ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.23
20:48
Мчав потяг на семи вітрилах
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
із осені в зимову казку.
Натхненна Муза білокрила
з сонливих віч знімала маску.
А за вікном купейним бігли
засніжених картин пейзажі.
Зима минуле вкрила білим,
2024.11.23
17:20
З такої хмари в Україні
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
Такий би дощ зненацька ринув,
Що спраглі од чекання ринви
Діжки і відра перекинули б...
...Натомість із Єрусалиму
Хмара в Єгипет чомсь полинула.
Дощу благають синагоги,
Здіймають голоси до Бога,
2024.11.23
16:51
І
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
Минуле на віки не радує нікого,
але у той же час на фініші доріг
вертаємо роки, які вартують того,
аби на схилі літ не забувати їх.
ІІ
Ганяли і мене як у окропі муху.
2024.11.23
16:11
У світі нема справедливості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
Ні правди, ні ґлузду, ні рівності,
Зневажені мамині цінності,
Поламане правді крило.
Торгуємо тілом і гідністю,
У бога випрошуєм милості,
А в пазусі - пригорща підлості,
2024.11.23
15:55
А пізня осінь пахне особливо,
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
Лоскоче листям тротуари і дороги.
Хоч небо сизе кліпає мінливо,
Вдивляється: чиїсь рахує кроки.
Такі бажані, тихі, неповторні,
Як сонця довгожданого танок проміння
В кущах шипшини, у кленових кронах.
В оголеній душі ле
2024.11.23
10:26
Щодо вічності. Там де сходяться
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
Вітер в пару сплітаючись з хмарою,
Безконечність лихою подобою,
Звіром кинеться до очей.
Щодо погляду. Погляд втоплений,
І нажаханий часоплинністтю,
Завмирає і далі без префіксу
Розчиняється в крові твоїй.
2024.11.23
09:17
Надмірним днем, умовним днем
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
Приблизно по обіді
Зійшлись з тобою з різних тем —
Віват — у цьому світі
Такі красиві, молоді
Аж надто моложаві
Серед мовчань, поміж подій
В своїй недодержаві…
2024.11.23
05:40
Зарано смеркає і швидко ночіє
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
Відтоді, як осінь прискорила хід, –
Відтоді, як гаснути стали надії,
Що Бог допоможе уникнути бід.
Все ближче і ближче лихі сніговії
Та лютих морозів до нас ненасить, –
Від страху загинути кров холодіє
І серце схвиль
2024.11.23
05:08
Сьогодні осінь вбралась у сніги,
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
тепер красуню зовсім не впізнати,
ріка причепурила береги,
напнула шапку посіріла хата,
калина у намисті та фаті,
похорошіли геть безлисті клени,
а кущ якийсь на побілілім тлі
іще гойдає листячко зелене.
2024.11.22
19:35
«…Liberte, Fraternite, Egalite …»-
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
На істини прості тебе, Європо, Я наупомив нарешті,
Щоб ти жила , як споконвіку Тора Моя велить.
І що ж? Цього тобі видалось замало?
Як у пастви Мойсея м’ясо, демократія із носа лізе?
І ти силкуєшся прищепить її
2024.11.22
12:01
Я без тебе не стану кращим,
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
І вічність з тобою безмірно в цім світі мала,
Холодком по душі суне хмарами безконечність,
І сміється над часом, якого постійно нема.
08.02.2019
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
не красти, спекатись іуд,
у чесність повернути віру!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Надія Таршин (1949) /
Проза
Бути чи не бути...
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Бути чи не бути...
Недавня поїздка у своє рідне село була коротенькою, але плідною на спілкування і враження: позитивні і не зовсім. Коли я сорок п’ять років тому, приїхала по направленню після закінчення інституту працювати у Дніпропетровськ, то часто у розмові з місцевими жителями повторювала фразу, порівнюючи життя у своєму рідному краї і Дніпропетровщині: - Хіба у вас є Радянська влада? Ні, її немає, вона уже розкладається і гниє, а от у нас на Західній Україні вона є. Я була, молоденькою, наївною і як усі тоді свято вірила у те, що нам впарювали з усіх засобів інформації, тим більше, що альтернативи тим засобам не було. Туман в голові почав потроху танути, коли почала порівнювати життя не у ідеологічному вимірі, а придивлятися до матеріальної сторони і якою ж була разючою різниця. Кожного року везучи дітей на канікули до мами уривала руки важкими сумками, бо коли у Дніпрі можна було хоч «Отдельную» купити довго постоявши у черзі, то у Рівному цього уже зробити було неможливо і хоч у бабусі онуки голодними не були б, але ковбаси, чи ще чогось подібного там було не знайти. Але люди у порівнянні з голодними 50-ми і 60-ми і те що було уже вважали раєм, бо слава Богу нікого уже в Сибір не везли і не знущалися фізично.
У 80-х вражало уже інше, як змінилося моє село з огляду на біблейську заповідь – «не укради». Пам*ятаю, як сусідка мамина бідкалася, що не може піти у колгоспний садок вночі і украсти мішок яблук через біль у спині, бо усі мішками несуть, а вона не може. І крали відрами, мішками, машинами, хто чим міг і при тому умовляли себе, що це не гріх, а відновлення соціальної справедливості.
Думати і аналізувати відучили ще раніше, коли масово убивали і вивозили в Магадан, Хабаровськ, Караганду, Якутію і результат не забарився. Байдужість на землі щедро политій борцями за незалежну і вільну Україну сьогодні через край. Одні рвонули у Польщу, Чехію, Італію, інші у Санкт-Петербург і Москву і їм наплювати, що у нас в Україні війна за ту ж таки незалежність, за яку гинули кращі сини і доньки краю у 40-ві роки. Роки посиленого зомбування і перетворення гордого і волелюбного народу на покірне і не думаюче стадо не пройшли даремно. Підвалини для деградації нації закладалися десятки літ хитрим і підступним ворогом, який тепер задоволено потирає руки і радіє, що ми так легко клюємо на найменшу його наживку.
Коли сиділа у колі друзів, одна з подруг зверхнім тоном запитала: - Ну коли уже закінчиться усе це на Донбасі? І тут мене прорвало: - А коли Ви по справжньому полюбите Україну і станете свідомо на сторону світла, заявите про свою позицію, не побоїтеся сказати правду, почнете чинити опір усьому свавіллю на місцях, не будете бігти, аж спотикатися у МП, полюбите свої Збройні сили і почнете їх підтримувати морально, бо найважче сьогодні їм, дорікаєте, що вони отримують уже заробітну плату, а чи задумувались над тим, що це ціна їх життя і чи відпустили б ви свою дитину за таку плату під кулі? Забороните в кінці кінців на території хоч би своєї області остогидлий «Шансон», бо усі, хто загинув за волю України уже в гробах перевертаються від цієї наруги. У нас же скільки прекрасних патріотичних українських пісень, але їх свідомо олігархічні радіостанції не пускають у ефір, бо навіщо їм Патріотична Україна. І ще багато чого болючого виплеснулось у тій розмові.
А на ранок я завітала у родину Кравців, яка була виселена у Сибір з першою хвилею у 1947році за участь їх старшої доньки Тані Кравець у УПА. Невістка найменшого сина Павла – нині дуже немічна жінка тьотя Надя показала мені сімейні альбоми, частину світлин я пере фотографувала. Усі вони зроблені у засланні. Родину Кравців: Степана, Саньку і четверо дітей – Івана, Петра, Павла і Марійку висилали першим. Марійці біло всього шість років. Біля нашого могутнього і знаменитого дуба чекали підводи на які грузили свій нехитрий скарб жертви, там же був і цілий загін енкеведистів. Провулок Кравців якраз напроти дуба. Коли виходила родина з хати Санька штовхнула найменшу Марійку і бік сусідки Марії Галайко і та швиденько заховала малу на печі прикидавши старим ганчір’ям. Коли родина підійшла до дуба і катюги вгледіли, що серед них немає дівчинки, то повалили Саньку на землю і били ногами куди попало у живіт, по обличчю, поки знесилена мати не попросила привести доньку. Цю історію мені розповіла моя родичка Ольга Доманська, на очах якої усе це звірство відбувалося, Їй було сім років – це її мама ховала маленьку Марійку на печі. На жаль немає світлинм Тані, після магаданських таборів вона вийшла заміж за азербайджанця і переїхала жити у Азербайджан , як і її подруга та односельчанка Марія Бусел. Там Вона народила двох доньок-красунь, світлини яких прикрашають сімейний альбом Кравців. Я пам*ятаю, коли тітка Санька і дядько Степан повернулися з найменшими Павлом і Марійкою у село. Тітка Санька худенька і уся зсутулена виходила на люди рідко, бо у селі культивувалася ненависть до усіх хто був у УПА і їх родин і приписували їм злочини, яких вони не скоїли. Сьогодні уже відкриті архіви і усі знають, скільки загонів «ястребків» було створено на території західних областей і які не тільки охороняли колгоспні поля, а ще робили і злочини під видом УПА, щоб повністю дискредитувати цей визвольний рух.
Хочу, щоб мої земляки прокинулися і почали шанувати своє історичне минуло і гідно вшанували своїх героїв, бо не можна спогадами за більш-менш десять років відносно ситого життя при Брежневу, зраджувати усю свою славну, героїчну історію визвольної боротьби, яка продовжується століттями і яка нині сягнула найвищої точки напруги . Бути чи не бути залежить від нас – українців, де вони не були – чи в Україні, чи поза її межами. Якщо по-справжньому любиш, то знайдеш спосіб, як їй допомогти і підставити своє незрадливе плече.
27.07.2017р. Надія Таршин
У 80-х вражало уже інше, як змінилося моє село з огляду на біблейську заповідь – «не укради». Пам*ятаю, як сусідка мамина бідкалася, що не може піти у колгоспний садок вночі і украсти мішок яблук через біль у спині, бо усі мішками несуть, а вона не може. І крали відрами, мішками, машинами, хто чим міг і при тому умовляли себе, що це не гріх, а відновлення соціальної справедливості.
Думати і аналізувати відучили ще раніше, коли масово убивали і вивозили в Магадан, Хабаровськ, Караганду, Якутію і результат не забарився. Байдужість на землі щедро политій борцями за незалежну і вільну Україну сьогодні через край. Одні рвонули у Польщу, Чехію, Італію, інші у Санкт-Петербург і Москву і їм наплювати, що у нас в Україні війна за ту ж таки незалежність, за яку гинули кращі сини і доньки краю у 40-ві роки. Роки посиленого зомбування і перетворення гордого і волелюбного народу на покірне і не думаюче стадо не пройшли даремно. Підвалини для деградації нації закладалися десятки літ хитрим і підступним ворогом, який тепер задоволено потирає руки і радіє, що ми так легко клюємо на найменшу його наживку.
Коли сиділа у колі друзів, одна з подруг зверхнім тоном запитала: - Ну коли уже закінчиться усе це на Донбасі? І тут мене прорвало: - А коли Ви по справжньому полюбите Україну і станете свідомо на сторону світла, заявите про свою позицію, не побоїтеся сказати правду, почнете чинити опір усьому свавіллю на місцях, не будете бігти, аж спотикатися у МП, полюбите свої Збройні сили і почнете їх підтримувати морально, бо найважче сьогодні їм, дорікаєте, що вони отримують уже заробітну плату, а чи задумувались над тим, що це ціна їх життя і чи відпустили б ви свою дитину за таку плату під кулі? Забороните в кінці кінців на території хоч би своєї області остогидлий «Шансон», бо усі, хто загинув за волю України уже в гробах перевертаються від цієї наруги. У нас же скільки прекрасних патріотичних українських пісень, але їх свідомо олігархічні радіостанції не пускають у ефір, бо навіщо їм Патріотична Україна. І ще багато чого болючого виплеснулось у тій розмові.
А на ранок я завітала у родину Кравців, яка була виселена у Сибір з першою хвилею у 1947році за участь їх старшої доньки Тані Кравець у УПА. Невістка найменшого сина Павла – нині дуже немічна жінка тьотя Надя показала мені сімейні альбоми, частину світлин я пере фотографувала. Усі вони зроблені у засланні. Родину Кравців: Степана, Саньку і четверо дітей – Івана, Петра, Павла і Марійку висилали першим. Марійці біло всього шість років. Біля нашого могутнього і знаменитого дуба чекали підводи на які грузили свій нехитрий скарб жертви, там же був і цілий загін енкеведистів. Провулок Кравців якраз напроти дуба. Коли виходила родина з хати Санька штовхнула найменшу Марійку і бік сусідки Марії Галайко і та швиденько заховала малу на печі прикидавши старим ганчір’ям. Коли родина підійшла до дуба і катюги вгледіли, що серед них немає дівчинки, то повалили Саньку на землю і били ногами куди попало у живіт, по обличчю, поки знесилена мати не попросила привести доньку. Цю історію мені розповіла моя родичка Ольга Доманська, на очах якої усе це звірство відбувалося, Їй було сім років – це її мама ховала маленьку Марійку на печі. На жаль немає світлинм Тані, після магаданських таборів вона вийшла заміж за азербайджанця і переїхала жити у Азербайджан , як і її подруга та односельчанка Марія Бусел. Там Вона народила двох доньок-красунь, світлини яких прикрашають сімейний альбом Кравців. Я пам*ятаю, коли тітка Санька і дядько Степан повернулися з найменшими Павлом і Марійкою у село. Тітка Санька худенька і уся зсутулена виходила на люди рідко, бо у селі культивувалася ненависть до усіх хто був у УПА і їх родин і приписували їм злочини, яких вони не скоїли. Сьогодні уже відкриті архіви і усі знають, скільки загонів «ястребків» було створено на території західних областей і які не тільки охороняли колгоспні поля, а ще робили і злочини під видом УПА, щоб повністю дискредитувати цей визвольний рух.
Хочу, щоб мої земляки прокинулися і почали шанувати своє історичне минуло і гідно вшанували своїх героїв, бо не можна спогадами за більш-менш десять років відносно ситого життя при Брежневу, зраджувати усю свою славну, героїчну історію визвольної боротьби, яка продовжується століттями і яка нині сягнула найвищої точки напруги . Бути чи не бути залежить від нас – українців, де вони не були – чи в Україні, чи поза її межами. Якщо по-справжньому любиш, то знайдеш спосіб, як їй допомогти і підставити своє незрадливе плече.
27.07.2017р. Надія Таршин
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію