ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
23:09
Замість післямови до книги «Холодне Сонце»)
Мої тексти осінні – я цього не приховую. Приховувати щось від читача непростимий гріх. Я цього ніколи не робив і борони мене Будда таке колись вчинити. Поганої мені тоді карми і злої реінкарнації. Сторінки мо
2024.11.21
22:17
Мов скуштував солодкий плід,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
Так око смакувало зримо --
Я їхав з заходу на схід,
Ну просто з осені у зиму.
Здалося - світла пелена
Траву зелену геть укрила.
Видіння з потягу вікна,
2024.11.21
20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.
Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Проза):
2024.10.17
2024.08.04
2024.07.02
2024.05.20
2024.04.01
2024.02.08
2023.12.19
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Тіна Гальянова (1986) /
Проза
ХИМЕРА КАЛІГРАФІЧНА
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
ХИМЕРА КАЛІГРАФІЧНА
Моменту, коли вона почала жити самостійно від мене, я вже й не пригадаю. Це сталося якось природно, непомітно. Чи то я, надто заклопотана щоденними справами, не звернула уваги на зміни в своєму житті?
Мені щодня доводиться щось писати. До того ж багато. Специфіка роботи, що вдієш. Ручки – гелеві, масляні, шарикові – йдуть просто вагонами; чорні, сині і червоні, вони – повсюди: на робочому столі, на дивані, біля ліжка, на холодильнику й телевізорі, у вітальні й у ванній кімнаті; я пишу на вирваних із зошитів листках, на білому папері різних форматів, А5, А4 і навіть А3, на шматках газет, у записниках, на упаковках від ліків чи парфумів; іноді це номери телефонів, прізвища, часом це нагадування щось зробити, щось не забути, когось привітати з днем народження; подекуди я пишу величезні суцільні тексти (статті, виступи, протоколи нарад на роботі, вірші й прозу, цитати з прочитаних творів), та все ж переважна більшість моєї писанини – це таки писанина: якісь каракулі, малюнки, розписування ручки… Повсюдно валяються клаптики паперу, на яких написані по кілька разів мої прізвище й ім’я, різними почерками (то з нахилом уліво, то вправо, то з загостреними літерами, то з округлими, то великими, то дрібненькими…); просто слова, які невідомо чому з’явилися в момент написання в моїй свідомості чи підсвідомості (хоча, якби якийсь Фрейд узявся б це досліджувати, то, певно, б причину таки визначив)… Я люблю писати, я постійно це роблю, хоча, якщо чесно, із каліграфією у мене проблеми були ще зі школи, і як жартують досі багато хто з моїх знайомих: із таким почерком мені варто було б стати лікарем.
Я правша. Хоча, зваживши на сказане вище, лівою рукою пишу краще й розбірливіше. До того ж я добре володію комп’ютером: набираю тексти дуже швидко, причому обома руками однаково. Та коли клацаєш пальцями по клавіатурі, то ніколи точно не знаєш, яке слово, чи швидше, літера, набрані лівою, а яке правою рукою. А от коли пишеш…
Якось я помітила, що іноді саме лівою рукою починаю щось писати, так ніби вона сама проситься взяти олівець, сама хапається за нього… Я не пам’ятаю, коли це сталося вперше, бо коли стала звертати увагу на цю, здавалося, зовсім несуттєву річ, за спиною вже маячіла маса написаних слів. І саме тоді я й зрозуміла: вона почала жити самостійно від мене.
Але що ж вона писала? Якби ж зараз знайти ті перші папірці з першими, ще зовсім невправними, невмілими карлючками, то може, вдалося б зрозуміти, з чого все почалося, але я, як і будь-хто інший нормальний, завжди викидаю різний розмальований непотріб, який безладно валяється на столі чи в інших, непридатних для того місцях, про які вже згадувала раніше.
І ось вона стала зовсім самостійною. Але хіба це біда? Ну, надходить на мене часом, беру ручку в ліву ручку (ой, який веселий каламбур!) й пишу на якомусь клаптику: мама, Ганнуся, 21 квітня, планова нарада… І що з того? Нічого ж страшного? Якби ж то…
Просто іноді я пишу: АВ 1428 АА (що виглядає, як номер якоїсь машини), літак розбився, Петя – хворий…
… А потім моя подруга ледь не потрапляє під машину і на все життя запам’ятовує її номер (можна здогадатися який), по ТСН говорять про чергову аварію літака, а сусід Петро лягає в лікарню зі свинкою…
Збіг? Може. Хоча й не вірю в збіги. І помітила їх тоді, коли вже давненько несамовільно стала шульгою, коли уже й почерк виробився таким гарним, що писати подібним чином хотілося все частіше й частіше.
… Я дуже тому налякалася! Вона жила сама по собі. І те, що ручки в мене валялися в квартирі повсюдно, їй тільки сприяло. Ніщо її не спиняло. Вона перебивала будь-яке моє заняття: чи миття посуду, чи написання статті, чи навіть банальне сидіння на унітазі, і творила свою справу. На той час я вже знала про цю її особливість і коли знаходила папірці зі словами, які були написані лівою (розуміла це з почерку), то украй детально їх вивчала, і якщо там не було нічого загрозливого, то заспокоювалася до наступного моменту затьмарення моєї лівої раціональної півкулі головного мозку, а відповідно й правої руки. Та коли там зустрічалися слова, що несли в собі елемент якогось травматизму, болю, чи аби-якого негативу, я просто впадала в ступор, адже не знала, що із тим робити.
Часом написане не збувалося. Вірніше, воно, мабуть, і збувалося, просто я того не помічала, чи пропускала ту подію: ну, наприклад, не переговорила з сусідкою про її здоров’я, чи пропустила по телевізору черговий випуск новин, тож і залишалися мої написи під питанням. Та я певна: все написане нею – правда.
Як із цим боротися? Спочатку я повикидала з дому всі речі, якими можна хоч щось нашкрябати: від олівців до акварельних фарб. Звичайно, це досить незручно, але в тому я знайшла ще й позитив – моя пам’ять значно покращилася, адже тепер доводилося в голові носити безліч інформації: номери телефонів, завдання, імена й прізвища.
Трохи важчою виявилася ситуація на роботі: штат працівників величезний, і хоч на моєму столі й чисто (навіть маленькі повідомлення лише друкую), але завжди є можливість підійти до сусіднього. От вона й почала цим грішити. Вже й колеги стали помічати, що я частенько позичаю чужі канцтовари. І незважаючи на те, що їм не шкода, бо ж усе коштом організації, а не власним, проте не хочеться мати славу нечистої на руку.
І що мені робити?...
Я знову й знову перечитую ці кілька сторінок написаного каліграфічним почерком тексту і розумію, що все це зробила вона. А отже, це – правда. І все, що робить вона, обов’язково збувається.
Беру іще один папірець. Пес Сократ одужає. Зарплата – 3000 грн . Стас освідчиться…
На сьогодні досить…
2011
Мені щодня доводиться щось писати. До того ж багато. Специфіка роботи, що вдієш. Ручки – гелеві, масляні, шарикові – йдуть просто вагонами; чорні, сині і червоні, вони – повсюди: на робочому столі, на дивані, біля ліжка, на холодильнику й телевізорі, у вітальні й у ванній кімнаті; я пишу на вирваних із зошитів листках, на білому папері різних форматів, А5, А4 і навіть А3, на шматках газет, у записниках, на упаковках від ліків чи парфумів; іноді це номери телефонів, прізвища, часом це нагадування щось зробити, щось не забути, когось привітати з днем народження; подекуди я пишу величезні суцільні тексти (статті, виступи, протоколи нарад на роботі, вірші й прозу, цитати з прочитаних творів), та все ж переважна більшість моєї писанини – це таки писанина: якісь каракулі, малюнки, розписування ручки… Повсюдно валяються клаптики паперу, на яких написані по кілька разів мої прізвище й ім’я, різними почерками (то з нахилом уліво, то вправо, то з загостреними літерами, то з округлими, то великими, то дрібненькими…); просто слова, які невідомо чому з’явилися в момент написання в моїй свідомості чи підсвідомості (хоча, якби якийсь Фрейд узявся б це досліджувати, то, певно, б причину таки визначив)… Я люблю писати, я постійно це роблю, хоча, якщо чесно, із каліграфією у мене проблеми були ще зі школи, і як жартують досі багато хто з моїх знайомих: із таким почерком мені варто було б стати лікарем.
Я правша. Хоча, зваживши на сказане вище, лівою рукою пишу краще й розбірливіше. До того ж я добре володію комп’ютером: набираю тексти дуже швидко, причому обома руками однаково. Та коли клацаєш пальцями по клавіатурі, то ніколи точно не знаєш, яке слово, чи швидше, літера, набрані лівою, а яке правою рукою. А от коли пишеш…
Якось я помітила, що іноді саме лівою рукою починаю щось писати, так ніби вона сама проситься взяти олівець, сама хапається за нього… Я не пам’ятаю, коли це сталося вперше, бо коли стала звертати увагу на цю, здавалося, зовсім несуттєву річ, за спиною вже маячіла маса написаних слів. І саме тоді я й зрозуміла: вона почала жити самостійно від мене.
Але що ж вона писала? Якби ж зараз знайти ті перші папірці з першими, ще зовсім невправними, невмілими карлючками, то може, вдалося б зрозуміти, з чого все почалося, але я, як і будь-хто інший нормальний, завжди викидаю різний розмальований непотріб, який безладно валяється на столі чи в інших, непридатних для того місцях, про які вже згадувала раніше.
І ось вона стала зовсім самостійною. Але хіба це біда? Ну, надходить на мене часом, беру ручку в ліву ручку (ой, який веселий каламбур!) й пишу на якомусь клаптику: мама, Ганнуся, 21 квітня, планова нарада… І що з того? Нічого ж страшного? Якби ж то…
Просто іноді я пишу: АВ 1428 АА (що виглядає, як номер якоїсь машини), літак розбився, Петя – хворий…
… А потім моя подруга ледь не потрапляє під машину і на все життя запам’ятовує її номер (можна здогадатися який), по ТСН говорять про чергову аварію літака, а сусід Петро лягає в лікарню зі свинкою…
Збіг? Може. Хоча й не вірю в збіги. І помітила їх тоді, коли вже давненько несамовільно стала шульгою, коли уже й почерк виробився таким гарним, що писати подібним чином хотілося все частіше й частіше.
… Я дуже тому налякалася! Вона жила сама по собі. І те, що ручки в мене валялися в квартирі повсюдно, їй тільки сприяло. Ніщо її не спиняло. Вона перебивала будь-яке моє заняття: чи миття посуду, чи написання статті, чи навіть банальне сидіння на унітазі, і творила свою справу. На той час я вже знала про цю її особливість і коли знаходила папірці зі словами, які були написані лівою (розуміла це з почерку), то украй детально їх вивчала, і якщо там не було нічого загрозливого, то заспокоювалася до наступного моменту затьмарення моєї лівої раціональної півкулі головного мозку, а відповідно й правої руки. Та коли там зустрічалися слова, що несли в собі елемент якогось травматизму, болю, чи аби-якого негативу, я просто впадала в ступор, адже не знала, що із тим робити.
Часом написане не збувалося. Вірніше, воно, мабуть, і збувалося, просто я того не помічала, чи пропускала ту подію: ну, наприклад, не переговорила з сусідкою про її здоров’я, чи пропустила по телевізору черговий випуск новин, тож і залишалися мої написи під питанням. Та я певна: все написане нею – правда.
Як із цим боротися? Спочатку я повикидала з дому всі речі, якими можна хоч щось нашкрябати: від олівців до акварельних фарб. Звичайно, це досить незручно, але в тому я знайшла ще й позитив – моя пам’ять значно покращилася, адже тепер доводилося в голові носити безліч інформації: номери телефонів, завдання, імена й прізвища.
Трохи важчою виявилася ситуація на роботі: штат працівників величезний, і хоч на моєму столі й чисто (навіть маленькі повідомлення лише друкую), але завжди є можливість підійти до сусіднього. От вона й почала цим грішити. Вже й колеги стали помічати, що я частенько позичаю чужі канцтовари. І незважаючи на те, що їм не шкода, бо ж усе коштом організації, а не власним, проте не хочеться мати славу нечистої на руку.
І що мені робити?...
Я знову й знову перечитую ці кілька сторінок написаного каліграфічним почерком тексту і розумію, що все це зробила вона. А отже, це – правда. І все, що робить вона, обов’язково збувається.
Беру іще один папірець. Пес Сократ одужає. Зарплата – 3000 грн . Стас освідчиться…
На сьогодні досить…
2011
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію