06 ]
Болючий вірш...
З третьою строфою ще варто попрацювати би. Ну надто невигадливі рими, не вдалі. І перебір із кумами-сватами, вже про них було в іншому контексті... Може:
Хати збудовано таки комфортні...
А діти слідом в чужину летять -
По закордонах стануть третім сортом,
Там віддадуть і душі, і літа.

Дякую, Галю, за правду.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 14:02:09 ]
Дякую, Наталочко, за допомогу. Твоя рука завжди допомагає. З твого дозволу так і зміню, от може
"хати давно збудовано комфортні..." Правда, буде тоді з дітьми повтор, але не такий, як з кумами. Куми - то просто моє болюче, бо повтікали до Іспанії, і мене гукають, то до Мадрида, то до Барселони.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 14:05:19 ]
Аж самій сподобалося. Хоч і боляче.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 14:12:09 ]
Спасибі тобі, що не відкидаєш і прислухаєшся.
А-а-а... Геть забула, що Хреста - то, мабуть, Христа, Ісуса? Тоді варто змінити "е" на "и".