
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2025.08.21
14:46
Із Бориса Заходера
Збитошник оселивсь у нас,
й подія це страшна!
Ми потерпаємо весь час
від цього пустуна.
І скарги йдуть навперебій:
Збитошник оселивсь у нас,
й подія це страшна!
Ми потерпаємо весь час
від цього пустуна.
І скарги йдуть навперебій:
2025.08.21
09:57
Над усе хлопець любив плавать. Одчайдух був і всяким там настановам батьків бути обережним запливав хоч і «по-собачому», надто на спині, далеченько. Аж поки було видно берег.
От і цього разу плив і од насолоди аж заплющив очі. І не зуздрився, як потрапи
2025.08.21
06:10
Які грузькі дороги,
Які слизькі стежки, –
Утратиш осторогу
І гепнеш навзнаки.
Та і нема охоти
Вмоститись десь на схил, –
Зробилися болотом
Усі земні шляхи.
Які слизькі стежки, –
Утратиш осторогу
І гепнеш навзнаки.
Та і нема охоти
Вмоститись десь на схил, –
Зробилися болотом
Усі земні шляхи.
2025.08.20
21:49
Скелети дерев - як легіон,
розбитий на полі бою
у битві з безглуздям.
Скелети дерев - як оголений смисл,
позбавлений зайвих слів,
зайвої метушні, театральності,
непотрібних ефектів.
Скелети дерев - як застиглі
розбитий на полі бою
у битві з безглуздям.
Скелети дерев - як оголений смисл,
позбавлений зайвих слів,
зайвої метушні, театральності,
непотрібних ефектів.
Скелети дерев - як застиглі
2025.08.20
18:16
У кожному дереві –
Мертвому чи квітучому,
Старому чи щойно зміцнілому,
Ховається (до часу) ідол –
Іноді гнівний і невблаганний,
Іноді життєдайний і життєлюбний
(Як теплий весняний дощик).
У кожній камінній брилі –
Мертвому чи квітучому,
Старому чи щойно зміцнілому,
Ховається (до часу) ідол –
Іноді гнівний і невблаганний,
Іноді життєдайний і життєлюбний
(Як теплий весняний дощик).
У кожній камінній брилі –
2025.08.20
10:34
як морський штиль узявся до зброї
а похмурі та зрізані течії
наплодять монстрів
вітрильнику смерть!
ця незграбність
а тоді перша тварина за бортом
ніг шалене биття
а похмурі та зрізані течії
наплодять монстрів
вітрильнику смерть!
ця незграбність
а тоді перша тварина за бортом
ніг шалене биття
2025.08.20
09:32
серпня - День народження письменника світового рівня, одного з останніх могікан-шістдесятників,
майстра психологічної і готичної прози, яскравого інтерпретатора українського літературного бароко
Магічна проза - справжній діамант,
це не якась дешев
майстра психологічної і готичної прози, яскравого інтерпретатора українського літературного бароко
Магічна проза - справжній діамант,
це не якась дешев
2025.08.20
05:55
Я вірю не кожному слову,
Бо сумніви маю, що ти
Сховаєшся в сутінках знову
І зможеш до мене прийти.
А поки збираєшся звідси
Податися в рідні краї, –
Світання блакитного відсвіт
Забарвив зіниці твої.
Бо сумніви маю, що ти
Сховаєшся в сутінках знову
І зможеш до мене прийти.
А поки збираєшся звідси
Податися в рідні краї, –
Світання блакитного відсвіт
Забарвив зіниці твої.
2025.08.20
05:02
Я тебе не зустрів, і не треба красивих метафор,
Це заїжджене "потім" нічого мені не дає.
Незачинені двері, забутий опущений прапор,
Приховають сьогодні і щастя, і горе моє.
Я тебе не зустрів. Не судилося. Що тут казати!
У самотності тихо минають
Це заїжджене "потім" нічого мені не дає.
Незачинені двері, забутий опущений прапор,
Приховають сьогодні і щастя, і горе моє.
Я тебе не зустрів. Не судилося. Що тут казати!
У самотності тихо минають
2025.08.19
22:24
Цвіте сонях,
повитий крученими паничами.
Сонячно й вітряно.
Гойдаються квіти
моєї маленької
України коло хати.
Півколо синього неба
пише серпневу симфонію
повитий крученими паничами.
Сонячно й вітряно.
Гойдаються квіти
моєї маленької
України коло хати.
Півколо синього неба
пише серпневу симфонію
2025.08.19
21:27
Природа виявила геніальність
У тому, що створила цей шедевр, -
Твою красу, не схожу на банальність,
У миготінні первісних дерев.
Твоя душа, напевно, теж прекрасна,
Як і твоя небачена краса,
Яка мене заглибила у щастя,
У тому, що створила цей шедевр, -
Твою красу, не схожу на банальність,
У миготінні первісних дерев.
Твоя душа, напевно, теж прекрасна,
Як і твоя небачена краса,
Яка мене заглибила у щастя,
2025.08.19
14:42
Не думай люба і кохана,
Я не забув про тебе, ні.
Життям придавлений і гнаний,
Я вірю, вірю в кращі дні.
Я вірю в те, що все печальне,
Облишить нас хоча б на мить.
Хоч горе тисне так навально,
Я не забув про тебе, ні.
Життям придавлений і гнаний,
Я вірю, вірю в кращі дні.
Я вірю в те, що все печальне,
Облишить нас хоча б на мить.
Хоч горе тисне так навально,
2025.08.19
13:45
Слова - оригінальна поезія Світлани-Майї Залізняк, без втручання ШІ, музика та вокал згенеровані за допомогою штучного інтелекту в Suno. У відеоряді використано 10 ілюстрацій - згенерованих ШІ за описом авторки, ексклюзивно для цієї поезії.
Ассоль
М
Ассоль
М
2025.08.19
13:10
Із Бориса Заходера
Пішов Сергійко в перший клас.
Школяр, як не крути!
Він рахувати вміє в нас
уже до десяти!
Такий учений, загалом,
Пішов Сергійко в перший клас.
Школяр, як не крути!
Він рахувати вміє в нас
уже до десяти!
Такий учений, загалом,
2025.08.19
13:02
Лідери думки... оті, що вгорі –
параноїчні тирани-царі
мають ходулі і мешти...
перевзуваються поводирі,
ну і тому є нові і старі
парадоксальні ефекти.
ІІ
параноїчні тирани-царі
мають ходулі і мешти...
перевзуваються поводирі,
ну і тому є нові і старі
парадоксальні ефекти.
ІІ
2025.08.19
12:36
Стерня навколо їжачиться,
над нею хмари білі - не знамена.
Ряхтять перед очима числа,
і поступово тане літня сцена.
А далі як? Вітри на гривах
дерев, що скинули плоди додолу,
сиренний сплін, доба розбита?
Вирішує лише ґаздиня-доля.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...над нею хмари білі - не знамена.
Ряхтять перед очима числа,
і поступово тане літня сцена.
А далі як? Вітри на гривах
дерев, що скинули плоди додолу,
сиренний сплін, доба розбита?
Вирішує лише ґаздиня-доля.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів

2025.04.24
2024.04.15
2024.04.01
2024.03.02
2023.02.18
2023.02.18
2022.12.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Автори /
Ігор Павлюк (1967) /
Критика | Аналітика
ІГОР ПАВЛЮК: «ПОЛІТИКИ – ТИМЧАСОВЦІ. А ПОЕТИ – БЕЗСМЕРТНІ»
– Пане Ігоре, скажіть, будь ласка, як Ви ступили на літературну ниву?
– Вступив так, як вступають спекотного дня у гірську річку: боязко і з природним задоволенням одночасно. Хтось зверху мене штовхнув туди (хотів би побачити Його очі), у вічний Бористен, а з глибини Хтось манить і досі...
– Не з'являлося ніколи бажання кинути літературу і стати, наприклад, підприємцем?
– З’являлося миттєво і підприємцем, коли нічого вдома було їсти і не було хати... Так само, як з’являється під водою тієї ж річки бажання не дихати... Після добровільної з’яви на поверхню віддихуєшся за весь час, проведений у глибині. Часто з’являється бажання бути воїном. Адже навіть зразу після школи я хотів ним бути: вступив до Санкт-Петербурзького військового інституту. Потім залишив його – як смертельно захотів стати Поетом. Тепер, коли мені вручили Народну Шевченківську премію, символом якої є Залізний Мамай – образ воїна-характерника, воїна-поета, – усвідомив що мушу бути поетом-воїном, воїном-поетом, якщо треба.
– Як ставиться ваша дружина до того, що Ви поет?
– З розумінням, бо вона сама колись писала пристойні вірші. Тому я з нею і одружився... Потім вона помудрішала, стала серйозним науковцем світового рівня, а я писати вірші, як знаєте, не перестав...
– Чи не хотіли ваші діти піти в літературу?
– Наразі, наскільки мені відомо, ні. Але в їхньому віці ще також не знав, що я поет...
– До якого із літературних напрямів себе зараховуєте?
– До магічного реалізму зранку зараховував. Тепер, в полудень віку, – просто до чесної літератури.
– Коли почали писати прозу, і чому? Вважаєте себе цікавим прозаїком?
– Проза... поезія... Я би так строго письменницької творчості не ділив. Усе натхненне, живе, органічне, магічне – Поезія: і життя, і... смерть, і зорі, і трави, і дзвони, і гнізда, і поезія, і... проза. Прозу у класичному розумінні жанру почав писати із двадцяти восьми років. Чому? Бо так мені захотілося. Став менш сором’язливим, наївним... Поезія – це характерництво, ворожіння, заклинання природних стихій. Проза – це характери. Це втомлена, сива поезія... Вважаю себе цікавим прозаїком, навіть цікавішим, аніж поетом.
– Ваше ставлення до Шевченківської премії?
– Тут треба або лекцію читати, або ж просто і коротко сказати. Якщо Ви маєте на увазі Національну премію імені Тараса Шевченка – то ставлюся до неї так, як і кожен поет до держави... Дивись мою монографію: "Митець - Влада - Преса: історико-типологічний аналіз". А якщо до Народної Шевченківської, лауреатом якої я, грішний, є – то так, як до батьківщини і читачів (із поважною любов’ю).
– Хто ваш улюблений поет, чи наслідували його, якщо так, то в чому саме?
– Без ніяких нескромних паралелей, а лише для ілюстрації моделі розвитку і явлення світові того чи іншого справжнього поета хочу навести приклад ставлення молодого Пушкіна (безперечного генія) до ще одного безперечного генія (його попередника) Байрона: у ранній молодості Пушкін, як він писав друзям, «сходил с ума по Байрону», наслідуючи не лише його, скажемо так, стиль письма, але й манеру одягатися, рухатися, жити... пізніше захопився іншими поетами (Водсворт, Кольрідж, Сауті, Мур), творчістю Вальтера Скотта, Шекспіра. Сергій Єсєнін так само в усьому наслідував Пушкіна: ходив у циліндрі, з тростиною, підкручував волосся, прагнув досягти пушкінської простоти і ясності поетичної строфи (про це багато було сказано ним самим і сучасниками, як-от: «В смысле формального развития теперь меня тянет все больше к Пушкину»). Я ж, іще навчаючись у тодішньому Ленінграді, «божеволів» від Єсєніна... потім були той же Байрон, Ґьоте, Лорка, Блок, Уїтмен, Маланюк, Плужник... у яких я вчився «бути й померти поетом». Досі вчуся. Хоча той же Шекспір казав, що треба тягнутися до Всевишнього. Переконаний, що лише людина, яка може «божеволіти» від іншого митця, має шанс сама стати справжнім митцем: адже відчути Бога у небі може лише той, хто має Його у собі.
– Не хотіли б піти в політику? Якщо так, то в складі якої партії?
– Політики – тимчасовці. А поети – безсмертні. На менше я не згоден, хоча пропозиції серйозні були. Як треба буде взяти (не дай Бог) зброю в руки – то піду... але не в партію, а в парт... изани.
– Якби зараз узаконили дуелі, кого б викликали стрілятися?
– Чоловіче запитання. Викликають того, кого ненавидять (тобто ніжно-ножово люблять...)... ні в якому разі не жінок. У мене зараз нема таких благородно-опозиційних відчуттів до жодного чоловіка. Час туманний. Хоча, інтуїтивно відчуваю, скоро проясниться. Будуть.
– Я знаю, що Ви викладали «літературну творчість» в «Острозькій академії». Чи важко працювати з молоддю і чим особлива сьогоднішня творча молодь?
– Працювати творчій людині завжди важко. Але «коли важко живеться – тоді пишеться легко» (дозволю собі автоцитату). Молодь сучасну я мушу знати і в домашніх, і в польових умовах, бо в мене доньки шкільно-студентського віку. Творча молодь особлива вже хоча би тим, що вона творча... неміщанська, не сира, не сіра... Талановитим прощаю майже все. Випадковим людям на «літературній творчості» зі мною буде... весело.
– Як познайомилися зі своєю дружиною, що це було – любов із перпшого погляду?
– Вона працювала в редакції однієї волинської газети до того, як туди прийшов на роботу я. Прочитав у цій же газеті її симпатичні вірші. Через три місяці випадково (відвідати колишніх колег) зайшла в редакцію вона – студентка-другокурсниця факультету журналістики Львівського університету, особа розумна і творча. Я долучив до уявлення про її вірші її русявий образ – і закохався, оскільки «моя душа чекала вже на когось»... Освідчився – і... потім дві доньки народилися.
– Ваша дружина з самого початку знала, що ви поет?
– Так. Зустрів-застав її за читанням моїх віршів, надрукованих у нашій газеті. А коли вона їх похвалила при мені – закохався в неї ще більше.
– Чим заробляєте собі на життя, література допомагає у цьому?
– Можна сказати, що літературою і заробляю. Хоча в ідеалі, у перспективі, хотів би бути космонавтом-садівником, тобто вирощувати сади на берегах морів орбітальних станцій.
– Перефразовуючи Франка, скільки разів являлася любов Ігорю Павлюку?
– Як метафізик, переконаний: справжня любов до всіх, здатних любити, являється лише тричі. Мені вже двічі являлась...
– У Вас багато муз?
– Музи це не кількісне поняття. Муза в мене завжди одна. Як і віра. А от масок у неї чимало. Як і творів у мене – наших спільних дітей. Остання наша маска – посмертна.
– Щоб Ви побажали читачам...
– Нормальним людям – удачі, а творчим – благородного болю... Бо після нього завжди – всевишня ласка. А «заласканість – також біль»... А біль за ближнього свого – то Бог.
– Дякую за розмову.
– Взаємно. Будьмо! Я старався відповідати як на сповіді.
Інтерв’ю взяв Юхим Дишкант
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
ІГОР ПАВЛЮК: «ПОЛІТИКИ – ТИМЧАСОВЦІ. А ПОЕТИ – БЕЗСМЕРТНІ»

– Пане Ігоре, скажіть, будь ласка, як Ви ступили на літературну ниву?
– Вступив так, як вступають спекотного дня у гірську річку: боязко і з природним задоволенням одночасно. Хтось зверху мене штовхнув туди (хотів би побачити Його очі), у вічний Бористен, а з глибини Хтось манить і досі...
– Не з'являлося ніколи бажання кинути літературу і стати, наприклад, підприємцем?
– З’являлося миттєво і підприємцем, коли нічого вдома було їсти і не було хати... Так само, як з’являється під водою тієї ж річки бажання не дихати... Після добровільної з’яви на поверхню віддихуєшся за весь час, проведений у глибині. Часто з’являється бажання бути воїном. Адже навіть зразу після школи я хотів ним бути: вступив до Санкт-Петербурзького військового інституту. Потім залишив його – як смертельно захотів стати Поетом. Тепер, коли мені вручили Народну Шевченківську премію, символом якої є Залізний Мамай – образ воїна-характерника, воїна-поета, – усвідомив що мушу бути поетом-воїном, воїном-поетом, якщо треба.
– Як ставиться ваша дружина до того, що Ви поет?
– З розумінням, бо вона сама колись писала пристойні вірші. Тому я з нею і одружився... Потім вона помудрішала, стала серйозним науковцем світового рівня, а я писати вірші, як знаєте, не перестав...
– Чи не хотіли ваші діти піти в літературу?
– Наразі, наскільки мені відомо, ні. Але в їхньому віці ще також не знав, що я поет...
– До якого із літературних напрямів себе зараховуєте?
– До магічного реалізму зранку зараховував. Тепер, в полудень віку, – просто до чесної літератури.
– Коли почали писати прозу, і чому? Вважаєте себе цікавим прозаїком?
– Проза... поезія... Я би так строго письменницької творчості не ділив. Усе натхненне, живе, органічне, магічне – Поезія: і життя, і... смерть, і зорі, і трави, і дзвони, і гнізда, і поезія, і... проза. Прозу у класичному розумінні жанру почав писати із двадцяти восьми років. Чому? Бо так мені захотілося. Став менш сором’язливим, наївним... Поезія – це характерництво, ворожіння, заклинання природних стихій. Проза – це характери. Це втомлена, сива поезія... Вважаю себе цікавим прозаїком, навіть цікавішим, аніж поетом.
– Ваше ставлення до Шевченківської премії?
– Тут треба або лекцію читати, або ж просто і коротко сказати. Якщо Ви маєте на увазі Національну премію імені Тараса Шевченка – то ставлюся до неї так, як і кожен поет до держави... Дивись мою монографію: "Митець - Влада - Преса: історико-типологічний аналіз". А якщо до Народної Шевченківської, лауреатом якої я, грішний, є – то так, як до батьківщини і читачів (із поважною любов’ю).
– Хто ваш улюблений поет, чи наслідували його, якщо так, то в чому саме?
– Без ніяких нескромних паралелей, а лише для ілюстрації моделі розвитку і явлення світові того чи іншого справжнього поета хочу навести приклад ставлення молодого Пушкіна (безперечного генія) до ще одного безперечного генія (його попередника) Байрона: у ранній молодості Пушкін, як він писав друзям, «сходил с ума по Байрону», наслідуючи не лише його, скажемо так, стиль письма, але й манеру одягатися, рухатися, жити... пізніше захопився іншими поетами (Водсворт, Кольрідж, Сауті, Мур), творчістю Вальтера Скотта, Шекспіра. Сергій Єсєнін так само в усьому наслідував Пушкіна: ходив у циліндрі, з тростиною, підкручував волосся, прагнув досягти пушкінської простоти і ясності поетичної строфи (про це багато було сказано ним самим і сучасниками, як-от: «В смысле формального развития теперь меня тянет все больше к Пушкину»). Я ж, іще навчаючись у тодішньому Ленінграді, «божеволів» від Єсєніна... потім були той же Байрон, Ґьоте, Лорка, Блок, Уїтмен, Маланюк, Плужник... у яких я вчився «бути й померти поетом». Досі вчуся. Хоча той же Шекспір казав, що треба тягнутися до Всевишнього. Переконаний, що лише людина, яка може «божеволіти» від іншого митця, має шанс сама стати справжнім митцем: адже відчути Бога у небі може лише той, хто має Його у собі.
– Не хотіли б піти в політику? Якщо так, то в складі якої партії?
– Політики – тимчасовці. А поети – безсмертні. На менше я не згоден, хоча пропозиції серйозні були. Як треба буде взяти (не дай Бог) зброю в руки – то піду... але не в партію, а в парт... изани.
– Якби зараз узаконили дуелі, кого б викликали стрілятися?
– Чоловіче запитання. Викликають того, кого ненавидять (тобто ніжно-ножово люблять...)... ні в якому разі не жінок. У мене зараз нема таких благородно-опозиційних відчуттів до жодного чоловіка. Час туманний. Хоча, інтуїтивно відчуваю, скоро проясниться. Будуть.
– Я знаю, що Ви викладали «літературну творчість» в «Острозькій академії». Чи важко працювати з молоддю і чим особлива сьогоднішня творча молодь?
– Працювати творчій людині завжди важко. Але «коли важко живеться – тоді пишеться легко» (дозволю собі автоцитату). Молодь сучасну я мушу знати і в домашніх, і в польових умовах, бо в мене доньки шкільно-студентського віку. Творча молодь особлива вже хоча би тим, що вона творча... неміщанська, не сира, не сіра... Талановитим прощаю майже все. Випадковим людям на «літературній творчості» зі мною буде... весело.
– Як познайомилися зі своєю дружиною, що це було – любов із перпшого погляду?
– Вона працювала в редакції однієї волинської газети до того, як туди прийшов на роботу я. Прочитав у цій же газеті її симпатичні вірші. Через три місяці випадково (відвідати колишніх колег) зайшла в редакцію вона – студентка-другокурсниця факультету журналістики Львівського університету, особа розумна і творча. Я долучив до уявлення про її вірші її русявий образ – і закохався, оскільки «моя душа чекала вже на когось»... Освідчився – і... потім дві доньки народилися.
– Ваша дружина з самого початку знала, що ви поет?
– Так. Зустрів-застав її за читанням моїх віршів, надрукованих у нашій газеті. А коли вона їх похвалила при мені – закохався в неї ще більше.
– Чим заробляєте собі на життя, література допомагає у цьому?
– Можна сказати, що літературою і заробляю. Хоча в ідеалі, у перспективі, хотів би бути космонавтом-садівником, тобто вирощувати сади на берегах морів орбітальних станцій.
– Перефразовуючи Франка, скільки разів являлася любов Ігорю Павлюку?
– Як метафізик, переконаний: справжня любов до всіх, здатних любити, являється лише тричі. Мені вже двічі являлась...
– У Вас багато муз?
– Музи це не кількісне поняття. Муза в мене завжди одна. Як і віра. А от масок у неї чимало. Як і творів у мене – наших спільних дітей. Остання наша маска – посмертна.
– Щоб Ви побажали читачам...
– Нормальним людям – удачі, а творчим – благородного болю... Бо після нього завжди – всевишня ласка. А «заласканість – також біль»... А біль за ближнього свого – то Бог.
– Дякую за розмову.
– Взаємно. Будьмо! Я старався відповідати як на сповіді.
Інтерв’ю взяв Юхим Дишкант
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
"ВІТАЮ УСІХ ПОЕТІВ!"
• Перейти на сторінку •
"Вітання Жінкам-Поетам+Поетам-Жінкам+Жінкам-Музам+Музам-Поетесам, Поетам-Музам+..."
• Перейти на сторінку •
"Вітання Жінкам-Поетам+Поетам-Жінкам+Жінкам-Музам+Музам-Поетесам, Поетам-Музам+..."
Про публікацію