ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Критика | Аналітика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Критика | Аналітика):
2024.05.20
2024.04.15
2024.04.01
2024.03.02
2023.02.18
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Уляна Ностальгія (1990) /
Критика | Аналітика
Поділене життя на двоє ( В. Стефаник )
… Він повільно проходив крізь будинки і час від часу зиркав з-під лоба на них, і часто міг бути задуманим; він міг іти з піднятою головою, рвучкими, впевненими кроками, а міг і боязко ступати по міських калюжах, так, ніби боючись обмастити свій новий елегантний костюм, котрий пошив в одного з найкращих кравців міста. Панок, котрий роздумуючи походжає по місту. Він таким колись не був, вперше він так зодягнувся, коли в гімназії його масно образив вчитель і, добряче познущавшись з оголеної та беззахисної душі, батько купив перший елегантний костюм, так, мовби на заздрість усім; батько хотів, щоб цей здібний чорнявий хлопчина став лікарем і вчився на медицині, а той поступивши на медичний факультет у Кракові довго там не затримався – занадто співчутливий….
Панок, котрий знає смак грошей, але й знає смак злиднів, котрі «залазять» в усі кишені, нишпорять у гаманці і злорадно сміються, а тоді нічого не залишається, як просити допомоги, так би мовити, «подачки»; то був сором, але улесливий, для самого «панка», бо виходу іншого не було. Він як і Франко, котрий був одним із найкращих його друзів, отримував допомогу від друзів, … настали такі смутні часи.
Він був сильним і красивим, його любили жінки, він одягався елегантно й у темні кольори, красиве, але не крикливе; біля нього панував шик; він мав два кохання, двох найкращих друзів, дві зупинки у літературі і в його тілі боролися дві особи: письменник та просто – людина. Він дивився вперед, ступав твердою ходою, а за його спиною можна було почути тихе, ледь помітне перешіптування: Василь Стефаник…
Коли цей простодушний, мрійливий хлопчик, котрий нікому не признавався, що він письменник, приїхав у Краків на навчання, батько його підтримував, адже хотів бачити сина лікарем. Семен Стефаник перестав підтримувати сина, коли той пішов іншим шляхом, оминувши медицину.
Семен Стефаник вважав, що витрачати сили на літературу і політику, це биття головою об стінку, він не вважав це серйозною справою. Василь Стефаник залишився без фінансової підтримки. Але життя йшло і несло нові несподіванки та страждання, дуже часто ім'я сум в його очах отримував назву – любов. Цьому чоловікові любов траплялася два рази з одним іменем – Євгенія.
Перша Євгенія була молодою і шалено закоханою; любов була взаємною, але доля їх не поблагословила.
Друга Євгенія була старшою і заміжньою, але саме її Стефаник бачив перед собою, коли за плечима вже стояла смерть і ставила руку на плече. Саме вона, друга Євгенія, стала провідником письменникового серця у його житті, саме та Євгенія найбільше мучила, найбільше кохала, саме між ними горіло вогнище кохання, яке не давало тепла, бо було розміщене внизу прірви, а вони стояли по двох різних сторонах обабіч неї. І навіть тут він змушений роздвоїтись, адже їх було дві сестри: одну до безтями кохав, а з іншою одружився. Оксана, молодша сестра другої Євгенії, була для нього ідеальною дружиною: розуміючою, закоханою і терпеливою. Вона жила для нього, змогла подарувати йому сімейне вогнище, тепло та дітей.
Життя котилося своєю дорогою на ниточці, котру тягла доля.
Василь був змушений піти працювати на землю, як усі звичайнісінькі селяни. Саме тим селянам він став «батьком»: лікував, допомагав із юридичними проблемами, став своєрідним психологом, рятувальником та порадником. Він був захисником селян, тяжко працював. Мав трьох дітей, котрих треба було виховувати й годувати… Допомога письменника селянам була безкоштовною, з них він не брав ні копієчки, але зчаста полюбляв випити з ними чарочку чи то й дві.
Літературне життя Василя Стефаника скидалося на зошит, списаний з обох боків, але з чистими листочками всередині. У першій половині він одним махом видав 1/3 своєї творчості, друга половина почалася з новели «Діточа пригода» (1916р.), котру написав за одну ніч, перевівши в ніщо купу паперу, перед тим добре хильнувши. У цій антивоєнній новелі письменник показав жахи війни й загибель невинних людей. Маленький Василь та його менша сестричка відчули на собі жах і жорстокість як людей, так і війни, коли вони опинились біля фронту біля вбитої матері. Хлопчик ще не усвідомлюючи усієї ситуації був змушений швидко подорослішати, а в читача стигне кров від жаху та співчуття до осиротілих дітей, які були змушені їсти хліб змочений маминою кров'ю.
Твір з'явився в буковинському календарі на 1917 рік, що його видало чернівецьке товариство «Українська бесіда» у Відні.
Далі з'являлись такі новели як «Вона-земля»(1921р.), «Пістунка»(1921р.), «Гріх» («Думає собі Касіяниха…») (1927р.), «Мати», «Воєнні шкоди» (1925р.), «Дурні баби» (1928 р.) та інші.
Два твори, які сміло можна назвати сповідями на нотках ліричності – «Моє слово» й «Дорога», такі новели як «Давня мелодія» і «Вечірня година» написані за автобіографічними мотивами.
Коли чуєш прізвище «Стефаник» малюється картина в голові: висока постать, що скидається на тінь, в капелюсі і модному фраці. Але то тільки тінь, на фоні якої відразу пригадуються такі твори як: «Синя книжечка» (1897 р.), «Лесева фамілія» (1899 р.), «Катруся» (1898р.), «Новина» (1899 р.), «Камінний хрест» (1900 р.), «Палій» (1900 р.), «Злодій» (1900 р.), «Діточа пригода» (1916 р.).
Він писав коротко, але сильно. Він був поділений на двоє: на того хто пише і на того, хто просто живе: звичайним людяним життям, котрим мало хто інший міг би жити.
2010 р.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Поділене життя на двоє ( В. Стефаник )
… Він повільно проходив крізь будинки і час від часу зиркав з-під лоба на них, і часто міг бути задуманим; він міг іти з піднятою головою, рвучкими, впевненими кроками, а міг і боязко ступати по міських калюжах, так, ніби боючись обмастити свій новий елегантний костюм, котрий пошив в одного з найкращих кравців міста. Панок, котрий роздумуючи походжає по місту. Він таким колись не був, вперше він так зодягнувся, коли в гімназії його масно образив вчитель і, добряче познущавшись з оголеної та беззахисної душі, батько купив перший елегантний костюм, так, мовби на заздрість усім; батько хотів, щоб цей здібний чорнявий хлопчина став лікарем і вчився на медицині, а той поступивши на медичний факультет у Кракові довго там не затримався – занадто співчутливий….
Панок, котрий знає смак грошей, але й знає смак злиднів, котрі «залазять» в усі кишені, нишпорять у гаманці і злорадно сміються, а тоді нічого не залишається, як просити допомоги, так би мовити, «подачки»; то був сором, але улесливий, для самого «панка», бо виходу іншого не було. Він як і Франко, котрий був одним із найкращих його друзів, отримував допомогу від друзів, … настали такі смутні часи.
Він був сильним і красивим, його любили жінки, він одягався елегантно й у темні кольори, красиве, але не крикливе; біля нього панував шик; він мав два кохання, двох найкращих друзів, дві зупинки у літературі і в його тілі боролися дві особи: письменник та просто – людина. Він дивився вперед, ступав твердою ходою, а за його спиною можна було почути тихе, ледь помітне перешіптування: Василь Стефаник…
Коли цей простодушний, мрійливий хлопчик, котрий нікому не признавався, що він письменник, приїхав у Краків на навчання, батько його підтримував, адже хотів бачити сина лікарем. Семен Стефаник перестав підтримувати сина, коли той пішов іншим шляхом, оминувши медицину.
Семен Стефаник вважав, що витрачати сили на літературу і політику, це биття головою об стінку, він не вважав це серйозною справою. Василь Стефаник залишився без фінансової підтримки. Але життя йшло і несло нові несподіванки та страждання, дуже часто ім'я сум в його очах отримував назву – любов. Цьому чоловікові любов траплялася два рази з одним іменем – Євгенія.
Перша Євгенія була молодою і шалено закоханою; любов була взаємною, але доля їх не поблагословила.
Друга Євгенія була старшою і заміжньою, але саме її Стефаник бачив перед собою, коли за плечима вже стояла смерть і ставила руку на плече. Саме вона, друга Євгенія, стала провідником письменникового серця у його житті, саме та Євгенія найбільше мучила, найбільше кохала, саме між ними горіло вогнище кохання, яке не давало тепла, бо було розміщене внизу прірви, а вони стояли по двох різних сторонах обабіч неї. І навіть тут він змушений роздвоїтись, адже їх було дві сестри: одну до безтями кохав, а з іншою одружився. Оксана, молодша сестра другої Євгенії, була для нього ідеальною дружиною: розуміючою, закоханою і терпеливою. Вона жила для нього, змогла подарувати йому сімейне вогнище, тепло та дітей.
Життя котилося своєю дорогою на ниточці, котру тягла доля.
Василь був змушений піти працювати на землю, як усі звичайнісінькі селяни. Саме тим селянам він став «батьком»: лікував, допомагав із юридичними проблемами, став своєрідним психологом, рятувальником та порадником. Він був захисником селян, тяжко працював. Мав трьох дітей, котрих треба було виховувати й годувати… Допомога письменника селянам була безкоштовною, з них він не брав ні копієчки, але зчаста полюбляв випити з ними чарочку чи то й дві.
Літературне життя Василя Стефаника скидалося на зошит, списаний з обох боків, але з чистими листочками всередині. У першій половині він одним махом видав 1/3 своєї творчості, друга половина почалася з новели «Діточа пригода» (1916р.), котру написав за одну ніч, перевівши в ніщо купу паперу, перед тим добре хильнувши. У цій антивоєнній новелі письменник показав жахи війни й загибель невинних людей. Маленький Василь та його менша сестричка відчули на собі жах і жорстокість як людей, так і війни, коли вони опинились біля фронту біля вбитої матері. Хлопчик ще не усвідомлюючи усієї ситуації був змушений швидко подорослішати, а в читача стигне кров від жаху та співчуття до осиротілих дітей, які були змушені їсти хліб змочений маминою кров'ю.
Твір з'явився в буковинському календарі на 1917 рік, що його видало чернівецьке товариство «Українська бесіда» у Відні.
Далі з'являлись такі новели як «Вона-земля»(1921р.), «Пістунка»(1921р.), «Гріх» («Думає собі Касіяниха…») (1927р.), «Мати», «Воєнні шкоди» (1925р.), «Дурні баби» (1928 р.) та інші.
Два твори, які сміло можна назвати сповідями на нотках ліричності – «Моє слово» й «Дорога», такі новели як «Давня мелодія» і «Вечірня година» написані за автобіографічними мотивами.
Коли чуєш прізвище «Стефаник» малюється картина в голові: висока постать, що скидається на тінь, в капелюсі і модному фраці. Але то тільки тінь, на фоні якої відразу пригадуються такі твори як: «Синя книжечка» (1897 р.), «Лесева фамілія» (1899 р.), «Катруся» (1898р.), «Новина» (1899 р.), «Камінний хрест» (1900 р.), «Палій» (1900 р.), «Злодій» (1900 р.), «Діточа пригода» (1916 р.).
Він писав коротко, але сильно. Він був поділений на двоє: на того хто пише і на того, хто просто живе: звичайним людяним життям, котрим мало хто інший міг би жити.
2010 р.
• Можлива допомога "Майстерням"
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію