ОСТАННІ НАДХОДЖЕННЯ
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Критика | Аналітика):
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Авторський рейтинг від 5,25 (вірші)
2024.11.21
18:25
І
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
До автора немає інтересу,
якщо не інтригує читача
як то, буває, заголовки преси
про деякого горе-діяча.
ІІ
На поприщі поезії немало
2024.11.21
18:18
Ми розучились цінувати слово,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
Що знищує нещирість і брехню,
Правдиве, чисте, вільне від полови,
Потужніше за струмені вогню.
Сьогодні зовсім все не так, як вчора!
Всі почуття приховує музей.
Знецінене освідчення прозоре,
2024.11.21
17:53
Якщо не в пекло Господь мене спровадить,
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
а дасть (бозна за віщо) право обирати,
як маю жити в потойбічнім світі,
не спокушуся ні на рай, змальований Кораном ,
ні на таке принадне для смертних воскресіння
(на подив родині й товариству).
Ні, попрошу
2024.11.21
13:44
Цей дивний присмак гіркоти,
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
Розчинений у спогляданні
Того, що прагнуло цвісти.
Та чи було воно коханням?
Бо сталося одвічне НЕ.
Не там, не з тими, і не поряд.
Тому і туга огорне
2024.11.21
09:49
Ти вся зі світла, цифрового коду, газетних літер, вицвілих ночей,
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
У хтивому сплетінні повноводних мінливих рік і дивних геометрій.
Земля паломників в тугих меридіанах, блакитних ліній плетиво стрімке.
Що стугонить в лілейних картах стегон
В м'яких, п
2024.11.21
06:40
Сім разів по сім підряд
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
Сповідався грішник…
( Є такий в житті обряд,
Коли туго з грішми )
І те ж саме повторив
Знову й знов гучніше.
( Щоби хто не говорив —
Страшно бути грішним… )
2024.11.21
06:38
Димиться некошене поле.
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
В озерці скипає вода.
Вогнями вилизує доли.
Повсюди скажена біда.
Огидні очам краєвиди –
Плоди непомірного зла.
Навіщо нас доля в обиду
Жорстоким злочинцям дала?
2024.11.21
04:27
Черешнею бабуся ласувала –
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
червоний плід, як сонце на зорі.
У сірих стінах сховища-підвалу
чомусь таке згадалося мені.
Вона немов вдивлялась у колишнє
і якось тихо-тихо, без вини,
прошепотіла: «Господи Всевишній,
не допусти онукові війни».
2024.11.21
01:27
Я розіллю л
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
І
Т
Е
Р
И
Мов ніч, що розливає
Морок осінн
2024.11.20
21:31
Наснив тоді я вершників у латах
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
Слухав про королеву кпин
В барабани били й співали селяни
Лучник стріли слав крізь ліс
Покрик фанфари линув до сонця аж
Сонце прорізло бриз
Як Природа-Мати в рух ішла
У семидесяті ці
2024.11.20
13:36
Сказала в злості ти: «Іди під три чорти!»
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
І він пішов, не знаючи у бік який іти.
І байдуже – направо чи наліво...
А ти отямилась, як серце заболіло:
«Ой, лишенько, та що ж я наробила?!..»
Як далі склалось в них – не знати до пуття:
Зійшлись вони чи
2024.11.20
09:10
років тому відійшов у засвіти славетний іспанський танцівник Антоніо Гадес.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
Мені пощастило бачити його на сцені ще 30-річним, у самому розквіті…
Болеро.
Танцює іспанець.
Ніби рок,
а не танець.
2024.11.20
07:07
три яблука
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
холодні
осінь не гріє
гілля тримає
шкірка ще блискуча гладенька
життя таке тендітне
сіро і сумно
три яблука висять
2024.11.20
07:04
Батько, донечка, і песик
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
Всілись якось на траві
Не було там тільки весел
Але поруч солов'ї…
Щебетали і манили…
Сонце липало в очах
І набравшись тої сили
Попросили знімача
2024.11.20
05:44
Ти не повинен забувати
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
Десь в олеандровім цвіту
Про українську світлу хату
І щедру ниву золоту.
Ще пам’ятай обов’язково,
Ввійшовши в чийсь гостинний дім, –
Про милозвучну рідну мову
Й пишайсь походженням своїм.
2024.11.20
05:12
Спиваю натхнення по краплі
Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Останні надходження: 7 дн | 30 дн | ...Заради простого рядка.
Я досі ніяк не потраплю
До міста Івана Франка.
Запросить в обійми ласкаво
Там вулиця світла, вузька.
Я б вигадав теми цікаві
Останні коментарі: сьогодні | 7 днів
Нові автори (Критика | Аналітика):
2024.05.20
2024.04.15
2024.04.01
2024.03.02
2023.02.18
2021.07.17
2021.01.08
• Українське словотворення
• Усі Словники
• Про віршування
• Латина (рус)
• Дослівник до Біблії (Євр.)
• Дослівник до Біблії (Гр.)
• Інші словники
Автори /
Анонім Я Саландяк (1955) /
Критика | Аналітика
Мандри в космосі 56. Афоризми Валерія Сінєльнікова. (Вибрані тексти не Поетичних Майстерень).
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Мандри в космосі 56. Афоризми Валерія Сінєльнікова. (Вибрані тексти не Поетичних Майстерень).
“Афоризми” , або спроба абсурдного тлумачення окремих висловів книги Валерія Сінєльнікова «Возлюби хворобу свою» (Таємниці підсвідомості). Москва. Издательство Центрполиграф, 2010*
*Формально-логічний момент
Питання авторського права.
Цитую мовою оригіналу: охраняется законодательством РФ о защите интеллектуальных прав. Воспроизведение всей книги или любой ее части воспрещается без письменного разрешения издателя. Любые попытки нарушения закона будут преследоваться в судебном порядке.
Подаю відповідну статтю українського законодавства, що регулює цю сферу діяльності:
З А К О Н У К Р А Ї Н И Про авторське право і суміжні права
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1994, N 13, ст.64 )
{ Вводиться в дію Постановою ВР N 3793-XII ( 3793-12 ) від 23.12.93, ВВР, 1994, N 13, ст.65 }.
Стаття 21. Вільне використання твору із зазначенням імені автора
Без згоди автора (чи іншої особи, яка має авторське право), але з обов'язковим зазначенням імені автора і джерела запозичення, допускається:
1) використання цитат (коротких уривків) з опублікованих творів в обсязі, виправданому поставленою метою, в тому числі цитування статей з газет і журналів у формі оглядів преси, якщо воно зумовлено критичним, полемічним, науковим або інформаційним
характером твору, до якого цитати включаються; вільне використання цитат у формі коротких уривків з виступів і творів, включених до фонограми (відеограми) або програми мовлення;…
Абсурдологічний ряд
(помітки на полях)
Звірятко невгамовної душі
блукає в тілі,
що воліє вмерти…
Вітер Ночі
Заголовок
“Возлюби хворобу свою” (В. Сінєльніков) – очевидний переспів основного християнського правила: возлюби ближнього свого, як себе самого! Напрошується абсурдна аналогія: возлюби себе самого (“… хворобу свою” (В. Сінєльніков)), як себе самого… а якщо ти захворів – то значить, що вже “возлюбив” (В. Сінєльніков), але я маю на увазі увесь діапазон логічного ряду любов – ненависть…
А коли байдужа стане тобі твоя хвороба – тоді будеш здоровий, або – мертвий (хтось сказав: життя смертельна недуга, але, що є смерть, коли є вічність).
Нереальна реальність і решта тексту
Ст. 15. “…те саме першоджерело усього сущого, та сама Сила, котра творить нашу долю, знаходиться в нас самих.” (В. Сінєльніков). Якщо та “Сила” (В. Сінєльніков) у тобі, - то ти бог (щось подібне стверджував Ф. Ніцше та атеїсти) - “Сила” (В. Сінєльніков). Тоді - де зараз “знаходишся” (В. Сінєльников) ти?.. – по за самим собою. - Тут, - краєчком свідомості торкаєшся там тої Сили, що є Бог… Начебто зрозуміло, та однак… лелієш сумнів “…глибоку істину, що Всесвіт немає будь якої фундаментальної закономірності, або фундаментально нероздільний” (С. Гроф), але чому “або” - або? А чи це не надто разюче протиріччя для сумніву -“глибокої істини” (С. Гроф)? Бути Богу чи не бути! – театральність такого “жесту” очевидна.
Всесвіт (Бог) фундаментально-закономірний у своїй “нероздільності” (С. Гроф) та одночасній окремішності конкретного предмета - (“хвороби своєї” (В. Сінєльніков)). Хвороба твоя, як окремий предмет, є одночасно частиною тебе і Всесвіту… Так і напрошується зіронізувати: відрізати хвору людську ногу Всесвіту - явище буденне для Всесвіту! В зв’язку з такими непростими обставинами Всесвіт є абсурдним та логічним одночасно і, очевидно, наштовхує логічно-аналітичну свідомість на думку про те, начебто він (Бог) “немає будь-якої фундаментальної закономірності…” (С. Гроф), aле закономірність як логічних, так і абсурдних посилань очевидна за такої поважної обставини – “фундаментальної нероздільності Всесвіту” (С. Гроф)!
Ст.27. “Підсвідомість людини, як інформаційно – енергетична структура, намагається злитись з Вселенським Розумом.Частина тягнеться до цілого.” (В. Сінєльніков)
Хтось колись уже казав: твій найперший плач за втраченим раєм, там, в просторі ідеальному…
… але твоя свідомість–підсвідомість (частина цілого у Цілому) і тут, в просторі матеріальному, завжди в обширах Божих (Вселенського Розуму) - просторі ідеальному. Цей простір, насправді, ідеально-матеріальний водночас, побудований та існуючий завдяки “фундаментальному” (С. Гроф) протиріччю нероздільності взаємно-заперечних понять-предметів, одночасного їх ствердження і заперечення (присутності-відсутності)… Нелогічно (неможливо), видається мені, відділяти ідею від матерії - хіба що чисто умовно (як метод), з діалектичною метою, задля визначення логічних мотивів.
Ст.18. ”Наш підсвідомий розум – великий ілюзіоніст…” ст.19 “…ми дійсно живем в реальності і підсвідомо сприймаємо її такою, яка вона є…” (В. Сінєльніков). Здається, що таке взаємозаперечне тлумачення природи підсвідомості (будує ілюзії – сприймає реальність такою, якою вона є) з розряду логічного абсурду, але таким ж “логічним” буде і узагальнююче твердження, що свідомість (підсвідомість – “великий ілюзіоніст” (В. Сінєльніков)) обманює сама себе в силу необхідності (абсурдності загальної ситуації), вибираючи “оптимістичніший варіант”… але, надіємось, що обманщик знає правду… Ст.31. “Підсвідомість подібна підводній частині айсберга…” (В. Сінєльніков) - і очевидно, що вона “підводна” (В. Сінєльніков) (підсвідомість) разом із свідомістю (надводною частиною) є одним цілим, а перебуваючи в океані реальності, є заодно (єдина) і з самою реальністю. Але природа стереотипу “айсберг” (В. Сінєльніков) має на увазі: статичний, монолітний кристалізований об’єкт у динамічній природі води океану… Однак природа свідомості-підсвідомості близька до природи води (не льоду) настільки, що це порівняння (образне співставлення) набуває абсурдних рис, оскільки губиться зміст самого поняття айсберга (айсберг свідомості-підсвідомості в океані айсберга реальності)… Свідомість, як ряд усталених логічних сценаріїв, що виступають над поверхнею, – образ прийнятний, але під водою (та й на поверхні) немає моноліту, а є щось ефімерніше та динамічніше – зрештою, та ж сама вода… Потрібні інші схеми. Наприклад: підсвідомість подібна до тієї частини реальності, яка розміщена на дальшій відстані від глядача, де предмети втрачають конкретність обрисів і є сумнівною їхня (предметів) сутність (свідомість не може побудувати стійкого оптимістичного логічного ряду)… Та, водночас, дивлячись, наприклад, на південь знаємо, що там південний полюс і навіть бачимо (уявляємо собі) кумедних пінгвінів, льодяні тороси і айсберг реальний і… навіть “айсберг” (В. Сінєльников), якщо свідомість має в пам’яті відповідні поняття - зримі образи і зможе вибудувати якийсь логічний ряд… Отож – допоки простягаються логічні ряди, там свідомість, а де границі її розмиті загальним станом абсурду, в якому вона (свідомість) перебуває: сумнівом, нерозумінням, незнанням, – там підсвідомість, як ота реальна далечінь – не бачу, але якщо бачив по телевізору сценарій про південний полюс, то бачу пінгвіна!.. Але парадокс (абсурд) у тому, що і на близькій відстані знаходяться предмети, сутність яких є сумнівною, а також предмети, які поскладані у логічні ряди , але мають суперечливий зміст, а також і такі логічні ряди, що мають сумнівну логіку… І все це наближається – віддаляється – зникає… Тож неможливо відділити підсвідомість від свідомості!
Отже логічні ряди…
… вони, інстинкти, життєво необхідні практичні навики, суб’єктивні світоглядні ряди та оптимістичні сценарїї – наукові схеми світобудови… є предметом діяльності свідомості-підсвідомості. Задля складання предметів-понять-образів абсурдної і водночас законоправної реальності в логічні ряди та розумного оперування дійсністю… Очевидно і безсумнівно: до процесу укладання тих рядів однаково причетні поняття логіки-закономірності та абсурду-хаосу (поняття одного логічного ряду), бо реальним є як одне (абсурд), так і друге (логіка).
Ст. 38. “У Всесвіті немає такої сили, котру неможна було би використати позитивним чином…” (В. Сінєльніков) – це твердження, цей логічний ряд має на увазі також і смерть як позитивний чинник реальності… Можна вибудувати логічний ряд фундаментований на твердженні: смерті неможливо уникнути, бо всі помирають (і цю невідворотність слід мати як діяльний чинник. Вона (смерть) маячить у свідомості, мов заклик до дії). Можна цьому аргументу протиставити логічний ряд, збудований на твердженні: смерть (символ повернення раю) поняття умовне, бо Всесвіт вічний (і слід поводитись розважливо: дійсність - це вічність!). Отже, будь який сценарій оптимістичний: “А як усе одно доведеться помирати, то, очевидно, немає великої ваги, коли і як ти помреш.” –“ На порозі смерті мама, певне, відчула себе визволеною і готовою все пережити наново.” (основоположник абсурдизму - Альбер Камю “Сторонній”) . Свідомість-підсвідомість, котра має (очевидно дещо корегований відповідно до віросповідання, світорозуміння, життєвих принципів…) такий логічний висновок на своїй поверхні, уже далі, в продовження сценарію закладає умовні оптимістично - песимістичні варіанти: я маю жити, або не жити (все ж таки маючи десь там, далеко, або тут, на поверхні в свідомості-підсвідомості оту “матеріальну” установку на вічність буття свідомості)…
Ст. 49. ” І не бійтесь зійти з розуму.” (В. Сінєльніков). Божевілля - діагноз умовний. Для констатації факту вашої смерті будуть використані банальніші формулювання, як то: зупинка серця чи легенева недостатність… А що божевілля? – Несподіваний перегляд свідомістю усталеного логічного ряду (звичного порядку речей). Ти маєш право на свій порядок речей у власній голові, ну, звісно за умови, що через той новий лад ти не будеш битись головою об асфальт… Загальний логічний (абсурдний) порядок, що склався в просторі ідеї-матерії віддзеркалює у свідомості-підсвідомості варіантністю (безконечністю) комбінацій логічного тлумачення; нічого нового поміж посилань немає, але яка неповторна композиція (версії твого я)… і десь там… смерть обов’язково присутня, і ти вибираєш те місце, де вона стоїть і число актів тієї комедії-драми, що мають статися перед з’явою її харизматичної постаті… а також і готовність зустріти її будь-якої миті – чи он то не вона перша в ряду? А ти прагнеш притулитися до неї і забутись у солодкім сні… Одним словом – божевілля так божевілля.
45. “Ні в якому разі не ставтеся до хвороби як до чогось поганого…” (В. Сінєльніков), хоч кожному зрозуміло: хвороба - це погано… Таке, здавалось би “божевільне” твердження носить тимчасовий характер і потрібне за для корекції логічного ряду, щоб внести поправку: хвороба твоя! А ти ж собі не ворог і тут мусиш вибирати щось конструктивніше, аніж неприйняття себе (хворого), бо це значить вибір для себе сценарію смерті… Але насправді все не так катастрофічно - наша свідомість “великий ілюзіоніст” (В. Сінєльніков) схильна до подібного “театрального” лукавства – любити себе, себе “не люблячи”, і не тільки… Ст.100 “…Тобто небажання бачити людину - це також ненависть. “ – “І така програма (ненависті) розвертається проти самого автора і перетворюється в програму самознищення…” (В. Сінєльніков). Здавалось би, згідно цієї логіки (дії ненависті на шкоду ненависникові) усі вовки (бажаючи козі смерті) давно мали б виздихати самі, але ст.62. “коза захворіла і здохла … “ (В. Сінєльніков). Насправді ж в цьому ряду усе формально-логічно правильно – коза не може, навіть гіпотетично, любити вовка, а вовк, звісно, кіз любить понад усе… Подібними до цього абсурду (так люблю, аж би з’їв) є і логічні схеми більшості моральних установок людської свідомості – це та область, де повноправно хазяйнує “великий ілюзіоніст” (В. Сінєльніков) - совість … Якщо “байдужість” (В. Сінєльніков) - душевна черствість та егоїзм, то дійсна байдужість (“небажання бачити…” (В. Сінєльніков)) – це насправді велике мистецтво імпровізації почуттями, а не одна з негативних моральних установок. Логічний ряд любов – брехня – ненависть є нерозривним, тож великою дурницею було б витягувати звідти поняття: “звинувачення” – “гнів” – “помста” … (В. Сінєльніков), як окремі, і однозначно витлумачувати їхній зміст. Наприклад: ст. 151. ” Жалість до людей обов’язково привабить відповідну агресію людей. Адже це агресивне почуття.” (В. Сінєльніков). Насправді тут автор має на увазі щось інше – не жаль (співчуття), а, може, зверхність-єхидство-надмірність-ненависть, сховані під притворним жалем, бо як же ж тоді доброчинність та милосердя без справжнього співчуття (жалю) - мов “любов вовка до кози”? Милосердя без щирого відчуття жалю, насправді буде зверхньою подачкою вищого нижчому; така “доброчинність”, зрозуміло, може викликати “відповідну агресію людей”. (В. Сінєльніков).
І нарешті cт. 202. “…Появиться відчуття справедливості і закономірності творимого. “ (В. Сінєльніков) – найважливішого моменту психотерапевтичного процесу, і вже немає особливого значення на вірних чи брехливих посилках те “відчуття справедливості “ (В. Сінєльніков) - тверда переконаність-віра фундаментується, бо категорія “справедливості” (В. Сінєльніков), тобто правочинності процесу, безсумнівно, оптимізує свідомість і додає відчуття Бога на небі та землі під ногами (лікує).
Резюме
А сумнів де? А сумнів що? Сумнів з філософської точки зору - основоположний принцип пізнання дійсності взагалі, а для аналізу тої абсурдно – логічної ситуації, в яку ти потрапив, захворівши, є особливо актуальним, бо насправді дізнатись причину свого “прагнення смерті” (хвороби) – добра половина справи, а досягнення стану переконаності-віри у справедливість “того процесу” шляхом відкидання сумнівних варіантів з логічної схеми минулого і є, можливо, шляхом подолання смерті… Та, зрештою, “смертію смерть поправ”…
Зрештою, не варто надто серйозно відноситись до психотерапевтичного методу, як до теорії світобудови, – сприймаючи“Возлюби хворобу свою” (В. Сінєльніков) як теорію світобудови, в моїй уяві навязливо з’являється портрет Альберта Ейнштейна з висолопленим язиком і виникає запитання: чи зміг би Валерій Сінєльніков подібно проводити свої лікувальні сеанси, наприклад, без штанів?..
Аж ось роблю корисний, хоч і абсурдний висновок: здоровою є та людина, яка уміє хворіти!
14. 03. 2014 р.
Виражаю щиру вдячність Богдану Манюку за граматичну правку тексту.
*Формально-логічний момент
Питання авторського права.
Цитую мовою оригіналу: охраняется законодательством РФ о защите интеллектуальных прав. Воспроизведение всей книги или любой ее части воспрещается без письменного разрешения издателя. Любые попытки нарушения закона будут преследоваться в судебном порядке.
Подаю відповідну статтю українського законодавства, що регулює цю сферу діяльності:
З А К О Н У К Р А Ї Н И Про авторське право і суміжні права
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1994, N 13, ст.64 )
{ Вводиться в дію Постановою ВР N 3793-XII ( 3793-12 ) від 23.12.93, ВВР, 1994, N 13, ст.65 }.
Стаття 21. Вільне використання твору із зазначенням імені автора
Без згоди автора (чи іншої особи, яка має авторське право), але з обов'язковим зазначенням імені автора і джерела запозичення, допускається:
1) використання цитат (коротких уривків) з опублікованих творів в обсязі, виправданому поставленою метою, в тому числі цитування статей з газет і журналів у формі оглядів преси, якщо воно зумовлено критичним, полемічним, науковим або інформаційним
характером твору, до якого цитати включаються; вільне використання цитат у формі коротких уривків з виступів і творів, включених до фонограми (відеограми) або програми мовлення;…
Абсурдологічний ряд
(помітки на полях)
Звірятко невгамовної душі
блукає в тілі,
що воліє вмерти…
Вітер Ночі
Заголовок
“Возлюби хворобу свою” (В. Сінєльніков) – очевидний переспів основного християнського правила: возлюби ближнього свого, як себе самого! Напрошується абсурдна аналогія: возлюби себе самого (“… хворобу свою” (В. Сінєльніков)), як себе самого… а якщо ти захворів – то значить, що вже “возлюбив” (В. Сінєльніков), але я маю на увазі увесь діапазон логічного ряду любов – ненависть…
А коли байдужа стане тобі твоя хвороба – тоді будеш здоровий, або – мертвий (хтось сказав: життя смертельна недуга, але, що є смерть, коли є вічність).
Нереальна реальність і решта тексту
Ст. 15. “…те саме першоджерело усього сущого, та сама Сила, котра творить нашу долю, знаходиться в нас самих.” (В. Сінєльніков). Якщо та “Сила” (В. Сінєльніков) у тобі, - то ти бог (щось подібне стверджував Ф. Ніцше та атеїсти) - “Сила” (В. Сінєльніков). Тоді - де зараз “знаходишся” (В. Сінєльников) ти?.. – по за самим собою. - Тут, - краєчком свідомості торкаєшся там тої Сили, що є Бог… Начебто зрозуміло, та однак… лелієш сумнів “…глибоку істину, що Всесвіт немає будь якої фундаментальної закономірності, або фундаментально нероздільний” (С. Гроф), але чому “або” - або? А чи це не надто разюче протиріччя для сумніву -“глибокої істини” (С. Гроф)? Бути Богу чи не бути! – театральність такого “жесту” очевидна.
Всесвіт (Бог) фундаментально-закономірний у своїй “нероздільності” (С. Гроф) та одночасній окремішності конкретного предмета - (“хвороби своєї” (В. Сінєльніков)). Хвороба твоя, як окремий предмет, є одночасно частиною тебе і Всесвіту… Так і напрошується зіронізувати: відрізати хвору людську ногу Всесвіту - явище буденне для Всесвіту! В зв’язку з такими непростими обставинами Всесвіт є абсурдним та логічним одночасно і, очевидно, наштовхує логічно-аналітичну свідомість на думку про те, начебто він (Бог) “немає будь-якої фундаментальної закономірності…” (С. Гроф), aле закономірність як логічних, так і абсурдних посилань очевидна за такої поважної обставини – “фундаментальної нероздільності Всесвіту” (С. Гроф)!
Ст.27. “Підсвідомість людини, як інформаційно – енергетична структура, намагається злитись з Вселенським Розумом.Частина тягнеться до цілого.” (В. Сінєльніков)
Хтось колись уже казав: твій найперший плач за втраченим раєм, там, в просторі ідеальному…
… але твоя свідомість–підсвідомість (частина цілого у Цілому) і тут, в просторі матеріальному, завжди в обширах Божих (Вселенського Розуму) - просторі ідеальному. Цей простір, насправді, ідеально-матеріальний водночас, побудований та існуючий завдяки “фундаментальному” (С. Гроф) протиріччю нероздільності взаємно-заперечних понять-предметів, одночасного їх ствердження і заперечення (присутності-відсутності)… Нелогічно (неможливо), видається мені, відділяти ідею від матерії - хіба що чисто умовно (як метод), з діалектичною метою, задля визначення логічних мотивів.
Ст.18. ”Наш підсвідомий розум – великий ілюзіоніст…” ст.19 “…ми дійсно живем в реальності і підсвідомо сприймаємо її такою, яка вона є…” (В. Сінєльніков). Здається, що таке взаємозаперечне тлумачення природи підсвідомості (будує ілюзії – сприймає реальність такою, якою вона є) з розряду логічного абсурду, але таким ж “логічним” буде і узагальнююче твердження, що свідомість (підсвідомість – “великий ілюзіоніст” (В. Сінєльніков)) обманює сама себе в силу необхідності (абсурдності загальної ситуації), вибираючи “оптимістичніший варіант”… але, надіємось, що обманщик знає правду… Ст.31. “Підсвідомість подібна підводній частині айсберга…” (В. Сінєльніков) - і очевидно, що вона “підводна” (В. Сінєльніков) (підсвідомість) разом із свідомістю (надводною частиною) є одним цілим, а перебуваючи в океані реальності, є заодно (єдина) і з самою реальністю. Але природа стереотипу “айсберг” (В. Сінєльніков) має на увазі: статичний, монолітний кристалізований об’єкт у динамічній природі води океану… Однак природа свідомості-підсвідомості близька до природи води (не льоду) настільки, що це порівняння (образне співставлення) набуває абсурдних рис, оскільки губиться зміст самого поняття айсберга (айсберг свідомості-підсвідомості в океані айсберга реальності)… Свідомість, як ряд усталених логічних сценаріїв, що виступають над поверхнею, – образ прийнятний, але під водою (та й на поверхні) немає моноліту, а є щось ефімерніше та динамічніше – зрештою, та ж сама вода… Потрібні інші схеми. Наприклад: підсвідомість подібна до тієї частини реальності, яка розміщена на дальшій відстані від глядача, де предмети втрачають конкретність обрисів і є сумнівною їхня (предметів) сутність (свідомість не може побудувати стійкого оптимістичного логічного ряду)… Та, водночас, дивлячись, наприклад, на південь знаємо, що там південний полюс і навіть бачимо (уявляємо собі) кумедних пінгвінів, льодяні тороси і айсберг реальний і… навіть “айсберг” (В. Сінєльников), якщо свідомість має в пам’яті відповідні поняття - зримі образи і зможе вибудувати якийсь логічний ряд… Отож – допоки простягаються логічні ряди, там свідомість, а де границі її розмиті загальним станом абсурду, в якому вона (свідомість) перебуває: сумнівом, нерозумінням, незнанням, – там підсвідомість, як ота реальна далечінь – не бачу, але якщо бачив по телевізору сценарій про південний полюс, то бачу пінгвіна!.. Але парадокс (абсурд) у тому, що і на близькій відстані знаходяться предмети, сутність яких є сумнівною, а також предмети, які поскладані у логічні ряди , але мають суперечливий зміст, а також і такі логічні ряди, що мають сумнівну логіку… І все це наближається – віддаляється – зникає… Тож неможливо відділити підсвідомість від свідомості!
Отже логічні ряди…
… вони, інстинкти, життєво необхідні практичні навики, суб’єктивні світоглядні ряди та оптимістичні сценарїї – наукові схеми світобудови… є предметом діяльності свідомості-підсвідомості. Задля складання предметів-понять-образів абсурдної і водночас законоправної реальності в логічні ряди та розумного оперування дійсністю… Очевидно і безсумнівно: до процесу укладання тих рядів однаково причетні поняття логіки-закономірності та абсурду-хаосу (поняття одного логічного ряду), бо реальним є як одне (абсурд), так і друге (логіка).
Ст. 38. “У Всесвіті немає такої сили, котру неможна було би використати позитивним чином…” (В. Сінєльніков) – це твердження, цей логічний ряд має на увазі також і смерть як позитивний чинник реальності… Можна вибудувати логічний ряд фундаментований на твердженні: смерті неможливо уникнути, бо всі помирають (і цю невідворотність слід мати як діяльний чинник. Вона (смерть) маячить у свідомості, мов заклик до дії). Можна цьому аргументу протиставити логічний ряд, збудований на твердженні: смерть (символ повернення раю) поняття умовне, бо Всесвіт вічний (і слід поводитись розважливо: дійсність - це вічність!). Отже, будь який сценарій оптимістичний: “А як усе одно доведеться помирати, то, очевидно, немає великої ваги, коли і як ти помреш.” –“ На порозі смерті мама, певне, відчула себе визволеною і готовою все пережити наново.” (основоположник абсурдизму - Альбер Камю “Сторонній”) . Свідомість-підсвідомість, котра має (очевидно дещо корегований відповідно до віросповідання, світорозуміння, життєвих принципів…) такий логічний висновок на своїй поверхні, уже далі, в продовження сценарію закладає умовні оптимістично - песимістичні варіанти: я маю жити, або не жити (все ж таки маючи десь там, далеко, або тут, на поверхні в свідомості-підсвідомості оту “матеріальну” установку на вічність буття свідомості)…
Ст. 49. ” І не бійтесь зійти з розуму.” (В. Сінєльніков). Божевілля - діагноз умовний. Для констатації факту вашої смерті будуть використані банальніші формулювання, як то: зупинка серця чи легенева недостатність… А що божевілля? – Несподіваний перегляд свідомістю усталеного логічного ряду (звичного порядку речей). Ти маєш право на свій порядок речей у власній голові, ну, звісно за умови, що через той новий лад ти не будеш битись головою об асфальт… Загальний логічний (абсурдний) порядок, що склався в просторі ідеї-матерії віддзеркалює у свідомості-підсвідомості варіантністю (безконечністю) комбінацій логічного тлумачення; нічого нового поміж посилань немає, але яка неповторна композиція (версії твого я)… і десь там… смерть обов’язково присутня, і ти вибираєш те місце, де вона стоїть і число актів тієї комедії-драми, що мають статися перед з’явою її харизматичної постаті… а також і готовність зустріти її будь-якої миті – чи он то не вона перша в ряду? А ти прагнеш притулитися до неї і забутись у солодкім сні… Одним словом – божевілля так божевілля.
45. “Ні в якому разі не ставтеся до хвороби як до чогось поганого…” (В. Сінєльніков), хоч кожному зрозуміло: хвороба - це погано… Таке, здавалось би “божевільне” твердження носить тимчасовий характер і потрібне за для корекції логічного ряду, щоб внести поправку: хвороба твоя! А ти ж собі не ворог і тут мусиш вибирати щось конструктивніше, аніж неприйняття себе (хворого), бо це значить вибір для себе сценарію смерті… Але насправді все не так катастрофічно - наша свідомість “великий ілюзіоніст” (В. Сінєльніков) схильна до подібного “театрального” лукавства – любити себе, себе “не люблячи”, і не тільки… Ст.100 “…Тобто небажання бачити людину - це також ненависть. “ – “І така програма (ненависті) розвертається проти самого автора і перетворюється в програму самознищення…” (В. Сінєльніков). Здавалось би, згідно цієї логіки (дії ненависті на шкоду ненависникові) усі вовки (бажаючи козі смерті) давно мали б виздихати самі, але ст.62. “коза захворіла і здохла … “ (В. Сінєльніков). Насправді ж в цьому ряду усе формально-логічно правильно – коза не може, навіть гіпотетично, любити вовка, а вовк, звісно, кіз любить понад усе… Подібними до цього абсурду (так люблю, аж би з’їв) є і логічні схеми більшості моральних установок людської свідомості – це та область, де повноправно хазяйнує “великий ілюзіоніст” (В. Сінєльніков) - совість … Якщо “байдужість” (В. Сінєльніков) - душевна черствість та егоїзм, то дійсна байдужість (“небажання бачити…” (В. Сінєльніков)) – це насправді велике мистецтво імпровізації почуттями, а не одна з негативних моральних установок. Логічний ряд любов – брехня – ненависть є нерозривним, тож великою дурницею було б витягувати звідти поняття: “звинувачення” – “гнів” – “помста” … (В. Сінєльніков), як окремі, і однозначно витлумачувати їхній зміст. Наприклад: ст. 151. ” Жалість до людей обов’язково привабить відповідну агресію людей. Адже це агресивне почуття.” (В. Сінєльніков). Насправді тут автор має на увазі щось інше – не жаль (співчуття), а, може, зверхність-єхидство-надмірність-ненависть, сховані під притворним жалем, бо як же ж тоді доброчинність та милосердя без справжнього співчуття (жалю) - мов “любов вовка до кози”? Милосердя без щирого відчуття жалю, насправді буде зверхньою подачкою вищого нижчому; така “доброчинність”, зрозуміло, може викликати “відповідну агресію людей”. (В. Сінєльніков).
І нарешті cт. 202. “…Появиться відчуття справедливості і закономірності творимого. “ (В. Сінєльніков) – найважливішого моменту психотерапевтичного процесу, і вже немає особливого значення на вірних чи брехливих посилках те “відчуття справедливості “ (В. Сінєльніков) - тверда переконаність-віра фундаментується, бо категорія “справедливості” (В. Сінєльніков), тобто правочинності процесу, безсумнівно, оптимізує свідомість і додає відчуття Бога на небі та землі під ногами (лікує).
Резюме
А сумнів де? А сумнів що? Сумнів з філософської точки зору - основоположний принцип пізнання дійсності взагалі, а для аналізу тої абсурдно – логічної ситуації, в яку ти потрапив, захворівши, є особливо актуальним, бо насправді дізнатись причину свого “прагнення смерті” (хвороби) – добра половина справи, а досягнення стану переконаності-віри у справедливість “того процесу” шляхом відкидання сумнівних варіантів з логічної схеми минулого і є, можливо, шляхом подолання смерті… Та, зрештою, “смертію смерть поправ”…
Зрештою, не варто надто серйозно відноситись до психотерапевтичного методу, як до теорії світобудови, – сприймаючи“Возлюби хворобу свою” (В. Сінєльніков) як теорію світобудови, в моїй уяві навязливо з’являється портрет Альберта Ейнштейна з висолопленим язиком і виникає запитання: чи зміг би Валерій Сінєльніков подібно проводити свої лікувальні сеанси, наприклад, без штанів?..
Аж ось роблю корисний, хоч і абсурдний висновок: здоровою є та людина, яка уміє хворіти!
14. 03. 2014 р.
Виражаю щиру вдячність Богдану Манюку за граматичну правку тексту.
Публікації з назвою одними великими буквами, а також поетичні публікації і((з з))бігами
не анонсуватимуться на головних сторінках ПМ (зі збігами, якщо вони таки не обов'язкові)
Про публікацію