ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Світлана Пирогова
2025.06.21 20:15
Фіалка ночі - матіола.
Бузковий колір щастя, ніжний пах.
Зірчасті квіточки довкола,
Медовість поцілунків на вустах.

У темряві - любові світло.
Обійми душ єднають щиро нас.
І матіолова привітність

Артур Сіренко
2025.06.21 17:06
Трамвай запашного літа
Стукотить по чужій вулиці Янголів
В самотині – рікою буття – в самотині
Порожній, наче руїна крику волошок,
Бо це місто – притулок позичений
Заблукалої Еврідіки-невдахи,
Що шукала чи то Арахну, чи то Сапфо,
Бо слова загуби

Світлана Майя Залізняк
2025.06.21 15:22
Слова - оригінальна поезія Світлани-Майї Залізняк, без втручання ШІ, музика та вокал згенеровані за допомогою штучного інтелекту в Suno. У відеоряді використано 10 ілюстрацій - згенерованих ШІ за описом авторки, ексклюзивно для цієї поезії.

Ілюзія

О

Хельґі Йогансен
2025.06.21 15:16
Маючи за плечима 12 років досвіду роботи в психіатрії та 9 — у психотерапії, я щодня стикаюся зі складністю людських переживань. Поряд із цією професійною діяльністю моє життя завжди супроводжує любов до поезії — як до читання, так і до написання. Нерідко

Іван Потьомкін
2025.06.21 12:57
І виростають покоління,
Котрі не чули тишини.
О найстрашніше з літочислень -
Війна війною до війни"
Ліна Костенко


Війни невигойні стигмати.

Віктор Кучерук
2025.06.21 05:06
Хлопчик має хом’яка, –
І без відпочинку
Всюди носить на руках
Чарівну тваринку.
З хом’яком і спить, і їсть,
І уроки учить, –
Ні подій нема, ні місць,
Що близьких розлучать.

Борис Костиря
2025.06.20 21:58
Мовчання, як вулкан.
Мовчання, як гора,
яка здатна народити
невідомо що:
красеня чи потвору,
але в будь-якому разі
щось грандіозне.
Мовчання, як плід,

С М
2025.06.20 15:51
Начебто дві голови у тебе
І два люстерка у руці
Проповідники з цегли із хрестами золотими
І твій ніс задрібний у краю цім
У голові твоїй місто
У твоїй кімнаті в’язниця
Натомість рота слонячий хобот
Пияцтво

Світлана Майя Залізняк
2025.06.20 15:22
Слова - оригінальна поезія Світлани-Майї Залізняк, без втручання ШІ, музика та вокал згенеровані за допомогою штучного інтелекту в Suno. У відеоряді використано 8 ілюстрацій - згенерованих ШІ за описом авторки, ексклюзивно для цієї поезії.



Панно Фа

Козак Дума
2025.06.20 14:58
Якщо порівнювати між собою такі явища, як політику, релігію і проституцію, відверто оцінюючи їх із точки зору людської моралі, то доведеться визнати, що остання із цієї тріади для суспільства – уже найменше зло.

Віктор Кучерук
2025.06.20 07:48
Вигулюючи песика на лузі,
Побачилась картинка отака:
Стоїть рогата із великим пузом
І вим’я так набралось молока,
Що я дійки відтягую руками,
Дійничку наповняючи ущерть,
Як тричі за добу робила мама,
Допоки я маленький був іще.

Борис Костиря
2025.06.19 21:35
Снігова маса розтає,
як магма часу.
Усе робиться хиским,
непевним у пухкому снігу.
Снігова маса проникає
у черевики, як сутності,
які ми не помічали,
як невидимі смисли,

Євген Федчук
2025.06.19 20:51
На вулиці спекотно, навіть парко,
Здавалось, сонце ладне спопелить.
Дідусь з онуком прогулялись парком,
На лавці сіли трохи відпочить.
Дерева прохолоду їм давали.
Пташки співали радісні пісні.
Отож, вони сиділи, спочивали.
Кущі позаду виросли тісні

Світлана Пирогова
2025.06.19 12:21
Літо видихає спеку,
і не тільки сонце розпеклось,
нечестивці пруть ракети,
скручена у мізках, мабуть, трость.
В них давно згоріла совість.
КАБи і шахеди дістають.
Падають безсилі сови,
в попелищі гине мирний люд.

Віктор Кучерук
2025.06.19 09:59
Голосистою напрочуд
Зрана горлиця та є,
Що в гайку щодня туркоче
Й довше спати не дає.
А батьки казали сину:
Їдь скоріше у село
І там гарно відпочиниш,
Нашим бідам всім на зло.

Світлана Майя Залізняк
2025.06.18 22:44
Слова - оригінальна поезія Світлани-Майї Залізняк, без втручання ШІ, музика та вокал згенеровані за допомогою штучного інтелекту в Suno. У відеоряді використано 7 ілюстрацій - згенерованих ШІ за описом авторки, ексклюзивно для цієї поезії.

Рожеві метел
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Поезія):

Рембрі Мон
2025.06.07

Чорний Кугуар
2025.05.27

Анет Лі
2025.05.16

Федір Паламар
2025.05.15

Валерія Коновал
2025.05.04

Ольга Незламна
2025.04.30

Тея ТектоНічна
2025.04.25






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Галина Фітель (1965) / Вірші

 Гірка незалежність




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2011-08-22 02:41:31
Переглядів сторінки твору 9819
* Творчий вибір автора: Любитель поезії
* Статус від Майстерень: Любитель поезії
* Народний рейтинг 4.941 / 5.5  (4.929 / 5.48)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.370 / 5.46)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.763
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2013.03.15 02:29
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Андрій Мирохович (М.К./Л.П.) [ 2011-08-22 09:53:02 ]
так. сподобалось. тільки "Відродження як Хреста" щось насторожує. Кода не конче((, "А вільна Україна де? Хто бачив?
Пощо її звели на манівці?" - пафосу забагато, "Отак несем попереду, незрячі,
свій жовто-синій прапор у руці." - ремінесценція на Ірванця? а так - добре.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:03:13 ]
Дякую Вам, пане Андрію. Відродження як Хреста самій трошки лячнувато. Спочатку було "як хреста", та таке відродження, яке перти і перти на горбі, разом з отими звиродженими "відродженими" зверху, ми вже дістали. Хотілося колись іншого відродження, от і чекаємо, як друге пришестя. Щодо пафосу, може й так. Та який вірш до незалежності не грішить надмірною пафосністю, хоча це не може слугувати виправданням. Щодо Ремінесценції на Ірванця,точно ні, бо, на жаль, прізвище пана Олександра чула, а от з творчістю не знайома ані близько, теж хвалитися нічим, та мушу вже подивитися, як то нам вдалося з одного колективного підсвідомого замутити подібні речі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Андрій Мирохович (М.К./Л.П.) [ 2011-08-22 15:20:39 ]
"Тож, видно, наго підемо в колонах
Тим шляхом, що у небо – навмання,
Лиш з пальмовими гілками в долонях…" (с) О. Ірванець "КОРОТКИЙ ВІРШ ПРО КІНЕЦЬ СВІТУ"


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-29 10:20:51 ]
Дякую за посилання, пане Андрію. Щось трошки може й схоже. Добре, що у пана Олександра не прапор, і не незрячі. Колись мені казали "прапор тобі в руки", от і випливло.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Адель Станіславська (М.К./М.К.) [ 2011-08-22 10:04:24 ]
Один мій знайомий, росіянин до речі, одного разу сказав мені - от коли висловлюєш свої думки уголос чи на письмі - висловлюй їх чітко, так, аби співрозмовник не плутався у здогадках, що саме ти хочеш від нього почути. Бо, його думка і сприйняття не обов"язково співпаде з твоїми.
Чомусь мені це пригадалося, коли читала Вашого вірша і наштовхнулася на мимовільне трактування слова "незалежність". Адже це слово не є тотожним зі словом "добробут"? А його чомусь більшість із нас трактує саме так. А насправді можна бути незалежним, та не обов"язково щасливим, заможним і т.д.
Це щось на кшталт вислову лікаря про стан хворого - стан хворого стабільний... А стабільно, це як? Стабільно добре, чи стабільно погано?:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:11:24 ]
Дякую, Адель, от тільки де я ототожнила слова "незалежність" і "добробут". Просто "незалежність" вимела західняків з рідних домівок, майже так само викосила, як війна, в кожній хаті хтось десь. Хотілося б хоба б тої стабільності, та в нас чогось переважає лабільність, законів, цін, порядку. А лабільність - це дуже небезпечний стан нервових волокон суспільного організму. Особливо коли її ще й підтримують і штучно нав"язують.
А думки, навіть висловлені гранично чітко, не завжди будуть сприйняті так, як їх висловлюєш, бо у кожного своє ментальне тло, і це, мабуть, іноді добре. Написала, як розумію, і кожен теж зрозуміє як відчуває. Не можу розсипатися в славослав"ях, бо не таку незалежність мали отримати через 20 років.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Оля Лахоцька (Л.П./М.К.) [ 2011-08-22 10:08:26 ]
незалежність моя босонога!
трохи в грозах, а трохи - в росі,
по європах мандрує... й від того
харцизяки всихають усі... )))

(пані Галино, прийміть з гумором... ))))


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:13:00 ]
Дякую, Олю, чудовий відгук. Звісно, з гумором сприймаю. Ще би Ваші слова та Богові у вухо,хай би там трохи більше харцизяк повсихало, та й ми ніби в Європі, хай би й тут не зупинялося. :-)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Тамара Шкіндер (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 10:20:07 ]
Cправді, погоджуюся, що слово "незалежність" не є тотожним зі словом "добробут". Але, разом з тим, незалежність держави передбачає економічне зростання, тобто зростання рівня добробуту. Тобто ці поняття невід"ємні... Сподобався вірш. Успіхів вам.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:20:27 ]
Дякую Вам, пані Тамаро, Ваше розуміння незалежності десь близьке до мого. Люди тікають, бо виживають як можуть. Не очікують від власної країни нічого доброго, бо не видно, щоб хтось спішив робити щось добре. І справа не лише в добробуті, справа в тому, що срашно їсти оту ковбасу, якою вимірюють досі рівень життя, страшно звернутися до лікаря, страшно зустріти міліціонера, про вищі матерії типу судових інстанцій і думати не хочеться. От що ми отримали за 20 років. Читала відгуки на події 9 травня у Львові, там взагалі з ніг на голову перевернуто все. Критикують і засуджують людей, що відреагували на провокації, а не тих, хто ці провокації організував і допустив. До кого звертатися, об зхозуміти, що таке добре і що таке погано у цій державі.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Кисіль (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 10:37:10 ]
Незалежність є, за неї варто боротись. І святкувати будемо, і буде з ким. Але цієї гіркоти наразі не позбутись...

А вірш -- дуже добрий.
З повагою


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:21:43 ]
Дякую, пані Наталю. Теж вірю, що будемо, та іноді ловлю себе на думці, що так само казала моя бабуня, хотілося б дожити.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Лариса Омельченко (Л.П./М.К.) [ 2011-08-22 11:23:34 ]
Гарний вірш, і гіркота передалася, і оті реалії з заробітками українців у світах... Дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 12:26:42 ]
Дякую і Вам, Ларисо! Їм улюблені "Ромашки", щоб якось настрій підняти, бо щось гіркоти неміряно. Приїхала сусідка з Іспанії, живе в Мадриді, років 14 вже, і навіть не гадає повертатися. Ще пару років тому казала "от на хату зароблю, діти довчаться, і приїдемо". Зараз вже і хату добудувала, і діти вивчилися і там працюють, а вона відповіла "а ти б поверталася на моєму місці?" І я навряд чи відповіла б "так". От що страшно, чужа країна більше потребує наших людей, ніж рідна земля.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Іван Редчиць (М.К./М.К.) [ 2011-08-22 13:25:39 ]
А вільна Україна де? Хто бачив?
Пощо її звели на манівці?
Отак несем попереду, незрячі,
свій жовто-синій прапор у руці.
Дякую, Галю, за те, що дивитеся правді в очі...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 13:39:19 ]
Дякую Вам, Іване, що підтримали. Написала вірша, а виносити на люди трохи боялася, серед величальних слів він виглядає трохи білою вороною. Та правда сама в очі кидається, спробуй не подивися. Хотілося б бачити те, що хочеться, що приємне оку. Тільки ховається воно, а ми тішимося черговою річницею, як діти, і не знаємо, що нам з нею робити і як використовувати. Поки не прийдуть дорослі і не відберуть дорогу іграшку, поки не доростемо.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 13:53:06 ]
Болючий вірш...
З третьою строфою ще варто попрацювати би. Ну надто невигадливі рими, не вдалі. І перебір із кумами-сватами, вже про них було в іншому контексті... Може:
Хати збудовано таки комфортні...
А діти слідом в чужину летять -
По закордонах стануть третім сортом,
Там віддадуть і душі, і літа.

Дякую, Галю, за правду.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 14:02:09 ]
Дякую, Наталочко, за допомогу. Твоя рука завжди допомагає. З твого дозволу так і зміню, от може
"хати давно збудовано комфортні..." Правда, буде тоді з дітьми повтор, але не такий, як з кумами. Куми - то просто моє болюче, бо повтікали до Іспанії, і мене гукають, то до Мадрида, то до Барселони.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Фітель (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 14:05:19 ]
Аж самій сподобалося. Хоч і боляче.


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Наталка Ліщинська (Л.П./Л.П.) [ 2011-08-22 14:12:09 ]
Спасибі тобі, що не відкидаєш і прислухаєшся.
А-а-а... Геть забула, що Хреста - то, мабуть, Христа, Ісуса? Тоді варто змінити "е" на "и".