ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Публіцистика):
2024.05.20
2024.04.01
2023.11.22
2023.02.21
2022.02.01
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Володимир Погорецький (1967) /
Публіцистика
«ЗОЛОТА ПЕКТОРАЛЬ» ТВОРИТЬ СВІТ…»
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
«ЗОЛОТА ПЕКТОРАЛЬ» ТВОРИТЬ СВІТ…»
Володимир Погорецький — член Національної спілки письменників, член Національної спілки журналістів України, головний редактор літературно-мистецького та громадсько-публіцистичного журналу “Золота пектораль”, кавалер ордена “За заслуги” ІІІ ступеня, автор та упорядник поетичних і прозових книжок, зокрема “Афганістан. Книга пам’яті. Тернопільська область” (2002), “Обпалені війною” (2009), на сторінках яких ідеться про долю учасників бойових дій в Афганістані. Участь в афганській війні брав і В. Погорецький, який щиро зізнається: “Афган засів у моєму серці глибоко і назавжди”. Цей вислів добре знають і його друзі-“афганці”, й колеги.
— Пане Володимире, розкажіть про себе.
— Народився, вчився, одружився… Якщо бути серйозним, то за плечима прожитих літ — навчання у Полівецькій (родинному селі) восьмирічній школі, Джуринській десятирічці, строкова віськова служба в Афганістані, студії в медичному та Богословському інститутах, журналістика, письменницька праця й суцвіття усіляких проблем і клопотів, зрідка — сонячних переливів із густого перевесла чи вервечки прожитих днів.
— Чи легко сьогодні у провінційному містечку бути письменником, редактором і журналістом водночас?
— Легко працювати з творчими особистостями, хоч здебільшого деякі митці мають здатність рано чи пізно “слабувати” на “зіркову хворобу”, мають великі амбіції, вразливі душі тощо, а з місцевою владою співпрацювати важко: щедрість провладних мужів вимірюється самими обіцянками — допоможемо, посприяємо, підтримаємо і т. ін.
Мені в Чорткові, якщо бути об’єктивним, не вистачає простору, аби втілити у життя всі творчі задуми й проекти. Але й відчуття провінційності, меншовартості нема. Технічні можливості сьогодення, тобто комунікації новітньої доби дають змогу щодня спілкуватися з письменниками, які живуть у різних закутинах країни. Своїх сусідів бачу і чую рідше, ніж декого із письменницького братства.
— Як виникла ідея видавати нині вже популярний журнал “Золота пектораль”?
— Десь зо три роки тому мене обпекли слова, які прочитав в одному із чисел журналу “Ятрань”: “На сором нашим колегам з Тернопільської обласної організації НСПУ, вони досі не мають свого журналу”. Так висловився про тернопільських колег головний редактор часопису Сергій Ткаченко — член НСПУ, поет, перекладач, науковець, публіцист, співробітник Секретаріату Організації Об’єднаних Націй (Нью-Йорк). Ці слова збурили мою кров, так засіялися смутком на денці серця, що вирішив започаткувати новий літературно-мистецький журнал. Це був 2007 рік. Перший підтримав мене Євген Баран — український літературознавець і критик, доцент Прикарпатського університету імені Василя Стефаника, нині він ще й голова Івано-Франківської обласної організації Національної спілки письменників України, заступник головного редактора журналу “Золота пектораль”.
Так сталося, що Джуринська десятирічка (Чортківщина) виховала трьох членів Національної спілки письменників України — Нестора Чира, який живе у Надвірній, йому, до речі, 12 березня виповнився 71 рік, Євгена Барана й мене. Наші шляхи з Євгеном в юності не перетиналися, бо він на шість років старший від мене. Але Євгенова мати викладала в школі українську мову і літературу, була моїм класним керівником. Мабуть, любов до української літератури прийшла до нас крізь світогляд цієї мудрої доброї вчительки. Родом із Чортківщини Теодозія Зарівна та Степан Сапеляк (лауреат Шевченківської премії) — яскраві поети, також члени редколегії журналу.
Хто допомагає творити журнал? Велика, як завжди кажу авторам, пекторалівська родина — письменники, поети, художники, перекладачі, публіцисти… Журнал підтримують місцеві меценати. Виходить він під крилом Тернопільської ОО НСПУ, друкується у видавництві “Астон” у Тернополі. Правда, хочеться, щоб у нашій області була чітко вибудувана журнальна політика, затверджена програма на підтримку книгодрукування, відродження культурних та історичних надбань краю. Судіть самі: у сусідній Івано-Франківській області щороку на книговидання надають близько 500 тис. грн, а в нас — якась мізерія, і то не зрозуміло, якої художньої вартості книжки фінансують, іноді до них Спілка письменників не має жодного стосунку. На івано-франківський щоквартальний літературний журнал “Перевал” з обласного бюджету виділяють більш як 100 тисяч гривень, а в нас — дуля з маком. Ось і народжуються там, а не в нас: іздрики, прохаськи, єшкілєви… Я вже якось казав жартома голові нашої обласної письменницької організації Євгенові Безкоровайному, що треба всю тернопільську владобратію відвезти в Івано-Франківськ, щоб вони перейняли досвід у тамтешніх керівників, в який спосіб допомагати письменникам. Хоч нещодавно, дослівно не пам’ятаю, голова облради Олексій Кайда на запитання чи то заувагу журналіста, що велику суму грошей облраді закладають на видання якогось словника чи енциклопедії, — одне слово, йшлося про фінансування книжкового проекту — слушно зауважив, що економічна криза мине за рік-другий, а духовна розтягнеться на десятиліття. Добре було б ці слова підкріпити матеріально.
— Де можна знайти ваш часопис?
— У Тернопільській обласній організації НСПУ, Чорткові, письменницьких організаціях інших обласних центрів. Гадаю, що найближчим часом домовимося з обласним керівництвом Торгпреси про реалізацію журналу через кіоски в усіх районах нашої області. У Львові хочеться відкрити сайт “Золотої пекторалі” до середини травня, коли у Чорткові відбуватиметься Всеукраїнська книжкова толока, яку організовує наш часопис.
— Творчість яких авторів “живе” на сторінках “Золотої пекторалі” й чиї літературні твори викликають найбільшу зацікавленість?
— У редколегії журналу — знані українські письменники, серед них п’ять Шевченківських лауреатів: Михайло Слабошпицький, Тарас Федюк, Степан Сапеляк, Василь Слапчук, Павло Гірник, а також представники красного письменства — Євген Баран, Ігор Павлюк, Теодозія Зарівна, Степан Процюк, Петро Сорока, Богдан Бастюк, Борис Щавурський, Ярослав Павуляк, Олександр Гордон, Йосип Свіжак (відповідальний секретар), Нестор Чир. Авторитет і довіра до журналу читачів і авторів у головного редактора на першому місці. Друкує журнал твори Марії Матіос, Тараса Федюка, Володимира Єшкілєва, багатьох інших талановитих авторів.
“Золота пектораль” — не провінційний журнал ні за рівнем, ні за наповненістю. Він зібрав найкраще, що є в Україні, хоч не орієнтується на певний напрям, течію. Автуру обираємо з тих, хто може запропонувати твір, цікавий широкому колу читачів.
— У нашому краї відомі й книжки (упорядником і редактором яких є Ви) про долі учасників бойових дій в Афганістані.
— Так, також я ініціатор спорудження у Чорткові меморіалу пам’яті полеглим на афганській війні землякам. Сподіваюся, що ми зможемо завершити його восени цього року. Ще в Афганістані я пообіцяв собі, що як повернуся додому із того пекла, то побудую церкву на прославу Пресвятої Богородиці й пам’ятник полеглим “афганцям”. Районна організація УСВА (голова М. Заблоцький) докладає великих зусиль, аби найближчим часом у Чорткові були відкриті й освячені каплиця та скульптурне зображення Богородиці, яка покриває пораненого солдата — воїна-“афганця”. Солодким щемом наповнюється серце від думки, що баня каплиці буде вкрита тією бляхою, що і собор Зарваницької Матері Божої, яку пожертвував о. Володимир Фірман, економ Тернопільської єпархії, настоятель Зарваницького храму, зрозумівши мої бажання. Свого часу я написав нарис “До стіп Зарваницької Матері Божої”, який вже кілька разів перевидавався окремою книжкою і його з радістю читають усі прочани. До речі, мій старший брат о. Василь Погорецький — священик, доктор теологічних наук, ведучий рубрики “Духовні обереги” у журналі “Золота пектораль”.
— Які у Вас творчі плани? Чим хотілося б подивувати своїх прихильників та українського читача?
— Готуюся до Всеукраїнської книжкової толоки, яка відбудеться на території Чортківського педагогічного училища ім. О. Барвінського, готую чергове число журналу і нову поетичну збірку, яку презентуватиму на книжковій толоці, працюю над прозовою книжкою тощо. Але на все свій час, тож деяких таємниць не розкриватиму.
Спілкувалася
Тетяна БУДАР
— Пане Володимире, розкажіть про себе.
— Народився, вчився, одружився… Якщо бути серйозним, то за плечима прожитих літ — навчання у Полівецькій (родинному селі) восьмирічній школі, Джуринській десятирічці, строкова віськова служба в Афганістані, студії в медичному та Богословському інститутах, журналістика, письменницька праця й суцвіття усіляких проблем і клопотів, зрідка — сонячних переливів із густого перевесла чи вервечки прожитих днів.
— Чи легко сьогодні у провінційному містечку бути письменником, редактором і журналістом водночас?
— Легко працювати з творчими особистостями, хоч здебільшого деякі митці мають здатність рано чи пізно “слабувати” на “зіркову хворобу”, мають великі амбіції, вразливі душі тощо, а з місцевою владою співпрацювати важко: щедрість провладних мужів вимірюється самими обіцянками — допоможемо, посприяємо, підтримаємо і т. ін.
Мені в Чорткові, якщо бути об’єктивним, не вистачає простору, аби втілити у життя всі творчі задуми й проекти. Але й відчуття провінційності, меншовартості нема. Технічні можливості сьогодення, тобто комунікації новітньої доби дають змогу щодня спілкуватися з письменниками, які живуть у різних закутинах країни. Своїх сусідів бачу і чую рідше, ніж декого із письменницького братства.
— Як виникла ідея видавати нині вже популярний журнал “Золота пектораль”?
— Десь зо три роки тому мене обпекли слова, які прочитав в одному із чисел журналу “Ятрань”: “На сором нашим колегам з Тернопільської обласної організації НСПУ, вони досі не мають свого журналу”. Так висловився про тернопільських колег головний редактор часопису Сергій Ткаченко — член НСПУ, поет, перекладач, науковець, публіцист, співробітник Секретаріату Організації Об’єднаних Націй (Нью-Йорк). Ці слова збурили мою кров, так засіялися смутком на денці серця, що вирішив започаткувати новий літературно-мистецький журнал. Це був 2007 рік. Перший підтримав мене Євген Баран — український літературознавець і критик, доцент Прикарпатського університету імені Василя Стефаника, нині він ще й голова Івано-Франківської обласної організації Національної спілки письменників України, заступник головного редактора журналу “Золота пектораль”.
Так сталося, що Джуринська десятирічка (Чортківщина) виховала трьох членів Національної спілки письменників України — Нестора Чира, який живе у Надвірній, йому, до речі, 12 березня виповнився 71 рік, Євгена Барана й мене. Наші шляхи з Євгеном в юності не перетиналися, бо він на шість років старший від мене. Але Євгенова мати викладала в школі українську мову і літературу, була моїм класним керівником. Мабуть, любов до української літератури прийшла до нас крізь світогляд цієї мудрої доброї вчительки. Родом із Чортківщини Теодозія Зарівна та Степан Сапеляк (лауреат Шевченківської премії) — яскраві поети, також члени редколегії журналу.
Хто допомагає творити журнал? Велика, як завжди кажу авторам, пекторалівська родина — письменники, поети, художники, перекладачі, публіцисти… Журнал підтримують місцеві меценати. Виходить він під крилом Тернопільської ОО НСПУ, друкується у видавництві “Астон” у Тернополі. Правда, хочеться, щоб у нашій області була чітко вибудувана журнальна політика, затверджена програма на підтримку книгодрукування, відродження культурних та історичних надбань краю. Судіть самі: у сусідній Івано-Франківській області щороку на книговидання надають близько 500 тис. грн, а в нас — якась мізерія, і то не зрозуміло, якої художньої вартості книжки фінансують, іноді до них Спілка письменників не має жодного стосунку. На івано-франківський щоквартальний літературний журнал “Перевал” з обласного бюджету виділяють більш як 100 тисяч гривень, а в нас — дуля з маком. Ось і народжуються там, а не в нас: іздрики, прохаськи, єшкілєви… Я вже якось казав жартома голові нашої обласної письменницької організації Євгенові Безкоровайному, що треба всю тернопільську владобратію відвезти в Івано-Франківськ, щоб вони перейняли досвід у тамтешніх керівників, в який спосіб допомагати письменникам. Хоч нещодавно, дослівно не пам’ятаю, голова облради Олексій Кайда на запитання чи то заувагу журналіста, що велику суму грошей облраді закладають на видання якогось словника чи енциклопедії, — одне слово, йшлося про фінансування книжкового проекту — слушно зауважив, що економічна криза мине за рік-другий, а духовна розтягнеться на десятиліття. Добре було б ці слова підкріпити матеріально.
— Де можна знайти ваш часопис?
— У Тернопільській обласній організації НСПУ, Чорткові, письменницьких організаціях інших обласних центрів. Гадаю, що найближчим часом домовимося з обласним керівництвом Торгпреси про реалізацію журналу через кіоски в усіх районах нашої області. У Львові хочеться відкрити сайт “Золотої пекторалі” до середини травня, коли у Чорткові відбуватиметься Всеукраїнська книжкова толока, яку організовує наш часопис.
— Творчість яких авторів “живе” на сторінках “Золотої пекторалі” й чиї літературні твори викликають найбільшу зацікавленість?
— У редколегії журналу — знані українські письменники, серед них п’ять Шевченківських лауреатів: Михайло Слабошпицький, Тарас Федюк, Степан Сапеляк, Василь Слапчук, Павло Гірник, а також представники красного письменства — Євген Баран, Ігор Павлюк, Теодозія Зарівна, Степан Процюк, Петро Сорока, Богдан Бастюк, Борис Щавурський, Ярослав Павуляк, Олександр Гордон, Йосип Свіжак (відповідальний секретар), Нестор Чир. Авторитет і довіра до журналу читачів і авторів у головного редактора на першому місці. Друкує журнал твори Марії Матіос, Тараса Федюка, Володимира Єшкілєва, багатьох інших талановитих авторів.
“Золота пектораль” — не провінційний журнал ні за рівнем, ні за наповненістю. Він зібрав найкраще, що є в Україні, хоч не орієнтується на певний напрям, течію. Автуру обираємо з тих, хто може запропонувати твір, цікавий широкому колу читачів.
— У нашому краї відомі й книжки (упорядником і редактором яких є Ви) про долі учасників бойових дій в Афганістані.
— Так, також я ініціатор спорудження у Чорткові меморіалу пам’яті полеглим на афганській війні землякам. Сподіваюся, що ми зможемо завершити його восени цього року. Ще в Афганістані я пообіцяв собі, що як повернуся додому із того пекла, то побудую церкву на прославу Пресвятої Богородиці й пам’ятник полеглим “афганцям”. Районна організація УСВА (голова М. Заблоцький) докладає великих зусиль, аби найближчим часом у Чорткові були відкриті й освячені каплиця та скульптурне зображення Богородиці, яка покриває пораненого солдата — воїна-“афганця”. Солодким щемом наповнюється серце від думки, що баня каплиці буде вкрита тією бляхою, що і собор Зарваницької Матері Божої, яку пожертвував о. Володимир Фірман, економ Тернопільської єпархії, настоятель Зарваницького храму, зрозумівши мої бажання. Свого часу я написав нарис “До стіп Зарваницької Матері Божої”, який вже кілька разів перевидавався окремою книжкою і його з радістю читають усі прочани. До речі, мій старший брат о. Василь Погорецький — священик, доктор теологічних наук, ведучий рубрики “Духовні обереги” у журналі “Золота пектораль”.
— Які у Вас творчі плани? Чим хотілося б подивувати своїх прихильників та українського читача?
— Готуюся до Всеукраїнської книжкової толоки, яка відбудеться на території Чортківського педагогічного училища ім. О. Барвінського, готую чергове число журналу і нову поетичну збірку, яку презентуватиму на книжковій толоці, працюю над прозовою книжкою тощо. Але на все свій час, тож деяких таємниць не розкриватиму.
Спілкувалася
Тетяна БУДАР
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію