ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
nbsp       Я розіллю л
                            І
               &
                            І
               &
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Іван Низовий (1942 - 2011) /
Публіцистика
/
"Там, де я сміюся крізь сльози" (2006)
СЛАВЕТНІ БРЕЖНЄВСЬКІ ЛІТА
О, в ті далекі, вовіки незабутні, нев’янучо-нетрухлявіючі сімдесяті життя в тополинім Луганську буяло, цвіло й пахтіло!
Вслухаюся в ретрозвучання, приречено п’ю отруту ностальгії. Тамуючи юнацьку сльозу в барахліючім серці, пишу занепадницьку лірику.
До речі – про випивку і поетичну творчість. Дві рівноцінні речі, два крила щастя людського. І того, й іншого в Луганську брежнєвської ери вистачало. Не на всіх, звичайно, бо на всіх завжди всього не напасешся навіть у комуністично-розвиненому суспільстві.
Лицарі пера і духу вміли знаходити еліксир збудження, у якому й був закладений ген творчого натхнення.
Початківців у мене було вдосталь, бо я був намагнічений якоюсь силою, що притягала до мене знайомих і незнайомих, високовчених і малоосвічених. На дурняк я не пиячив – завше клав на кін трудову свою чесну троячку.
А початківців було – оскільки я диригував літературним процесом на луганських обласних теренах і селищно-міських кресах – багато-небагато, одне слово – превелика многість. Зліталися вони з усіх усюд – від Троїцька на півночі до Красного Луча на півдні, від Біловодська на сході до Попасної на заході. Ті, що з міст, привозили вірші та казьонну аквавіту, ті, що з сіл і хуторів, – цілі снопи віршів і розмаїті букети домашніх самограїв, настоянок, наливок, коктейлів…
Творчі дискусії кипіли в редакційних кабінетах, ресторанних залах, на паркових лавах і в придорожніх канавах. Вщухали, як правило (не без окремих винятків, звісно), у гостинних міліцейських кулуарах, зрідка – у чистилищі витверезника.
О, золота пора брежнєвського застою і запою! Була ж ти, незабутня, непростою, але зрозумілою, передбачуваною, вельми надійною, затишною навіть на протягах епохи… Жилося-пилося, хотілося-моглося: аж дибки ставало волосся!
Наше початківство широко друкувалося в газеті вундеркіндів широкого профилю – «Молодогвардійці», повносило звучало в етері обласного радіо, де сидів прихильний (хоч сам і не хилив чарку) до високого римованого слова Шевченко. Ні, не Тарас – Олесь, і не Олесь Гончар, а, повторюю, Шевченко Олесь. Направду його звали Олександром, Шурою, Шуриком, але це було для начальства, дружини люблячої та дуже близьких дівчат, а для літературного загалу він був Олесем, блискучим журналістом, гумористом і фахівцем у галузі знань про сірих вовків. Член Спілки тепер національної, на пенсії вже вовкує.
Велася в Луганську й широка пропаганда творчих здобутків окремих поетів. Мене, наприклад, неодноразово розбирали на дрібні частини знавці-профсоюзники, компартійні філологи та фізіономісти, мудріші й хитріші за Шерлока Холмса дільничні та районні детективи-критики, високовчені безфамільні специ з найкомпетентніших і найтаємничіших установ. Одні оцінювали мої непересічні здібності у справі організації поетичних попоїщ, силу мого духу (я ж не падав навіть після десятої чарки!), інші заглиблювались у корінь: а чи немає у нього, присланого до нас (точніше було б говорити: засланого) зі Львова («зі» – так вимовляють лише вел.-бурж. націоналісти; нормальні громадяни кажуть просто й зрозуміло: «з Львова, із Львова, со Львова»), чогось такого подвійного, прихованого від пильного, але наївного пролетарського ока? Чи не закладує він (не за коміра, що сприймається як належне) у хитрих епітетах і метафорах підлого наміру висадити в повітря наш (луганський себто) розпрекрасний совєцький строй?!
Дарма шукали. Я був чесний, загартований корчагінським духом комсомолець. Пізніше я став лояльним безпартійцем, пролітаючим мимо кар’єрних підвищень і комуністичеських заохочень…
Та що там розводитися – епоха була чудесна. Хотілося вина, творчих злетів, молодих гарних поетес!
Сумно сумнівається сумління моє сьогоднішнє: а чи варто було нам, пацанам (і паханам), відміняти зручно-затишну брежнєвську еру?! Бо що маємо зараз – в епоху розгулу махновської демократії з анархістським душком? Воно, ніде правди голої діти, ми сьогодні маємо те, що маємо: окіян горілки, вина, пива; легіон-регіон різноблокових і різношерстих початківців… Грошей, щоправда, вистачає не на всіх: хто п’є за долари і євро, хто – за мозольні свої гривні, а хто й за вистарцювані в підземних переходах копійки. Кожен п’є своє. Свій еліксир. Свій самогон. Свою гірку сльозу. Ми – Європа, а Європа – це «разнообразная разновекторность». Звикаємо помаленьку, бо куди подітися!
Біда найбідовіша – ніде аніжоднісінького класично-статистичного початківця, майбутнього генія, народного пророка. Удень із вогнем не знайти. Бо – вмерли як клас…
Чу! А хто он тамечки монументально й феноменально барельєфиться біля стійки бару з рельєфним бокалом шампуньського? Та то ж мій колишній вихованець – початківець і почарківець Б.! Іч, як замаскувався, перекинчик: вуса козацькі відпустив, медальку облрадівську почепив біля серця, грамотою відмахується від провінційних кам’янобрідських мух і шлюх, бокалом прикривається!
У спектрі сакрального дива я побачив таке, що й уві сні райдужному не взрієш. Поважно-величаво вулицею Совєцькою суне-демонструє безкінечна процесія живороджених (геннороджених) лицарів золотого пера: талановитих, дуже талановитих, дуже-дуже талановитих, великих, дуже…, дуже-дуже…, геніальних, архігеніальних, космічно… вселенсько…
«Привіт, Вовчики! – кричу. – Олежики, Валерики, Сашуньчики, Віруньчики!.. Та це ж я, ваш Учитель, ваш Ушинський-Сухомлинський…».
Не чують. Гордо-презирливо йдуть мимо: Лауреати, Академіки, Професори... Прямують до підніжжя якогось там Тараса, аби сказати йому своє «елітарне»-самокомпліментарне: «Ну і стій собі на місці. А ми – только впєрьод!».
2006
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
СЛАВЕТНІ БРЕЖНЄВСЬКІ ЛІТА
О, в ті далекі, вовіки незабутні, нев’янучо-нетрухлявіючі сімдесяті життя в тополинім Луганську буяло, цвіло й пахтіло!
Вслухаюся в ретрозвучання, приречено п’ю отруту ностальгії. Тамуючи юнацьку сльозу в барахліючім серці, пишу занепадницьку лірику.
До речі – про випивку і поетичну творчість. Дві рівноцінні речі, два крила щастя людського. І того, й іншого в Луганську брежнєвської ери вистачало. Не на всіх, звичайно, бо на всіх завжди всього не напасешся навіть у комуністично-розвиненому суспільстві.
Лицарі пера і духу вміли знаходити еліксир збудження, у якому й був закладений ген творчого натхнення.
Початківців у мене було вдосталь, бо я був намагнічений якоюсь силою, що притягала до мене знайомих і незнайомих, високовчених і малоосвічених. На дурняк я не пиячив – завше клав на кін трудову свою чесну троячку.
А початківців було – оскільки я диригував літературним процесом на луганських обласних теренах і селищно-міських кресах – багато-небагато, одне слово – превелика многість. Зліталися вони з усіх усюд – від Троїцька на півночі до Красного Луча на півдні, від Біловодська на сході до Попасної на заході. Ті, що з міст, привозили вірші та казьонну аквавіту, ті, що з сіл і хуторів, – цілі снопи віршів і розмаїті букети домашніх самограїв, настоянок, наливок, коктейлів…
Творчі дискусії кипіли в редакційних кабінетах, ресторанних залах, на паркових лавах і в придорожніх канавах. Вщухали, як правило (не без окремих винятків, звісно), у гостинних міліцейських кулуарах, зрідка – у чистилищі витверезника.
О, золота пора брежнєвського застою і запою! Була ж ти, незабутня, непростою, але зрозумілою, передбачуваною, вельми надійною, затишною навіть на протягах епохи… Жилося-пилося, хотілося-моглося: аж дибки ставало волосся!
Наше початківство широко друкувалося в газеті вундеркіндів широкого профилю – «Молодогвардійці», повносило звучало в етері обласного радіо, де сидів прихильний (хоч сам і не хилив чарку) до високого римованого слова Шевченко. Ні, не Тарас – Олесь, і не Олесь Гончар, а, повторюю, Шевченко Олесь. Направду його звали Олександром, Шурою, Шуриком, але це було для начальства, дружини люблячої та дуже близьких дівчат, а для літературного загалу він був Олесем, блискучим журналістом, гумористом і фахівцем у галузі знань про сірих вовків. Член Спілки тепер національної, на пенсії вже вовкує.
Велася в Луганську й широка пропаганда творчих здобутків окремих поетів. Мене, наприклад, неодноразово розбирали на дрібні частини знавці-профсоюзники, компартійні філологи та фізіономісти, мудріші й хитріші за Шерлока Холмса дільничні та районні детективи-критики, високовчені безфамільні специ з найкомпетентніших і найтаємничіших установ. Одні оцінювали мої непересічні здібності у справі організації поетичних попоїщ, силу мого духу (я ж не падав навіть після десятої чарки!), інші заглиблювались у корінь: а чи немає у нього, присланого до нас (точніше було б говорити: засланого) зі Львова («зі» – так вимовляють лише вел.-бурж. націоналісти; нормальні громадяни кажуть просто й зрозуміло: «з Львова, із Львова, со Львова»), чогось такого подвійного, прихованого від пильного, але наївного пролетарського ока? Чи не закладує він (не за коміра, що сприймається як належне) у хитрих епітетах і метафорах підлого наміру висадити в повітря наш (луганський себто) розпрекрасний совєцький строй?!
Дарма шукали. Я був чесний, загартований корчагінським духом комсомолець. Пізніше я став лояльним безпартійцем, пролітаючим мимо кар’єрних підвищень і комуністичеських заохочень…
Та що там розводитися – епоха була чудесна. Хотілося вина, творчих злетів, молодих гарних поетес!
Сумно сумнівається сумління моє сьогоднішнє: а чи варто було нам, пацанам (і паханам), відміняти зручно-затишну брежнєвську еру?! Бо що маємо зараз – в епоху розгулу махновської демократії з анархістським душком? Воно, ніде правди голої діти, ми сьогодні маємо те, що маємо: окіян горілки, вина, пива; легіон-регіон різноблокових і різношерстих початківців… Грошей, щоправда, вистачає не на всіх: хто п’є за долари і євро, хто – за мозольні свої гривні, а хто й за вистарцювані в підземних переходах копійки. Кожен п’є своє. Свій еліксир. Свій самогон. Свою гірку сльозу. Ми – Європа, а Європа – це «разнообразная разновекторность». Звикаємо помаленьку, бо куди подітися!
Біда найбідовіша – ніде аніжоднісінького класично-статистичного початківця, майбутнього генія, народного пророка. Удень із вогнем не знайти. Бо – вмерли як клас…
Чу! А хто он тамечки монументально й феноменально барельєфиться біля стійки бару з рельєфним бокалом шампуньського? Та то ж мій колишній вихованець – початківець і почарківець Б.! Іч, як замаскувався, перекинчик: вуса козацькі відпустив, медальку облрадівську почепив біля серця, грамотою відмахується від провінційних кам’янобрідських мух і шлюх, бокалом прикривається!
У спектрі сакрального дива я побачив таке, що й уві сні райдужному не взрієш. Поважно-величаво вулицею Совєцькою суне-демонструє безкінечна процесія живороджених (геннороджених) лицарів золотого пера: талановитих, дуже талановитих, дуже-дуже талановитих, великих, дуже…, дуже-дуже…, геніальних, архігеніальних, космічно… вселенсько…
«Привіт, Вовчики! – кричу. – Олежики, Валерики, Сашуньчики, Віруньчики!.. Та це ж я, ваш Учитель, ваш Ушинський-Сухомлинський…».
Не чують. Гордо-презирливо йдуть мимо: Лауреати, Академіки, Професори... Прямують до підніжжя якогось там Тараса, аби сказати йому своє «елітарне»-самокомпліментарне: «Ну і стій собі на місці. А ми – только впєрьод!».
2006
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію