ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.23
20:48
Мчав потяг на семи вітрилах
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
2024.11.23
17:20
З такої хмари в Україні
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
2024.11.23
16:51
І
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
2024.11.23
16:11
У світі нема справедливості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
2024.11.23
15:55
А пізня осінь пахне особливо,
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
2024.11.23
10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
2024.11.23
09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
2024.11.23
05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
2024.11.23
05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Омелян Курта (1940) /
Проза
Корятович і ракошинці
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Корятович і ракошинці
Корятович і ракошинці
Задумав Федор Корятович ще сильніше укріпити свій мукачівський замок , а за одно зробити благоустрій на території довкола замку . Для цього він вирішив поглибити та розширити захисний канал що обмивав замок з усіх сторін і запустити до нього воду з Коропецького потоку . Цей поток теж необхідно було розкопати. Землю , яку викопували з каналу та потоку треба було поносити на замкову гору для того , щоб там насадити виноград . Ферко дуже любив садити виноград не тому , що він милував йому око , а тому, що з нього робили божественний напій , без якого він не міг обійтися ні одного дня . Для того щоб втілити задуманий план в життя , треба було виконати грандіозну роботу . Це коштувало дуже дорого , а грошей у нього не було бо всі кошти він витратив на те , щоб видовбати у скалі колодязь для води . Тоді Федор виголосив панський указ про трудову повинність . За цим указом кожне село мало постачати робітників, котрі повинні відробити павну кількість днів , без оплати і на своєму кості (на своїх харчах ). Робота була дуже важка . Працювали від зорі до зорі . Землю високо на гору носили на собі . Часто калічилися спотикаючись об гостре каміня . Інколи навіть помирали . Але що було бідним людям робити . Така була воля феодала . Нарешті прийшла черга відробляти панщину селянам із села , яке тепер називається Ракошино . Ракошинці уперлися і нізащо не хотіли ставати до роботи . Вони казали , що відколи Бог сотворив світ , ще не було такого , аби їх , вільних людей хтось зміг заставити робити без оплати , та ще й на своєму кості . Корятович спершу їх просив . Не помогло . Потім став їм грозити , Не помогло . Ракошинці повторювали одно і те саме – ми не раби , ми вільні люди , Ферко не має права примусити нас робити задарма . Та Федор Корятович знайшов на них право . Це право палиці і саблі . Під страхом смерті ракошинці стали до роботи . За їхню непокору та упертість їх суворо покарали та так щоб і другі боялися . Ракошинців заставляли приклякати так , щоб борода сягала аж до колін , на хребет клали міх повний землі і в задгузь , тбто задом до переду , примушували нести цю терьху(вантаж) на самий верх гори. Цю позу , тобто ходити задом до переду назвали _ ходити раком тому що рак теж ходить задом до переду . Робітники з інших сіл жаліли мучеників , а інколи сміялися , казали на них «ракоші» , від слова – рак. А гордий , самоупевнений Федор Корятович стоячи на кам’яному мурі , підкручував свої обвислі баюса насміхаючись , казав на великомучеників – «сракоші» . Такої наруги над собою свободолюбові селяни далі терпіти не могли . Тому збунтувалися , взяли в натружені свої руки вила , сокири , коси і пішли в наступ на замок Паланок . Перебивши велику кількість наглядачів та вояків , бунтарі вдерлися в нижній двір і почали виламувати браму верхнього двору замку . Наляканий Ферко виставив білий прапор , тай прислав своїх парламентарів до повстанців просити миру . Парламентері від імені Корятовича запропонували бунтарям в якості контрибуції 15 бочок вина. Це усім відомо, що ракошинці, як і усі селяни в радіусі десяти кілометрів від Ракошина , За визначенням учених мужів , належать до так званого «ракошинського» типу характеру . Це – терпимість , прощення , добродушність , мягкосердіє, працьовитість, миролюбність . Тому вони радо пристали на умови миру А коли бочки з вином були на половину порожні , то можна було чути такі вигуки – «перебачаємо , перебачаємо Ферко , то наша кров а не татарська . Ось такий то він «ракошинський» тип характеру . А ще ракошинці відзначаються добрим гумором . Вони не тримали злості на Корятовича за те що той назвав їх село « Сракошино». Все одно цісарські нотарі уникаючи вульгарщини у всіх документах записали-Ракошино . На томість ракошинці часто повторювали приповідку –
« Фері , фері , запирай двері , бо ідуть ракошинські люди та поганоє тобі буде .
Ось такі були колись ракошинці .
2013 р.
Задумав Федор Корятович ще сильніше укріпити свій мукачівський замок , а за одно зробити благоустрій на території довкола замку . Для цього він вирішив поглибити та розширити захисний канал що обмивав замок з усіх сторін і запустити до нього воду з Коропецького потоку . Цей поток теж необхідно було розкопати. Землю , яку викопували з каналу та потоку треба було поносити на замкову гору для того , щоб там насадити виноград . Ферко дуже любив садити виноград не тому , що він милував йому око , а тому, що з нього робили божественний напій , без якого він не міг обійтися ні одного дня . Для того щоб втілити задуманий план в життя , треба було виконати грандіозну роботу . Це коштувало дуже дорого , а грошей у нього не було бо всі кошти він витратив на те , щоб видовбати у скалі колодязь для води . Тоді Федор виголосив панський указ про трудову повинність . За цим указом кожне село мало постачати робітників, котрі повинні відробити павну кількість днів , без оплати і на своєму кості (на своїх харчах ). Робота була дуже важка . Працювали від зорі до зорі . Землю високо на гору носили на собі . Часто калічилися спотикаючись об гостре каміня . Інколи навіть помирали . Але що було бідним людям робити . Така була воля феодала . Нарешті прийшла черга відробляти панщину селянам із села , яке тепер називається Ракошино . Ракошинці уперлися і нізащо не хотіли ставати до роботи . Вони казали , що відколи Бог сотворив світ , ще не було такого , аби їх , вільних людей хтось зміг заставити робити без оплати , та ще й на своєму кості . Корятович спершу їх просив . Не помогло . Потім став їм грозити , Не помогло . Ракошинці повторювали одно і те саме – ми не раби , ми вільні люди , Ферко не має права примусити нас робити задарма . Та Федор Корятович знайшов на них право . Це право палиці і саблі . Під страхом смерті ракошинці стали до роботи . За їхню непокору та упертість їх суворо покарали та так щоб і другі боялися . Ракошинців заставляли приклякати так , щоб борода сягала аж до колін , на хребет клали міх повний землі і в задгузь , тбто задом до переду , примушували нести цю терьху(вантаж) на самий верх гори. Цю позу , тобто ходити задом до переду назвали _ ходити раком тому що рак теж ходить задом до переду . Робітники з інших сіл жаліли мучеників , а інколи сміялися , казали на них «ракоші» , від слова – рак. А гордий , самоупевнений Федор Корятович стоячи на кам’яному мурі , підкручував свої обвислі баюса насміхаючись , казав на великомучеників – «сракоші» . Такої наруги над собою свободолюбові селяни далі терпіти не могли . Тому збунтувалися , взяли в натружені свої руки вила , сокири , коси і пішли в наступ на замок Паланок . Перебивши велику кількість наглядачів та вояків , бунтарі вдерлися в нижній двір і почали виламувати браму верхнього двору замку . Наляканий Ферко виставив білий прапор , тай прислав своїх парламентарів до повстанців просити миру . Парламентері від імені Корятовича запропонували бунтарям в якості контрибуції 15 бочок вина. Це усім відомо, що ракошинці, як і усі селяни в радіусі десяти кілометрів від Ракошина , За визначенням учених мужів , належать до так званого «ракошинського» типу характеру . Це – терпимість , прощення , добродушність , мягкосердіє, працьовитість, миролюбність . Тому вони радо пристали на умови миру А коли бочки з вином були на половину порожні , то можна було чути такі вигуки – «перебачаємо , перебачаємо Ферко , то наша кров а не татарська . Ось такий то він «ракошинський» тип характеру . А ще ракошинці відзначаються добрим гумором . Вони не тримали злості на Корятовича за те що той назвав їх село « Сракошино». Все одно цісарські нотарі уникаючи вульгарщини у всіх документах записали-Ракошино . На томість ракошинці часто повторювали приповідку –
« Фері , фері , запирай двері , бо ідуть ракошинські люди та поганоє тобі буде .
Ось такі були колись ракошинці .
2013 р.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію