ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона тоді вдивлялася у вишню
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
nbsp       Я розіллю л
                            І
               &
                            І
               &
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
2024.11.20
05:11
Які залишимо казки?
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
Домовики лишились дому.
Лісовики де? Невідомо.
Тепер на березі ріки
не знайдете русалок сліду.
Чи розповість онуку дідо,
як шамотять польовики?
Коли зовуть у гай зозулі,
2024.11.19
21:50
Тим часом Юрик, ні, то Ярек
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
Прислав запрошення - меню…
Перелік всього — і задаром
Ну що ж нехай, укореню.
Присиплю жирним черноземом
А по-весні, дивись, взійде…
Ми творчі люди. Наші меми
Не встрінеш більше абиде…
2024.11.19
18:51
Я розпався на дві половини,
Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Де злилися потоки ідей.
Розрізнити не можна в пучині
Дві ідеї в полоні ночей.
Зла й добра половини тривожні
Поєдналися люто в одне,
Ніби злиток металів безбожний,
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Рецензії):
2024.05.20
2021.12.12
2020.01.18
2019.07.07
2018.01.11
2017.11.16
2017.06.10
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Наталія Ом (1987) /
Рецензії
Журналістика перед новим викликом...
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Журналістика перед новим викликом...
РЕЦЕНЗІЯ НА ОДНУ ІЗ НАЙКРАЩИХ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ МОНОГРАФІЙ ПРО ЖУРНАЛІСТИКУ ТА ЇЇ РОЗВИТОК.
У переломний період світової історії, сучасна українська журналістика створює певні орієнтири. Втрачаючи вищу школу, філософський факт і моральні ідеологічні якості, вона стає на стежку буденної медіатизації, забуваючи про глибоку традицію та історичне коріння. Повернутися у журналістику означає змінити орієнтири, де найвищими ідеалами стають правда, слово і мораль. Так емоційно і водночас глибоко-аналітично оцінюються сучасні проблеми української публіцистики у монографічному збірнику професора, завідувача кафедри зарубіжної преси та інформації Львівського національного університету ім. І.Франка Йосипа Лося - «Публіцистика й тенденції розвитку світу».
Гортаючи сторінки начебто не дуже яскравої ззовні книги, набираюсь мудрості та досвіду. Немає кращої практики для публіциста, аніж знову нагадати собі, де правда, а де злочин, куди йти, а де зупинитися. Ще зовсім недавно, коли друковане слово вело суспільство дорогою свідомого вибору та моралі, зараз, на жаль, крокує стежкою масової комерції та деструктивності.
Бізнес-підхід в мас-медіа дозволяє приймати рішення на економічній основі, а не на ефемерному уявленні про прекрасне, і люди починають мислити по-іншому. Втрачається віра журналіста в ідеали, що є і залишається надійним переборенням спокус марнославства, вигоди, призвичаювання до зла, до «фарисейства влади», яка прагне підлабузнювання, до нудоти, яка сприяє повторенню стертих стереотипів і марнує те, що нове, до безнадії, яка вгризається в єство.
Та журналістика, яка бачила людину у перспективі правди, відкривала поколінням очі на їх істотні метафізичні потреби, не ігнорувала мислячих людей, не уникала розгорнутої аргументації, причому у найширшому діапазоні людського існування, - повинна повернути собі визначальне місце – вважає автор. Оцінюючи історичні традиції, розкриваються недоліки ринкових правил – адже інтереси витісняють вартості, змагальність – солідаризм, домінування – милосердя. Нинішня інформація без контексту, до того ж – переважно негативіська, нагадує вавилонське стовпотворіння, яке лише заплутує не тільки людину, а й цілі спільноти, паралізує суспільства, оскільки для загалу окремі дані, озвучені фрази, кадри більше не творять єдиного цілого. Орієнтиром публіцистики залишається метааналіз історії. Саме історична свідомість є фундаментальною світоглядною характеристикою культури будь-якої епохи. Головною ж діючою силою історії є особистість. Тому бажання науково пояснити людину. Щоб згодом маніпулювати нею відповідно до певних накреслених схем, стало спокусою «нового часу». І західний позитивізм, і марксистка утопія, виходячи з одних і тих же матеріалістичних передумов, з двох боків закономірно ведуть до маніпуляції масовою свідомістю: тоталітарний режим перетворює людей в ідеологічний, мілітарний матеріал для злочинних експериментів, демократичний – призводить до перетворення людини у функцію.
Звідси також намагання втиснути творчу людину у так звані наукові формули. Під сучасну пору нам особливо важливо це збагнути. Публіцист має стати носієм інтегральної візії людини і світу. Нині гасла «толерантність», «політична коректність» стали головним інструментом духовного терору. Скромними вважаються слова «патріотизм», «Батьківщина», «милосердя». Аналізуючи творчість польського письменника і публіциста Рішарда Капустінського, автор наголошує про творчий, а не ремісничий рівень журналістики. Якщо невисока якість журналістики – невисоким є і рівень суспільства. Змушена погодитися. Завданням публіцистики є не заангажування людства, а процес очищення, повернення сенсу життя, обнадіювання.
Не оминув автор і української традиції публіцистичного тексту. Постійними чинниками свідомості українства мають бути видобуті з небуття такі постаті, як Євген Онацький, Іван Огієнко, Святослав Гординський та багато інших. Кожна ідея, яка стає ідеалом, творить у публіциста могутній життєвий імпульс. Саме тоді ідея перетворюється у живу істоту, яка здатна діяти на «найвищих світових орбітах».
Дочитуючи останні сторінки книги, можу сказати одне – це не просто підручник чи монографія, а «біблія» для тих, хто будує фундамент журналістських та історичних поглядів. Це збірка «філософських роздумів», де немає жодного пропущеного слова, в ній звучить лише просте гасло, яке потрібно почути усім – «журналістика перед новим викликом!»
У переломний період світової історії, сучасна українська журналістика створює певні орієнтири. Втрачаючи вищу школу, філософський факт і моральні ідеологічні якості, вона стає на стежку буденної медіатизації, забуваючи про глибоку традицію та історичне коріння. Повернутися у журналістику означає змінити орієнтири, де найвищими ідеалами стають правда, слово і мораль. Так емоційно і водночас глибоко-аналітично оцінюються сучасні проблеми української публіцистики у монографічному збірнику професора, завідувача кафедри зарубіжної преси та інформації Львівського національного університету ім. І.Франка Йосипа Лося - «Публіцистика й тенденції розвитку світу».
Гортаючи сторінки начебто не дуже яскравої ззовні книги, набираюсь мудрості та досвіду. Немає кращої практики для публіциста, аніж знову нагадати собі, де правда, а де злочин, куди йти, а де зупинитися. Ще зовсім недавно, коли друковане слово вело суспільство дорогою свідомого вибору та моралі, зараз, на жаль, крокує стежкою масової комерції та деструктивності.
Бізнес-підхід в мас-медіа дозволяє приймати рішення на економічній основі, а не на ефемерному уявленні про прекрасне, і люди починають мислити по-іншому. Втрачається віра журналіста в ідеали, що є і залишається надійним переборенням спокус марнославства, вигоди, призвичаювання до зла, до «фарисейства влади», яка прагне підлабузнювання, до нудоти, яка сприяє повторенню стертих стереотипів і марнує те, що нове, до безнадії, яка вгризається в єство.
Та журналістика, яка бачила людину у перспективі правди, відкривала поколінням очі на їх істотні метафізичні потреби, не ігнорувала мислячих людей, не уникала розгорнутої аргументації, причому у найширшому діапазоні людського існування, - повинна повернути собі визначальне місце – вважає автор. Оцінюючи історичні традиції, розкриваються недоліки ринкових правил – адже інтереси витісняють вартості, змагальність – солідаризм, домінування – милосердя. Нинішня інформація без контексту, до того ж – переважно негативіська, нагадує вавилонське стовпотворіння, яке лише заплутує не тільки людину, а й цілі спільноти, паралізує суспільства, оскільки для загалу окремі дані, озвучені фрази, кадри більше не творять єдиного цілого. Орієнтиром публіцистики залишається метааналіз історії. Саме історична свідомість є фундаментальною світоглядною характеристикою культури будь-якої епохи. Головною ж діючою силою історії є особистість. Тому бажання науково пояснити людину. Щоб згодом маніпулювати нею відповідно до певних накреслених схем, стало спокусою «нового часу». І західний позитивізм, і марксистка утопія, виходячи з одних і тих же матеріалістичних передумов, з двох боків закономірно ведуть до маніпуляції масовою свідомістю: тоталітарний режим перетворює людей в ідеологічний, мілітарний матеріал для злочинних експериментів, демократичний – призводить до перетворення людини у функцію.
Звідси також намагання втиснути творчу людину у так звані наукові формули. Під сучасну пору нам особливо важливо це збагнути. Публіцист має стати носієм інтегральної візії людини і світу. Нині гасла «толерантність», «політична коректність» стали головним інструментом духовного терору. Скромними вважаються слова «патріотизм», «Батьківщина», «милосердя». Аналізуючи творчість польського письменника і публіциста Рішарда Капустінського, автор наголошує про творчий, а не ремісничий рівень журналістики. Якщо невисока якість журналістики – невисоким є і рівень суспільства. Змушена погодитися. Завданням публіцистики є не заангажування людства, а процес очищення, повернення сенсу життя, обнадіювання.
Не оминув автор і української традиції публіцистичного тексту. Постійними чинниками свідомості українства мають бути видобуті з небуття такі постаті, як Євген Онацький, Іван Огієнко, Святослав Гординський та багато інших. Кожна ідея, яка стає ідеалом, творить у публіциста могутній життєвий імпульс. Саме тоді ідея перетворюється у живу істоту, яка здатна діяти на «найвищих світових орбітах».
Дочитуючи останні сторінки книги, можу сказати одне – це не просто підручник чи монографія, а «біблія» для тих, хто будує фундамент журналістських та історичних поглядів. Це збірка «філософських роздумів», де немає жодного пропущеного слова, в ній звучить лише просте гасло, яке потрібно почути усім – «журналістика перед новим викликом!»
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію