ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)

Ігор Шоха
2024.11.21 20:17
Минуле не багате на сонети.
У пам’яті – далекі вояжі
і нинішні осінні вітражі
задля антивоєнного сюжету.

Немає очевидної межі
між істиною й міфами адепта
поезії, іронії, вендети,

Євген Федчук
2024.11.21 19:59
Сидять діди на колоді в Миська попід тином.
Сидять, смалять самокрутки, про щось розмовляють.
Либонь, все обговорили, на шлях поглядають.
Сонечко вже повернулось, вигріва їм спини.
Хто пройде чи то проїде, вітається чемно,
Хоч голосно, а то раптом як

Ігор Деркач
2024.11.21 18:25
                І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.

                ІІ
На поприщі поезії немало

Артур Курдіновський
2024.11.21 18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.

Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,

Іван Потьомкін
2024.11.21 17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу

Юлія Щербатюк
2024.11.21 13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?

Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне

Володимир Каразуб
2024.11.21 09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п

Микола Дудар
2024.11.21 06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Краще бути грішним… )

Віктор Кучерук
2024.11.21 06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?

Микола Соболь
2024.11.21 04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».

Володимир Каразуб
2024.11.21 01:27
        Я розіллю л
                            І
                             Т
                              Е
                                Р
                                  И
               Мов ніч, що розливає
                  Морок осінн

Сонце Місяць
2024.11.20 21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці

Іван Потьомкін
2024.11.20 13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи

Юрій Гундарєв
2024.11.20 09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…


Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.

Світлана Пирогова
2024.11.20 07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять

Микола Дудар
2024.11.20 07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...
Останні   коментарі: сьогодні | 7 днів





 Нові автори (Проза):

Богдан Фекете
2024.10.17

Полікарп Смиренник
2024.08.04

Тетяна Стовбур
2024.07.02

Самослав Желіба
2024.05.20

Анатолій Цибульський
2024.04.01

Меланія Дереза
2024.02.08

Ольга Чернетка
2023.12.19






• Українське словотворення

• Усі Словники

• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники

Тлумачний словник Словопедія




Автори / Олександр Христенко (1958) / Проза

 Магнетизм жінки (уривок з роману ч.4.)

Бути коханою ще треба вміти

Юля була з породи сучасних жінок, які не надто поспішають виконати своє головне земне призначення – народити дітей.
Вона мала чудово розвинене почуття власної гідності і не без підстав: чудовий клімат інтелігентної сім’ї, де вона була молодшою з двох дітей, успішне навчання в загальноосвітній і музичній школах, історичний факультет університету, престижна робота, безліч знайомств і вечірок впевнено несли її жвавим потоком життя. Жодна із пристаней, які їй зустрічались, не були настільки привабливими і особливими, аби надовго утримати. Окрім, хіба що, студентського кохання до молодого, але вже досить популярного поета нової хвилі, який викладав на їхньому курсі. Студентки частенько в нього закохувались. І вона не стала виключенням. Та хіба це дивно, коли ти кожного дня бачиш і навіть спілкуєшся з живим „Гуру” сучасної поезії, а він серед десятків захоплених поглядів обирає саме твій. Коли на практичних заняттях він підходить до твого столу, нахиляється, ледь торкаючись твого плеча і тихо говорить, з тобою насправді відбувається щось неймовірне: оксамитовий голос проникає у підсвідомість, оминаючи всілякі найсучасніші захисні редути інтелекту, немов літак-невидимка „Stelz” – систему ПВО, і викликає глибинні вібрації юного, чуйного дівочого тіла, готового підкоритися, наче гіпнотизеру, будь-якому його наказу: ставши гітарою, заспівати в умілих руках музиканта-віртуоза досі ніким не чуту сюїту кохання. Ти піднімаєш очі і, зустрівшись з проникливим поглядом, легесенько тремтиш. Серце, немов величезний барабан духового оркестру нещадно гупає у скронях, заглушаючи його слова. Тимчасово не здатна мислити, дивишся на нього, не кліпаючи очима, доки він не замовкає. Не впевнений у результатах своїх зусиль, він питає, чи тобі все зрозуміло, а ти, частково отямившись, інстинктивно обманюєш його, ствердно киваючи головою, аби не видатись повною дурепою. Трохи здивований твоєю реакцією він ще деякий час уважно дивиться в твої очі і врешті решт помічає там дещо більше за жадобу до знань, вихованість і повагу до викладача. Ніяковіючи від твоєї відвертості він соромиться і поспішно йде, аби зібратися з думками, осмислити те, що відбулось. Ти червонієш, а мозок, скориставшись моментом, знову бере керування на себе, впевнено відповідаючи на незручне запитання, ніби доповідач на прес-конференції, мовляв: „Нічого особливого не сталось. Зустрілись поглядами і все.”
Твій внутрішній голос розуміє, що все зовсім не так, однак мовчить, адже ви – одна команда.
Далі йдуть інші заняття, спілкування з подругами за кавою... Але ввечері, коли звільняєшся від різних побутових справ і залишаєшся наодинці, ти пригадуєш бентежний епізод і прокручуєш його у пам’яті, ніби фільм, знову переживаючи зворушливо-приємні почуття. Цей кіно-перегляд настільки захоплює, що ти, як професійний сценарист, починаєш розвивати події. Тобі вдається переглянути з десяток різних дублів, але жоден не задовольняє тебе повністю. Ти сумніваєшся в можливості побаченого і це не дає тобі спокою. Схвильована, ти ще довго витаєш у мріях, доки зморений організм, втративши терпець, „вимикається” і засинає.
Пізніше, за кілька місяців, коли знесилені пристрасті вляглися, наче могутній буревій, що пронісся південними штатами Америки, залишивши понівечені будівлі, зламані дерева, перекинуті авто і затоплені містечка: без доріг, електрики, їжі та транспорту, Юля зрозуміла одну просту істину: “Кохання – це не та, казково осяяна від щастя, оспівана безліччю поетів, прикрашена до невпізнанності макіяжем, вишуканою зачіскою, білосніжним шлюбним платтям, окроплена бризками шампанського і скріплена поцілунком на очах у найближчої рідні і кількох десятків близьких та рідних святкова мить, що буде тривати вічність, а небезпечна, сповнена несподіванок і всіляких перепон мандрівка океаном життя на крихітному човні”.
Кохання – це залежність. І чим більше ти залежиш – тим вразливішою стаєш, як хворий діабетом: кілька годин без інсуліну – і починаєш помирати.
Саме так: коли не отримуєш бажану дозу кохання – ти помираєш. Принаймні, якась частинка тебе перестає жити. І є тільки один вихід - взаємна залежність. Причому, ти інстинктивно намагаєшся залежати менше, хоч на крапельку менше, аніж він. Хто менше залежить, той і буде капітаном Вашого спільного човна.
Після невдалого роману з поетом нової хвилі Юля не стала ненавидіти чоловіків і не розчарувалась у коханні. Ні. Вона стала “стріляним горобчиком”. І це зробило її мудрішою, набагато мудрішою: Тепер вона сама буде „Гуру”. Тепер на неї будуть спрямовані десятки пар зацікавлених очей. Тепер інші, наче метелики, будуть летіти на світло її погляду, з надією, що Вона їх помітить.
Юля була доволі симпатичною, хоч і не бездоганно красивою. Недоліки своєї зовнішності вміло компенсувала чудовим почуттям гумору, а чуттєва сексуальність в поєднанні з природною скромністю, приправлені вишуканим смаком у одязі та макіяжі, надавали її особі такого магнетизму, що більшість чоловіків впивались спраглими очима і супроводжували, мов зачаровані, доки вона не зникала з поля зору. Якби їхні думки прозвучали вголос, то навколо неї можна було б почути схвильований гомін: “Овва!.. Яка киця!.. Ти глянь, які груди!.. А які сідниці! Богиня!..Ну, нічого собі! І я таку хочу...”
Звісно, це її тішило, надавало впевненості у сьогоднішньому і навіть, завтрашньому днях.
Перса мала і справді звабливі: невеличкі, але пружні і живі. До імплантантів ставилась зневажливо, як і до їх власниць. Юля взагалі критично ставилась до будь-яких протезів, окрім зубних. А силіконові груди — це навіть не протез, — це театральна бутафорія. Зубами-протезами можна жувати їжу, на ногах-протезах можна ходити, а ось грудьми-протезами дитину не нагодуєш.
Юля ніколи не плакала — принаймні, намагалась. Хотіла завжди бути привабливою. А кого привабиш слізьми чи невдоволеним виглядом? Будь хто скоріше розділить твою радість, ніж роздратування. Навіть у дзеркало не дивилась, коли була не в гуморі: не любила собі не подобатись. Хіба що у ванній кімнаті непомітно випускала кілька солоних сліз, які тут же губились серед тисяч звичайних крапель води.
Чоловіки полюбляють дивуватися і володіти. Вона це відчувала усім своїм жіночим єством, на рівні інстинкту, відпрацьованого у сотнях поколінь предків по жіночій лінії: “Кожного дня маєш бути інакша, не така, як вчора. Хай обранець щоразу відкриває книгу твоєї особистості на іншій сторінці — новій, незнаній, таємничій, з яскравими ілюстраціями. Помани, розпали в ньому бажання заволодіти тобою, змусь попотіти, перш, ніж підкоритись. Нагороди його зусилля: хай відчує себе твоїм володарем. Але завтра — ти знову нова, непрочитана і нескорена.”
У свої двадцять три Юля вже чудово знала основний закон реклами: “Гарну рекламу оплачують покупці, а невдалу — рекламодавці”.
Кожна жінка, приміряючи на себе одяг, взуття, макіяж, погляд чи посмішку, має пам’ятати це, як першу заповідь, від якої залежить її успіх.




      Можлива допомога "Майстерням"


Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi,
  видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Про оцінювання     Зв'язок із адміністрацією     Видати свою збірку, книгу

  Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)




Про публікацію
Дата публікації 2013-03-19 15:33:06
Переглядів сторінки твору 3885
* Творчий вибір автора: Майстер-клас
* Статус від Майстерень: R2
* Народний рейтинг 0 / --  (4.950 / 5.51)
* Рейтинг "Майстерень" 0 / --  (4.851 / 5.42)
Оцінка твору автором -
* Коефіцієнт прозорості: 0.786
Потреба в критиці щиро конструктивній
Потреба в оцінюванні не обов'язково
Автор востаннє на сайті 2020.06.25 11:23
Автор у цю хвилину відсутній

Коментарі

Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Світлана Костюк (М.К./М.К.) [ 2013-03-19 16:51:51 ]
Шкода,що лише сьогодні знайшла Ваш прозовий твір з такою інтригуючою назвою...Читатиму від початку...


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2013-03-20 11:12:26 ]
Дякую, Світлано!
Сподіваюсь Вас не розчарувати:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Галина Михайлик (М.К./М.К.) [ 2013-03-20 09:45:52 ]
Які тонкощі проникнення у жіночу психологію!
Сподобалось!
Кохання - залежність... Про гарну і погану рекламу - афоризми! Самі придумали, чи звідкись запозичили? Але це не має значення - дуже доречно використано.
Одна "блоха": Причому, ти інстинктивно намагаєшся залежати менше, хоч на крапельку менше, (чим - віддає рос.) АНІЖ (або щось ще пошукати) він.
Дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2013-03-20 11:17:29 ]
Дякую, Галино!
Психологія - це моє хоббі. Напевно, саме вона спонукала писати прозу,
Афоризми - власні. Це ще одне моє хоббі:)
За "блоху" також дякую!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Богдан Манюк (М.К./М.К.) [ 2013-03-20 12:37:12 ]
Олександре, роман буде читабельним, бо вже уривком ти захопив неабияк. Я просто не міг не міг відірватися від тексту, хоч є бабником поміркованим. :)). Знання психології дійсно вражає! Мова уривку - чудова!


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Олександр Христенко (М.К./М.К.) [ 2013-03-20 12:49:30 ]
Дякую, Богдане!
Твій відгук для мене особливий. Вже другий тиждень на нього очікував:) Бо ти натрапив уже на четвертий уривок з роману. Роман ще в роботі не має остаточної назви. Тому кожен його уривок публікую під власною назвою.
Радий, що тобі сподобалось, бо високо ціную твою прозу. До того ж, твій стиль мені дуже імпонує. Отож - будемо ділитись один з одним своїми творами:) Раджу прочитати з першої частини, аби склалась цілісна сюжетна картина.
Далі буде:)


Коментарі видаляються власником авторської сторінки
Богдан Манюк (М.К./М.К.) [ 2013-03-20 12:38:44 ]
Два рази -не міг - свідчення моєї правдивості. :)).