ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.22
09:46
Ось тут диригент зупинився і змовкли литаври,
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
Оркестр продовжував далі без грому литавр,
Диригент зупинився і арфи, і туби пропали,
І далі для скрипки та альтів диригував.
А потім замовкли і альти, і стишились скрипки,
Пропали гобої, кларнети, валто
2024.11.22
09:04
Нещодавно йшли дощі
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
Славно, строєм, жваві
І зайшли чомусь в кущі,
Кажуть, що по справі
Що за справа? хто довів? —
Я вже не дізнаюсь…
Краще бігти від дощів —
А про це подбаю…
2024.11.22
08:12
Аби вернути зір сліпим,
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
у чесність повернути віру,
не красти і багатим буть!
горбатим випрямити спини,
з омани змити правди грим
і зняти з підлості личини.
Ще – оминути влади бруд,
не лицемірити без міри,
у чесність повернути віру,
не красти і багатим буть!
2024.11.22
05:55
І тільки камінь на душі
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
та роздуми про неминучість,
така вона – людини сутність –
нашкодив і біжи в кущі.
Ця неміч кожному із нас,
немов хробак, нутро з’їдає.
Куди летять пташині зграї,
коли пробив летіти час?
2024.11.22
04:59
Одною міркою не міряй
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
І не порівнюй голос ліри
Своєї з блиском та красою
Гучною творчості чужої.
Як неоднакове звучання
Смеркання, темені, світання, –
Отак і лір несхожі співи,
Сюжети, образи, мотиви.
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Василь Дениско (1954) /
Проза
Спогад про лелек
Літній ранок, теплий і росяний. На подвір’ї батькової садиби я клепаю косу. Гладкий кіт з лискучою шерстю вивернувся на спориші поблизу. На стежці, що веде з балки, з’явився лелека. Першим його почув кіт. Сховавшись під бабкою, він почав кумедно вмощувати під собою задні лапи, готуючись до стрибка (певно, інстинкт хижака – на залишковому рівні – був живий у ньому).
Коли відстань між нами скоротилась приблизно до двох метрів, лелека видобув великим дзьобом звук, лише один звук – ніби удар кастаньєти. Цього було достатньо, щоб кіт забіг у малину – зализувати психологічні рани.
Хвилину ми дивилися одне на одного, пір’я на птахових грудях було мокре, сонячне проміння переливалося різними відтінками на краплинках роси, що світились на рельєфній шкірі ніг, від чого вони здавалися ще тоншими. Ніби на ходулях, лелека обійшов мене, простуючи на грядку, шукаючи якусь поживу...
Якщо зазирнути в минуле ще далі, то стане зрозуміло, що мій поглиблений інтерес до цих дивовижних птахів був породжений мистецтвом, точніше – кіно, побаченим у Харкові багато років тому. Фільм Юрія Іллєнка «Білий птах з чорною ознакою» не давав відповіді, але ставив питання. Сильне емоційне враження від побаченого шукало вихід у надлишковій енергії і молодечому максималізмі. І хоча ідея спорудити основу для гнізда лелек поблизу батькової оселі визріла у мене і мого брата спонтанно, каталізатором її втілення, поза сумнівом, був фільм.
На колгоспній конюшні «позичили» колесо щонайбільшого діаметру – від гарби. Каюся, задля виправдання хочу зауважити, що в ньому все ж не було двох спиць, а ступиця мала серйозні технічні пошкодження. Спиляли три верхні гілки високого берестка, підняли мотузками колесо, кілька дрючків, хмиз та сіно. Довелося вислухати бурхливі протести бабусі: «Ви що ото, хлопці, надумали – виносити все сіно на гніздо?»
Першими зазвичай прилітають самці лелек і влаштовують перманентні, інколи жорстокі, бої за територію і гніздо. Так було і тієї весни. Поблизу дерева з гніздом впало кілька пір’їн – чорно-фіолетового відтінку, деякі з них – махові – мали довжину, більшу ніж півметра.
Жили лелеки на тому гнізді років вісім. Всі їх любили. Навіть занадто практична бабуся, і та поцінувала переваги від появи великого птаха в небі – сойки і яструби більше не крали маленьких курчат. З часом гніздо помітно розрослося і стало прихистком для інших маленьких птахів, які мостили свої гнізда внизу лелечої оселі.
Без претензій на власну велич хочу згадати поета Михайла Шевченка, який, довідавшись про цю подію, написав вірша «Зустрічаю лелек» – де потішив мене першими рядками:
Що ви нудите світом?
Чого це вам хлопці не спиться?
Чи погано орали, що втома не валить із ніг?
Чи вам світ зав’язала сільська молода чарівниця,
Чи зоря розбудила, на голови впавши, мов сніг?
Ах, ви знову з тим колесом!..
На жаль, того берестка і гнізда давно вже не має, та відтоді лелеки живуть у нашому селі завжди – на інших гніздах, що їх продовжують робити для білих птахів із чорною ознакою мої земляки.
Приголомшлива, незабутня картина тих часів: ще весною і не пахне, лише на горбах, з південного боку, тане перший сніг, а над гніздом здіймається у небо яскраво-зелений кущ озимини, як символ життя – то лелеки занесли зернятка лапками, ходячи по пшеничних полях.
2008
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Спогад про лелек
До нас прийшов лелека
З косою на плечі,
Води напився з глека
Та й сів на спориші.
Микола Вінграновський
Вишуканий поетичний образ, створений відомим українським поетом, мав відблиск і в моєму житті, щоправда, в значно прозаїчнішому вимірі. І все ж лелека приходив, часто приходив.Літній ранок, теплий і росяний. На подвір’ї батькової садиби я клепаю косу. Гладкий кіт з лискучою шерстю вивернувся на спориші поблизу. На стежці, що веде з балки, з’явився лелека. Першим його почув кіт. Сховавшись під бабкою, він почав кумедно вмощувати під собою задні лапи, готуючись до стрибка (певно, інстинкт хижака – на залишковому рівні – був живий у ньому).
Коли відстань між нами скоротилась приблизно до двох метрів, лелека видобув великим дзьобом звук, лише один звук – ніби удар кастаньєти. Цього було достатньо, щоб кіт забіг у малину – зализувати психологічні рани.
Хвилину ми дивилися одне на одного, пір’я на птахових грудях було мокре, сонячне проміння переливалося різними відтінками на краплинках роси, що світились на рельєфній шкірі ніг, від чого вони здавалися ще тоншими. Ніби на ходулях, лелека обійшов мене, простуючи на грядку, шукаючи якусь поживу...
Якщо зазирнути в минуле ще далі, то стане зрозуміло, що мій поглиблений інтерес до цих дивовижних птахів був породжений мистецтвом, точніше – кіно, побаченим у Харкові багато років тому. Фільм Юрія Іллєнка «Білий птах з чорною ознакою» не давав відповіді, але ставив питання. Сильне емоційне враження від побаченого шукало вихід у надлишковій енергії і молодечому максималізмі. І хоча ідея спорудити основу для гнізда лелек поблизу батькової оселі визріла у мене і мого брата спонтанно, каталізатором її втілення, поза сумнівом, був фільм.
На колгоспній конюшні «позичили» колесо щонайбільшого діаметру – від гарби. Каюся, задля виправдання хочу зауважити, що в ньому все ж не було двох спиць, а ступиця мала серйозні технічні пошкодження. Спиляли три верхні гілки високого берестка, підняли мотузками колесо, кілька дрючків, хмиз та сіно. Довелося вислухати бурхливі протести бабусі: «Ви що ото, хлопці, надумали – виносити все сіно на гніздо?»
Першими зазвичай прилітають самці лелек і влаштовують перманентні, інколи жорстокі, бої за територію і гніздо. Так було і тієї весни. Поблизу дерева з гніздом впало кілька пір’їн – чорно-фіолетового відтінку, деякі з них – махові – мали довжину, більшу ніж півметра.
Жили лелеки на тому гнізді років вісім. Всі їх любили. Навіть занадто практична бабуся, і та поцінувала переваги від появи великого птаха в небі – сойки і яструби більше не крали маленьких курчат. З часом гніздо помітно розрослося і стало прихистком для інших маленьких птахів, які мостили свої гнізда внизу лелечої оселі.
Без претензій на власну велич хочу згадати поета Михайла Шевченка, який, довідавшись про цю подію, написав вірша «Зустрічаю лелек» – де потішив мене першими рядками:
Що ви нудите світом?
Чого це вам хлопці не спиться?
Чи погано орали, що втома не валить із ніг?
Чи вам світ зав’язала сільська молода чарівниця,
Чи зоря розбудила, на голови впавши, мов сніг?
Ах, ви знову з тим колесом!..
На жаль, того берестка і гнізда давно вже не має, та відтоді лелеки живуть у нашому селі завжди – на інших гніздах, що їх продовжують робити для білих птахів із чорною ознакою мої земляки.
Приголомшлива, незабутня картина тих часів: ще весною і не пахне, лише на горбах, з південного боку, тане перший сніг, а над гніздом здіймається у небо яскраво-зелений кущ озимини, як символ життя – то лелеки занесли зернятка лапками, ходячи по пшеничних полях.
2008
Найвища оцінка | Роксолана Вірлан | 5.5 | Любитель поезії / Майстер-клас |
Найнижча оцінка | Гренуіль де Маре | 5 | Любитель поезії / Майстер-клас |
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію