ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Іван Низовий (1942 - 2011) /
Публіцистика
/
"Там, де я ніколи не плакав" (2006)
РОЗДУМИ ЗНІЧЕВ’Я
Найкращі, бо не скупі, росіяни розсіяні по несходимому Сибіру, у міжгір’ї Алтаю та Саян, по забайкальських дауріях і заамурських манчжуріях. Направду це колишні наші родаки, що забули про своє дрімуче українське начало, та ще залишки ойротів, хакасів і бурятів, які успішно забувають свою мову й племінно-родову першооснову.
Найскупіші, а тому й вельми нехороші, не стільки древні, як ревні, – мерзлого снігу в зиму не випросиш, – так звані «тьоткінські козаки» (Курщина), «скапські» та вологодські «насельники», не кажучи вже про «пензяків» та «москалів» (Москва в радіусі ста кілометрів). Знаю, про що кажу, бо доводилося жити в цьому середовищі, ділити спільні на всіх гуртожитки, бараки й казарми.
«Нехороші росіяни» (Боже, збав!) не крадуть – вони «заїмствують», не об’їдають доброго та щирого ближнього, а «підкормлюються», «під’єдаюцца». Адже вони справіку є «общіннікамі», по-новітньому ж «комунарами». У них немає такого поняття, як «твоє» або «ненаше». Тільки «моє», тільки «нашенське». Таким добре жилося в Союзі, а тому й плачуть за Союзом, за великою общинно-общаковою імперією. Найлютіше ненавидять нас, українців, саме вони, бо щиро вважають нас крадіями їхнього «кацапсько-циганського» щастя.
А ще вони ненавидять усіх прибалтів і «ліц кавказской національності», молдованів і таджиків, латиносів і негроїдів, а заодно й тих, що живуть «за дальнєю аколіцей, за молодимі вязамі», і час від часу провокують їх на кулачні бої, на різні «беслани» та «будьонновськи». Натура ж бо широка – від балтійських вод і до курильських скель!
Сиджу оце в незалежній своїй нацквартирі, по-сковородинськи філософствую, допоки на моїй куркульській пательні шкварчить яєчня з салом: «Які ж вони різні, ці росіяни! Чи то брати рідні, обов’язково «старшенькі», чи то воріженьки споконвічні, нахабно-неприховані, хронічно озлілі до повної невиліковності?».
Важко мені дійти певного висновку, бо я знаю різних росіян, у тому числі й корінних, глибинно-історичних підданих Київської Русі. Останні схожі на нас і звичаєм, і вдачею. І поділяться по-братськи, і на підлість нездатні, і в розвідку з тобою підуть. Може, їх значно більше по всій Росії, ніж мені сьогодні здається?
Сахалінський Юрку Ксенофонтов, алтайські Володю Башунов і Гено Давидов, барабинсько-омський Володько Балачан (Угрюмов), агов, друзі мої! Я вас любив і досі люблю за щирість і вірну дружбу з усіма наступними наслідками! Ви любили мене і, сподіваюся, досі не розлюбили, не забули наші веселі посиденьки з віршами та горілкою. Ви любили слухати мої українські вірші й охоче перекладали їх російською мовою. А я перекладав ваші. І разом ми співали задушевних пісень – як російських, так і українських.
Що, якби ви зібралися гуртом, та що, якби приїхали на мою антиукраїнську Луганщину, та що, якби послухали наших «регіональних солов’їв» – пророків російської імперської політики?!
2006
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
РОЗДУМИ ЗНІЧЕВ’Я
Найкращі, бо не скупі, росіяни розсіяні по несходимому Сибіру, у міжгір’ї Алтаю та Саян, по забайкальських дауріях і заамурських манчжуріях. Направду це колишні наші родаки, що забули про своє дрімуче українське начало, та ще залишки ойротів, хакасів і бурятів, які успішно забувають свою мову й племінно-родову першооснову.
Найскупіші, а тому й вельми нехороші, не стільки древні, як ревні, – мерзлого снігу в зиму не випросиш, – так звані «тьоткінські козаки» (Курщина), «скапські» та вологодські «насельники», не кажучи вже про «пензяків» та «москалів» (Москва в радіусі ста кілометрів). Знаю, про що кажу, бо доводилося жити в цьому середовищі, ділити спільні на всіх гуртожитки, бараки й казарми.
«Нехороші росіяни» (Боже, збав!) не крадуть – вони «заїмствують», не об’їдають доброго та щирого ближнього, а «підкормлюються», «під’єдаюцца». Адже вони справіку є «общіннікамі», по-новітньому ж «комунарами». У них немає такого поняття, як «твоє» або «ненаше». Тільки «моє», тільки «нашенське». Таким добре жилося в Союзі, а тому й плачуть за Союзом, за великою общинно-общаковою імперією. Найлютіше ненавидять нас, українців, саме вони, бо щиро вважають нас крадіями їхнього «кацапсько-циганського» щастя.
А ще вони ненавидять усіх прибалтів і «ліц кавказской національності», молдованів і таджиків, латиносів і негроїдів, а заодно й тих, що живуть «за дальнєю аколіцей, за молодимі вязамі», і час від часу провокують їх на кулачні бої, на різні «беслани» та «будьонновськи». Натура ж бо широка – від балтійських вод і до курильських скель!
Сиджу оце в незалежній своїй нацквартирі, по-сковородинськи філософствую, допоки на моїй куркульській пательні шкварчить яєчня з салом: «Які ж вони різні, ці росіяни! Чи то брати рідні, обов’язково «старшенькі», чи то воріженьки споконвічні, нахабно-неприховані, хронічно озлілі до повної невиліковності?».
Важко мені дійти певного висновку, бо я знаю різних росіян, у тому числі й корінних, глибинно-історичних підданих Київської Русі. Останні схожі на нас і звичаєм, і вдачею. І поділяться по-братськи, і на підлість нездатні, і в розвідку з тобою підуть. Може, їх значно більше по всій Росії, ніж мені сьогодні здається?
Сахалінський Юрку Ксенофонтов, алтайські Володю Башунов і Гено Давидов, барабинсько-омський Володько Балачан (Угрюмов), агов, друзі мої! Я вас любив і досі люблю за щирість і вірну дружбу з усіма наступними наслідками! Ви любили мене і, сподіваюся, досі не розлюбили, не забули наші веселі посиденьки з віршами та горілкою. Ви любили слухати мої українські вірші й охоче перекладали їх російською мовою. А я перекладав ваші. І разом ми співали задушевних пісень – як російських, так і українських.
Що, якби ви зібралися гуртом, та що, якби приїхали на мою антиукраїнську Луганщину, та що, якби послухали наших «регіональних солов’їв» – пророків російської імперської політики?!
2006
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію