ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Тіна Рагас (1986) /
Проза
ВОНА! (уривок зі спогаду)
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
ВОНА! (уривок зі спогаду)
Погасло світло. Цирковим шатром полинула запальна, весела мелодія, яка запрошувала усіх гостей перенестися до світу гри, танців, фокусів, веселощів. У святковому мерехтінні різнобарвних прожекторів дивували глядачів акробати та гімнасти, лякали фокусники та ілюзіоністи. Розважали дотепні, веселі клоуни.
Та ось настав один із найважливішим моментів шоу – на арені – еквілібристи! Якийсь дивакуватий чоловік прикипів поглядом до артистів. Сколихнулась завіса і от на зустріч оваціям залу випурхнула… чоловік ледь встиг затулити рота руками, щоб не скрикнути … випурхнула, вилетіла, змайнула під самим куполом … ВОНА!
У її тендітному тілі – титанічна сила зрозуміти все і кожного. Відчути найтоншу струну серця, будь-яке, найзавуальованіше та найзамаскованіше почуття, миттю пробратися лабіринтом найпотаємнішої душі до того ясного вогнику, який є мірилом людської сутності, і вона, наче Прометей у найзловсінішій духовній темряві здатна відшукати полум’яну іскру доброти і любові. Для неї не існують втрачені, - трапляються лише незнайдені. Вона може зрозуміти все і кожного, всеціло, всегранно, абсолютно… Та ніхто докінця не зрозумів її. І так мусіло бути. Так було запрограмовано Всесвіт Творцем. Бо – інакше вона не була б незвичайною, неземною.
Її віра творила чудеса. Чудеса воістину нерукотворні, бо наново отримували життєдайну силу та ставали одним-єдиним цілим дощенту розбиті й пошматовані життєвими ураганами людські долі. Від її дотику найсіріші камінці ясніли веселковим калейдоскопом, від її подиху оживали холодні, неприступні скелі. Бо вона вірила. Вона вміла вірити. По-дитячому, не знаючи жодної межі своїй уяві та вигадці. Вона вершила свій світ, свою власну реальність. І навіть у миті найдужчого занепаду, слабнучи, ледь жевріючи, її віра була достатньо могутньою, щоб ставати життєвим маяком для тих, хто свою віру вже втратив.
Вона вміла прощати. Без краплі гніву, образи на кого б то не було продовжувати плинути життям, топлячи у Леті всю гіркоту, повну, розкішну чашу якої доля раз за разом не барилася їй підносити на тарелі чергового випробування чи розчарування. Єдине, що було їй непідвладним – це прощення самій собі. Вона не мала права на помилку сама перед собою. Минулі поразки, падіння, сплески слабкості туманною вуаллю огортали її, наче німб, роблячи її посмішку трішки замріяною, трішки неземною і ледь-ледь сумною.
Вона була наче індикатором фальші й неправди. Її ніжній погляд проникав у найпотаємніші закутки душі найуміліших митців гри на публіку, обминаючи найтонші піруети душевного гриму, загадково промовляючи пошепки: «Я все знаю, я все бачу». Від неї неможливо щось приховати, чогось недомовити, злукавити чи просто здатися кращим, ніж ти є насправді. Вона якимсь незбагненним віданням непомильно відчувала ВСЕ. Відчувала і мило посміхаючись, споглядала за усім до болю смутними очима. Тому вона завжди залишалася одною. Її любили і боялися водночас. З нею було приємно, невимушено, але моторошно. Наче на рентгені совісті і честі провадився діалог із нею. Бо вона розуміла і знала те, у чому навіть сам собі соромишся зізнатися.
Такою він ЇЇ знав… Юну, веселу, ще зовсім дівчисько. Проте – королеву! Королеву купола! Саме так охрестили її побратими по цирковому цеху. Вона підкоряла висоти, на які боялися здійматися навіть досвідчені еквілібристи, з легкістю, грацією птаха у піднебессі. Здавалося, її тіло – просто невагоме, наче пір’їнка, злітає все вище й вище! На нього не діють закони фізики – Земного тяжіння чи ще там які! Воно жило за своїми законами, канонами, правилами, підвладне лише волі й духу Королеви.
Пам'ять нещадно, мов проворна, гнучка змія, прослизала під брили спогадів, укритих порохом багаторічного часу та попелом зотлілих почуттів. Уламки минулого, покладаючись на свою масу, марно супротивлялися цій змії . Вона із моторошним сичанням прослизала, просковзувала, звивалася над кожною друзкою, осколком колишніх слів, думок, почуттів, а головне - вчинків! Наче таким звуком супроводжувалося відродження тіней минулого, які матеріалізовувалися у героїв нинішнього дня, проте нічого не забули, а повернулися за помстою чи що ще страшніше – прощенням!!! Прощенням і відпущенням… Що ж тут страшного? А з чим може зрівнятися звільнення від відповідальності за свідомо несправедливо присуджений і виконаний вирок?.. А якщо жертва відпускає свого ката? Прощає та ще й просить прожити його своє власне нікчемне життя двічі – за нього і за себе?.. Тонкий, роздвоєний язик змії лоскоче душу, немов демонструючи глибину прірви між тодішнім ставленням до себе і всього світу та сьогоднішнім станом речей, тодішнім майбутнім. Чорні, бездонні очі змії запитально свердлять серце. «Тепер ти знаєш, що є справжньою реальністю? Тепер розумієш, що існує ще й надреальність? Реальність опісля реальності? Від якої нікуди не втекти, ніде заховатися? А сьогодення таке швидкоплинне і швидкоминуче». Слизьке, холодне тіло змії востаннє ковзає серцем і ховається у його середині.
Та ось настав один із найважливішим моментів шоу – на арені – еквілібристи! Якийсь дивакуватий чоловік прикипів поглядом до артистів. Сколихнулась завіса і от на зустріч оваціям залу випурхнула… чоловік ледь встиг затулити рота руками, щоб не скрикнути … випурхнула, вилетіла, змайнула під самим куполом … ВОНА!
У її тендітному тілі – титанічна сила зрозуміти все і кожного. Відчути найтоншу струну серця, будь-яке, найзавуальованіше та найзамаскованіше почуття, миттю пробратися лабіринтом найпотаємнішої душі до того ясного вогнику, який є мірилом людської сутності, і вона, наче Прометей у найзловсінішій духовній темряві здатна відшукати полум’яну іскру доброти і любові. Для неї не існують втрачені, - трапляються лише незнайдені. Вона може зрозуміти все і кожного, всеціло, всегранно, абсолютно… Та ніхто докінця не зрозумів її. І так мусіло бути. Так було запрограмовано Всесвіт Творцем. Бо – інакше вона не була б незвичайною, неземною.
Її віра творила чудеса. Чудеса воістину нерукотворні, бо наново отримували життєдайну силу та ставали одним-єдиним цілим дощенту розбиті й пошматовані життєвими ураганами людські долі. Від її дотику найсіріші камінці ясніли веселковим калейдоскопом, від її подиху оживали холодні, неприступні скелі. Бо вона вірила. Вона вміла вірити. По-дитячому, не знаючи жодної межі своїй уяві та вигадці. Вона вершила свій світ, свою власну реальність. І навіть у миті найдужчого занепаду, слабнучи, ледь жевріючи, її віра була достатньо могутньою, щоб ставати життєвим маяком для тих, хто свою віру вже втратив.
Вона вміла прощати. Без краплі гніву, образи на кого б то не було продовжувати плинути життям, топлячи у Леті всю гіркоту, повну, розкішну чашу якої доля раз за разом не барилася їй підносити на тарелі чергового випробування чи розчарування. Єдине, що було їй непідвладним – це прощення самій собі. Вона не мала права на помилку сама перед собою. Минулі поразки, падіння, сплески слабкості туманною вуаллю огортали її, наче німб, роблячи її посмішку трішки замріяною, трішки неземною і ледь-ледь сумною.
Вона була наче індикатором фальші й неправди. Її ніжній погляд проникав у найпотаємніші закутки душі найуміліших митців гри на публіку, обминаючи найтонші піруети душевного гриму, загадково промовляючи пошепки: «Я все знаю, я все бачу». Від неї неможливо щось приховати, чогось недомовити, злукавити чи просто здатися кращим, ніж ти є насправді. Вона якимсь незбагненним віданням непомильно відчувала ВСЕ. Відчувала і мило посміхаючись, споглядала за усім до болю смутними очима. Тому вона завжди залишалася одною. Її любили і боялися водночас. З нею було приємно, невимушено, але моторошно. Наче на рентгені совісті і честі провадився діалог із нею. Бо вона розуміла і знала те, у чому навіть сам собі соромишся зізнатися.
Такою він ЇЇ знав… Юну, веселу, ще зовсім дівчисько. Проте – королеву! Королеву купола! Саме так охрестили її побратими по цирковому цеху. Вона підкоряла висоти, на які боялися здійматися навіть досвідчені еквілібристи, з легкістю, грацією птаха у піднебессі. Здавалося, її тіло – просто невагоме, наче пір’їнка, злітає все вище й вище! На нього не діють закони фізики – Земного тяжіння чи ще там які! Воно жило за своїми законами, канонами, правилами, підвладне лише волі й духу Королеви.
Пам'ять нещадно, мов проворна, гнучка змія, прослизала під брили спогадів, укритих порохом багаторічного часу та попелом зотлілих почуттів. Уламки минулого, покладаючись на свою масу, марно супротивлялися цій змії . Вона із моторошним сичанням прослизала, просковзувала, звивалася над кожною друзкою, осколком колишніх слів, думок, почуттів, а головне - вчинків! Наче таким звуком супроводжувалося відродження тіней минулого, які матеріалізовувалися у героїв нинішнього дня, проте нічого не забули, а повернулися за помстою чи що ще страшніше – прощенням!!! Прощенням і відпущенням… Що ж тут страшного? А з чим може зрівнятися звільнення від відповідальності за свідомо несправедливо присуджений і виконаний вирок?.. А якщо жертва відпускає свого ката? Прощає та ще й просить прожити його своє власне нікчемне життя двічі – за нього і за себе?.. Тонкий, роздвоєний язик змії лоскоче душу, немов демонструючи глибину прірви між тодішнім ставленням до себе і всього світу та сьогоднішнім станом речей, тодішнім майбутнім. Чорні, бездонні очі змії запитально свердлять серце. «Тепер ти знаєш, що є справжньою реальністю? Тепер розумієш, що існує ще й надреальність? Реальність опісля реальності? Від якої нікуди не втекти, ніде заховатися? А сьогодення таке швидкоплинне і швидкоминуче». Слизьке, холодне тіло змії востаннє ковзає серцем і ховається у його середині.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію