ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Критика | Аналітика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Критика | Аналітика):
2024.05.20
2024.04.15
2024.04.01
2024.03.02
2023.02.18
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Ігор Павлюк (1967) /
Критика | Аналітика
ІГОР ПАВЛЮК: «ПОЛІТИКИ – ТИМЧАСОВЦІ. А ПОЕТИ – БЕЗСМЕРТНІ»
– Пане Ігоре, скажіть, будь ласка, як Ви ступили на літературну ниву?
– Вступив так, як вступають спекотного дня у гірську річку: боязко і з природним задоволенням одночасно. Хтось зверху мене штовхнув туди (хотів би побачити Його очі), у вічний Бористен, а з глибини Хтось манить і досі...
– Не з'являлося ніколи бажання кинути літературу і стати, наприклад, підприємцем?
– З’являлося миттєво і підприємцем, коли нічого вдома було їсти і не було хати... Так само, як з’являється під водою тієї ж річки бажання не дихати... Після добровільної з’яви на поверхню віддихуєшся за весь час, проведений у глибині. Часто з’являється бажання бути воїном. Адже навіть зразу після школи я хотів ним бути: вступив до Санкт-Петербурзького військового інституту. Потім залишив його – як смертельно захотів стати Поетом. Тепер, коли мені вручили Народну Шевченківську премію, символом якої є Залізний Мамай – образ воїна-характерника, воїна-поета, – усвідомив що мушу бути поетом-воїном, воїном-поетом, якщо треба.
– Як ставиться ваша дружина до того, що Ви поет?
– З розумінням, бо вона сама колись писала пристойні вірші. Тому я з нею і одружився... Потім вона помудрішала, стала серйозним науковцем світового рівня, а я писати вірші, як знаєте, не перестав...
– Чи не хотіли ваші діти піти в літературу?
– Наразі, наскільки мені відомо, ні. Але в їхньому віці ще також не знав, що я поет...
– До якого із літературних напрямів себе зараховуєте?
– До магічного реалізму зранку зараховував. Тепер, в полудень віку, – просто до чесної літератури.
– Коли почали писати прозу, і чому? Вважаєте себе цікавим прозаїком?
– Проза... поезія... Я би так строго письменницької творчості не ділив. Усе натхненне, живе, органічне, магічне – Поезія: і життя, і... смерть, і зорі, і трави, і дзвони, і гнізда, і поезія, і... проза. Прозу у класичному розумінні жанру почав писати із двадцяти восьми років. Чому? Бо так мені захотілося. Став менш сором’язливим, наївним... Поезія – це характерництво, ворожіння, заклинання природних стихій. Проза – це характери. Це втомлена, сива поезія... Вважаю себе цікавим прозаїком, навіть цікавішим, аніж поетом.
– Ваше ставлення до Шевченківської премії?
– Тут треба або лекцію читати, або ж просто і коротко сказати. Якщо Ви маєте на увазі Національну премію імені Тараса Шевченка – то ставлюся до неї так, як і кожен поет до держави... Дивись мою монографію: "Митець - Влада - Преса: історико-типологічний аналіз". А якщо до Народної Шевченківської, лауреатом якої я, грішний, є – то так, як до батьківщини і читачів (із поважною любов’ю).
– Хто ваш улюблений поет, чи наслідували його, якщо так, то в чому саме?
– Без ніяких нескромних паралелей, а лише для ілюстрації моделі розвитку і явлення світові того чи іншого справжнього поета хочу навести приклад ставлення молодого Пушкіна (безперечного генія) до ще одного безперечного генія (його попередника) Байрона: у ранній молодості Пушкін, як він писав друзям, «сходил с ума по Байрону», наслідуючи не лише його, скажемо так, стиль письма, але й манеру одягатися, рухатися, жити... пізніше захопився іншими поетами (Водсворт, Кольрідж, Сауті, Мур), творчістю Вальтера Скотта, Шекспіра. Сергій Єсєнін так само в усьому наслідував Пушкіна: ходив у циліндрі, з тростиною, підкручував волосся, прагнув досягти пушкінської простоти і ясності поетичної строфи (про це багато було сказано ним самим і сучасниками, як-от: «В смысле формального развития теперь меня тянет все больше к Пушкину»). Я ж, іще навчаючись у тодішньому Ленінграді, «божеволів» від Єсєніна... потім були той же Байрон, Ґьоте, Лорка, Блок, Уїтмен, Маланюк, Плужник... у яких я вчився «бути й померти поетом». Досі вчуся. Хоча той же Шекспір казав, що треба тягнутися до Всевишнього. Переконаний, що лише людина, яка може «божеволіти» від іншого митця, має шанс сама стати справжнім митцем: адже відчути Бога у небі може лише той, хто має Його у собі.
– Не хотіли б піти в політику? Якщо так, то в складі якої партії?
– Політики – тимчасовці. А поети – безсмертні. На менше я не згоден, хоча пропозиції серйозні були. Як треба буде взяти (не дай Бог) зброю в руки – то піду... але не в партію, а в парт... изани.
– Якби зараз узаконили дуелі, кого б викликали стрілятися?
– Чоловіче запитання. Викликають того, кого ненавидять (тобто ніжно-ножово люблять...)... ні в якому разі не жінок. У мене зараз нема таких благородно-опозиційних відчуттів до жодного чоловіка. Час туманний. Хоча, інтуїтивно відчуваю, скоро проясниться. Будуть.
– Я знаю, що Ви викладали «літературну творчість» в «Острозькій академії». Чи важко працювати з молоддю і чим особлива сьогоднішня творча молодь?
– Працювати творчій людині завжди важко. Але «коли важко живеться – тоді пишеться легко» (дозволю собі автоцитату). Молодь сучасну я мушу знати і в домашніх, і в польових умовах, бо в мене доньки шкільно-студентського віку. Творча молодь особлива вже хоча би тим, що вона творча... неміщанська, не сира, не сіра... Талановитим прощаю майже все. Випадковим людям на «літературній творчості» зі мною буде... весело.
– Як познайомилися зі своєю дружиною, що це було – любов із перпшого погляду?
– Вона працювала в редакції однієї волинської газети до того, як туди прийшов на роботу я. Прочитав у цій же газеті її симпатичні вірші. Через три місяці випадково (відвідати колишніх колег) зайшла в редакцію вона – студентка-другокурсниця факультету журналістики Львівського університету, особа розумна і творча. Я долучив до уявлення про її вірші її русявий образ – і закохався, оскільки «моя душа чекала вже на когось»... Освідчився – і... потім дві доньки народилися.
– Ваша дружина з самого початку знала, що ви поет?
– Так. Зустрів-застав її за читанням моїх віршів, надрукованих у нашій газеті. А коли вона їх похвалила при мені – закохався в неї ще більше.
– Чим заробляєте собі на життя, література допомагає у цьому?
– Можна сказати, що літературою і заробляю. Хоча в ідеалі, у перспективі, хотів би бути космонавтом-садівником, тобто вирощувати сади на берегах морів орбітальних станцій.
– Перефразовуючи Франка, скільки разів являлася любов Ігорю Павлюку?
– Як метафізик, переконаний: справжня любов до всіх, здатних любити, являється лише тричі. Мені вже двічі являлась...
– У Вас багато муз?
– Музи це не кількісне поняття. Муза в мене завжди одна. Як і віра. А от масок у неї чимало. Як і творів у мене – наших спільних дітей. Остання наша маска – посмертна.
– Щоб Ви побажали читачам...
– Нормальним людям – удачі, а творчим – благородного болю... Бо після нього завжди – всевишня ласка. А «заласканість – також біль»... А біль за ближнього свого – то Бог.
– Дякую за розмову.
– Взаємно. Будьмо! Я старався відповідати як на сповіді.
Інтерв’ю взяв Юхим Дишкант
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
ІГОР ПАВЛЮК: «ПОЛІТИКИ – ТИМЧАСОВЦІ. А ПОЕТИ – БЕЗСМЕРТНІ»
– Пане Ігоре, скажіть, будь ласка, як Ви ступили на літературну ниву?
– Вступив так, як вступають спекотного дня у гірську річку: боязко і з природним задоволенням одночасно. Хтось зверху мене штовхнув туди (хотів би побачити Його очі), у вічний Бористен, а з глибини Хтось манить і досі...
– Не з'являлося ніколи бажання кинути літературу і стати, наприклад, підприємцем?
– З’являлося миттєво і підприємцем, коли нічого вдома було їсти і не було хати... Так само, як з’являється під водою тієї ж річки бажання не дихати... Після добровільної з’яви на поверхню віддихуєшся за весь час, проведений у глибині. Часто з’являється бажання бути воїном. Адже навіть зразу після школи я хотів ним бути: вступив до Санкт-Петербурзького військового інституту. Потім залишив його – як смертельно захотів стати Поетом. Тепер, коли мені вручили Народну Шевченківську премію, символом якої є Залізний Мамай – образ воїна-характерника, воїна-поета, – усвідомив що мушу бути поетом-воїном, воїном-поетом, якщо треба.
– Як ставиться ваша дружина до того, що Ви поет?
– З розумінням, бо вона сама колись писала пристойні вірші. Тому я з нею і одружився... Потім вона помудрішала, стала серйозним науковцем світового рівня, а я писати вірші, як знаєте, не перестав...
– Чи не хотіли ваші діти піти в літературу?
– Наразі, наскільки мені відомо, ні. Але в їхньому віці ще також не знав, що я поет...
– До якого із літературних напрямів себе зараховуєте?
– До магічного реалізму зранку зараховував. Тепер, в полудень віку, – просто до чесної літератури.
– Коли почали писати прозу, і чому? Вважаєте себе цікавим прозаїком?
– Проза... поезія... Я би так строго письменницької творчості не ділив. Усе натхненне, живе, органічне, магічне – Поезія: і життя, і... смерть, і зорі, і трави, і дзвони, і гнізда, і поезія, і... проза. Прозу у класичному розумінні жанру почав писати із двадцяти восьми років. Чому? Бо так мені захотілося. Став менш сором’язливим, наївним... Поезія – це характерництво, ворожіння, заклинання природних стихій. Проза – це характери. Це втомлена, сива поезія... Вважаю себе цікавим прозаїком, навіть цікавішим, аніж поетом.
– Ваше ставлення до Шевченківської премії?
– Тут треба або лекцію читати, або ж просто і коротко сказати. Якщо Ви маєте на увазі Національну премію імені Тараса Шевченка – то ставлюся до неї так, як і кожен поет до держави... Дивись мою монографію: "Митець - Влада - Преса: історико-типологічний аналіз". А якщо до Народної Шевченківської, лауреатом якої я, грішний, є – то так, як до батьківщини і читачів (із поважною любов’ю).
– Хто ваш улюблений поет, чи наслідували його, якщо так, то в чому саме?
– Без ніяких нескромних паралелей, а лише для ілюстрації моделі розвитку і явлення світові того чи іншого справжнього поета хочу навести приклад ставлення молодого Пушкіна (безперечного генія) до ще одного безперечного генія (його попередника) Байрона: у ранній молодості Пушкін, як він писав друзям, «сходил с ума по Байрону», наслідуючи не лише його, скажемо так, стиль письма, але й манеру одягатися, рухатися, жити... пізніше захопився іншими поетами (Водсворт, Кольрідж, Сауті, Мур), творчістю Вальтера Скотта, Шекспіра. Сергій Єсєнін так само в усьому наслідував Пушкіна: ходив у циліндрі, з тростиною, підкручував волосся, прагнув досягти пушкінської простоти і ясності поетичної строфи (про це багато було сказано ним самим і сучасниками, як-от: «В смысле формального развития теперь меня тянет все больше к Пушкину»). Я ж, іще навчаючись у тодішньому Ленінграді, «божеволів» від Єсєніна... потім були той же Байрон, Ґьоте, Лорка, Блок, Уїтмен, Маланюк, Плужник... у яких я вчився «бути й померти поетом». Досі вчуся. Хоча той же Шекспір казав, що треба тягнутися до Всевишнього. Переконаний, що лише людина, яка може «божеволіти» від іншого митця, має шанс сама стати справжнім митцем: адже відчути Бога у небі може лише той, хто має Його у собі.
– Не хотіли б піти в політику? Якщо так, то в складі якої партії?
– Політики – тимчасовці. А поети – безсмертні. На менше я не згоден, хоча пропозиції серйозні були. Як треба буде взяти (не дай Бог) зброю в руки – то піду... але не в партію, а в парт... изани.
– Якби зараз узаконили дуелі, кого б викликали стрілятися?
– Чоловіче запитання. Викликають того, кого ненавидять (тобто ніжно-ножово люблять...)... ні в якому разі не жінок. У мене зараз нема таких благородно-опозиційних відчуттів до жодного чоловіка. Час туманний. Хоча, інтуїтивно відчуваю, скоро проясниться. Будуть.
– Я знаю, що Ви викладали «літературну творчість» в «Острозькій академії». Чи важко працювати з молоддю і чим особлива сьогоднішня творча молодь?
– Працювати творчій людині завжди важко. Але «коли важко живеться – тоді пишеться легко» (дозволю собі автоцитату). Молодь сучасну я мушу знати і в домашніх, і в польових умовах, бо в мене доньки шкільно-студентського віку. Творча молодь особлива вже хоча би тим, що вона творча... неміщанська, не сира, не сіра... Талановитим прощаю майже все. Випадковим людям на «літературній творчості» зі мною буде... весело.
– Як познайомилися зі своєю дружиною, що це було – любов із перпшого погляду?
– Вона працювала в редакції однієї волинської газети до того, як туди прийшов на роботу я. Прочитав у цій же газеті її симпатичні вірші. Через три місяці випадково (відвідати колишніх колег) зайшла в редакцію вона – студентка-другокурсниця факультету журналістики Львівського університету, особа розумна і творча. Я долучив до уявлення про її вірші її русявий образ – і закохався, оскільки «моя душа чекала вже на когось»... Освідчився – і... потім дві доньки народилися.
– Ваша дружина з самого початку знала, що ви поет?
– Так. Зустрів-застав її за читанням моїх віршів, надрукованих у нашій газеті. А коли вона їх похвалила при мені – закохався в неї ще більше.
– Чим заробляєте собі на життя, література допомагає у цьому?
– Можна сказати, що літературою і заробляю. Хоча в ідеалі, у перспективі, хотів би бути космонавтом-садівником, тобто вирощувати сади на берегах морів орбітальних станцій.
– Перефразовуючи Франка, скільки разів являлася любов Ігорю Павлюку?
– Як метафізик, переконаний: справжня любов до всіх, здатних любити, являється лише тричі. Мені вже двічі являлась...
– У Вас багато муз?
– Музи це не кількісне поняття. Муза в мене завжди одна. Як і віра. А от масок у неї чимало. Як і творів у мене – наших спільних дітей. Остання наша маска – посмертна.
– Щоб Ви побажали читачам...
– Нормальним людям – удачі, а творчим – благородного болю... Бо після нього завжди – всевишня ласка. А «заласканість – також біль»... А біль за ближнього свого – то Бог.
– Дякую за розмову.
– Взаємно. Будьмо! Я старався відповідати як на сповіді.
Інтерв’ю взяв Юхим Дишкант
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"ВІТАЮ УСІХ ПОЕТІВ!"
• Перейти на сторінку •
"Вітання Жінкам-Поетам+Поетам-Жінкам+Жінкам-Музам+Музам-Поетесам, Поетам-Музам+..."
• Перейти на сторінку •
"Вітання Жінкам-Поетам+Поетам-Жінкам+Жінкам-Музам+Музам-Поетесам, Поетам-Музам+..."
Про публікацію