ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Омелян Курта (1940) /
Проза
В житті завжди є місце для подвигу
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
В житті завжди є місце для подвигу
В кінці п’ятдесятих , та до середини шісдесятих років служив у Червеньові , що на Мукачівщені ,священик отець Спірідон . Був він чуйною , надзвичайно добродушною , відзивчивою людиною . Чужу біду сприймав ,як свою біду , чуже горе вважав своїм горем .А по скільки був монашеського чину , то своєї сімї не мав . Часто довгими , зимовими , сільськими вечорами , з своїм колишнім однополчанином ,а з моїм батьком , згадували свою не легку молодість , важкі роки , фронтові шляхи . А пройшов отець Спірідон , колишній воїн Чеської Легії , під проводом легендарного генерала Людвига Свободи пів Європи звільняючи світ від нацизму . Нехай не складеться у когось враження , що я вживши назву «Чеська Легія» ,а не як дехто каже «Чехословацька Легія» , обмовився , або припустився помилки . Всі учасники цього військового формування , весь кадровий склад , завжди казали «Чеська Легія» і ніколи не казали «Чехословатьська Легія» . І були вони архі праві , бо в той час , коли формувалася , діяла , та воювала згадана легія , не існувало ніякої Чехословаччини , яка розпалася у тридцять девятому році на три суверені держави , а саме – Чехію , Словачину і Підкарпатську Русь . Так , що так . Отримав отець Спірідон за свій ратний подвиг не мало урядових нагород . Та не менше ніж орденів та медалей , на його тілі «красувалися» болючі рани від німецьких куль та осколків . Доживши до старості і не наживши навіть власного помешкання проживав він у тойчас у тодішнього церковного старости Рубіша Андрія . Рубіш , до 1950 року , тобто до початку колективізації на Закарпатті ,був чи не най заможнішою людиною в селі . Мав у власності з півтора-два десятки гектарів землі , дві пари волів , з десяток голів молодняка . Коротше кажучи , попав під радянське визначення – куркуль . Абув він надзвичайно працьовитим газдою . Найману працю рідко використовував . Працював у господарстві сам із своєю родиною . Спав тільки тоді , коли на волах їхав з дому у поле , або з поля до дому . Благо, хоч воли були навчені , самі знали дорогу , самі знали де треба зупинитися . Під час колективізації все від нього забрали , до останнього копита , залишивши тільки хату та присадибну ділянку. Сибіру він уникнув тільки тому , що два його сини працювали на відбудові зруйнованих війною шахтах Донбасу . Родини шахтарів мали все ж таки якісь пільги . Сини-шахтарі іноді допомагали старому матеріально , присилаючи якусь копійчину , деколи цукор або якісь крупи . Місцевим люмпен-пролетарям не давало спокою минуле , заможне життя старого Андрія Рубіша . Їх дратувало те , що він не помер з голоду і рішили відібрати від нього присадибну ділянку . Як рішили , та так і зробили . Присадибну ділянку віддали іншому селянину . Через кілька років по тому , хтось шепнув старому на вухо , що ділянку забрали від нього не законно . Ніби то не було рішення ні правліня колгоспу , ні сесії сільради , ані вироку суду . Окрилений таким ходом подій , Рубіш рішив повернути собі своє . На весні зорав свого огорода . Але селянин , який кілька років підряд користувався тією ділянкою залишився без землі . Ясна річ , він почав скаржитися в різні інстанції . Тут то і закрутилася справжня радянська тяганина на довгий час . В кінці кінців присадибну ділянку віддали її колишньому господареві Андрію Рубішу . Було тоді на селі так (як до речі і зараз), що ніхто тобі не прийде ані огорода зорати , ані сіна чи дров привезти , якщо на стіл не покладеш пляшку горілки а то і більше . А звідки її було взяти старому бідному дідусеві? Ось і додумався старий Рубіш минулорічне вареня та повидло перегнати на самогон . І треба було так біді статися , що саме тоді , до Рубіша навідався дільничний інспектор товариш Фолучко . Міліціонер прийшов розбирати чергову скаргу того селянина , що залишився без ділянки . Коли старий через вікно побачив у себе в дворі міліціонера , то з переляку заліз на горище і сховався під стріху . Міліціонер зайшов у хату і не заставши там нікого , почав трощити Самогонний апарат та бити пляшки з горілкою . На цей шум прийшов отець Спірідон , котрий молився у своїй кімнаті . Священик миттєво оцінив ситуацію . Він добре розумів , чого може коштувати самогоноваріння церковному старості , колишньому куркулеві , котрий ще і досі перебуває у немилості місцевої влади . Отець Спірідон умовляв дільничного інспектора вгамуватися і бути поблажливим . Але той ще більше розкипівся вимагаючи зявитися господареві , аби відправити його в район . Отець Спірідон почав переконувати дільничного , що це він жене самогонку , ніби то для натирання болючих фронтових ран , бо на спирт грошей не вистачає . Тільки цього зізнання і треба було старшому лейтенанту , до речі теж колишньому фронтовику ,товаришу Фолучко . Він збирався на пенсію , так що ще одна капітанська зірочка на його погонах була би дуже доречною . Допроваджуючи отця Спірідона до райвідділу міліції , товариш Фолучко подумки бачив себе в чині капітана з відповідно підвищеною пенсією .
Враховуючи чистосердечне признання , а також беручи до уваги його бойові заслуги ,як пом’якшуючі обставини , священика засудили умовно , при цьому його було заслано у най віддаленіше село , най віддаленішшого Рахівського району . Ось так , отець Спірідон чужого хреста взяв на свої плечі , звалив на себе чужі гріхи , чужу ганьбу . Як добрий пастир він не пожалів себе , аби врятувати бодай одну овечку свого стада . А скільки бруду вилила на священика місцева преса , радіо , телебачення , на кшталт того , що піп сіє опіум для народу у формі релігії та ще й самогонку жене .
Через кулька років по тому , в ніч на Святого Миколая , ми дома готувалися лягати спати . Діти наші проспівали « О хто , хто Миколая любить…», поставили на підвіконник чобітки для Миколаєвих дарунків . Я підійшов до вимикача аби вимкнути світло , коли це чую , щось у двері пошкрябало . Подумав , що почулося , або вітер гілками колише . Потім хтось легенько постукав . Відчинив двері і аж було відсахнувся . Передімною стояв справжній святий Миколай . Борода вся в інію , вуса від морозу злиплися , на бровах крижинки , на шапці і на плечах на долонь снігу . Насправді це був отець Спірідон . Пізніше розповів , що у справах був в Мукачівській Єпархії , розраховував до вечора відправитися до дому на Рахівщину , а тут як на зло відмінили через негоду рейсовий автобус . Ось і вирішив священик заночувати вЧервеньові . Коли ми його запитали , чому такий обморожений , то виявилося , що він декілька годин простояв ховаючись в кукурузному полі , бо стидався показатися червенівським людям на очі , після всього того , що про нього росповідали засоби радянської інформації .
Ні , отче Спірідоне , в Червеньові люди про вас згадують тільки як про доброго душпастира , справжнього священика і будуть згадувати ще довго , довго . Останні роки свого довгого життя монах Спірідон провів у монастирі свого рідного села Копашнево , що на Хустщині , де і похований .
Написав я ці рядки не для того аби вигородити отця Спірідона , бо нагорода його на небесах , а для тих , хто читав тодішню брехливу пресу і повірив брудній пропаганді , знав як це було насправді . Врятувати іншу людину , зберегти її репутацію , свідомо занапастивши свою , це безперечно подвиг . Бо написано є , що немає більшої любові , як життя віддати «за други своя»
2013
Враховуючи чистосердечне признання , а також беручи до уваги його бойові заслуги ,як пом’якшуючі обставини , священика засудили умовно , при цьому його було заслано у най віддаленіше село , най віддаленішшого Рахівського району . Ось так , отець Спірідон чужого хреста взяв на свої плечі , звалив на себе чужі гріхи , чужу ганьбу . Як добрий пастир він не пожалів себе , аби врятувати бодай одну овечку свого стада . А скільки бруду вилила на священика місцева преса , радіо , телебачення , на кшталт того , що піп сіє опіум для народу у формі релігії та ще й самогонку жене .
Через кулька років по тому , в ніч на Святого Миколая , ми дома готувалися лягати спати . Діти наші проспівали « О хто , хто Миколая любить…», поставили на підвіконник чобітки для Миколаєвих дарунків . Я підійшов до вимикача аби вимкнути світло , коли це чую , щось у двері пошкрябало . Подумав , що почулося , або вітер гілками колише . Потім хтось легенько постукав . Відчинив двері і аж було відсахнувся . Передімною стояв справжній святий Миколай . Борода вся в інію , вуса від морозу злиплися , на бровах крижинки , на шапці і на плечах на долонь снігу . Насправді це був отець Спірідон . Пізніше розповів , що у справах був в Мукачівській Єпархії , розраховував до вечора відправитися до дому на Рахівщину , а тут як на зло відмінили через негоду рейсовий автобус . Ось і вирішив священик заночувати вЧервеньові . Коли ми його запитали , чому такий обморожений , то виявилося , що він декілька годин простояв ховаючись в кукурузному полі , бо стидався показатися червенівським людям на очі , після всього того , що про нього росповідали засоби радянської інформації .
Ні , отче Спірідоне , в Червеньові люди про вас згадують тільки як про доброго душпастира , справжнього священика і будуть згадувати ще довго , довго . Останні роки свого довгого життя монах Спірідон провів у монастирі свого рідного села Копашнево , що на Хустщині , де і похований .
Написав я ці рядки не для того аби вигородити отця Спірідона , бо нагорода його на небесах , а для тих , хто читав тодішню брехливу пресу і повірив брудній пропаганді , знав як це було насправді . Врятувати іншу людину , зберегти її репутацію , свідомо занапастивши свою , це безперечно подвиг . Бо написано є , що немає більшої любові , як життя віддати «за други своя»
2013
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію