ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Артур Сіренко
2024.11.21 23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце») Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо

Ярослав Чорногуз
2024.11.21 22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.

Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Публіцистика):

Самослав Желіба
2024.05.20

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Іван Кушнір
2023.11.22

Олена Мос
2023.02.21

Саша Серга
2022.02.01

Анна Лисенко
2021.07.17

Валентина Інклюд
2021.01.08






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Ірина Калашник (1986) / Публіцистика

 Пояснювальна запиcка




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-02-10 16:39:12
Переглядів сторінки твору 12240
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 0 / --  (3.884 / 4.84)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.158 / 5.33)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.796
Потреба в критиці найстрогішій
Потреба в оцінюванні оцінювати
Автор востаннє на сайті 2016.12.30 13:22
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-10 17:20:49 ]
"Серйозна тема, натхненний вірш, але треба над ним попрацювати" - це коменти ні про що, це не критика. якщо тебе влаштовують такі коменти - їх тут багато, ти просто блокуєш свою сторінку від тих людей, які коментують по суті і не бояться вказувати тобі на помилки - і маєш в себе на сторінці лише побажання успіхів. все дуже просто.

цирк з прощальними листами і цирковими розборками - такого не має бути на літ.сайті, імхо.

"в моєй смєрті прошу нікого нє вініть. лист нобелям відправила"

Успіхів, Ірино! Бережіть нерви :)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Слобода (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-10 17:27:03 ]
Ірино, Ви занадто близько сприймаєте критику. Не можу не погодитися із Юлею, критика потрібна нам усім для росту. Якби не було критики, не було би й еволюції, ми б далі залишилися в первісно-общинному ладі. Повірте, що за критики, чи то рецензію, дехто готовий дуже багато віддати, а тут ми маємо її.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-10 17:36:20 ]
"У нас нема професійної критики. Як правило, колеги обмежуються фразою: ”Геніальна річ”. А хотілося б аналізу." Павло Вольвач, з інтерв"ю http://gazeta.ua/index.php?id=370584


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Слобода (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-10 17:45:23 ]
так, це основна проблема, особливо для початківців. Але свої недоліки без критики ми ніколи не помічаємо, "большое видиться на растояние" (Есенин). Критика насправді дуже важлива, вона може й інколи злить нас, але змушує переглянути наші недоліки. Головне навчитися правильно її розуміти. Адже спрагла до зауважень людина завжди почерпне щось для себе. Але не кожен захоче це робити, тому й інколи, коли намагаєшся комусь допомогти, людина не сприймає твоїх старань і після цього у тебе пропадає всілякий інтерес до спроби аналізу її твору, і ти обмежуєшся простим та банальним "гарно, чудово, неймовірно"))))

Мені (правда не літературному плані, а написанні дисертації) дають зауваження навіть до постановки слів у реченні, до зайвих слів, до зведення до мініму таких слів (лише, майже, і т.д) тому приходиться інколи переписувати один і той самий абзац по 20 разів))). Так що я вважаю, що та критика яку дають тут, - тільки вершки справжнього аналізу. Тому і не варто так бурхливо на неї реагувати


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-10 17:49:49 ]
Тарасе, +500!!!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тарас Слобода (Л.П./Л.П.) [ 2011-02-10 17:54:16 ]
))))треба б ще створити сайт критиків))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Чорнява Жінка (М.К./М.К.) [ 2011-02-10 19:37:03 ]
Будемо точніші. Ви, Ірино, забули ще про одне спілкування.
http://maysterni.com/publication.php?id=57673&p=1


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тетяна Роса (Л.П./М.К.) [ 2011-02-10 20:39:41 ]
Іро, знаєте, у чому я з Вами погоджусь? У тому, що у ПМ практично немає фахової критики. Щоб бути хорошим критиком, треба мати не менше здібностей, аніж для написання віршів. І термінологією треба володіти, і уміти пояснювати і доводити свою думку, і уміти , говорячи про негативні речі, утримуватись від негативних емоцій і переносу негативу з твору на автора. Багато хто тут прагне такої критики, але не може її отримати. І знаєте чому? Бо ось такою реакцією на коментарі, як Ваша, ми заважаємо один одному ростити у собі критика. Легше всього написати «мусі-пусі», або «кака-бяка», нічого про цьому не пояснюючи. Я тут уже два роки, і все поглядаю на рубрику «критика», сподіваючись натрапити хоч на якийсь зразок детального аналізу чийогось твору, щоб знати, як це має виглядати. І з цією ж метою переглядаю, по можливості, коментарі іншим. Ви наводите зразок якісної, на Ваш погляд, критики: «Серйозна тема, натхненний вірш, але треба над ним попрацювати». Але виникають питання:
1) Автор коментаря справді вважає тему серйозною, чи написав так, аби підтримати автора твору, чи взагалі фразу зі стелі взяв, аби щось сказати?
2) Вірш справді натхнений, чи це ті ж граблі, що і з темою?
3) У яких напрямках автору твору слід працювати, аби не повторювати помилок?
Другий наведений Вами приклад «якісного» критичного зауваження кращій, але зауваження у ньому теж не надто конкретні, аби дійсно сприяти зростанню автора.
То чи можна радіти «критичному» коментарю, від якого ні холодно, ні жарко? Хіба не є більш цінним коментар, що вказує на конкретний недолік? Більшість з нас тут у статусі любителів, а не професіоналів, і вправності не вистачає як у написанні віршів, так і у написанні критичних коментарів, то ж чи варто ставити на перше місце обра́зи?
До речі, Іро, войовничість у відстоюванні власної думки – річ непогана, головне до ворожості не опускатись. :) У більшості випадків люди не такі, як ми їх собі уявляємо, тож, коли нам здається, що до нас ставляться вороже, треба спочатку викреслити у собі фактор готовності до зустрічі з ворогом, а потім уже зважувати всі «за і проти». Бажаю Вам, Іро, щоб Ви відкрили у собі здатність перевертати «ворогів» на друзів, і Вам не доводилось «постійно… відстоювати себе, серед добрих людей....»



Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-10 23:31:16 ]
А я, дорога Тетяно, чомусь вважаю, що то все дурня, що можуть написати критики про поезію, яку вони писати не вміють, а значить і не розуміють її, і не зрозуміють ніколи...

Ще раз публічно зауважу, що більшість тих "високобрових" навіть модернізм із модерном плутають, не кажучи вже про "постмодерн" із "постмодернізмом". Та й більшість енциклопедій нинішніх теж це плутають.
Тож якщо хочете, це провина адміністрації - яка особливо не підтримує той потік перекручень і перекривлювань, якого аж занадто багато у світі.

Краще почути авторам-початківцям (у поезії) декілька скупих порад щодо руху в конкретному творі у правильному напрямку від авторів-практиків, аніж прочитати десятки сторінок від "недотеоретиків"...
А потім, хіба "недотеоретики" розуміються хоч трохи в тому, що потрібно конкретному авторові згідно його Промислу? Хіба творчі цілі автора часто збігаються із цілями спраглого до вшанувань критика? Бо якщо критик справді пробує проявити своє творче начало - тоді відразу і він стає об'Єктом критики...
Тому, як писав один Видатний Майстер і переклав Інший Великий Майстер - "Глибокодупні – такі вони здебільша, сучасні критики.
В них не обличчя, а дволиччя, дві півсферичні половинки:
мед борзописцям і потворам, яд геніальним, може, творам. Глибокодупні – такі вони здебільша, сучасні критики. Коли цей Янус отверзає анус (що в них замісто уст), виходить – пст!... – виходить іскрометний пшик, виходять екскременти-шик..."


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-11 10:34:01 ]
Та про що ви говорите, яка професійна критика може бути на літ.сайтах!

Знаєте, що таке "професійний"? - це якщо людина заробляє гроші певною діяльністю. наприклад, професійний фотограф - це не той, що має крутий фотік, ходить в ліс фоткає гілочки і виставляє їх в інтернет, - а той, хто фоторграфуючи - заробляє.

Професійна критика - просто так не пишеться.

Як каже Вольвач у тому ж інтерв"ю - "Знаю, що Бондар-Терещенко за критичну статтю править 20 чи 50 доларів. Це правильний підхід".

Отож, не може бути професійної критики ні на ПМ, ні на будь-яких інших літ.сайтах! Це те ж саме, що консультація лікаря на сайті лікар.інфо чи юриста на якихось юр.сайтах он-лайн.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-11 13:11:27 ]
Юлія, ви, схоже, плутаєте Божий Дар із яєчнею?

І чому ви ставите гроші на перше місце?
Професіоналізм - це від "професія", чи не так? Професіонали у поезії - це поети, а не професійні критики.
Ось професіонал у малярстві - Ван Гог - не мав справи з грошима. А напівлюбитель Пікассо - ще й як мав... А що кажуть, казали "повійні" критики тоді і тепер?
Оцінювати професійність можна і потрібно не тільки грошима, - у цій справі гроші, схоже, найдурніша річ... Але абсолютна більшість, окрім як із категорією грошей, ні з якою більше справи не мають?
За такою логікою, дорога Юля, і головного Творця не слід вважати професіоналом доки диявол йому не заплатить? :(
Наприклад я у своєму попередньому коментарі казав лише про тих горе критиків, які самі не пишуть поезію, але готові вішати лапшу на вуха читачеві.

Але схоже, Юліє, що ви досі не розумієте сутність Мистецтва, і ваші натяки на суцільний необ'єктивізм всього що тут робиться мене інколи таки вражають.
Може ви щось нам розкажете про мистецтво, раз уже готові говорити про професійність чи не професійність критики. Раз дозволяєте собі такі заяви, що автори, які живуть поезією на літсайтах нічого в ній не смислять.
Це ж означає, що ви, Юліє, в цьому щось розумієте?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-11 13:13:33 ]
стоп, оцього - "автори, які живуть поезією на літсайтах нічого в ній не смислять", як і багато чого іншого, перефразованого вами, - я не казала. то про що ми можемо говорити далі, якщщо ви неадекватно сприймаєте мої слова.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-11 14:16:15 ]
НЕ обманюйтеся - ви це сказали:
"Та про що ви говорите, яка професійна критика може бути на літ.сайтах!" - це ж ваші слова?
Чи будете зараз говорити, що тут одні невмійки?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-11 14:37:15 ]
це сказала Тетяна Роса, я її підримала, згадавши слова Вольвача. Якби я вважала, що невмійки - не ходила би на ПМ. Логічно?

Якщо мене вважаєте абсолютно нерозумною, то приведу ще раз думку кандидата на ШП, члена НСПУ - "У нас нема професійної критики".


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-11 15:05:22 ]
Якщо узагальнювати цитату, сказану Вольвачем, виносити її за контекст його інтерв'ю (здається), що не правильно, то, така відірвана фраза, не несе у собі жодного смислу.

Бо і Вольвач, і Ляшкевич, і Шешуряк, прекрасно знають, що в країні достатньо професіоналів своєї справи, і кожне їх слово є золотим для їхніх послідовників. Навіть жест такого професіонала точнішим буде за тону словесного сирцю...

Зрештою, якщо говорити про потреби масового читача - то ось маємо тут, у нас, Тетяну Дігай, вона чудово дає раду із початковим направленням - на добро і позитив, на основні риси. І це глибоко професійно.
А щодо жадань "інтелектуалів-імпотентів", яким візьми і подай і ще в рай їх "інтелектуально" проведи, то "посередників за гроші" у нас малувато. Але ці посередники аж ніяк не професіонали Поезії.
А те, що ви, Юліє, не чуєте того, що чує на сторінках "Майстерень" більшість авторів - а саме скупі, чи не дуже, точні чи натяками розмови професіоналів - це теж вражає.
"Краще" це "ворог хорошого", а для "кращого" потрібно аби виросли нові покоління замість совкових решток, чи не так?


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-11 15:57:46 ]
РМ, ви не зрозуміли, про що я.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-11 13:15:39 ]
а те, що я говорю про те, про що більшість мовчить (хоча думає точно так само), бо боїться конфліктів - то я вже до того звикла. мені боятися нема чого, бо я чесна, передусім, перед собою.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-11 14:18:32 ]
Ваші слова говорять лише про вашу далекість від розуміння проблеми, як на мене, звичайно. І як на мене, звичайно, життя існувало ще до Юлії Шешуряк, як і основні домовленості на ПМ щодо імперативу творчості над імперативом в'їдливості...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Юлія Шешуряк (М.К./М.К.) [ 2011-02-11 13:20:02 ]
щодо грошей - лише спогади про уроки укр.мови в школі, і про вчительку, яка пояснювала значення слів:

професіоналізм - високе (професійне) володіння певним фахом, справою (професією).

професія - рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок і є для когось джерелом існування.

То для кого з критиків ПМ критика є фахом і джерелом існування? (це риторичне запитання)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Редакція Майстерень (Л.П./М.К.) [ 2011-02-11 14:29:12 ]
ЯКОГО ІСНУВАННЯ, ЮЛІЄ? Що є існуванням, джерелом існування, і що є матеріальним забезпеченням, підтримкою існування - ось над чим вам, схоже, потрібно глибше задуматися.
Ви, схоже, надто спрощено бачите життя?
Чи вдаєте оце?
Тоді ні Симоненко, ні Шевченко, ні абсолютна більшість митців не була фахівцями, наприклад, в поезії. Та й зараз напевно жодного немає, бо чиє існування нині забезпечує поезія, як джерело доходів? Зате багато чиє життя поезія наповнює змістом ІСНУВАННЯ...

І ось це є погляди Юлії Шешуряк, якими вона усе вимірює? Вам не здається, що ви багато чого не бачите?